- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ik koop gewoon mijn dvd's, als ik echt een film zoek die niet te krijgen is, dan download ik hem. Ik irriteer me ook niet echt aan dvd's, aangezien ik vooral oudere oorlogsfilms heb, komen die brein filmpjes niet eens voor. Dat is meestal het geval bij de nieuwe films.
Maar ja, als je weet dat er zulke irritante filmpjes komen: zet de film op, ga wat drinken halen of zo en de filmpjes zijn al lang voorbij.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wat is dat nu voor onzin? Die dingen horen er gewoon niet op te staan!
En die spotjes staan ook gewoon op dvdreleases van oude films.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Heb zulke spotjes trouwens ook al eens aangetroffen op Britse import. Exact hetzelfde spotje (die van je steelt toch ook geen auto... enz.). Er is ook een Franse in omloop. Niet typisch Nederlands helaas.
Ook irritant, maar ergens ook wel lollig: Als de hoes van een klassieke film op DVD duidelijk geschreven is door iemand die geen benul van films heeft. Komt vaak voor bij de goedkopere DVD's van Fox.
Op de hoes van Hush Hush Sweet Charlotte
Airport '77? We hebben het over een actrice die in Gone With The Wind en The Adventures Of Robin Hood zat, in de beste dagen van haar carriere. En als voorbeeldfilm waarin ze zat wordt een B-rampenfilm genoemd die volgestouwd zat met toen in de vergetelheid geraakte sterren.
Of de kwak-het-maar-op-dvd-maatschappij bij uitstek RCV op hun ultragoedkope DVD van Rhapsody in August:
Nou weet ik best wat van Kurosawa, maar over deze twee titels moest ik toch even nadenken. Shadow Warrior is een alternative titel van Kagemusha en Doomed van Ikiru, maar er zijn erg weinig mensen die de film onder deze titels kennen. Iemand met maar een snipper benul van films zou Seven Samurai genoemd hebben of Ran of Rashomon of de genoemde films bij hun originele naam. Doomed en Shadow Warrior klinken misschien als commerciele films, maar of dat nou zo van toepassing is op de hoes van een drama over de gevolgen van het vallen van de atoombom voor Japan?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Maar ja, als je weet dat er zulke irritante filmpjes komen: zet de film op, ga wat drinken halen of zo en de filmpjes zijn al lang voorbij.
Dat kan, maar dit is net zo erg om het probleem heenlopen als "gebruik dan wasbenzine" voor DVD's die van die KUT-stickers hebben.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dan heb je er toch ook last van? Ik KOOP dvd's in Nederland en als ik ze dan afpeel dan krijg IK (de betalende man) ooit een niet te skippen 'piraterij is een misdrijf' spotje voor mijn kiezen. Dat is toch te zot voor woorden?
Exact. Had 't niet beter kunnen verwoorden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja het begin van de dvd vind ik ook wel irritant, maar meestal ga ik dan ook even naar de wc, etc. 'Meestal kijk ik toch naar oudere films en bovendien zijn de prijzen van veel dvd's al zo laag. Die zijn ook betrouwbaarder dan die zelfbrand dvd's waarvan je maar moet afwachten of ze het over een paar jaar nog doen. Op dit punt was de videoband (ook al) beter.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Exact. Had 't niet beter kunnen verwoorden.
Dat vind ik niet. Veel dvd's zijn bestemd voor verkoop en verhuur. Bovendien wordt ondanks alle beveiligingen nog van alles gekopieerd en doorverkocht. En het zonder toestemming beschikbaar stellen van films op internet zodat andere mensen die kunnen downloaden wordt ook massaal gedaan.
Nou ja ze doen maar worden de prijzen nog lager. Hetzelfde zie je met de muziek. Werd er niet massaal gekopieerd/gedownload hadden de winkels nu nog volgestaan met cd's.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Trouwens nu ik toe bezig ben. Vind het knap vervelend dat bij de invoering van de dvd ze regio's hebben ingevoerd. Hierdoor zijn heel veel films niet eens normaal te krijgen of je moet je dvd speler regiovrij maken, ook belachelijk.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ook irritant, maar ergens ook wel lollig: Als de hoes van een klassieke film op DVD duidelijk geschreven is door iemand die geen benul van films heeft. Komt vaak voor bij de goedkopere DVD's van Fox.
Op de hoes van Hush Hush Sweet Charlotte
haar mondaine nicht Miriam (de Haviland: Airport '77)
Airport '77? We hebben het over een actrice die in Gone With The Wind en The Adventures Of Robin Hood zat, in de beste dagen van haar carriere. En als voorbeeldfilm waarin ze zat wordt een B-rampenfilm genoemd die volgestouwd zat met toen in de vergetelheid geraakte sterren.
Of de kwak-het-maar-op-dvd-maatschappij bij uitstek RCV op hun ultragoedkope DVD van Rhapsody in August:
REGIE: Akira Kurosawa (Shadow Warrior, Doomed)
Nou weet ik best wat van Kurosawa, maar over deze twee titels moest ik toch even nadenken. Shadow Warrior is een alternative titel van Kagemusha en Doomed van Ikiru, maar er zijn erg weinig mensen die de film onder deze titels kennen. Iemand met maar een snipper benul van films zou Seven Samurai genoemd hebben of Ran of Rashomon of de genoemde films bij hun originele naam. Doomed en Shadow Warrior klinken misschien als commerciele films, maar of dat nou zo van toepassing is op de hoes van een drama over de gevolgen van het vallen van de atoombom voor Japan?
Kom ik ook veel tegen. Veel films zetten idd hun bekende namen wat in de kijker, wat ergens wel te verstaan is. Maar de films die ze dan vermelden zijn zeker niet hun bekendste. Zal te maken hebben met films van dezelfde maatschappij zeker? Op zich niet storend, maar ergens wel bizar dat ze er de grote films niet opzetten.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
de filmpjes van piraterij is een misdrijf enz....
puckb96
-
- 1849 messages
- 0 votes
In Filmdragers > Titels > foutje dvd Fifth Element:
Ik heb zojuist The Fifth Element gekocht. Op het doosje staat voor 6 jaar en ouder, maar op de dvd voor 16 jaar en ouder. Foutje van de dvd-distributie of misschien van Kijkwijzer? 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Iedereen houdt andere grenzen aan zie ik.
Wehkamp heeft 12 jaar
beslist.nl juist weer 16 jaar (volgens kijkwijzer zeggen zij)
Ik denk dat 16 jaar en ouder klopt.
puckb96
-
- 1849 messages
- 0 votes
Iedereen houdt andere grenzen aan zie ik.
Wehkamp heeft 12 jaar
beslist.nl juist weer 16 jaar (volgens kijkwijzer zeggen zij)
Ik denk dat 16 jaar en ouder klopt.
Denk het eigenlijk niet. De film bevat vrijwel geen bloederig geweld, wel geweld maar dan in lichte vorm. 16 jaar en ouder vind ik dus belachelijk.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
In Filmdragers > Algemeen > Erger je je ook dood aan bepaalde dvd-uitgaves/uitvoeringen/hoesjes?:
Het word met het moment erger. 3 jaar geleden kregen we al te maken met de oer en oer en oer lelijke Universal Ultimate collection, wat gelukkig niet meer bestaat. Maar we hebben te vroeg gejuicht. Tegenwoordig hebben zowat alle distributeurs een kut uitgave. A-film heeft nu bv tot de grote ergenis de oerlelijke Entertainment-collectie, en paradiso kan het niet laten om de cinema deluxe edition te maken en bij cineart, filmfreak en lumiere is het al helemaal erg. Worden hun films in flinterdunne oerlelijke hoesjes gestoken. Je moet verdomme al als een gek meteen titels kopen die je wilt voordat het weer in een lelijk hoesje word gestopt en de orginele uitgave out of print is.
Het enigste uitgave die ik dan nog wel waardeer is de Quality film collection vanwege de Sjieke look (die geeft tenminste ook regelmatig klassiekers uit die nog nooit op dvd zijn verschenen). Maar daar blijft het dan ook bij.
En waar ik me ook echt zo vreselijk dood aan erger is dat verdomme zowat ALLE uitgaves de dvds in die oerlelijke Ecoboxen steken. Vooral bij Warner Bros en Sony Pictures is het raak: Boxen met grote gaten die die recycle teken vormen. Nou iets beters hadden ze niet kunnen verzinnen.
Alle oude en nieuwe films gaan er gewoon aan door in die oerslechte hoesjes geplaatst te worden. En behalve die kleuterfilms en slappe romantiek films krijgen ineens weer de normale hoesjes.
Dvd's kopen is niet meer zo leuk als dat het was.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Die van Universal Ultimate vond ik zeker oerlelijk die waren zo donker dat je de titel niet eens kan lezen maar het voordeel is wel dat ze super goedkoop waren
.
En die hoesjes van Entertainment Collection vind ik ook niks omdat je een wit hoesje krijgt met maar een klein plaatje erop dat vind ik er echt niet uit zien
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
The Special Edition van the Holy Grail. Ik heb het over die zwarte versie met scriptbook en dergelijke bij. Die DVD's zijn er dus amper uit te krijgen! Ik heb zonder zwans bijna 2x het schijfje gebroken met het er uit te halen, ik heb ze nu maar los in een kaftje zitten. Sowieso vind ik hoezen waar iets aan is aangepast (zoals QFC of die felblauwe en rode van Universal) vaak rottig omdat het niet meer de originele hoes is.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Die blauwe en rode hoezen van Universal zijn de Ultimate edities die waren zeker lelijk maar wel spotgoedkoop dus dat is de enigste pluspunt maar ze waren qua kleur echt spuug en spuug lelijk.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
En wat vinden jullie van die eco boxen? Met zon recycle teken erdoor gedrukt?
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Die zie je niet echt dus dat vind ik niet zo erg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En wat vinden jullie van die eco boxen? Met zon recycle teken erdoor gedrukt?
Vreselijke dingen inderdaad. De constructie van de hoes zelf wordt hier oohoezen idd.k door beinvloed. Kuthoezen, maar als het echt uitmaakt voor ecologische doeleinden draag ik graag mijn steente bij.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ach ik denk maar, als iets je niet bevalt aan de hoes of cover, kun je de film ook laten liggen of de hoes/cover vervangen
93.9
-
- 3124 messages
- 4209 votes
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Niet-originele Filmaffiches op de hoes.:
Waar ik me aan stoor zijn de niet originele filmaffiches op dvd hoezen. Vaak maken deze films deel uit van een serie (quality filmcollectie etc.). Ook opnieuw gereleasde klassiekers hebben vaak niet de originele hoesjes. Erg vewarrend en ook niet slim van de uitgevers.
Simpele vraag, waar ik niet zo snel een goed antwoord op heb. Enige wat ik zelf kan verzinnen is dat ze het 'mooier' vinden.
Jullie een idee?
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Misschien is het dan hun eigen release dat ze de film helemaal zelf opnieuw hebben uitgebracht of zoiets
.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Als je een scherpe kleurenprinter hebt kan je het altijd nog herprinten.
Rame
-
- 70 messages
- 26 votes
Herkenbaarheid he.. Ze willen de oude collectie, waar geen reclame meer voor wordt gemaakt natuurlijk ook blijven verkopen.
De Quality Film Collection verkoopt waarschijnlijk stukken beter omdat ze deze hoezen gebruiken.
Dit ziet er dan weer niet uit:

Met een witte hoes eromheen.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat mensen bewust films in de your choice.. (warner) en special price (volgens mij Universal) collecties kopen.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Waar ik me aan stoor zijn de niet originele filmaffiches op dvd hoezen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik begrijp nog altijd niet waarom een uitgaven in een normale hoes zit, met daaromheen een steelcase. Dat is niet alleen vreselijk materiaal, maar het hele nut ontgaat mij ook volledig. Pure verspilling. Kwam het pas tegen bij een aantal Asiamania dvd's. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor uitgaven met een exact kopie van de hoes nog eens in karton uitvoering eromheen.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Ik begrijp nog altijd niet waarom een uitgaven in een normale hoes zit, met daaromheen een steelcase. Dat is niet alleen vreselijk materiaal, maar het hele nut ontgaat mij ook volledig. Pure verspilling. Kwam het pas tegen bij een aantal Asiamania dvd's. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor uitgaven met een exact kopie van de hoes nog eens in karton uitvoering eromheen.
Je bedoelt zeker de Amazia dvd's, met die gelige steelcases?