- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het Nieuwe Design (2007)
Het Nieuwe Design (2007)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Sinds augustus 2003 hebben we veel plezier gehad van het design van de site. Nu, drie en een half jaar later, vond ik het tijd voor een nieuw design. Niet alleen vanwege "ik wil eens iets anders" kriebels, maar ook omdat ik van mening ben dat het design niet goed meer was. Aan het originele design zijn in de loop der jaren verschillende dingen toegevoegd, zowel door andere designers als door mijzelf. Hierdoor was het design m.i. erg onevenwichtig geworden: het "zakelijke" van het oorspronkelijke, Microsoft tabbladen, comic-achtige iconen. Allemaal prima, maar geen gehaal.
Hierom ben ik eind 2005 begonnen met het zoeken naar een oplossing voor het nieuwe design. Nu, anderhalf jaar later, is het moment eindelijk daar dat we het in gebruik kunnen nemen.
Ik heb er vertrouwen in dat dit design een verbetering voor de site is, en dat we ons allemaal over een paar weken niet meer voor kunnen stellen het ooit met het oude design gedaan te hebben. Toch snap ik dat niet iedereen even enthousiast zal zijn over deze verandering. Als je van jezelf weet dat je slecht tegen verandering kunt, hoop ik dat je het nieuwe design even een kans geeft voor je met je reactie komt. Mocht je echt bepaalde dingen niet goed vinden, probeer je kritiek dan een beetje opbouwend te brengen, wie weet wordt er nog iets gedaan met je opmerkingen.
bekende probleempjes en bugs met betrekking tot het nieuwe design worden in het bekende "to do"-topic bijgehouden: http://www.moviemeter.nl/forum/1/2772
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Haha, ik dacht heel even 'wat gebeurt er nu voor iets raars', vandaar dus
Wel even wennen hoor.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Goed gedaan hoor, Jordy! De site was aan vernieuwing toe...
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
WTF, dat is een verandering, dacht eerste dat ik op de verkeerde site zat. Maar het ziet er goed uit.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Verschoot ook wel wat, dacht even dat ik op een andere site was terecht gekomen. Het is wel even wennen natuurlijk, maar zo op het eerste zicht zeker niet slecht...
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Haha, ik dacht heel even 'wat gebeurt er nu voor iets raars', vandaar dus
Wel even wennen hoor.
ja dat dacht ik ook maar het is echt super en het logo moviemeter schiet er boven uit TOP.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Pfew, was even schrikken zeg! De vorige vond ik erg snel en handig werken, maar ik denk dat ik dit ook een kans geef 
Wat me eigenlijk meteen opviel was het feit dat de menubalk links een stuk hoger in het beeld staat. Maar goed, alles went.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
het zal inderdaad even wennen worden, de oude lay out vond ik wel goed, maar dit is ook niet verkeerd.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Tjezus ik schrok even toen alles ineens veranderde. Ik moest even met me ogen knipperen toen. Maar een tijdje wennen aan de nieuwe design. Maar ik vind het wel een beetje te donker uitzien. Maar ok misschien omdat ik nog eraan moet wennen. Ben er nog dromerig van.
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Ik schrok ook even, ineens had ik een nieuw design.
Wennen, dat zeker, maar ik denk wel een vooruitgang.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Even wennen, maar het is overzichtelijk gebleven
.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Is het niet meer mogelijk om het gehele tv-overzicht te bekijken?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb het design overigens niet zelf gemaakt 
Ruudje
-
- 916 messages
- 4478 votes
een nieuw design is geen probleem. goed zelfs...al vond ik het nog niet echt nodig
ik zeg het niet graag maar ik vind alleen de nieuwe kleuren: grijs/oranje erg lelijk. helaas. hopelijk zijn dit niet de definitieve?
ik snap sowieso niet waarom deze kleuren zo zijn veranderd want dat geel/goude hoorde echt bij moviemeter! was de huisstijl!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Qua design ziet het er erg mooi uit! Nu nog even wennen en dan zal ook het gebruiksgemak snel volgen
.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik kan niet echt tegen veranderingen maargoed. Het moet toch eens gebeuren.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Ik mis nu al de gele moviemeter kleur....
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Ik vind de kleur juist wel mooi, moet alleen nog wel erg wennen aan de forum lay-out.
De berichten lijken er nu drukker uit te zien dan eerst.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Ik vind er niet veel aan helaas. Het oude design was IMO veel overzichtelijker en unieker. Dit lijkt op de zoveelste blog. Ik hoop dat het went maar ik betwijfel het.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dat is wennen. Kan erdoor in eerste instantie niet meer speedreaden. Lijkt ergens wel wat op Fok.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het geel is nog op veel plaatsen aanwezig, al is het inderdaad een stuk subtieler dan in het oude design.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik mis nu al de gele moviemeter kleur....
Ik ook hoor maar ik hoop dat ik er na een paar maandjes al gewent aan ben.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Het is wel even wennen zeg. Over een maandje zal het me wel niet meer opvallen. Momenteel mis ik de oude look wel.
Ik heb alleen even geprobeerd om op een film te stemmen, door op geen te klikken, alleen komt er dan geen stemmentabel waaruit je kunt kiezen voor de dag. Ik weet niet of meerdere gebruikers dit ook hebben? Bij mij kwam er niets voor de dag.
Ruudje
-
- 916 messages
- 4478 votes
dat donkere grijze ziet er bovendien zwaar somber uit.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Is het niet meer mogelijk om het gehele tv-overzicht te bekijken?
http://www.moviemeter.nl/film/tv/ [net als eerst hoor, alleen data staan niet meer boven de poster maar er naast, gewoon even wennen]
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Lijkt ergens wel wat op Fok.
Nu je het zegt!...
Hopenlijk blijven die breezah-berichten wel weg..