- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Inderdaad dat komt ook geregeld voor, lees daarom vaak de achterkant ook gewoon niet tot ik hem heb gezien, lees gwn het stukje op mm
. (Ik koop nooit blind wat)
nee ik lees wel maar ook vooral op MM
en blind kopen doe ik ook zeker niet 
FixX
-
- 622 messages
- 456 votes
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > dvd's die niet compleet zijn:
ik heb vandaag de Platoon ultimate edition gekocht blijkt die dvd niet compleet te zijn
ik bedoel hiermee
een ultimate edition waar op internet te zien is bij Play .com
dat er een boekje bij zit en foto's
en ik doe deze dvd hoes open en er zit niks in
en ook nog dat van leest dus sneller is als engeland want bij play staat hij ( due for release )
waarom dan een mooie speciale ultieme editie maken en er niks bij doen
wie heeft hier ook mee te maken gehad
en wat moet je dan doen
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
nou gelukkig niet mee te maken gehad,
maar wat je kunt doen is zorgen voor bewijs en maak eventueel foto's
en stuur die dan op.
hoop dat je er wat mee kan en succes ermee
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Ik heb wel een Flodder tv-serie dvd waarop 6 afleveringen beschreven werden, toen ik de dvd in m'n dvd speler stopte bleek dat ze 1 aflevering vergeten waren te vermelden..Alleen maar leuk natuurlijk. 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Is het niet gewoon zo dat de R2UK uitgave (die op Play.com) staat een andere is dan de Nederlandse Ultimate Edition
.
FixX
-
- 622 messages
- 456 votes
weet ik niet .
zo als ik hem heb gezien is de hoes hetzelfde en de dvd,s ook
en wel toevallig dan dat ze allebij platoon ultimate edition heten
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
In de plotomschrijving op de DVD van Saw 3 zit ook een hele flinke spoiler: Er wordt al verteld dat Jeff de echtgenoot van dokter Lynn is, iets wat ze in de film geheim houden tot het einde en waarmee de hele verrassing dus al naar de maan is.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Bizar is ook de plotbeschrijving op de 2-disc uitgave van Unforgiven. Klopt geen hout van.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Die achterkant-tekst van Killing Zoe is zwaar irriterend. 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Op de cover van A Caveman's Valentine staat dat het beeld 16.9 is, maar het is 4.3.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Of die tekst bij Dangerous Ground, zit gewoon vol met spoilers. 
tijmengozer
-
- 124 messages
- 3273 votes
Misschien handig: DVD.nl heeft een hoop fouten op z'n website staan 
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Er is een dvd in omloop van dead ringers van cronenberg, waar op staat dat het een critewrion is, dat is het dus niet, maar als je goed kijkt zie je wel dat het hem niet is, op de dvd staat ook dat er de extra's van de criterion op staan maar dat klopt helemaal niet 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Als je bij de dvd van Le Conseguenza dell'Amore het scherm opent om de ondertiteling te selecteren krijg je ineens een beeld van het eindshot welke ook nog eens de grootste spoiler uit de hele film is.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
The beschrijving op de hoes van The Island is heel zwak, slecht vertaald vanuit het Engels (door iemand die gedachteloos zit te vertalen), na een paar minuten lezen weet je nog niet waar de film een beetje over gaat.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Een hele vervelende blijf ik De Grot dvd van A-film vinden. Die hebben een kale en een dvd met extra's op de markt gebracht. De dvd waarop, volgens de hoes, oa. extra's als audio commentaar staan, zijn er niet op terug te vinden. Vind het schandalig van A-film, die niet de moeite heeft genomen om de fout ook maar te herstellen. Heb meerdere malen de dvd bij verschillende winkels aangeschaft in de hoop een keer een goede te hebben, maar nee hoor.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Beeld en geluid zijn ook inferieur, niet anamorf en slechts dd 2.0 meen ik. Heb zelf de 'goede' versie.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ook van die misleidende dingen (als grote namen van acteurs die slechts een piepklein rolletje hebben) is altijd irritant.
Nog een voorbeeld.
Paparazzi.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ook wel storend is het gebruik van foto's op de nieuwe uitgaves van DVD's, die niets met de film in kwestie te maken hebben. Zo zag ik onlangs een nieuwe uitgave van de eerste Hellraiser liggen, met op de achterkant een groto still uit Hellbound. Of een foto van Freddy vs Jason op de nieuwe uitgave van A Nightmare on Elm Street. Beetje jammer.
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Op de achterkant van de moskwood versie van Ingmar Bergmans Virgin Spring/maagdenbron:
Karin, de dochter van Herr Tore, wordt op weg naar de kerk verkracht en vermoord door herders, die vervolgens op de boerderij van haar vader onderdak vragen. Herr Tore slacht de herders af en zweert een kerk te bouwen op de plaats van de misdaad. In antwoord daarop ontspringt er een bron waar Karins lichaam heeft gelegen.
Ze hebben er nog net niet opgezet hoe de aftitels in beeld komen. tragisch.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Mijn grootste ergernis!
Deze week de dvd "Best animation from Holland vol. 1" binnen gekregen. Digipack hard plastic kapot dus, voor de zoveelste keer met zo'n verpakking. Terug sturen enz. enz..
Waarom bijven de producenten hiermee doorgaan, er zijn genoeg alternativen. Een keepcase elastisch plastic kan je makkelijk vervangen als er wat mee aan de hand is. Dan heb je ook nog dure box-sets van het zelfde, clipje kapot die de dvd op zijn plaats moet houden, en dan?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik haat alle stickers die men er op plakt: die gaan er direct af. En de Amerikanen hebben al die plakkende rommel aan de zijkanten: hoogst irritant.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ook van die stickers op de bovenkant van de hoesje, vaak verlijmt met de inlay als die net wat uitsteekt. Als je ze dan wilt verwijderen wil dan nog wel eens een stuk van de opdruk meegaan ...
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
De italianen zijn nog erger. Bij www.dvd.it plakken ze de stickers onder het plastiek op het papier of gebruiken ze een lijm die sporen nalaat wanneer je de sticker van de plastieken hoes afkrabt.

Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ik haat alle stickers die men er op plakt: die gaan er direct af. En de Amerikanen hebben al die plakkende rommel aan de zijkanten: hoogst irritant.
Dat laatste is inderdaad afschuwelijk. Pas een bestelling bij DVDPacific gedaan en ik heb me toch zitten peuteren! Een beveiligingssysteem noemen ze het dan...
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik erger me dan vooral aan die stickers van de WB films. Die zitten echt aan de bovenkant van de hoes en zijn er bijna niet af te halen. Belabberd 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zoals de andere users erger ik me inderdaad ook aan hardnekkige stickers. Maar ik kan me ook rot ergeren aan taalfouten en inhoudelijke onjuistheden in de teksten op de hoes. Verder beginnen die irritante promotiepraatjes me ook sterk de keel uit te hangen.
PascalvE
-
- 308 messages
- 22 votes
Nog iets debiels, die star for sale dingen, die zitten onder het plastic geplakt op de papieren cover
!!!
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Nog iets debiels, die star for sale dingen, die zitten onder het plastic geplakt op de papieren cover
!!!
Gruwelijk die dingen!! 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Zit er niet zo heel erg mee als het op stickers aankomt.
Nagenoeg 30% van wat ik bezit is ex rental, dus laat ik maar niet mijn horror verhalen gaan vertellen.