• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Arrow (The CW)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Super tof. Talia ook trouwens? Zal S2 er pas doorheen gaan jagen als het seizoen klaar is.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Misschien later in het seizoen, maar vooralsnog niets van gezien.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

DonOswaldo wrote:
Met seizoen 2 gaat het inderdaad pas beginnen, afgelopen episode met de entree van Ra's al Ghul

We zien 'm niet in de laatste aflevering, maar is bij deze aangekondigd. Wat uiteraard een leuke tease is. Ben ook benieuwd hoe ze The Flash gaan introduceren.

Seizoen twee bevalt me al een stuk beter. Zelfs Thea vind ik minder irritant. En alsof de eyecandy factor niet hoog genoeg was met Katie Cassidy, doen ze Summer Glau erboven op.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Entree is inderdaad een ietsje misleidend woord, kwam ff niet op iets beters.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een heerlijke stijgende lijn is er toch merkbaar, met episode 116 als absoluut hoogtepunt. Toch duidelijk dat schrijvers en cast de feeling hebben en heb ook zeer zelden in een comicverfilming/reimagination het verborgen identiteit aspect zo goed uitgewerkt zien worden. Wat een magnifieke presence heeft Amell ook, Felicity een hele fijne addition voor de "core" en ook verhalend begint het lekker te lopen. Enig verbeterpunt is dat ze story arcs over meerdere episodes durven uit te smeren. Al weten ze de rode draad wel erg aanwezig te maken.

Ik heb er veel kritiek op gehad maar eigenlijk wel blij dat Arrow bij The CW zit, die cancellen over het algemeen niet zo snel. Geweldige wegkijk serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En het zit erop. De groei van het seizoen is groots en naarmate de serie vordert is de flow waarin de serie komt niet te stoppen. De rode draad komt in de finale volledig tot ontbranding en erg knap hoe dat door het hele seizoen zit verworven, ondanks de milde stand-alone constructie. Keuze voor hedendaagse pop muziek vind ik in een serie ook erg goed werken. Zeer goede wisselwerking met flashbacks, zeer effectie liefde sub-plotjes (ok, het momentje van Roy en Thea in de finale was er iets over) en ook de actiescenes heel goed. Kijkt heel goed weg en heeft alles wat comics zo geweldig maakt. Allemaal gedragen door Amell. Wat een serie is het toch . In de finale komt alles wel heel knap samen. Prima schrijfwerk wmb. Ook verrassend dat de outcome negatief uitpakt. Niet verwacht.

Zonder meer één van mijn huidige favorieten en zit in nu zo'n Arrow schwung dat ik niet kan wachten tot het seizoen klaar is, of zelfs tot een bluray release. Gesproken over Bluray, de seizoen 1 transfer is echt geweldig, vooral de audiotrack. Oppikken die handel.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Heeft Arrow ook wat toffe "villains" of zijn het alleen maar simpele henchman? Ben niet zeer bekend met Green Arrow villains, maar bijvoorbeeld Merlyn, Onomatopoeia of Drakon?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Merlyn was bvb de hoofdvillain in het eerste seizoen, ook komen er nog DC villains voorbij zoals Deathstroke, Deadshot, China White, Constantine Drakon, The Huntress. Maken heel veel en effectief gebruik van het DC universum, wat dus heel in het voordeel spreekt voor de serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Toffe opener. Wel een comic cliche maar dat werkt altijd wel goed bij mij als comicliefhebber. De teruggetrokken held die in het reine moet komen met zijn falen.. Aangename ontwikkelingen, lijntjes worden uiteengezet en de toestand van Starling City wordt zeer treffend weergegeven. Zeer overtuigende anarchistische toestand. Ook blijkt maar weer hoe belangrijk het is dat Guggenheim één van de showrunners is.

De transitie van The Hood naar Green Arrow en diens motivatie is overtuigend en eindelijk Black Canary. Verwacht dat Roy (Speedy) ook snel significant gaat worden. Grimmige toon die steeds meer aanwezig is is een zeer positieve ontwikkeling, en verwacht je niet bij The CW. Dit is geen Smallville. Erg blij met de introductie van Black Canary, en dat Sara nu Black Canary blijkt te zijn vind ik een briljante zet van Guggenheim. Laat Laurel maar uitsluitend dienen als love interest.

Ja, ik durf wel te stellen dat de serie zich ontpopt heeft tot een persoonlijke favoriet, ook al heeft het niet de verfijndheid van mijn andere favoriet. Guggenheim is goud waard en tilt de serie naar een enorm hoog niveau. Lekker veel references, sterk audio design, effectief gebruik gemaakt van het DC universum, erg fijn character design, effectief drama, bombastische actie. Tweede seizoen beloofd veel, de stappen die ze genomen hebben in de opener stelt me zeer tevreden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige opvolger ook weer. Vooral de lijntjes die tussen Oliver en Laurel worden uitgezet, ook enorm sterk outplayed. Einde van de episode . Kelly Hu blijft tof, helemaal als China White, en Michael Jai White als Bronze Tiger is helemaal insane. Ook erg gaaf wat ze met Bronze Tiger gedaan hebben. Is natuurlijk erg lastig naar live action te vertalen met de realistische setting die de serie heeft maar sterk gedaan. Presence van White doet de rest.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Oh man. Wat een geniale twist dat Sara lid is van de League of Assassins, zet alle vragen die ik omtrend haar had in een juist perspectief. De onderbreking van Black Canary was al vrij tof maar de al grimmige jacht op Mathis (wat is Arrow verrassend in hoe dark dit seizoen is) maar krijgt dan ook wel weer een sublieme afsluiting. Erg toffe ontknoping, heb comicverfilmingen het nog nooit beter zien doen. Impressive.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En weer een uitermate sterke episode. Vooral erg veel fijne Sara ontwikkeling en de "twist" wordt ingezet. Erg sterk gedaan, maar door mijn comicskennis was dit al ingecalculeerd. Lotz vind ik dan ook een uitstekende keuze, erg uniek voorkomen. Vind het stuk met The Mayor dan niet zo boeiend, dient meer als kapstok voor Black Canary om haar kundigheid te tonen, gaat dan vooral om karakterontwikkeling. Gaat toch erg fijn samen komen straks (het weerzien van Ollie en Sara ).

Ik ben wel benieuwd hoe ze Sebastian Blood en zijn "cult" in gaan passen, lijkt toch vooral een villain die wat out of place aanvoelt in de realisme aanpak van Arrow maar alle vertrouwen dat Guggenheim dit goed aanpakt. Geen missers gezien tot dusver. Nog meer Sara uitdieping komende aflevering, zin in. Ga het bijna jammer vinden dat Sara niet in de comics zit.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Goed om te lezen dat het je kan bekoren.

In een aflevering uit het eerste seizoen was er natuurlijk al een dikke knipoog naar Black Canary (weet de exacte aflevering niet meer uit m’n hoofd),toen iemand in het appartement van Laurel vroeg naar een foto met daarop Sara en een zwarte kanarie. Hierdoor hield ik altijd al in m’n achterhoofd dat zij Black Canary zou zijn, al hoopte ik stiekem op Laurel, waar ook slim op werd gehint gezien ze fysiek ook haar mannetje staat.

Ik denk dat de een beetje de richting opgaan van Batman Begins zeker nu met de League of Assasins, dat serum en Sabastian Blood, met een fijne, vroege onthulling van Brother Blood, in de Scarecrow rol (?) en met een grappige Bane/Scarecrow masker. Vond de aflevering van vorige week de sterkste van de serie tot nu toe.

Ben daarom eerder benieuwd hoe Barry Allen/The Flash zijn krachten gaat krijgen vanwege de meer realistische aanpak en toon. Zou dan misschien de vreemde eend in de bijt zijn in het gezelschap gezien zijn bovennatuurlijke krachten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat wel, maar Yao Fei bvb hadden ze ook zijn "gaven" afgenomen, binnen de continuïteit van de serie, zie dat bij The Flash ook wel gebeuren.

Dat Black Canary zou komen stond vast (hints waren idd al niet te subtiel) al had ik toch verwacht dat het Laurel zou worden, blij dat dat niet het geval is.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Hmm, ik ben juist (even) gestopt met kijken naar de opener van seizoen 2. Het leek mij juist dat het minder grimmiger (buiten de destructie van de Glades) was geworden na het eerste seizoen en al helemaal met Oliver's belofte niet meer te moorden.

Maar ja, zo te zien moet ik seizoen 2 maar eens even bij kijken deze middag.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ik heb een beetje hetzelfde hoor. Ik heb de eerste drie afleveringen gezien en het lijkt bijna wel of deze serie door Disney is over genomen. Het is juist wat slapper geworden naar mijn idee. Hopelijk is dit tijdelijk anders ben ik er wel klaar mee.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

YAH87 wrote:
In een aflevering uit het eerste seizoen was er natuurlijk al een dikke knipoog naar Black Canary (weet de exacte aflevering niet meer uit m’n hoofd),toen iemand in het appartement van Laurel vroeg naar een foto met daarop Sara en een zwarte kanarie. Hierdoor hield ik altijd al in m’n achterhoofd dat zij Black Canary zou zijn, al hoopte ik stiekem op Laurel, waar ook slim op werd gehint gezien ze fysiek ook haar mannetje staat.
Dat was inderdaad heel erg voor de hand liggend, er werd volgens mij zelfs nog meer naar gehint in die aflevering, maar ik weet niet meer precies hoe. Het was voor mij in ieder geval geen verrassing meer.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Thorak wrote:

lijkt bijna wel of deze serie door Disney is over genomen.

Zegt niet zoveel, werkt voor Iron Man en consorten ook niet zo nadelig.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Zegt niet zoveel, werkt voor Iron Man en consorten ook niet zo nadelig.

Maar dat is een totaal andere sfeer en setting. Met het eerste seizoen heb ik me goed vermaakt, maar met de eerste afleveringen van seizoen 2 nog helemaal niet. Het eerste seizoen had ook vanaf de allereerste aflevering een doorlopend verhaal, ook dat mist in dit seizoen. Ik ben bang dat het geen blijvertje gaat worden. Het is té anders dan het eerste seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Werkt in een eerste seizoen ook beter omdat je dan voornamelijk bezig bent met een origin verhaal. Al snap ik je problemen wel, in S2 moet de serie toch uit een ander vaatje tappen. Wat ik juist goed vind werken. Vooral met Guggenheim als schrijver heb je genoeg houvast om hoop te houden, daar heeft ie allemaal net te veel comic ervaring voor om de boel te laten vieren. Als je de serie door zijn comicelementen sterk vind natuurlijk .

Ervaar het niet zo maar snap volledig wat je bedoelt. Blijft altijd lastig om het origin verhaal een waardig vervolg te geven en de continuiteit in stand te houden.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Zo, ik ben weer helemaal b(l)ij met dit seizoen en slecht is het zeker niet. Vooralsnog prefereer ik S1, maar S2 heeft ook z'n voordelen. Vooral de characters die tot nu toe zijn geïntroduceerd zijn gewoon supertof en de sfeer in dit seizoen begint ook eindelijk wat beter te worden. Voor de rest blijf ik het gewoon een leuke fun serie vinden met een fijne dosis spanning en geweldige acteerprestaties van Amell. Wat een verschil ook met de Ollie van voor het eiland, de Oliver op het eiland en de Green Arrow na het eiland

Overigens blijven die flashbacks mieters (wat een woord eigenlijk ) . Toppunten van de afleveringen, als je het mij vraagt.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Naomi Watts wrote:

Werkt in een eerste seizoen ook beter omdat je dan voornamelijk bezig bent met een origin verhaal. Al snap ik je problemen wel, in S2 moet de serie toch uit een ander vaatje tappen. Wat ik juist goed vind werken. Vooral met Guggenheim als schrijver heb je genoeg houvast om hoop te houden, daar heeft ie allemaal net te veel comic ervaring voor om de boel te laten vieren. Als je de serie door zijn comicelementen sterk vind natuurlijk .

Ervaar het niet zo maar snap volledig wat je bedoelt. Blijft altijd lastig om het origin verhaal een waardig vervolg te geven en de continuiteit in stand te houden.

Ik ben nooit een van van DC Comics geweest en wat dat betreft bevalt deze serie me opzich wel weer goed!

Comics goed verfilmen is altijd lastig en mislukt naar mijn idee dan ook bijna altijd eigenlijk. Alleen Iron Man vind ik redelijk goed uit de verf komen tot nu toe en een paar van de 'oude' Batman films (dus niet TDK enzo). Een origin verhaal is vaak het boeiendste inderdaad, maar wat ik hier voornamelijk mis in het 2e seizoen is een rode draad verhaal. Dat lijkt er nog niet bepaald te zijn. Seizoen 1 had de "lijst" en daarbij een mysterie, maar dat hebben we nu (nog?)niet.

Wat ik deze serie absoluut wél moet mee geven is dat ik normaal gesproken een verschrikkelijke hekel heb aan flashback scènes, maar hier werkt het wonderbaarlijk wel redelijk. Ik zou het nog steeds liever als 1 geheel zien, maar het irriteert me in ieder geval niet zoals het me in andere series wél irriteert...

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Dat wel, maar Yao Fei bvb hadden ze ook zijn "gaven" afgenomen, binnen de continuïteit van de serie, zie dat bij The Flash ook wel gebeuren.

True, al zie ik, hoop vooral, dat eigenlijk met The Flash niet gebeuren. Flash is natuurlijk een veel belangrijker en populairder personage dan Yao Fei in het DC universum, dus om Yao Fei te "ontkrachten" zal niemand zich zo druk om hebben gemaakt. Maar om de snelheid van The Flash af te nemen, zal eerder teleurgestelde gezichten opleveren. Ik kijk er iig al naar uit wanneer hij ten tonele mag verschijnen.

Thorak wrote:

(quote)
Dat was inderdaad heel erg voor de hand liggend, er werd volgens mij zelfs nog meer naar gehint in die aflevering, maar ik weet niet meer precies hoe. Het was voor mij in ieder geval geen verrassing meer.

Een verrassing was het indd niet echt meer. Had het op zich nog wel grappig gevonden als toch slechts een dwaalspoor bleek te zijn, maar deze keuze kan ook wel leuk uitpakken gezien hun geschiedenis en het (familie)drama die het kan opleveren.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Tsja, The Flash zonder bovennatuurlijke snelheid. Dat zou natuurlijk nergens op slaan. Ze zullen vast wel een geloofwaardige reden proberen te geven voor de oorsprong van zijn powers, maar zijn snelheid heeft ie nodig. Vind het anders niet echt een toevoeging.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

YAH87 wrote:

Maar om de snelheid van The Flash af te nemen, zal eerder teleurgestelde gezichten opleveren. Ik kijk er iig al naar uit wanneer hij ten tonele mag verschijnen.

Afnemen zal niet gebeuren denk ik, maar je kan het wel beperken zodat het niet vloekt met de toon. Beter was het om Flash te negeren. Al begrijp ik dat Guggenheim dat graag wilt door zijn Flash verleden.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Hoe zie je dat dan voor je NW? Om de snelheid van Flash te beperken?

Eens wat betreft om Flash te negeren. Niet geheel praktisch in deze setting. Een Batman of Nightwing bijv. had dan beter gepast Heb wel begrepen dat Flash hierna zijn eigen serie krijgt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je kan zijn supersnelheid binnen menselijke capaciteiten plaatsen, of je geeft hem wel die supersnelheid dmv een uitvinding oid. Ik had graag Onyx gezien, zij bleek al eerder een gouden team met Green Arrow en Black Canary . Zou ook best plausibel nu de League of Assassins zich aandient.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ik denk dat als de Flash zijn snelheid en moves visueel vergelijkbaar worden met Albert Wesker uit de Resident Evil games, dat het dan nog wel redelijk de toon kan aanhouden van de serie. Als ie maar niet zo'n lame outfit gaat dragen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zeer aardige episode. Weer lekker veel Sara uitdieping, fijn dat Quentin nu ook een secrecy code krijgt en Laurel's struggles vind ik ook wel een hit. Hopelijk wordt dat nog wat meer uigewerkt. Al is dit nog de kalmte voor de storm, al was het afhouden van The League erg vermakelijk. Lotz doet dit toch wel erg overtuigend. Geen flashbacks (tot het slot na) deze epsiode, wel erg benieuwd nu. Erg knap hoe ze de flashbacks zo breed uit hebben weten te dragen en weten te boeien.

Volgende week Deadshot weer. Zin in. Maar daarna krijgen we weer een Guggenheim episode, nog meer zin in. Het mag dan objectief/intersubjectief niet de meest kwalitatieve show van dit moment zijn, wel waar ik het meeste naar uitkijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.