- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Dvd-irritaties / fouten
Dvd-irritaties / fouten
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
LOL die piraterij filmpjes zijn idd zwaar irritant. Soms moet je daar nog een taal voor kiezen ook. Door die dingen zou je toch bijna gaan downloaden. Dan kan je de film tenminste kijken zonder die irri commercials 
Ik heb altijd zoiets van "Ik heb die DVD toch al gekocht waarom val je me hier mee lastig?"
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die van Piracy is a crime vind ik nog niet zo erg maar die van filmwereld zijn wel heel irritant.
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
Die van Piracy is a crime vind ik nog niet zo erg maar die van filmwereld zijn wel heel irritant.
True, maar die kan je toch meestal skippen? Tenminste bij de boxen van That 70's Show wel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Verschilt. Heb DVD's waar ik ze kan skippen maar heb er ook heel wat waarbij dat niet lukt.
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
Verschilt. Heb DVD's waar ik ze kan skippen maar heb er ook heel wat waarbij dat niet lukt.
Dan ist helemaal gaar idd want die dingen duren wel lang.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Je kan het meestal niet skippen, maar wel vooruit spoelen.
robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Het lijkt wel of de ondertitels steeds kleiner en lager staan op de dvd. Ik heb steeds de indruk dan dat ik naar de ondertiels kijk i.pv. de film/series, die me dus grotendeels ontgaat. De volgende tv zal ik flink groter kopen of ik moet mijn ogen laten nakijken. Gelukkig kijk ik ook liever naar Nederlandse tv/films.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Stickers op de dvd met Our Favourites your Choice. Ik moet echt niet weten wat hun favorieten zijn hoor. Die sticker is trouwens redelijk lang en plakt aan de voorkant (bovenkant) van de dvd. Bij Heat en The Departed heb ik die sticker verwijdert. Ik heb in mijn kamer een soort van Dvd rek staan, en de dvd's die naast Heat en The Departed staan zijn nu ook al redelijk plakkerig net als opgenoemde films 
Bij Goodfellas heb ik die sticker niet verwijdert maar ik vind het erg lelijk nou zie ik die prachtige namen niet staan 
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
Die stickers zijn idd behoorlijk slecht bedacht.
Winkels word gevraagd om die DVDs (die al voor een budgetprijs liggen) retour te sturen om de DVDs vervolgens met die idiote stickers terug te krijgen En als de prijs al niet gelijk blijft worden ze nog ff een euro of 2 duurder omdat ze ineens "Our favorites" e.d. zijn. Als eigenaar van zo'n DVD mag je eerst een half uur gaan pielen voordat alle plakzooi van je DVD-hoesje af is.
Ik vraag me af hoeveel die nutteloze stickers aan vervuiling verzorgen terwijl we allemaal groen moeten gaan doen. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes

Ik heb 't altijd al een lachertje gevonden, dat groen doen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
En waarom? Omdat anderen het niet doen hoef jij het ook niet te doen?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ach, het is gewoon de alom heersende schijnheiligheid en hypocrisie, vooral van de mensen die het hardst roepen dat het milieu naar de knoppen gaat.
Op kantoor hoor je regelmatig mensen zeggen dat printen slecht is voor het milieu, en aan het einde van de dag scheuren ze weer lekker met hun 2-liter auto naar huis.
En dan word ik raar aangekeken als ik zeg dat ik met de auto ga als het regent...
Vooral het laatste twee jaar wordt je op tv en producten doodgegooid met milieu-gezever. Uhm, hadden ze dat niet 10 jaar terug kunnen doen?
Grootste probleem van dat hele milieugebeuren is dat dit soort dingen naar mijn idee te bescheiden op politiek niveau worden aangepakt. Autorijden wordt niet bepaald gestimuleerd, maar het openbaar vervoer wordt er ook niet aantrekkelijker op.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat zolang het gros van de verantwoordelijkheid op het individu wordt gelegd krijg je nooit wat je hebben wil.
Zet Nederlanders maar eens naast Amerikanen. 16.000.000 x 1 eenheid energie ... 250.000.000 x 1,8. Tja, zolang de benzineprijzen laag blijven, dan vraag je daarom.
En nee, ik doe niets aan het milieu.
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
Ik snap je punt wel hoor U-96, maar het is wel goed dat mensen er bij stilstaan. Mensen zijn er iig een beetje meer bewust van en sommigen doen er wat aan, andere minder en weer anderen niks. Maar da's altijd meer dan dat iedereen er schijt aan heeft.
Buiten dat was die opmerking van mij niet zo heel serieus bedoeld... 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Wat een onzin U96. Stoer hoor. Omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen, er altijd dingen blijven die het milieu vervuilen, er altijd wel iets ergers te verzinnen is, of dat de politiek het niet goed doet in jouw ogen, hoef je maar niets eraan te doen. Laten we nu maar naar de kloten gaan, want ze hadden het maar eerder moeten bedenken. Kortzichtig gelul. Benzineprijzen zijn verder helemaal niet laag en als je wilt dat de economie instort, moet je vooral benzine onmogelijk duur gaan maken. Heb je enig idee wat voor impact dat heeft? Dat kanniet. Dan wordt het pas een grote chaos. Cafepraat waar niet over nagedacht is.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat een onzin U96. Stoer hoor.
Ja, ik voel me nu ook erg stoer... 
Heb ik dat gezegd dan? Van mij mogen mensen aan het milieu doen wat ze zelf willen, ik zeg alleen dat ik denk dat er vanuit het individu weinig te veranderen valt.
Ik doe niets aan het milieu omdat ik me er niet op aangesproken voel. De bekende voorbeelden afval scheiden, snel doorschakelen, geen troep op straat gooien, batterijen wegbrengen, niet de kraan open laten staan als je je tanden poetst en de lampen uitzetten waar je niet bent, beschouw ik als normaal.
Of je leest gewoon niet goed en gooit er maar een extreme reactie uit, of ik ben niet duidelijk geweest. Ik denk beiden.
We hoeven helemaal niet naar de kloten te gaan en dat zal voorlopig ook echt niet gebeuren.
Uitstootvrije energieopwekking om maar het grote voorbeeld te noemen, dat is een mooi onderdeel van de toekomst.
Ik doel op de prijzen in Amerika. Als ze daar de prijzen iets omhoog gooien, zou het wellicht nog verschil uit kunnen maken, niet?
Hou alsjeblieft op met dit soort leuzen. Thanks...
Snel getypt, maar er is wel degelijk over nagedacht. Ik pretendeer verre van een deskundige te zijn of de volledige waarheid te vertellen, maar ik schrijf alleen wat ik denk en vind.
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
DVD's die niet goed werken zijn ook kut. 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ja, of van die Ultimate Edition Box Sets die je zo vanaf de schap aanstaren terwijl je rood staat.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
U96: ik reageer op vrij letterlijke uitspraken van je, dus doe niet net of ik niet lees of zo. Ik vind zulke uitspraken ontzettend ergerlijk. Ongenuanceerd rechts gelul, om er nog maar eens een leus uit te gooien.
Als je er trouwens echt over hebt nagedacht is het eigenlijk nog veel erger. Als 'ze' in Amerika de bezineprijzen verder omhoog gooien maakt dat amper uit in het gebruik ervan (bedrijven, maar ook particulieren hebben het sowieso nodig). Dat is iets dat het verleden keer op keer heeft uitgewezen. Dompelt dat land alleen nog maar verder in de ellende, waar wij ook weer last van gaan krijgen. Goed idee 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als dat hun gebruik gaat beperken is het toch alleen maar goed.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Als je leest, zie je dat ik zeg dat het verleden uitwijst dat het niets uitmaakt. Heb eerder gekozen voor het woord amper, omdat niet helemaal te bewijzen valt dat het niets uitmaakt, wel is gebleken dat het geen oplossing is, zeker niet voor de langere termijn Dat heb ik niet verzonnen.
Maar goed, als je bij dat soort krampachtige maatregelen het ook nog eens een plus vindt dat de economie (nog verder) instort, zul je wel een punt hebben.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Hoe een dvd toch kan irriteren blijkbaar 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Net meer dan een half uur bezig geweest om die "Our Favourites Your Choice" stickers te verwijderen.
Vreselijk!!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De tekst kan beter aangepast worden naar 'Our stickers, your irritation'
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Specials waarvan je na thuiskomst na een dag shoppen in Amsterdam merkt dat de ingelijmde plastic dvd-houder beschadigd is, waardoor de dvd's loszitten. Nu al een paar keer gehad, o.a. met Apocalypse Now: The Complete Dossier en The Great Yokai War. Heel erg vervelend als je zelf in Utrecht woont.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Dvd Irritaties:
- films waarbij bijvoorbeeld opstaat 160 minuten. Waarom kunnen ze niet gewoon neer zetten 2 uur en 40 min? dat is net zoiets als ik zie je in 1067 minuten.
- Stickers op dvd's
- Alle edities van films die uitkomen. Special edition, Unrated Edition, steelbook edition, collectors edition, waarom niet gewoon 1 of 2 edities?
- Dvd's die je na anderhalf uur uit de dvd speller moet halen en hem moet omdraaien om de andere helft van de film te zien. Waarom in godsnaam?
- Die voorstukjes aan het begin van films en als je dan niet direct naar het menu kan gaan voor de subtitles enzovoort maar dat je dan eerst per se trailers moet zien.
Hier kan ik me zó aan irriteren.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
- Dvd's die je na anderhalf uur uit de dvd speller moet halen en hem moet omdraaien om de andere helft van de film te zien. Waarom in godsnaam?
Als de film op1 kant staat krijg je kwaliteits verlies.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
- films waarbij bijvoorbeeld opstaat 160 minuten. Waarom kunnen ze niet gewoon neer zetten 2 uur en 40 min?
Ik weet dat het rekenniveau in NL achteruit gaat, maar zo moeilijk is het toch niet om het naar hele uren en restminuten te herleiden?!
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1737 votes
Ik weet dat het rekenniveau in NL achteruit gaat, maar zo moeilijk is het toch niet om het naar hele uren en restminuten te herleiden?!
Nee maar gewoon het feit dat ze het er altijd in minuten moeten opzetten. Dat is gewoon crap.