• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

Dvd-irritaties / fouten

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

natuurlijk zijn de extra's bij veel dvds leuk,maar wat me nogal irriteert zijn de korte stukjes muziek die je erbij hoort.bv bij de dvd can requiem for a dream.na ieder kort interview krijg je weer het zelfde stukje te horen en dat dan weet ik veel hoeveel keer.een goed idee zou zijn om in de toekomst bij opties de tussenmuziek te kunnen uitschakelen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik vind ook dat bij de dvd 'het meisje met het rode haar'de muziek nogal irri is. Als je in het hoofdmenu zit en je klikt bijv op scene menu begint het liedje weer opnieuw en dat gaan dan maar de hele tijd door. Dat is best wel vervelend ja.

doncorleone

• 278 messages
  • 109 votes

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Blood in blood out, waarom 4:3 !!!!!:

Zjuist heb ik Blood in blood out gekocht.

Daar was ik al tijden naar op zoek, en ineens was daar (eindelijk) de aankoniging dat deze titel op dvd uit zou komen (met nl ondertitels dus).

Gekocht bij Van Leest, en het was nog een "koopje"ook (9.95).

Gezien de kwaliteit voel ik me echter zwaar afgezet!

Ik heb een hoop dvd's van matige kwaliteit gezien (ruis e.d.), maar vaak kon ik me ook wel voorstellen dat dit voornamelijk aan het(oude) bron materiaal moest liggen.

Maar deze dvd sloeg werkelijk alles!

Wat een bagger zeg!

Ik ken de film door en door (had 'm vroeger op VHS, en de kwaliteit was prima). Ik heb de film zelfs eens (half) op mijn harde schijf gehad (van amerikaanse dvd) en deze kwaliteit was nog beter. Bovendien was dit een widescreen versie.

Deze nederlandse dvd heeft een rare groenzweem over het hele beeld (zelfs een ingekleurde film ziet er beter uit) en het contast klopt van geen kant (er zit helemaal geen zwart in).

Op het hoesje staat geen enkele produktiemaatsch. vermeld, en de dvd zelf is gewoon zilver met een zwarte titel.

erg jammer, want ik zou graag willen "onderzoeken" hoe zo'n film nou zo verknalt kan worden (zonde toch: waarom niet in een keer goed).

Kan iemand mij vertellen, welke maatschappijen er in NL verantwoordelijk zijn voor wat er zoal uitkomt op de NL markt.

En wat ik vooral heel graag zou willen weten:

WAAROM WORDEN ER DVD'S GEMAAKT WAARBIJ ER HELE STUKKEN VAN DE (VAN ORIGINE BEREEDBEELD) FILM WORDEN AFGEHAKT ZODAT HET 4:3 WORDT????

Nogmaals: WAAROM ???? Waarom niet gewoon balken er boven.

Wat mijn part wordt het beeld nog smaller dan 16:9.

Als het zo bedoeld is, dan is het toch goed zo?

Je gooit toch niet de helft van het beeld weg? Daar is ook aan gewerkt hoor (compositie van camera, licht , decors, details etc. etc.)

Kan iemand mij dit vertellen?

(ps: ik ben fotograaf, misschien spleet dat mij in mijn ergernis op dit gebied).

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > DFW dvd's en afspeelproblemen:

Heeft iemand anders hier ook al last van? Iin de Samsung dvd speler van mijn moeder willen DFW dvd's niet spelen. De trailers en alle andere voorfilmtroep komt voorbij, en op het moment dat het menu moet verschijnen slaat het beeld op zwart.

En op welk knopje je ook drukt, er gebeurt helemaal niets (behalve dan dat mijn bloeddruk de pan uit rijst).

Bij deze een klein vergelijkend onderzoek.

1. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben bij DFW dvd's?

2. Welk merk dvd speler hebben jullie?

3. Zijn er andere dvd's die dezelfde opstartproblemen vertonen?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Geen last van, Pioneer, bij geen enkele dvd hier last van.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ook niet.

Colossus

• 3 messages
  • 0 votes

Als je het op je pc kijkt en je gebruikt een programma zoals BS Player kan je de beeld afstellen hoe je het wilt

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Originele titel:

Je kent het wel, een film wordt uitgebracht op dvd en men gebruikt de internationale titel of een andere per verschillende regio op de hoes. Ben ik de enige die dat heel erg vervelend vindt? Zo zou ik liever een hoes hebben waar Fa Yeung Nin Wa op staat aan de zijkant, en niet In The Mood For Love.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Heb ik zelf ook, staat toch wat mooier en aangezien ik m'n dvd's op alfabet heb is het ook een stuk handiger. Ik irriteer me er echter het meest aan als ze de titels in nederlands gaan vertalen, zo heb ik Bergman's wilde aardbeien.

Tommeh

• 7317 messages
  • 3290 votes

Ben het helemaal met je eens. Van de week heb ik La Prima Notte di Quiete gekocht, maar in plaats van deze prachtige naam staat er gewoon The Professor op de hoes :s

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Helemaal mee eens, zo ook met The Motorcycle Diaries...

In Duitsland vertalen ze bijna alle titels in het duits...

En dan op de zijkant van het hoesje draaien ze (vaak) de letter ook nog eens verticaal om...

Ik heb dus een paar DVD's uit Duitsland en die staan gewoon ondersteboven in de kast, anders valt dat zo op

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

In Filmdragers > Algemeen > Onjuiste informatie of spoilers op dvdhoes:

Ik merk op de de dvd hoeze van films vaak dat het niet klopt met de werkelijkheid in de film of op moviemeter.

zoals leeftijd, gerne.

merken jullie dat ook en wat vind je er van

graag jullie mening.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Het vervelendste is een verkeerde aanduiding van beeldformaat ...

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Quentin wrote:

Oh ja daar let ik eigenlijk nooit op.

een hele goeie Quentin

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

Dat vind ik niet zo irritant. Vooral niet als het goed uitpakt zoals bij Face Off. Tijd vind ik het vervelendst.

Pulp Fiction staat 90 min en moet zijn 150 min

Death on the Nile 90 min en moet zijn 130 min

Zo ben je dus veel langer bezig dan dat je gepland had. Dan raakt je hele dag in de war.

En ook dat er op staat dat er nl. ondertiteling is wat dan niet blijkt te zijn.

PatrickL

• 1586 messages
  • 2398 votes

Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij de DVD uitgave van The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..."

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

PatrickL wrote:
Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..."

Oke dat heb ik nog nooit gezien hoe komen ze daarbij

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

ze kunnen ook behoorlijk overdrijven op een dvd-hoes

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

P8rb wrote:

ze kunnen ook behoorlijk overdrijven op een dvd-hoes

dat vind ik ook klopt soms niks van

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

PatrickL wrote:
Of een gigantische spoiler in de filmomschrijving, zoals bij de DVD uitgave van The Third Man van Studio Canal: "While stumbling through the bleak black market zones he discovers Harry is still alive..."

Ongeloofelijk irritant, ja.
Of de hoes van Se7en...

Gaf in mijn ogen ook te veel weg.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb het al meerder keren gehad met de tijdsduur, dat is ook vreselijk irritant.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik heb het al meerder keren gehad met de tijdsduur, dat is ook vreselijk irritant.

heb nu al 2 films gehad waar de tijdsduur hier op MM korter staat dan dvd hoes

grotesque 78 minuten en dvd 88

the boneyard 86 minuten en dvd 93

is een klein verschil maar toch

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ik heb echt gruwelijk, gruwelijk de schurft aan plotomschrijvingen op DVD hoezen en lees ze alleen als ik een film al heb gezien. Mensen die ze schrijven mogen gefusilleerd worden voor hun onkunde!

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Prudh wrote:

Ik heb echt gruwelijk, gruwelijk de schurft aan plotomschrijvingen op DVD hoezen en lees ze alleen als ik een film al heb gezien. Mensen die ze schrijven mogen gefusilleerd worden voor hun onkunde!

Doe ik ook nooit. Je zou maar eens de achterkant van de NL dvd van Les Diaboliques (1955) bekijken.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Of die van "From Dusk Till Dawn"... en zo nog een hele waslijst.

Aap + Toetsenbord = DVD hoes

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Kan me ook behoorlijk ergeren aan onjuistheden, spoilers of spellingsfouten op DVD- hoezen. Ook van die misleidende dingen (als grote namen van acteurs die slechts een piepklein rolletje hebben) is altijd irritant.

Bijvoorbeeld op de Freddy's Dead DVD, waar heel groot de woorden "Met Johnny Depp, Roseanne Barr, Tom Arnold en Alice Cooper" staan, terwijl geen van deze personen in de film een rolletje van langer dan één minuut heeft.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Chainsaw wrote:

Kan me ook behoorlijk ergeren aan onjuistheden, spoilers of spellingsfouten op DVD- hoezen. Ook van die misleidende dingen (als grote namen van acteurs die slechts een piepklein rolletje hebben) is altijd irritant.

Bijvoorbeeld op de Freddy's Dead DVD, waar heel groot de woorden "Met Johnny Depp, Roseanne Barr, Tom Arnold en Alice Cooper" staan, terwijl geen van deze personen in de film een rolletje van langer dan één minuut heeft.

ja klopt en en ook een film van de niro born to win uit 76 of zo.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

ja klopt en en ook een film van de niro born to win uit 76 of zo.

Daar speelt Robert De Niro wel in hoor .

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

veron35 wrote:

(quote)

Daar speelt Robert De Niro wel in hoor .

maar de info op hoes zegt het zo dat het zijn top rol is en is maar paar minuten te zien

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

PatrickL wrote:

Inderdaad dat komt ook geregeld voor, lees daarom vaak de achterkant ook gewoon niet tot ik hem heb gezien, lees gwn het stukje op mm . (Ik koop nooit blind wat)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.