- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Oh ja, nog zo'n ergelijk iets: cirkelvormige dvd's! Waar slaat dat op? 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Nog meer Crap:
- Boxsets. Meetsal als je zo'n boxset koopt met bijvoorbeeld 5 of 6 films zit er dan zo'n kartonnen hoes omheen met alle films in de box. Haal de films eruit en gooi de box weg alleen maar troep en het vervelende is nog dat er soms dan nog zo'n plastic hoes over de box heen gaat. Dat is bullshit.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Dvd Irritaties:
- films waarbij bijvoorbeeld opstaat 160 minuten. Waarom kunnen ze niet gewoon neer zetten 2 uur en 40 min? dat is net zoiets als ik zie je in 1067 minuten.
- Stickers op dvd's
- Alle edities van films die uitkomen. Special edition, Unrated Edition, steelbook edition, collectors edition, waarom niet gewoon 1 of 2 edities?
- Dvd's die je na anderhalf uur uit de dvd speller moet halen en hem moet omdraaien om de andere helft van de film te zien. Waarom in godsnaam?
- Die voorstukjes aan het begin van films en als je dan niet direct naar het menu kan gaan voor de subtitles enzovoort maar dat je dan eerst per se trailers moet zien.
Hier kan ik me zó aan irriteren.
Nog meer Crap:
- Boxsets. Meetsal als je zo'n boxset koopt met bijvoorbeeld 5 of 6 films zit er dan zo'n kartonnen hoes omheen met alle films in de box. Haal de films eruit en gooi de box weg alleen maar troep en het vervelende is nog dat er soms dan nog zo'n plastic hoes over de box heen gaat. Dat is bullshit.
Haha
Ik weet het 100% zeker, Clockwork heeft even dit filmpje zitten kijken en kopieert letterlijk (maar dan vertaald) de onzin die er verteld wordt! Origineel hoor 
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Goeie vraag.. Dat is toch zo'n beetje "het ding" van een boxset? Ik vind het juist iets hebben.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Ik weet het 100% zeker, Clockwork heeft even dit filmpje zitten kijken en kopieert letterlijk (maar dan vertaald) de onzin die er verteld wordt! Origineel hoor
Huh? nee ik heb dit filmpje niet zitten kijken want ik kende dit nog niet maar die gast heeft wel 100% gelijk 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vooral die laatste zin: Dat is bullshit doet hem het wanneer je het filmpje bekijkt dat IcU postte.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Dat is dan enorm toevallig aangezien hij de zelfde voorbeelden heeft (ik zie je in 1067 minuten, dvd boxen weggooien etc. etc.) en hij heeft precies dezelfde punten die jij vertelde, maar dan uitgebreider. Weet je zeker dat je hem een tijdje geleden niet bekeken hebt?
Ik heb het filmpje namelijk ook via dit forum gezien.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Nou...... volgens mij heb ik dit filmpje inderdaad eens een keer gezien. Dit is namelijk de Angry video Game Nerd. Maar ik zit met dezelfde problemen met dvd's als wat hij opnoemt. Vooral die Boxsets. That's Bullshit 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ow nu ken je het weer wel
Maakt verder niet uit hoor, maar origineel is het natuurlijk niet. Je typt het bijna letterlijk over...
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
HaHa, ik heb inderdaad een soort van grapje met jullie uit gehaald want ik kende dit filmpje al bijna een jaar. HaHa. Maar over die Boxsets en de dingen die ik hierboven opnoemde heb ik zelf ook zovaak en dan vooral die boxsets. Die gooi ik altijd direct in de vuilnisbak. En die Gozer is echt geweldig! 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Moet echt in bijna ieder topic een pagina aan dat soort onzin besteed worden.. 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Is ook niet grappig. Hij is gewoon door de spreekwoordelijke mand gevallen.
Wat ik redelijk irritant vind is dat mij special editions rijtje in mijn dvd kast per dvd van hoogte verschillen. Deze verschillen namelijk met de 'gewone dvd's'. Veder passen er net geen drie rijen liggende dvd's in mijn dvd kast. Ik heb nu een lange rij staande dvd's met 2 rijen liggende dvd's erop. Er past dus net geen derde rij liggende naast.. Ook al komt dit door mijn kast, ik vind het wel irritant.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
gewoon opstapellen die hele handel. Dat doe ik ook.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Nee want dan heb ik op elke plank een gapend gat naast 2 opgestapelde (liggende) rijen, omdat er net geen drie rijen in passen. 
Het is echt millimeter werk, daarom baal ik er van..
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Valt wel mee, maar als je 3 liggende dvd's naast elkaar legt past het net niet op 1 plank, omdat de kast niet breed genoeg is. Daarom kan ik geen drie rijen naast elkaar stapelen. Ik heb 3 planken vol met staande dvd's waar ik 3 rijen liggende op wil, maar dat kan dus niet op een paar millimeter na.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Ik heb net een nieuwe dvdirritatie ervaren, maar misschien is het meer een amazon.com-irritatie. Op die dvd's wordt namelijk een seal geplakt zodat je hem nog niet open kan maken. Begrijpelijk en goed, maar deze plakker zit zodanig goed vast dat bij een aantal dvd's het plastic van de box een beetje beschadigd is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Eigenlijk ben ik vol lof over de dvd net als de cd trouwens. Maar de doosjes vind ik wel irritant. Het formaat cd-doosje was veel beter. En die dvd-dozen zijn ook dun. Het bespaart ruimte oke maar verder erger me soms toch aan de handelbaarheid ervan. Die dvd doosjes zijn erg glad en als je er dan vier, vijf in je hand hebt glijdt die er tussen zit er weer uit. In de winkel in de bak met aanbiedingen ook heel irritant, glijden alle kanten op en eruit dat had je met videobanden toch niet zo.
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Ik heb op zich wel een oplossing voor de irritatie t.a.v. de stickers, maar het is misschien een gruwel om te lezen voor sommigen van jullie. Ik gooi bij thuiskomst de dvddoos in de vuilnisbak, stop de dvd in een verzamelmap van de Hema waar er plusminus 50 in kunnen. het hoesje zelf stop ik voor in de zwarte map (niet dat ik er ooit nog naar kijk, want vaak vind ik ze maar lelijk).
Al die dvd's in een kast vind ik geen gezicht, erg lelijk om tegen die bonte verzameling kleuren aan te kijken.
Grootste voordeel: het spaart enorm aan ruimte.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Filmhater!
Maar ik moet toegeven dat het inderdaad wel lekker wat ruimte scheelt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Hoewel ik niet zozeer een tegenstander van het downloaden van films ben, doe ik het niet en ga ik voor films nog altijd naar de videotheek. Dit omdat ik het videotheekwezen nog wil steunen, maar uiteraard ook voor het gemak.
Om 20:30 doe ik de voor 5 euro gehuurde DVD in m'n laptop en hoop ontzettend dat ik bij deze versie de trailers kan skippen...
Helaas... zoals zovaak... krijg ik een Not permitted op m'n scherm. Bij de poging tot versneld afspelen krijg ik wederom een Not permitted te zien.
Ik betaal een hoop geld om een DVD te huren, word ik vervolgens geconfronteerd met berichten als 'piraterij is een misdrijf'. Ok, dat kan ik nog wel begrijpen, maar als je daarna nog 's drie megalange trailers te zien krijgt, dan begin ik toch wel enorm geirriteerd te raken. Ik vind 't ronduit hufterig kutgedrag van de producenten. Er is gewoon totaal niet omheen te draaien.
En dan... na drie trailers van films die me totaal niet interesseren, zit ik in het hoofdmenu. Start ik de film op... wordt de DVD geweigerd.
Hier kan de DVD opzich niks aan doen want dit lag aan m'n laptop, maar dan begrijp je toch wel dat ik met enorm veel irritatie die DVD er weer instop om een tweede poging te wagen. Toen deed hij 't gelukkig wel, dus ik hoefde niet te haasten om de film terug naar de videotheek te brengen. (sluitende om 21:00)
Ik vind het gewoon ronduit hufterig van producenten dat je als kijker van een BETAALDE DVD nog geforceerd moet kijken naar reclame waar je eigenlijk helemaal niet om vraagt en ook niet voor betaald. Het is gewoon een smerige doorzichtige marketingtruc.
Er zullen vast wel truukjes zijn om het te omzeilen maar menig kijker weet amper hoe het moet. (ik dus ook niet).
Mijn plezier in films op tv was al jarenlang weg, maar nu begint 't met huur-DVD's ook steeds meer te komen.
Kortom:
DOWNLOADEN 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Je wordt gestraft als je de DVD koopt of leent inderdaad. Vooral die kutspotjes van Brein en de Kijkwijzer zijn irritant.
Hetzelfde zie je nu ook met games, die je soms maar drie keer mag installeren en allemaal malware op je pc zetten. Ze zouden moeilijker te downloaden zijn maar iedere debiel kan zien dat dat niet waar is aangezien ze als ze in de winkel liggen ook al online staan.
Lekker alles downloaden dus want dan heb je geen last van al die domme maatregelen.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Of gewoon je dvd's kopen, kan ook natuurlijk.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Of gewoon je dvd's kopen, kan ook natuurlijk.
Dan heb je er toch ook last van? Ik KOOP dvd's in Nederland en als ik ze dan afpeel dan krijg IK (de betalende man) ooit een niet te skippen 'piraterij is een misdrijf' spotje voor mijn kiezen. Dat is toch te zot voor woorden?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik koop ook nog m'n dvd's, maar begrijp zeer goed die frustratie. De enige mensen die zo'n filmpje zien, zijn degene die ze kopen of huren. Wie een film downloadt kan de irritante wijsvingerfilmpjes perfect links laten liggen en heeft er net geen last van. De producers gaan hun doel met andere woorden compleet voorbij. Niet echt de manier om mensen te sensibiliseren...