- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Vampire Diaries
The Vampire Diaries
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Whaha, worst writing ever? Yessss ssssiiiiiirrrrrrr.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Whaha, worst writing ever? Yessss ssssiiiiiirrrrrrr.
Not funny
Het is echt triest ja, jammer hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Snap ik, dit kan echt niet hoor. Zelfs Roger Corman lacht zijn ballen uit z'n broek
.
skullcandygirl94
-
- 168 messages
- 49 votes
Wat was ik boos dat ze uiteindelijk stefan koos! It's always gonna be stefan zoals damon al zei....
ben wel blij dat ze uberhaupt gekozen heeft want het begon wel een beetje langdradig te worden...
het auto ongeluk was mooi in beeld gebracht met die flashbacks. En de scene waarbij Damon eigenlijk diegene is die ze het eerst heeft ontmoet! toch nog delena hoop 
btw De actrice die Elena's moeder speelt lijkt best wel op nina 0.o
maithekke
-
- 268 messages
- 0 votes
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n vreselijk sterke vampier niet even twee mensen uit een zinkende auto kan redden? Beetje jammer
iNickaaa
-
- 1 messages
- 0 votes
Heay,
Een paar van vriendinnen van mij kijken vampire diaries en proberen mij ook over te halen om het te kijken. Ik ben een jongen, 16 jaar oud.
Is dit een serie die ook gewoon gekeken wordt door jongens/mannen? Of is het eigenlijk meer een vrouwenserie?
Alvast bedankt!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes

Nog meer redenen nodig? 
Het is een leuke serie, maar wel gericht op een tienerpubliek, denk ik.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Het is wel voor een tienerpubliek, maar 16 valt daar nog wel in toch?
Serie is op zich wel te doen voor jongens, maar hier en daar neigt het wel meer de vrouwelijke kant op te gaan. Maar ben je als man zijnde wel gek op soaps en veel drama op romantisch gebied, dan zit je goed.
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
Misschien vreemd voor vele van jullie maar ik ben 46 jaar en ik ben verslaafd aan deze serie. Mijn moeder is 64 en die is ook gek op deze serie. Geloof niet dat je echt een maximum leeftijd aan films en/of series kan geven. Het is de kijker die bepaald wat hij/zij leuk vind. Ook denk ik dat m/v er niet toe doet. Als je een jongen bent van 15 kun je deze serie leuk vonden, maar ook als je een man bent van 30 kun je deze serie leuk vinden. Het is maar net waar je hart ligt en waar je van houdt qua genre. Vele jaren geleden lag iedereen aan de buis gekluistert voor Twin Peaks, ik heb er nooit wat aan gevonden, zo zie je maar weer, smaken verschillen en dat heeft niets met leeftijd of m/v te maken. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Redelijk goede eerste aflevering van seizoen 4. Het vertrouwde sfeertje is gelijk weer aanwezig, maar gek genoeg stoorde ik me er niet aan, wat ik in seizoen 3 wel had. Storyline is hier en daar rommelig, maar de introductie van de pastor en zijn gekke crew maakte het wel interessant. Hoop alleen niet dat ze dat puur gebruikt hebben om Elena te laten drinken, en dat het nu alweer aan de kant gezet wordt maar dat leek er wel op helaas. Erg blij dat dat gedoe met Klaus en Tayler niet te lang door word gedrukt, gelijk nu alweer terug naar hun zelf fijn!
Damon was weer zijn oude vervelende en irritante ik (helaas) en Elena, Matt, Caroline en Bonnie gaan gewoon weer op hun eigen niveau verder. Stefan sprong er natuurlijk bovenuit, want Paul Wesley's acteerwerk is gewoonweg geniaal.
Ja ik heb hier onverwachts toch wel van genoten. Benieuwd of ze dit niveau een beetje aan kunnen houden dit seizoen. Niet veel hoop op, maar we zullen zien 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Aardig inderdaad. Niet vervelend om naar te kijken maar nergens het 'wauw' gevoel. Worden inderdaad dingen geintroduceerd die al snel weer van tafel worden geveegd en dan walsen ze er overheen alsof het er niet meer toe doet. Het kabbelt een beetje verder zoals het in seizoen 3 ook telkens was.
Maar enfin, ik was blij om iedereen weer te zien. Vooral Damon, al viel hij me een beetje tegen vandaag. Te weinig screentime w.s. 

Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Misschien vreemd voor vele van jullie maar ik ben 46 jaar en ik ben verslaafd aan deze serie. Mijn moeder is 64 en die is ook gek op deze serie. Geloof niet dat je echt een maximum leeftijd aan films en/of series kan geven. Het is de kijker die bepaald wat hij/zij leuk vind. Ook denk ik dat m/v er niet toe doet. Als je een jongen bent van 15 kun je deze serie leuk vonden, maar ook als je een man bent van 30 kun je deze serie leuk vinden. Het is maar net waar je hart ligt en waar je van houdt qua genre. Vele jaren geleden lag iedereen aan de buis gekluistert voor Twin Peaks, ik heb er nooit wat aan gevonden, zo zie je maar weer, smaken verschillen en dat heeft niets met leeftijd of m/v te maken.
Helemaal mee eens!
Mijn mama is 50 en kijkt ook elke week trouw mee. Ik ben ook blij dat het 4de seizoen weer begonnen is, ik moest er nog even inkomen maar het was een leuke aflevering om mee te beginnen!
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
leuke opener!!
ben wel erg blij dat het Bonnie niet lukte want dan was ik boos geweest als Elena toch gewoon gered zou worden, blij dat ze nu vampier is!! vond alleen de scene met Stefan in die cel, door de muur tegen elkaar praten een beetje too much, erg klef.... ik ben wel benieuwd naar dit seizoen...
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
Zit er weer helemaal in en ik blijf het moeilijk vinden wie ze nou uiteindelijk moet kiezen, maar goed we hebben nog heel wat afleveringen te goed.
Vindt de nieuwe vampierenvechter maar een creep, maar misschien dat ze wat meer gaan uitwijden over deze engerd en dat je dan wat sympathie voor hem kan opbrengen. Nu mag hij van mij part vallen in de handen van Damon. 
Op naar aflevering 3.

AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
402 was weer ouderwets sterke ep. Misschien omdat ik deze in HD gezien heb, maar wat is TVD toch een mooi geschoten serie. Fijne kleuren altijd. Ook al de tweede keer dit seizoen dat Caroline...well...you know. Anyway, geweldige scene aan het einde met Damon. En ik ben weer benieuwd waar dit seizoen naartoe gaat.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Zo heb in 3 weken tijd alle seizoenen gekeken en nu dus week in week uit seizoen 4 volgen. Ik vind het een heerlijke serie en was een leuke toevoeging nadat ik True Blood had gekeken en helemaal into the vampires was. Helaas begin ik mij een beetje te irriteren aan bepaalde characters, zo vind ik Elena erg irritant worden met haar preuts en ''ik ben het schuld'' gedrag, en hangt Klaus mij ook de strot uit haha. Ik vind het ook heel erg jammer dat Anna uit de serie is. Ik had haar veel liever een relatie zien opbouwen met Jeremy en dat hier nog veel spannende avonturen uit zouden voort groeien maar helaas. Hopelijk wordt seizoen 4 wat ik ervan verwacht maar ik ben bang dat het gaat tegenvallen aangezien ik die misbaksel van een Klaus allang dood had willen zien!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 4 dan eindelijk afgesloten. Was hier en daar al wel wat gespoilerd, maar bij TVD vind ik dat niet eens zo erg. Sterk seizoen van Caroline/Candice Accola, en hoe mooi Dobrev ook is, want dayum, vooral met dat nieuwe kapsel, het is geen fantastisch actrice. Benieuwd hoe S5 wordt. Andere setting, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar eerst Arrow S1.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maar eerst Arrow S1.
Atta boy
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Geen flauw idee waarom ik ben afgehaakt zo vroeg in seizoen 3 omdat de ripper storyline toch wel een goede is, levert ook hele mooie scenes op. De mix van tiener soap apera en aktie werkt enorm goed, ondanks dat het overduidelijk gericht is op tienerpubliek kijk ik het wel heel graag. Al is het niet een serie om wekelijks te volgen, vind het vooral een erg lekkere doorkijker. Grote guilty pleasure nu geworden, en mijn crush op Dobrev helpt ook. Clavicles!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dobrev? Jij was toch #TeamCaroline?
Ik ben blijven steken bij Seizoen 5, episode 10. Heb geen flauw benul meer wat zich er daarvoor heeft afgespeeld en kan mezelf er niet toe zetten om verder te kijken, ondanks mijn Damon crush.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Playing both teams, maar Dobrev heeft nu wel de zware voorkeur. Ook wat AHWA zegt
.
Ik hoorde inderdaad dat ze het bij seizoen 5 over een compleet nieuwe boeg gooien. Benieuwd wat dat inhoudt, al vind zo'n ommezwaai altijd wel bewonderenswaardig.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Begin seizoen 5 viel TVD zwaar tegen, de laatste afleveringen zijn al makkelijker te aanschouwen. De verhaallijnen rond de drie hoofdpersonages zijn - zoals aan het begin van de serie - beroerd, maar de geschiedenis van Damon en zijn (enige) vriend Enzo leek me wel interessant... tot ze deze laatste alweer afschreven. Gaat weer spartelen worden om de serie op een degelijk niveau te krijgen vrees ik, want voor de rest is er niks interessants te melden. De schrijvers hebben te weinig inspiratie om een degelijk verhaal ineen te steken en de 'travelers' zijn zó saai uitgewerkt.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ik blijf The Vampire Diaries nog altijd wel volgen omdat het toch best vermakelijk is en het toch soms wel weer eens over vampieren gaat. (al is dat idee echt een aantal seizoenen alweer verdwenen
) Seizoen 5 vind ik echter de ene keer wel weer aardig en de andere keer weer totaal malloot. Damon bijvoorbeeld (toch wel in s1 en s2 mijn favoriete character) begint nu echt irritant te worden met zijn I'm bad for you-gejank, maar hij lijkt eindelijk weer een beetje zijn sadistische zelf te worden. Wel jammer inderdaad van Enzo, was toch een fijn personage. En hoe de wereld elke keer rondom Elena draait, mijn god, kill die bitch toch eens een keer!
En dan moet ze ook nog eens 10 doppelgangers hebben
Bonnie is in dit seizoen echt compleet useless en wat doet ze eigenlijk nog in de serie? Jeremy en Matt dit seizoen, tja, ook niet echt van belang. Caroline speelt eigenlijk ook alleen nog maar de rol van ''Elena's best friend'' en is ook niet meer zo van belang. En dan ook nog eens die verhaallijnen die van de hak op de tak springen... Nee, niet echt een geslaagd seizoen op een aantal kleine dingetjes na. En dan die travelers? Gypsy witches? Die kennelijk het o zo enorm belangrijke Mystic Falls willen overnemen? Ik mag toch echt hopen dat volgend seizoen weer eens terug naar de kern gaat en al die andere supernatuurlijke troep eens laat rusten en gewoon weer eens wat coole vampieren laat zien, want dit is echt niet veel. Terwijl ik me wel gewoon erg heb vermaakt met de voorgaande vier seizoenen. Hopelijk gaat seizoen 6 wat beter gedoseerd worden met eens wat echte karakteruitdieping.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Er gaan blijkbaar drie (hoofd)personages de pijp uit gaan aan het einde van dit seizoen.
Jammer genoeg zal Elena daar niet bij horen, want ze is oh zo belangrijk voor in de serie.
Terwijl ze al een hele tijd gewoonweg zichzelf is (lees: irritante gezichtsuitdrukkingen die we al duizend keer hebben gezien) en - alweer - dat getrek en gedoe met de twee broertjes. Gosh, raakt dit nooit afgezaagd bij iemand? Maar bon, hoop doet leven! 
Ik zie nog wel een kans dat Damon of Stefan afgeschreven wordt. Misschien Damon met de dood van Enzo? Het was tenslotte ook zijn enige vriend.
Verder gok ik dat Bonnie en Tyler het leven laten. Met de weinige screentime en verhaallijnen die ze voorgeschoteld krijgen, bereiden ze er de kijker misschien op voor. Jeremy mogen ze voor mijn part zeker in een kistje steken. Met zijn rol valt echt niks meer aan te vangen. Matt is dan weer een twijfelgeval. Hij is nog de enige zonder bovennatuurlijke krachten. Maar boeien doet hij ook al een tijd niet meer. Dan denk ik meer dat Caroline's moeder het niet haalt. Waarom komt ze nu anders terug in beeld?
Caroline vind ik persoonlijk wel groeien de laatste seizoenen, dus ik ben benieuwd wat er voor haar nog in store is. Qua hoofdpersonage is zij toch de enige waar ik nog naar uitkijk. She's a keeper!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heb S5 nog niet gezien, maar het lijkt me stug dat ze de crux van de serie, ie, Damon, Elena, Stefan, voor het einde van de serie zouden laten omkomen. En die Enzo, wie dat dan ook is, is zeker niet Damons enige vriend, of ben je Alaric alweer vergeten?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Als ze Damon eruit schrijven en dood laten gaan, ga ik een feestje bouwen, wat zal dat een chaos geven op twitter! *zet popcorn vast klaar* 
Voor de rest is het gewoon een serie van niks. Ik loop ook al 7 a 8 aflevering achter omdat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten. En als ik dat al heb, wil dat toch wat zeggen. Zelfs de eye candy weet de show niet meer te redden.