- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spartacus: Blood and Sand (2010)
Spartacus: Blood and Sand (2010)
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Geweldige trailer, kan niet wachtten. Heb inmiddels Gods of the Arena op DVD en bekeken, kijk nu nogmaals Blood and Sand (kun je qua tijd verloop erachter aan kijken).
Ik ben zeer benieuwd...
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
De eerste episode is toch al uitgezonden...? Ik kan hem nergens op het internet vinden of heb ik het nu helemaal mis...............????
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Nope, seizoen 2 start pas op 27 jan als ik mij niet vergis
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Eerste ep is zeker al op internet in goede kwaliteit.
Prima begin van de nieuwe serie. Die nieuwe acteur is even wennen, maar ik denk dat dat vooral komt doordat ik erg gewend was aan Spartacus (de enige echte). Zoals het verhaal nu verder gaat, boeit me erg. Soort ondergronds verzet, maar dan Romeins
Wordt weer een mooi seizoen!
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
1e aflevering was redelijk, maar ik vind dat de serie wat afglijdt aan kwaliteit.
Ik mis John Hannah. Verder denk ik ook dat het wat minder boeit omdat we zo ongeveer alle manier waarop bloed vergoten wordt hebben gezien en orgiën waren er ook volop in de vorige seizoenen. Ik krijg een dejà vu.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Lijkt me ook geen serie waar je met verwachtingen van vernieuwingen in moet gaan. Verwacht veel hetzelfde, gevechten, bloed, seks, jaloezie, verraad en wraak. Maar het wordt zo heerlijk gebracht dat alleen een nieuwe set van vijanden en een iets ander plot genoeg materiaal biedt om te genieten.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Net S02E01 gezien, heb het gemist. Beetje wennen in het begin aan McIntyre maar hij doet dat goed 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me ook geen serie waar je met verwachtingen van vernieuwingen in moet gaan. Verwacht veel hetzelfde, gevechten, bloed, seks, jaloezie, verraad en wraak. Maar het wordt zo heerlijk gebracht dat alleen een nieuwe set van vijanden en een iets ander plot genoeg materiaal biedt om te genieten.
Eens. Vernieuwend zal het nooit worden maar de vorm (de combinatie van vormgeving, visuals, geweld en seks) zal in deze uitwerking nooit zijn kracht verliezen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de Vlamingen onder ons: 'Spartacus - Gods of the Arena' start op de Vlaamse commerciële zender 2BE op zondag 4 maart aanstaande om 22u20.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Paterfamilias (Extended Version)
Sterke episode weer. Blijf flabbergasted hoe goed deze serie wel niet is, hard op weg zich in de top 5 te nestelen. Inhoudelijk niet zo verfijnd als de rest maar de stilering is zo magistraal. Lekekre action packed sequences, veel slowmo blood (+ crowd splattering
), de ontwikkelingen in de ludus en vooral rond de positie van de dominus interessant, de tention tussen Melitta, Gannicus en Oenamaus is heerlijk voelbaar na het heerlijke slot van de vorige episode. De rise van Crixus, fijne politieke wending en de threesome van Batiatus, Lucretia en Gaia
. Die wijn slowmo ook
. Pure kunst dit.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klaar met Blood and Sand! Nu verder met Gods of the Arena.
Verslavende serie!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beneath the Mask (Extended Version)
Erg sterke aflevering weer. Mede door Gaia die flink aan het lobby-en is (en gelukkig is het geen Ilithyia kopie) en de ontwikkelingen rond Tullius. Ik heb zijn personage toch flink onderschat. Ook erg sterk hoe de tention tussen Batiatus en zijn vader steeds intenser wordt opgebouwd. De M-G-A triangle is sterk, de stilering blijft magistraal en de aankleding en haar expliciete uitwerking blijft magnifiek. dat einde ook, briljant. Serie weet toch constant dit soort momenten, met enorme shock value te presenteren. En Lawless is toch wel erg goed op het eind, die mimiek
.
Jacobson & co ten voeten uit en wat een briljante unieke serie is dit toch. Als ik hiermee klaar ben toch stiekem een stipnotering overwegen. Season finale wordt in ieder geval weer door Jacobson geregisseerd, toch mijn favoriete Spartacus regisseur.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb er nachtwerk van gemaakt en vandaag ook nog verder gekeken, en heb nog 1 aflevering over van Gods of the Arena. (Mijn naam is Eline en ik ben verslaafd..) Het was even wennen, maar zit er weer helemaal in en ben blij dat ik opnieuw ben begonnen met kijken, nadat ik een paar afleveringen van Vengeance met mijn vriend had meegekeken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben gister met aflevering 1, seizoen 1 begonnen. Best vermakelijk als 300 kloon. Hoop wel dat het allemaal interessant genoeg blijft, want dat knokken met digitaal bloed kan best saai worden op den duur vrees ik.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
ik heb Vengeance opgegeven.
jammer maar helaas.
de rek is er duidelijk uit, het verhaal is verteld, de koek is op.
het mooie ontroerende verhaal van de slaaf die zich staande houdt in de arena, gedreven door haat en verdriet, was boeiend en concreet.
de acteur was cool en sprak tot de verbeelding; je leefde met hem mee.
ik keek rijkhalzend uit naar de eerst volgende aflevering en vrat ze op.
vanaf seconde 1 was ik gefascineerd.
dit non-verhaal, tesamen met die nietszeggende blaaskaak van een nieuwe Spratacus doet me niets meer. Heb nog 4 afleveringen klaar staan op de PC en merk dat het me echt geen ene donder meer interesseert.
jammer, maar de serie is dood voor mij
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een dag voor de season finale de serie opgeven
. Maar veel kunnen zich niet over het verlies van Whitfield heen zetten (ik vond 'm ook geweldig), al schijnt McIntyre niet zo slecht te zijn. Wel jammer dat Brandt is vervangen. Kan me niet voorstellen dat Vengeance zoveel minder is, lijkt me nog lang niet uitgespeeld omdat de serie zo enorm uniek is.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
jammer maar helaas.
het mooie ontroerende verhaal van de slaaf die zich staande houdt in de arena, gedreven door haat en verdriet, was boeiend en concreet.
dit non-verhaal, tesamen met die nietszeggende blaaskaak van een nieuwe Spratacus doet me niets meer. Heb nog 4 afleveringen klaar staan op de PC en merk dat het me echt geen ene donder meer interesseert.
+1, kan het niet beter verwoorden.
Alleen gaf ik het al op na de 2e aflevering van dit seizoen. De dynamiek is er uit, de setting van de ludus was hetgeen deze serie de loeite maakte. Niemand kan Andy vervangen en zonder Batiatus is het ook maar saai, nu zijn het allemaal 2e rangs--villains om het zomaar te zeggen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes

Genoeg reden voor mij om door te kijken hoor. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Wat mij betreft is de rek er nog niet uit, maar seizoen 2 is inderdaad aanzienlijk minder dan seizoen 1 en de prequel. Battiatus wordt gemist en ook Andy als Spartacus natuurlijk. Denk dat de serie in seizoen 3 wel moet gaan eindigen.
Naevia wordt overigens ook door een andere actrice gespeeld. Maar dit heeft naar mijn mening bar weinig effect op de serie.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
jammer maar helaas.
Klopt helemaal, ik ervaar hetzelfde.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Gister de laatste episode gezien. Vond de laatste episode toch enigszins telleurstellend. Komt omdat je toch gaat vergelijken met het eerste seizoen en die was toch vele malen sterker. Durf zelfs te beweren dat seizoen 1 een van de sterkste seizoen finales ooit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Reckoning (Extended Version)
Sterke aflevering. Veel lijntjes die worden uitgezet omdat de finale eraan komt. Lucretia die uit haar schulp kruipt, fijne assessment battles, rond tullius weer lekker veel ontwikkeling en wat is Hannah toch geweldig als Batiatus als ie in het nauw gedreven wordt. en Melitta
. Toch wel weer erg kundig vormgegeven hoor.
The Bitter End (Extended Version)
Zoals verwacht laat Jacobson zien waarom het altijd genieten geblazen is met hem op de regiestoel. Visueel gooit ie er nog een schepje bovenop, nog meer stilering en de perfect match voor de season finale. Tullius ontmanteld en de opbouw naar de primus is grandioos en tijdens de primus barst het spektakel los. Een grote aaneenschakeling aan ooh's en aah's, strakke stilering en bovenop dit alles krijgen we nog de fatalizing blow van Gannicus
. Hier wordt je ff stil van, zo gory, zo magnifiek gedaan door de make up department. Misschien wel het meest fraaie staaltje gore ooit. I love Spartacus.
En nu vrolijk door met historici series. Heb de smaak weer enorm te pakken
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Damn! Naevia goes wild!
Prachtige scène, hoe het in beeld is gebracht.. man, man, man.
Sowieso een geweldige episode. Maar godsklere! Doctore! Nee!
En het einde! Lucretia en de baby! En Ilithyia!
Dubbel godsklere. Wat een 'final season finale episode' is dit. Bloody as hell.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ah, wat een heerlijk begin van Vengeance! En wat een drama, right of the bat. Ik mis Batiatus wel en z´n catchlines (insert cock in arse!) maar z'n vrouw en haar talenten houden we er wel in. Nu is het nog wachten op Gannicus.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
En dat was Spartacus Vengeance...
Afgezien van het feit dat er wat mij betreft iets te veel speeches in zitten van schoolmeester Spartacus vind ik dit toch een prima seizoen. Naarmate het einde naderde vond ik het wel iets minder worden, maar die eerste helft was mijns inziens dan ook formidabel.
Het gebruikelijke: de emmers bloed, de seks, het plotten, dat zat er allemaal weer in overvloed in.
Jammer dat mijn personal favorite Gannicus zo in een bijrol wordt geduwd. Lang nog onder Agron en Crixus.
Aan de kant van Rome hebben we Glaber (mij beter bekend als Haldir) die gelukkig niet teleurstelde waar ik op een gegeven moment bijna nog begon te vrezen dat hij een lulletje rozenwater was.
Persoonlijk was ik gecharmeerd van Seppia, maar dat had weinig met haar verhaallijn te maken.
Ik heb al gelezen dat Julius Caesar en Marcus Crassus hun intrede volgend seizoen doen en wat mij betreft kan dat seizoen er niet snel genoeg komen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Komt er toch een volgend seizoen? Jeej! Dacht dat het helemaal finito was.