- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Vampire Diaries
The Vampire Diaries
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
@ Rianneke: Ik vind het toch best wel gemeen dat ze Damon in brand steekt hoor Maarja vanuit haar perspectief is dat misschien iets logisch. Maar ik blijf een Damon fan he

Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja dat begrijp ik ook wel, dat was ook heftig. Maar toen je dat zei over Bonnie was dat na de eerste episode, en daar vond ik het allemaal nog wel meevallen. Maar ik kan Bonnie wel begrijpen in haar acties, en trouwens het kan geen kwaad dat Damon af en toe een schop onder zijn kont krijgt
Ik snap dat het voor de fans van Damon soms vervelend is dat hij vaak de lul is met alles, maar ja dat is ook een beetje zijn personage he 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ep 3 preview. Met een niet onbelangrijk gastrolletje van Courtney Ford. Sweet!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Preview ziet er goed uit, wel jammer dat ze best veel weggeven. Maar ik ben benieuwd hoe de weerwolven eruit gaan zien, of ze ze uberhaupt vol in beeld gaan brengen etc. Zolang er maar niks gebeurd met Stefan, want zo zag het er wel even uit
.
Can't Wait 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Williamson zei over de werewolf designs dat het niet vergelijkbaar is met de 'puppy dogs' uit Twilight. zal wel goed komen dan
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Nou ja ik heb slechtere weerwolven gezien dan in de Twilight films, maar ze mogen best wel wat mooier en dreigender worden dan in die films 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Bij aflevering 16 inmiddels en wat blijft dit een heerlijk verslavende serie. Geweldig geschreven, zeker hoe verleden en heden door elkaar heen blijven lopen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
He wants to feel every episode of How I Met Your Mother

Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Derde aflevering was weer helemaal top! Weer wat spannender als de tweede.Het is en blijft zoals AHWA zegt een ontzettend veslavende serie 
Ik vind dat naast Katherine Elena ook wel wat meer een bitch word. Dat vind ik wat jammer Want 1 Katherine is wel genoeg. En ik vind dat Elena haar lieve karakter niet moet verliezen als personage. De weerwolven zien er uit als een gewone wolf en dus veel beter als in Twilight. De special effects van TVD zijn zeker veel beter als die van Twilight
Het blijft erg leuk om te volgen en ik kan telkens niet wachten tot het weer een week verder is!! 
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Zeker niet onaardig, op naar Caroline & Katherine de volgende aflevering.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heilige poep wat een einde van seizoen 1. Heerlijke cliffhanger en ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Gelukkig zijn er al drie afleveringen van seizoen 2, dus dit weekend even inhalen en dan loop ik hier ook mee. Geweldig eerste seizoen, goed geschreven, leuke oneliners van vooral m'n favoriete personage Damon. Wat een ontwikkeling maakt hij door, en vooral die laatste scene in 1.22 met Katherine dus is geweldig. De spanning is voelbaar.
Jammer dat Anna, gespeeld door de erg knappe Malese Jow, aan haar einde kwam maar ik snap dat haar verhaal wel een beetje afgelopen was. Ook de dood van Takezo Kensei zal ik niet betreuren..
Op naar seizoen twee!
Edit: Na het zien van die trailer van een paar bladzijden terug ben ik toch een beetje sceptisch over seizoen 2, gezien het verhaaltje over is het Elena of is het Katherine, en voor wie kiest ze en voor wie niet, en bla bla Ik hoop dat het goed komt, maar gezien seizoen 1 moet ik me eigenlijk niet zo druk maken. Trailers vallen wel vaker tegen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Candice Accola als vampier? Yowza! Over het opschroeven van je hotness gesproken. Kreeg het er warm van 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Prima aflevering, 203 had een heerlijke cliffhanger.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Matige episode, en vooral te danken aan Somerhalder wiens beperkingen nu steeds meer zichtbaar worden. Ook Williamson verzaakt een beetje in het personage, want het is ook best behoorlijk slecht geschreven de laatste tijd. Damon begint een beetje een zeikerd te worden, constant een wisselwerking tussen slijmen en dan weer quasi boos doen tegen Elena, doet zijn personage niet goed trouwens. Ook constant diezelfde mimiek, wat zijn character erg clownesque maakt.
Voor de rest ben ik best wel tevreden, Dobrev lijkt in dit seizoen steeds meer in haar element te komen, Wesley is gewoon lekker zijn stoïcijnse zelf maar ik ben vooral blij met de Caroline development. Dit was wat haar character nodig had, en door een vampier te worden schijnt zij ook nog meer een Vamp te worden
. Die oogschaduw
. Qua weerwolven was ik ook niet tevreden, dit is gewoon een hond en verre van een weerwolf, vind ik eigenlijk beetje tegenvallen en inspiratieloos, vooral als je ook rekening houdt met het budget van The Vampire Diaries.
Helaas erg weinig Katherine maar dat gaat de volgende episode zeker wel goed komen. En ook al gaat Williamson in de fout met Damon, hier maakt hij toch wel een goede keuze. Nu hopen dat Caroline plain evil wordt. Best een aardige episode, maar ook niet meer dan dat, iets te veel soap gehalte met het gezeik van Damon maar dat wordt ruimschoots recht gezet door de rest van de cast. Ook wel fijn dat Elena de deur nu heeft dicht gedaan voor Damon, dat maakt haar personage heel erg geloofwaardig. Nu hopen dat het zo blijft.
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Niemand de nieuwe episode gezien?
Pff die mocht er zijn hoor
, puik werk!
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Jawel ik heb hem gezien. Maar ik vond hem niet zo heel spannend dit keer.
Wel tof was dat Katherine en Elena lijnrecht tegenover elkaar stonden. En het stukje waarin Damon probeert Duidelijk te maken dat hij het weet van de weerwolven doormiddel van pictionary "Dances with wolves'
Ben benieuwd naar episode 205 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterkste episode tot nu toe in dit seizoen, en wel één van deb etere in de hele serie. Vooral het 'coming of age' talent van Williamson komt weer boven drijven. Veel erg fijne scenes tussen Katherine en Stefan en Stefan en Elena , een aantal keer op het verkeerde been gezet, Damon die weer wat lijkt op zijn old self en ook weer wat fijne references. Deze episode laat weer dingen zien wat deze serie nou zo geweldig maakt, niks van die geforceerde actie sequences (dan ga je maar 24 ofzo kijken) maar gewoon zeer subtiele character development, origin plotjes die worden uitgezet en fijne Stefan/Elena momenten. Dobrev steelt weer de show als Katherine
. Caroline mag zich wel wat meer [afzetten van Elena. Maar dat komt later vast wel.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
OEH! Coolness! Kan niet wachten tot het weer vrijdag is! De seriedag van dit seizoen met BBT, Community, Grey's en VampDiaries!
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Mwah niet onaardig, toch weer wat nieuwigheden en dat einde natuurlijk weer een lokkertje voor later.
Caroline begint wel een beetje meer los te komen, zeker qua agressie, kon ik wel goed waarderen
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Was weer een goede aflevering 
Aardig wat nieuwe ontwikkelingen weer, het hele verhaal rond de Lockwoods vind ik best interessant, en aan het einde van deze aflevering is weer goed te zien dat niet alles is wat het lijkt, en het kwam bij mij dan ook best als een verassing, natuurlijk had ik al wel het gevoel dat er iets niet klopte bij Mason, maar dat hij uiteindelijk bij Katherine hoort zag ik even niet aankomen silly me
Word wel tijd dat Tyler ook wat meer badass gaat worden, maar ik heb zo'n voorgevoel dat dat nog wel gaat gebeuren.
Ben ook erg benieuwd hoe het nu verder gaat met Liz, die hele ontknoping tussen haar en Caroline vond ik mooi om te zien, en dan denk je dat Damon eindelijk weer evil is, maar nee hoor hij laat toch weer zijn softe kant zijn in deze episode jammer want ik vind het toch meer hebben als hij compleet evil is Dat softe laten we wel aan Stefan over, die me overigens weer liet wegdromen tijdens de scene dat Elena bij hem komt zitten op de bank en hem laat drinken uit haar hand. Zo'n mooie scene, ik had gewoon tranen in mijn ogen, die hele relatie van hun grijpt me gewoon elke keer weer.
Ik vond Caroline in deze episode ook beter uit de verf komen, wat Wilfred al aangeeft, ze krijgt dat hele Vampire gevoel wat beter onder de knie, ze komt dreigender over, en laat dus ook merken dat je haar niet moet onderschatten goede ontwikkeling dus, en ik was zelf ook erg blij dat ze weer bij de goede kant hoort, en alles heeft opgebiecht tegen Elena. Maar of ze er verstandig aan heeft gedaan tegenover Katherine zullen we nog zien. Bonnie mag van mij ook wel wat prominenter terug te zien zijn in de serie, ik mis toch een beetje de 'witch' in de serie.
Al met al dus een goede aflevering en ik ben erg benieuwd naar de volgende. Helaas eerst weer een week wachten 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Is dit niet een beetje een tienermeisjesserie of zit ik er naast?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Buiten het feit om dat het voornamelijk over tieners gaat, is het absoluut geen 'tienermeisjesserie'. De serie heeft misschien zo'n naam gekregen doordat het vergeleken word met Twilight wat wel erg gericht is op een jongere doelgroep. Maar deze serie is verre van hetzelfde als Twilight, het is veel beter, meer spanning, meer ontwikkelingen, betere verhaallijnen en natuurlijk een veel betere cast. Dus je kan het gerust eens proberen BoordAppel, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat je even door de eerste 3/4 afleveringen heen moet, en dat de serie dan pas echt op gang komt 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Buiten het feit om dat het voornamelijk over tieners gaat, is het absoluut geen 'tienermeisjesserie'. De serie heeft misschien zo'n naam gekregen doordat het vergeleken word met Twilight wat wel erg gericht is op een jongere doelgroep. Maar deze serie is verre van hetzelfde als Twilight, het is veel beter, meer spanning, meer ontwikkelingen, betere verhaallijnen en natuurlijk een veel betere cast. Dus je kan het gerust eens proberen BoordAppel, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat je even door de eerste 3/4 afleveringen heen moet, en dat de serie dan pas echt op gang komt
Helemaal mee eens!!!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Kan er niets meer aan toevoegen. Wacht. Even een male point of view: Psst...er zitten veel lekkere dames in 
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Magere kwaliteit, maar wel interessant op zich..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wow wat een gave teaser
We gaan dit seizoen nog heel wat meemaken volgens mij. Heerlijk moment ook als Alaric even zijn wapens uit gaat delen, wat die gast allemaal in zijn koffertje heeft ziet er dus geweldig uit! Spannend! 
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Maar de volgende aflevering is niet deze donderdag maar de donderdag erna vernam ik geloof, dus dat is 21 oktober (en voor mij dan de vrijdag 22e pas).