- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Bij Japanse films zitten zelden dubs denk ik (buiten anime dan). Maar inderdaad één van de meest frustrerende zaken ... extra sub file of audio track maakt het verschil écht niet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Met Japanse doelde ik inderdaad meer op anime dan pakweg een Kurosawa.
Bij Chinese films is het echter continu en ik heb al menig film laten liggen. Alleen bij een simpel kung fu filmpje waar de focus op gevechten liggen durf ik me wel eens laten verleiden, al is het maar omdat die films alleen nog maar bestaan met een Engelse audiotrack naar mijn gevoel.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Mijn grootste ergernissen op dit vlak in willekeurige volgorde (de meeste zullen al zijn genoemd):
1) Het bestaan van regiocodes. Belachelijk protectionisme, de vrijemarkteconomie geldt dus niet voor dvd's?
2) Die K*t-hoesjes waarin de dvd zó vast zit dat je ze bijna moet slopen om ze eruit te krijgen.
3) Plotbeschrijvingen vol spoilers die de hele film beschrijven.
4) DVD-hoezen uit Tsjernobyl.
5) De niet te skippen Brein filmpjes! WTF? Waarom mensen die legaal dvd's kopen lastigvallen met zo'n zeikfilmpje? Het is hetzelfde als automobilisten die nooit te hard rijden elke dag aanhouden om verplicht een filmpje laten kijken over de gevaren van te hard rijden.
6) Niet te verwijderen stickers
7) Last but not least: Waarom zijn dvd-hoezen zo dik? Ik zou ze liever alleen in van die slim-cases zien, scheelt tweederde van het omvangsvolume! Weet iemand overigens waar je lege slimcases zou kunnen kopen?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
7) Last but not least: Waarom zijn dvd-hoezen zo dik? Ik zou ze liever alleen in van die slim-cases zien, scheelt tweederde van het omvangsvolume! Weet iemand overigens waar je lege slimcases zou kunnen kopen?
Volgens mij gewoon bij de V&D en zo. Wel meteen tien tegelijk.
Aanvulling bij 5) Er zijn ook bepaalde labels waar je niet voorbij een trailer menu kunt skippen, ook niet met de menu knop, alleen met de "volgende scène" knop. Vooral bij blu ray's valt mij dat op. Van de week nog eentje, heel irritant.
En dan heb ik er ook nog één in aanvulling op jouw lijst: En er zijn DVD's waar je de audio en ondertitel taal niet later kunt regelen met de audio of subtitles knop op de afstandbediening, dan moet je terug naar het menu, waar je soms al doorheen skipt. Als je pech hebt begint het hele circus van voren af aan.
Voor wat betreft die Brein filmpjes en die "Illegaal downloaden trailer". Bij de Franse Wakamatsu box komt daarna Mr. Wakamatsu zelf een banvloek uitspreken over iedereen die zijn werk downloadt en niet op de legale manier koopt (niet dat dat zo makkelijk is, maar goed). Wel grappig.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Met Japanse doelde ik inderdaad meer op anime dan pakweg een Kurosawa.
Bij Chinese films is het echter continu en ik heb al menig film laten liggen. Alleen bij een simpel kung fu filmpje waar de focus op gevechten liggen durf ik me wel eens laten verleiden, al is het maar omdat die films alleen nog maar bestaan met een Engelse audiotrack naar mijn gevoel.
Doorgaans ben je daar gewoon beter af met de echte HK versies. Tegenwoordig ook van erg goede kwaliteit (en uiteraard altijd de juiste dub).
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Daar heb ik er inderdaad ook wel een aantal van maar die Hong Kong Legends collectie (als dat degene is die je bedoelt?) is toch niet zo groot? In één van mijn DVDs zit een boekje bij waar alle DVDs worden genoemd en dat is ook enkel Jackie Chan, Jet Li en Sammo Hung. Met hier en daar is een uitzondering zoals een Michelle Yeoh.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
De Nederlandse Werner Herzog uitgaves hebben ook een Engelse dub terwijl de Engelse de keuze laten geloof ik.
En ook daarvan staan dus de Britse hier in de kast en de Nederlandse niet.
Onderhond bedoelt DVD's uit Hong Kong. Waren in het verleden nog weleens minder dan de Westerse versies maar dat is eigenlijk niet meer zo. En vaak heel redelijk geprijsd ook. In tegenstelling tot de nog steeds frustrerend dure Japanse DVD's.
Trailerblokken horen trouwens niet voor de film, ook niet als je er doorheen kunt skippen. Waren het voorheen vooral koopjesbak-DVD's van RCV/Eone waar je dat bij had, tegenwoordig doet Homescreen het ook steevast.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Daar heb ik er inderdaad ook wel een aantal van maar die Hong Kong Legends collectie (als dat degene is die je bedoelt?) is toch niet zo groot? In één van mijn DVDs zit een boekje bij waar alle DVDs worden genoemd en dat is ook enkel Jackie Chan, Jet Li en Sammo Hung. Met hier en daar is een uitzondering zoals een Michelle Yeoh.
Ik bedoel eerder DVDs kopen via sites als YesAsia. De échte Hong Kong releases dus. Zowat altijd voorzien van Engelse subs, originele dub en al een tijdje vrij van bootlegs en ander illegaal gedoe. Meestal ook niet al te duur die DVDs, én ze maken vaak ook geen onderdeel uit van die wazige reeksen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Aha, op die manier. Wist niet dat dat soort films ondertussen geen last meer had van bootlegs dus kan inderdaad wel eens interessant zijn om te checken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Keuze genoeg hoor!
In de UK HK Legends en het latere Cine Asia (en keuze genoeg hoor... denk dat ik wel 50 releases in bezit heb)
In de US Dragon Dynasty (al is een enkele release ge-cut zoals Supercop) en die zijn later overgegaan in Arc Entertainment meen ik. Zij hebben ook oude Shaw Bros titels uitgebracht. Ook Image Entertainment en Well Go USA leveren Shaw Bros titels.
En in HK heb je nog Fortune Star en Celestial/IVL
Zelfs Tartan en MIA in Engeland leverden HK releases met origineel audiospoor. Niet altijd superdvd's (de engelse subs bij MIA bevatten slechte spelling en zinsopbouw), maar ik heb zo wel wat zeldzamere titels kunnen halen (oa Chow-Yun Fat, Bride with White Hair etc).
Je moet gewoon buiten Nederland zoeken. Via Duitsland heb ik ook nog een hele reeks Shaw Bros titels aan kunnen schaffen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En ik vind het irritant dat een UK dvd uit 2009 (!!! Memories of Matsuko) niet-anamorph blijkt te zijn.....
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Die K*t-hoesjes waarin de dvd zó vast zit dat je ze bijna moet slopen om ze eruit te krijgen.
Bij mij is er een keer een scheur in de dvd gekomen hierdoor.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Het is vooral de beeldkwaliteit die bij DFW ruk is. Ik bedoel, zelfs als ik het via Ant Video Downloader download krijg ik nog een betere kwaliteit en dat zegt heel wat. Tegenwoordig kijk ik altijd wel uit bij wie ik bestel want het is gewoon weggegooid geld en je voelt je keihard genaaid. Sommige dvd's zijn zo droevig slecht dat het lijkt op een amateur B horror film uit de jaren 70 en 80. Iemand die ooit wel eens gezien? Zo niet, houden zo! Je ziet amper wat er op de achtergrond is.
Ps dacht dat dit topic over DFW was, niet dus 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Die van DFW zijn echt niet allemaal even slecht. Er zullen wel bij zitten. Maar heb toch ook in de kast staan, die zijn juist goed. Of ik stel minder hoge eisen, dat kan ook.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3939 votes
Die van DFW zijn echt niet allemaal even slecht. Er zullen wel bij zitten. Maar heb toch ook in de kast staan, die zijn juist goed. Of ik stel minder hoge eisen, dat kan ook.
Daar heb je wel gelijk in, ik ben het wel met je eens.
Vanaf 2013 zijn de release dvd's ook veranderd qua stijl en logo, strak en van nu.
De DFW versies dragen nu ook betere kwaliteit met zich mee, naar mijn idee!
En voor die tijd zaten er inderdaad films bij die op dvd gewoon niet de moeite waard waren, als stijl en inhoudelijke kwaliteit viel dat gewoon tegen.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
En wat is er mis met jaren '80 B-horrors? 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
5) De niet te skippen Brein filmpjes! WTF? Waarom mensen die legaal dvd's kopen lastigvallen met zo'n zeikfilmpje? Het is hetzelfde als automobilisten die nooit te hard rijden elke dag aanhouden om verplicht een filmpje laten kijken over de gevaren van te hard rijden.
Erg eens. Vaak zijn het ook nog eens drie of vier verschillende waarschuwingen die je achter elkaar ziet. Een breinfilmpje, nog een waarschuwing tegen downloaden (wtf), de kijkwijzer en gezeur over dat interviews alleen de meningen zijn van die personen. Elke keer denk ik inderdaad 'val mij er niet meer dan 5x per week mee lastig'. En als het tegenzit heb je ook nog drie of vier voor filmpjes die je alleen vooruit kan spoelen. En als het helemaal tegenzit heb je dan zo'n traag menu, waar er eerst een muziekintro is voordat je dingen kan selecteren (en als je de juiste taal wilt selecteren verdwijnt het hoofdmenu langzaam, krijg je een fragment van de film en daarna kun je eindelijk selecteren wat je wilt). En als de film dan eindelijk begint hebt je soms nog een introductie of 4 van verschillende filmmaatschappijen (waarvan je soms denkt dat het bij de film hoort) die allemaal hun logo promiment en afzonderlijk in beeld moeten hebben van een filmpje van een halve minuut en een dolby digital aankondiging. Vooral irritant als je even snel iets wil opzoeken of een specifieke scene wil terug zien. Je zou er bijna van gaan downloaden.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb nu enkele maanden eindelijk de overstap naar gemaakt naar Blu Ray. Naast vele voordelen zijn er nog wel wat op- en aanmerkingen te verzinnen. De grootste boosdoener vind ik, hoe onbegrijpelijk het ook weer mogen zijn, het verschil in hoezen. In de lengte zijn ze nu gelukkig allemaal gelijk, maar helaas hebben ze buiten Nederland niet allemaal dezelfde dikte. Sommige Britse uitgaven zijn in dikte nog net ietsje dikker als de hoes van een dvd.... Onbegrijpelijk.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Een grote irritatie de laatste tijd voor mij zijn die ontzettend lelijke UV code strips aan de bovenkant van een cover. Vooral het terug geklapt paarse gedeelte waarin Watch it Anywhere staat is voor mij een doorn in het oog.
http://i.imgur.com/RJSB5qN.jpg
Heb de prachtige box van Blade Runner, helemaal verkl**t door die lelijke strip. En als dat nog niet genoeg is, drukken ze het ook nog eens op de Blu-ray cover zelf af.
Nog een grote irritatie zijn de back covers van de steelbooks. Die papiertjes scheur je zo kapot.
http://i.imgur.com/3bB047f.jpg
Vandaag deze kado gekregen en meteen kapot doordat dat papiertje flinterdun is. Ben je altijd zo zuinig op je spullen 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Laat je die papiertjes normaal gesproken zitten dan? Die haal ik er bij het uitpakken gelijk al af, anders is het hele idee van zo'n mooi steelbook weg.
Dat ding hangt er ook maar zo aan te hangen.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Die laat ik meestal zitten Zwolle84. Al is het meer om krasjes te voorkomen omdat ze allemaal tegen elkaar aanstaan bij mij. Al zit het dan weer niet aan de voorkant natuurlijk. Misschien is dat wel weer een tic van mij. Maar je hebt zeker gelijk. Voor de mooie covers is het zonde om eigenlijk te laten zitten.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ah, zo ja. En dan biedt het karton van de een natuurlijk ook weer bescherming voor de front cover van zijn buurman.
Ik heb ze tussen de plastic hoesjes staan, dan krassen ze sowieso niet.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Dat kan natuurlijk ook.
Heb ook al ergens gelezen dat er van die speciale pvc hoesjes zijn voor steels, maar waar je die kunt kopen hier in Nederland heb ik geen idee.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Ik haal die 'J-Card's' er ook gewoon voorzichtig af en heb ze allemaal in doosje gestopt.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
The Guest (2014) gesealed gekocht in de winkel, maar bij de 46 minuten blijft die ineens hangen en skipt die een paar seconden. 
Eén keer eerder gehad, dat was met Stigmata (1999)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nieuwe dvd's
2x gehad dat hij niet goed wilde inlezen. Dan moest ik hem dus eruit halen en nog eens proberen en nog eens. En toen ging het wel. Dat vond ik niks. 1 heb ik kunnen ruilen in de winkel en die ander heb ik met iemand anders geruild die had er waarschijnlijk geen problemen mee want nooit wat van gehoord.
1x een dvd met een zichtbare fout, een soort persfoutje waardoor hij haperde. Dit kon ik aantonen en toen een nieuwe gekregen.
Verder nooit problemen zelfs niet met die tweedehands waar er hier en daar wat krasjes opzitten.
Doosjes zijn wel rotdingen of die dvd's zitten moervast of er is in het midden al wat afgebroken. Dan weer drukken dan weer trekken. Met cd's waren de doosjes toch wel beter.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
The Guest (2014) gesealed gekocht in de winkel, maar bij de 46 minuten blijft die ineens hangen en skipt die een paar seconden. 
Maar je kan gewoon ruilen. Zelfs bij tweedehandse dingen heb je gewoon garantie.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Ik weet niet waar de Disney Benelux mee bezig is. Maar als dit de nieuwe trend is, koop ik in de toekomst nooit weer de NL editie. Laatst Ant-Man gekocht en hierbij viel meteen de lelijke linkerhoek op:
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/2/8/7/5/9200000049485782.jpg
En ook Star Wars: The Force Awakens gaat zijn hoes krijgen (+ lelijke opmaak met de Franse titel):
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/9/5/9/4/9200000040534959.jpg
Hele Artwork wordt zo vernield. Jammer
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Hebben ze geen reversible artwork zonder die emblemen? Dat hebben die Duitse releases wel.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mijn normale Ant-man (2D) heeft dat trouwens niet.