- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ja, zo heeft het natuurlijk weer een dure look. 
Terwijl ze nu voor 2,50 per stuk bij FRS te koop zijn.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Net zoals al die zogenaamde limited editions bij de Media Markt en Free Record Shop die verpakt zijn in een steelbook, maar die qua extra's niks tot weinig te bieden hebben. Vroeger was een steelbook nog een hebbedingetje maar dankzij gulzige bedrijven zoals de Free Record Shop en Media Markt stoppen ze nu elke waardeloze film in een steelbook in de hoop dat dit de verkoop wat zal verhogen.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Het helpt vaak nog ook.
Ik houd wel van steelbooks en kartonnen hoesjes, maar verder heb ik gewoon het liefst de originele hoes, zonder al die gekkigheid als QFC.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Die debiele steelcases van E1 of vroeger RCV. Een steelcase erom heen, verder een volkomen extra-loze (of weinig extra's) DVD/Blu-ray en het dan een Limited of Speciale Edition mogen noemen. Het enige wat ik speciaal vind is de domheid van de consument die dit koopt.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Quality Film Collection vind ik helemaal niks, vrij afzichtelijke hoesjes. En steelcases/steelbooks vind ik over het algemeen ook niks, hoewel ik tin boxen (bv. van the Pacific) wel weer erg mooi vind. Vind het overigens ook bijzonder raar dat veel originele uitgaves van films na een tijdje worden vervangen door bijvoorbeeld van die QFC uitgaves, erg zonde.
JulesTMNT
-
- 286 messages
- 198 votes
Die eco uitgaves zijn inderdaad vreselijk. QFC staat bij mij apart, waardoor het wel een mooi geheel vormt.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Gelukkig heeft de Blu-ray daar geen last van.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Denk je? dan word dat vast in de toekomst een rage. Ik had een paar maanden geleden een bluray uit amerika via Ebay van Die Hard (kwam er pas later achter dat mijn speler niet regiovrij is
) en die zit gewoon in een ecodoosje.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Heb bij blu-ray weer ander irritaties:
- Blauwe doosjes blijven afzichtelijk.
- Verschillende diktes in de doosjes, en dan heb ik het niet over S.E.'s.
Rame
-
- 70 messages
- 26 votes
Die verschillende diktes zijn gelukkig vooral bij oude Blu-ray's. Die zie je nu niet meer zoveel.
Alleen Disney blijft ze gebruiken.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Weet niet of ik 'irritant' het juiste woord ervoor vind, maar wanneer er geen moeite in het menu van de dvd is gestoken vind ik het opstarten van de film altijd zo leeg. Vind het zelf altijd wel tof om wat designs langs te zien flitsen, lekker muziekje erbij en dan naar de film. Je brengt er meestal nog geen 10 seconden door maar toch is het zo'n eerste indruk die een 'sfeer' mee kan geven. Filmpje hierboven vond ik (zoals wel vaker op cinemassacre het geval is) briljant, wat een menu

Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
- Blauwe doosjes blijven afzichtelijk.
Zwart zou mooier zijn, dat wel.
Dat klopt en ik heb geen idee waarom. De dikkere doosjes (bijv. Hero) zijn vaak gewoon een standaard versie van 1 disc.
Nitrouz
-
- 433 messages
- 232 votes
Ik heb ook een hekel aan die vervelende goedkope edities, bijvoorbeeld Top Cinema Collection, Cinema Deluxe en Entertainment Collection. De hoesjes zien er niet meer uit, ik betaal graag een euro of 2/3 meer voor een mooie hoes.
Ook Asiamania en Amasia maken de hoezen lelijker door de logos, maar wel in mindere mate gelukkig.
Die van de Quality Film Collection vind ik ook vervelend, omdat ik er maar een heb ziet het er niet uit. 
En met een mooie hoes bedoel ik niet de speciale kartonnen uitgaven of steelcases, verschrikkelijk zeg.
En ook dat onder 50% van de horror films staat 'UNRATED EDITION'.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik heb een dvd van Pulp Fiction waar bij de speelduurr '93 minuten' staat aangegeven..
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij een Disney film is er een fout. Bij de nieuwe Blu-ray van The Incredibles gaat het om een zogenaamde combo-pack. Een combo-pack bestaat uit een Blu-ray en een DVD-schijfje (en in sommige gevallen met een digitale copy erbij). In dit geval is het niet zo, want er zit enkel een Blu-ray schijf in en geen DVD.

Naar mijn weten is het nog steeds zo en is er momenteel geen alternatief.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Die debiele steelcases van E1 of vroeger RCV. Een steelcase erom heen, verder een volkomen extra-loze (of weinig extra's) DVD/Blu-ray en het dan een Limited of Speciale Edition mogen noemen. Het enige wat ik speciaal vind is de domheid van de consument die dit koopt.
Inderdaad, vreselijk. Daarom was ik ook naar dit topic terug gekomen om me af te reageren op die kut steel uitgaves. Dus we kunnen er wel op rekenen dat de normale versies ook OOP gaan en we moeten teren met die klote steeluitgaves.
Steeluitgaves, Ecoboxen, Entertainment Colection enz, het word steeds beroerder! 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
En ook dat Komt een vrouw bij de Dokter en De Gelukkige Huisvrouw maar niet in een normale uitvoering willen verschijnen! 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Voor mij maakt het doosje niet veel uit, als de dvd zelf maar van goeie kwaliteit is. De meeste irritaties zijn dan ook voor mij op de dvd zelf terug te vinden. Onnodige preventiefilmpjes die enkel nog bekeken worden door mensen die dan nog de moeite nemen om een originele dvd te kopen en vele fragmenten met waarschuwingen of mededelingen waar je niet overheen kan zappen om ineens in het menu te geraken.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Niet zozeer de dvd, maar hetgeen erop plakt: de "Our favorites, your choice"-stickers zijn een nachtmerrie voor elke filmfanaat.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Gelukkig werd WB blijkbaar overspoeld met klachten daarover en zijn ze er nu makkelijker af te trekken.
En inderdaad, die waarschuwingen en mededelingen zijn ook bloed irritant. Vooral dat BAF reclame met dat kutmuziekje! 
Nitrouz
-
- 433 messages
- 232 votes
Niet zozeer de dvd, maar hetgeen erop plakt: de "Our favorites, your choice"-stickers zijn een nachtmerrie voor elke filmfanaat.
Mijn DVD van The Lost Boys ziet er niet uit. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij TRON: Legacy staat er een speelduur van 200 minuten (DVD) en 205 minuten (Blu-ray). Het hoort eigenlijk 120 - 125 minuten te zijn.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Bij TRON: Legacy staat er een speelduur van 200 minuten (DVD) en 205 minuten (Blu-ray). Het hoort eigenlijk 120 - 125 minuten te zijn.
De Nederlandse versie? Ik heb de nederlandse 3D versie en daar staat netjes 125 minuten op
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik heb hier een DVD kaft liggen waarop speelduur: 200 minuten staat.
Net even op bol.com gekeken, daar geeft die 125 minuten voor de DVD, maar wel 205 voor de Blu-ray (geen 3D) aan. Hetzelfde verhaal op frs.nl...
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Dit is niet inclusief bonusmateriaal? Zie wel vaker dat men op DVD's bij speelduur de totale speelduur neerzet, dus ook al het bonusmateriaal erbij. Dan tellen ze volgens mij nog net niet twee keer de speelduur van de film mee omdat er ook een 'director's commentary' bij zit.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Achter op de kaft van de dvd The bone snatcher 2003 staat,
Dat er 4 diamant zoekers zijn verdwenen.....
Maar het betreft er maar 3 die zoek zijn.
Beetje een domme fout 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
@ Chainsaw
Dat zou goed kunnen. Daar dacht ik ook eerst aan, maar ik heb nog nooit een andere film gezien waar het met bonusmateriaal bij wordt geteld. Ook heb ik niet de bonusmateriaal sectie bekeken, ik heb dus geen idee hoelang de bonus qua speelduur duurt.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ik wel, ik had een tijdje geleden bij Action de film Superman The Movie (4Disc) gekocht en daar staat op 282 minuten terwijl hier op mm staat 143 minuten
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
In dit geval lijkt het me meer dan logisch dat bij TRON: Legacy de speelduur van 125 minuten incl. 75 minuten aan bonusmateriaal bij wordt gerekend.
Niet echt geweldig en slim om de speelduur + bonus speelduur bij elkaar op te tellen en dat op de achterkant van een betreffende filmhoes te zetten. Het zorgt alleen maar voor verwarring.
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Er zijn nog steeds Warner Bros. dvd's die je moet omdraaien zoals de single disc van GoodFellas, dus als deze in de aanbieding zijn even goed (uit) kijken. De special 2 disc edition heeft dit niet.