• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

feanaro surion wrote:

Zoals ik al gedacht had went het nieuwe design er snel. Verder is mijn grootste punt van kritiek(zoals bij het merendeel van de users lijkt) dat alle bericht-achtergronden in dezelfde kleur zijn. Gaat hier iets aan gebeuren Jordy?

Ik vind het feit dat er nu duidelijk onderscheid is tussen berichten en dingen als updates een van de grootste voordelen van dit design. Maar, zoals inmiddels 12 keer is gemeld, ga ik nog wel even met de designer overleggen over de vraag of er iets aan de leesbaarheid van lange discussies gedaan kan worden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

wait_here wrote:

En als Jordy graag een centje bij wil verdienen door op de minder interessante bruine achtergrond reclame-banners te gaan plaatsen dan zal hij er toch openlijk voor moeten uitkomen. Kijk dat zo iemand het naast zijn werk erbij doet is op zich klasse, maar dat betekent natuurlijk niet dat er her en der maar raak geslijmd moet worden en andersmans meningen genegeerd moeten gaan worden.

Jordy, denk daar a.u.b. over na want het maakt het surven tot een veel grappigere bezigheid. Reclame-ads kan je altijd vastzetten ongeacht de mate waarin de gebruiker de website individualiseert, dat kan het probleem niet zijn. Overigens als gebruikers die ads kunnen omzeilen zijn ze nog niet goed ingebakken in de website, dat moet dan ook beter kunnen.

Ik snap werkelijk niets van dit bericht sorry

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Verder lees ik geen vragen die nog niet eerder beantwoord zijn, dus sorry als je geen antwoord krijgt. De status is dus samengevat:

- ik ben heeeeeeel blij met dit design, en er gaan geen grote veranderingen komen

- ik ben het eens met de kritiekpuntjes dat berichten misschien iets overzichtelijker/leesbaarder kunnen, en dat er iets meer gele accenten terug zouden kunnen komen hier en daar. Ik hoop in de loop van de week e.e.a. even met de designer kunnen afstemmen.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Met verbazing lees ik constant kreten als 'Hé, ik ben inmiddels gewend aan de nieuwe lay-out."

Natuurlijk went het; wat had je anders verwacht? Helaas betekent wennen aan de nieuwe lay-out niet dat de site mooier wordt.

Ik verwonder me ook over de kritiek op de lay-out van de discussies, of liever gezegd over het ontbreken van kritiek op de bovenkant van de site. Is er dan niemand die zich ergert aan de ontstentenis van consequentie op het gebied van hoofdlettergebruik, kleurgebruik en aspecten van meer structurele aard, zoals de verschillende balkjes en site-onderdelen die niet parallel zijn?

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de ontwikkeling van het aantal klikken per maand. Ik denk dat dit aantal sterk daalt, omdat de verkleining van het lettertype niet echt bevorderlijk is voor het leesgemak, maar dat dit juist een negatieve invloed heeft op de ogen; hierdoor zal ik(en met mij nog veel meer vermoed ik) minder uurtjes aan MovieMeter zal besteden.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

us_raider wrote:

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de ontwikkeling van het aantal klikken per maand. Ik denk dat dit aantal sterk daalt, omdat de verkleining van het lettertype niet echt bevorderlijk is voor het leesgemak, maar dat dit juist een negatieve invloed heeft op de ogen; hierdoor zal ik(en met mij nog veel meer vermoed ik) minder uurtjes aan MovieMeter zal besteden.

Hehe, ik niet hoor.

Wat mij trouwens een beetje stoort is het abrupte einde onderaan veel pagina's. Ik vind het altijd wel fijn als daar nog wat ruimte is, dat leest wat fijner. Is bovenaan de pagina ook zo. Maar misschien is dat een beetje mierenneuken

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat abrupte einde onderaan het gros van de pagina's (zeker oude updates) is uitermate storend... dat was er eerst niet. Ik denk steeds dat de pagina niet geheel geladen is. Een bugje, neem ik aan?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik snap het probleem niet, sorry. Screenshot?

Er zat een hele grote witte ruimte onderaan elke pagina, waar terecht over geklaagd werd, dat heb ik net gefixed. Misschien gaat dat nog ergens fout?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Veelal valt het laatste lijntje van een box onderaan de oude updates weg, en als die wel te zien is, dan is het lijntje ook meteen het einde van de pagina, geen mooi wits daaronder zeg maar. [ik hoop dat ik duidelijk ben]

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

volgens mij is dat zojuist opgelost, en heeft dat maar een paar minuten geduurd

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ah, net gefixed. Dan zal het wel weer te maken hebben met het refreshen van pagina's etcetera. Ik zie het nu nergens meer.

tun

• 61 messages
  • 0 votes

Is er al gezegd dat dit behoorlijk lellijk en ouderwets en onhandig oogt?

nouja, ik lees alleen toch nog heel af en toe mee, er zijn ook andere sites waarop ik kan zien welke film er op de televee komt,of wat een gebruiker ervan vindt.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

us_raider wrote:

Is er dan niemand die zich ergert aan de ontstentenis van consequentie op het gebied van hoofdlettergebruik,

Waar dan? Ik heb het nog niet ontdekt.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Bij home klopt het inderdaad niet. De niet dik gedrukte woorden hoef ik persoonlijk niet in hoofdletters te zien, dus dat vind ik dan wel weer oké.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Goed punt, ik zal het even aanpassen (omslachtige manier van melden, btw)

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Nou, inderdaad, schande.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Na een paar dagen de vernieuwde site verkend te hebben:

+ Zeer duidelijke structuur.

+ Overzichtelijkheid updates.

+ Naam bovenin elk bericht.

+ Nieuwe stemgrafieken zien er erg mooi uit.

+ Rood gekleurde links zijn best fraai.

+ 'Linkblokjes' bij de films zien er goed en overzichtelijk uit.

- De uitgeklapte films op de posities nr.1, nr. 51, nr. 101 etc. zijn vreselijk.

- Lettergrootte.

- Gebrek aan kleurdiversiteit in posts. Daardoor onoverzichtelijk lezen.

- Weinig herkenbaarheid, was toch een sterk punt.

- Oogt ietwat somber.

Overal redelijk neutraal, maar het neigt naar gematigd positief aangezien Jordy al aangaf te kijken wat er te doen valt aan enkele genoemde minpunten.

Nog een puntje wat ik niet als minpunt wil rekenen, maar als een bug: wanneer je rechtstreeks naar uitgebreid zoeken gaat staat het woord zoeken, wat immers al klaarstaat in de zoekbalk bovenaan, nog steeds in het vak titel. Hierdoor moet je vaak opnieuw zoeken wanneer je een ander vak gebruikt en er even niet aan dacht het te veranderen. Het zou handig zijn wanneer dit automatisch verdwijnt.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Jordy wrote:

Goed punt, ik zal het even aanpassen (omslachtige manier van melden, btw)

Ik zie dat de ondertitels bij de updates een punt ontberen aan het einde van de zin. Nogal minor, maar toch.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

welke ondertitels bedoel je precies?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Updates

Blijf op de hoogte van wat er op de site gebeurt [punt]

Stelt niets voor, maar op alle andere plekken op de site (ook in forumoverzicht) hebben de ondertitels een punt op het einde en een beetje concequentheid hierin staat inderdaad wel chique.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Nog even voor de geïnteresseerden: Alle lay-outs van Moviemeter op een rijtje.

BlueSword

• 1725 messages
  • 0 votes

ik mis de oude layout ook wel maar deze is ook wel goed, wel overzichtelijker maar de oude vond ik toch een stuk mooier! maargoed, zolang ik nog kan stemmen maakt mij niks uit.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

BlueSword wrote:

ik mis de oude layout ook wel maar deze is ook wel goed, wel overzichtelijker maar de oude vond ik toch een stuk mooier!

Het is helemaal niet overzichtelijker geworden, de site is er juist een stuk op achteruit gegaan qua overzichtelijkheid. Ik vind het erg jammer dat het zo patsboem gebeurd is, zonder enig bericht vooraf. Kritiekpunten geven over hoe de site beter gemaakt zou kunnen worden, lijkt mij nogal mosterd na de maaltijd. Er is geen bericht vooraf gegeven, geen communicatie tussen crew en users, en dat is toch eigenlijk best jammer. Moviemeter is een vast terugkompunt voor filmliefhebbers. Dat ben je samen, met elkaar, toch?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Nee, het is een ontmoetingsplaats die opgezet is door één persoon. Ik zie echt geen reden waarom Jordy zou overleggen met de users wanneer hij van design zou willen veranderen.

Ook geen flauw idee wat voor constructiefs daar zou kunnen uitkomen.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Hannibal heeft daar volgens mij een aantal pagina's hiervoor een goede vergelijking gemaakt met zijn buurman over dat inspraak niet nodig is.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Dustyfan wrote:

Nog even voor de geïnteresseerden: Alle lay-outs van Moviemeter op een rijtje.

Ik ga steeds meer voor de 6e lay-out.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik vind het oude logo van kappeuter heel goed

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ben wel blij met dat adblock. Maakt de boel een stuk toonbaarder. Weliswaar heeft het daardoor hier een ietwat onaffe look, maar dat nog liever dan het nieuwe design.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ongelooflijk wat een gezeur. Natuurlijk hoeft Jordy niet netjes alles van te voren aan te geven. Wees blij dat hij (samen met de crew) de website in de lucht houdt en er alles aan doet om dit zo goed mogelijk te doen.

Zoveel is er overigens helemaal niet veranderd aan de website. Het lijkt natuurlijk wel zo doordat er flink met de kleuren is gekloot, maar voor de rest valt het best mee. Het oogt totaal anders, maar ik zie nog altijd de grote lijnen van de vorige versie. Bedenk de achtergrond en het logo maar eens weg.

Ik vind het erg jammer dat het zo patsboem gebeurd is, zonder enig bericht vooraf. Kritiekpunten geven over hoe de site beter gemaakt zou kunnen worden, lijkt mij nogal mosterd na de maaltijd.

Kritiekpunten geven? Met ons allen? Zoals je in dit topic leest zijn de meningen nogal verschillend. Het lijkt mij vrijwel onmogelijk om met z'n allen tot een goede layout te komen. Dan liever patsboem!

Tommeh

• 7317 messages
  • 3295 votes

amen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.