• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik ben ook tevreden.

angelotus

• 25 messages
  • 22 votes

Een echte verbetering! Werd zelf een beetje moe van dat oude design! Goed gedaan!

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik ben er ook blij mee, daarbij begint het nieuwe design te wennen en ben ik het oude al bijna vergeten.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Ik vind het maar benauwd, die grijze zijkanten. Je beeld wordt zo smal erdoor. Het lijkt alsof ik naar een veel kleiner scherm zit te turen. Liever het brede lichte ontwerp van de vorige... dat vond ik erg mooi en prettig.

Gelukkig is Boekmeter (nog) in oude stijl.

prometida

• 299 messages
  • 257 votes

Ik vind het niet zo leuk. Het ziet er zo ongezellig en kil uit.

Ik vind het vorige 'design' mooier, relaxter en gezelliger.

Sorrie voor degenen die hieraan hebben gewerkt.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Mij went het ook niet. Helaas.

Natuurlijk blijft het zo ongeveer als dit, maar het ziet er maar saai en haastig, opgejaagd uit.

Dat het professioneler oogt.. tja, dat zal. Het was altijd zo lekker fris en aantrekkelijk en nu is het strak, hard.

't Zal nog wel gaan wennen, althans, dat lees ik telkens in dit topic.

Voor mij is dit niets.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

ik vind het toch wel erg mooi nu, maar ik heb ook maar 3 maanden naar de oude lay-out gekeken.

chrissie85

• 76 messages
  • 41 votes

Even een tijdje niet geweest en dacht even dat ik de URL verkeerd had ingevoerd. Maar nee dit is toch 'de' Moviemeter maar een stuk minder aantrekkelijk.

De kleuren overgang van het witte naar deze (vieze) kleuren vind ik veel te groot en tevens ook compleet niet aantrekkelijk. Als er een ander Nederlandstalig film archief geweest was was je aan mij een lid armer.

Ondanks dat is het hele concept prima maar de site trekt me niet (meer). Overigens vraag ik me af waarom je voor deze donkere kleuren hebt gekozen? Andere overzicht sites (Google, Imdb) zijn allemaal wit omdat dat een veel rustiger beeld geeft.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

chrissie85 wrote:

Even een tijdje niet geweest en dacht even dat ik de URL verkeerd had ingevoerd. Maar nee dit is toch 'de' Moviemeter maar een stuk minder aantrekkelijk.

De kleuren overgang van het witte naar deze (vieze) kleuren vind ik veel te groot en tevens ook compleet niet aantrekkelijk. Als er een ander Nederlandstalig film archief geweest was was je aan mij een lid armer.

Ondanks dat is het hele concept prima maar de site trekt me niet (meer). Overigens vraag ik me af waarom je voor deze donkere kleuren hebt gekozen? Andere overzicht sites (Google, Imdb) zijn allemaal wit omdat dat een veel rustiger beeld geeft.

IMDB is heeft een vreselijke lay-out, maar moet het echt zo drastisch? Het is maar een lay-out, geef het twee weken en je bent er aan gewend.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

chrissie85 wrote:

Even uit interesse: is dat echt de reden dat Google voor wit kiest? En is dat daadwerkelijk onderzocht?

Maar daarnaast ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reden voor deze achtergrondkleur ipv wit. Zit hier nog een andere reden achter, behalve "het staat mooier"?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Pure witte achtergronden zijn ook niet al te goed voor de ogen. Deze zijn eigenlijk te fel. Meestal wordt er gekozen voor een lichte achtergrondkleur met donkere tekst, aangezien dit genoeg contrast biedt, maar ook genoeg rust voor de ogen.

Donkere achtergrond met lichte tekst is een hekel punt, maar biedt meestal ook weinig problemen.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Onderhond wrote:

Pure witte achtergronden zijn ook niet al te goed voor de ogen. Deze zijn eigenlijk te fel. Meestal wordt er gekozen voor een lichte achtergrondkleur met donkere tekst, aangezien dit genoeg contrast biedt, maar ook genoeg rust voor de ogen.

Donkere achtergrond met lichte tekst is een hekel punt, maar biedt meestal ook weinig problemen.

Dat is ook wat ik altijd begrepen heb. Vooral het contrast is van belang (vergelijk bijvoorbeeld het contrast in de menubalk aan de linkerkant met de berichtjes hier in dit topic).

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Pure witte achtergronden zijn ook niet al te goed voor de ogen

Lijkt wel het meest op een A4-tje.

De keuze van Google lijkt me ook niet helemaal onzorgvuldig gemaakt. Of die van IMDB. Mijn eigen MM-settings zijn ook wit, trouwens, omdat ik die lelijke balken heb geblocked. Tekstvlakken heb ik wel iets getint.

hekel punt

Heikel punt. Maar wat is er heikel aan dan?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ik ben al helemaal gewent aan het nieuwe desing

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

cornelis wrote:

(quote)

Lijkt wel het meest op een A4-tje.

Dat wel, maar elk beetje beginnend webdesigner weet dat web niet te vergelijken valt met print. Meeste A4tjes worden nu eenmaal niet geprojecteerd dmv een lichtbron.

Niemand wil donkere kleuren, links en rechts van hun beeldscherm.

Dat is gewoon een wet. Als Designer heb je je er aan te houden!!

Wat FK hierboven zegt is trouwens pure onzin. Niks nergens wet, geen enkele designer die zich daaraan hoeft te houden.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

FisherKing wrote:

(quote)

Ook al aan je pyama gewend. Ik krijg echt de indruk dat er mensen zijn ingehuurd om aan dat klote design te wennen.

Tuurlijk.

Niemand wil donkere kleuren, links en rechts van hun beeldscherm.

Dat is gewoon een wet. Als Designer heb je je er aan te houden!!

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Als jij vindt dat je niet normaal kunt communiceren met iemand die Zelva heet, dan ligt dat, zoals je ook zegt, geheel aan jou.

Je kunt je originele post trouwens best laten staan als iemand die gequote heeft. Dat is wel zo fijn voor de duidelijkheid.

OT: Ik kan niet wachten tot het nieuwe design zich ook op BoekMeter aandient en ik ook daar kan genieten van mooie balken in goed werkende kleurcombinaties.

En om maar het even bij het onderwerp film te houden: aan zwarte (en dus ook een donkere kleur) balken op mijn scherm heb ik me ook nog nooit gestoord. Als de film maar in het originele beeldformaat is.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Onderhond wrote:

elk beetje beginnend webdesigner weet dat web niet te vergelijken valt met print. Meeste A4tjes worden nu eenmaal niet geprojecteerd dmv een lichtbron.

Inderdaad een punt, er is een fundamenteel verschil.

Echter, zowel tekstverwerkingsprogramma's als zoekmachines (Google, Altavista, Yahoo) en nieuwssites (nu.nl, volkskrant.nl, nytimes.com) blijken vaak wit-gebaseerd, evenals windows van een OS (MacOSX, Win2K). Kan me toch niet voorstellen dat dat pure stommiteit is, wel?

Dat van die tekstverwerker, die zal gebaseerd zijn op het A4-tje, omdat dat van oorsprong WYSIWYG is, maar die andere voorbeelden dan?

Heb overigens de indruk dat lichte letters op een donkere achtergrond vooral werken in gevallen van niet al te veel tekst op een pagina. Maar boven alles I reserve the right to be wrong.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

"zwarte tekst op witte achtergrond" is dan ook een grote usability "DO". Het geeft uiteraard het ultieme contrast. Los daarvan is het uiteraard ook neutraal, waar erg grote sites (en of programmas) wel bij baten.

Wat Veerle er over te zeggen heeft (Belgisch meest gerespecteerde usability expert en designer).

Maar met teveel wit op de paginas zijn de oogjes op de lange duur niet echt gebaat.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

aan zwarte (en dus ook een donkere kleur) balken

Ik ervaar een groot verschil tussen zwarte balken (kleurloos) of donker gekleurde balken.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik merk heel goed dat dit een stuk beter voor je ogen is, zeker in een matig verlichte kamer. Een erg goede designkeuze.

Ook al aan je pyama gewend. Ik krijg echt de indruk dat er mensen zijn ingehuurd om aan dat klote design te wennen.

Ik wacht nog steeds op mijn geld .

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zelva wrote:

Als jij vindt dat je niet normaal kunt communiceren met iemand die Zelva heet, dan ligt dat, zoals je ook zegt, geheel aan jou.

Je kunt je originele post trouwens best laten staan als iemand die gequote heeft. Dat is wel zo fijn voor de duidelijkheid.

OT: Ik kan niet wachten tot het nieuwe design zich ook op BoekMeter aandient en ik ook daar kan genieten van mooie balken in goed werkende kleurcombinaties.

En om maar het even bij het onderwerp film te houden: aan zwarte (en dus ook een donkere kleur) balken op mijn scherm heb ik me ook nog nooit gestoord. Als de film maar in het originele beeldformaat is.

Goed zo Zelva

het is gewoon erg leuk en niks stoort

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

In het begin vond ik dit niets. Maar als ik nu naar MuMe of BoMe ga, vind ik dat er toch wel erg verouderd en lelijk uitzien (vooral het lettertype links). De bruine balken hier blijven vrij lelijk. Verder ben ik tevreden.

chrissie85

• 76 messages
  • 41 votes

Toch nog maar een poging gewaagd, dit midden frame is prima te doen maar heeft totaal geen connectie met het menu, en in het menu zitten voor mij ook de problemen. Te weinig contrast, het lijkt in mijn ogen weggedrukt achter het middenframe.

Juist een goed en overzichtelijk menu is van belang voor een site en om gebruikers te houden. Als een leek zijn weg niet kan vinden komt ie simpelweg ook niet meer terug.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ben het nu trouwens ook helemaal gewend en het lijkt alsof het nooit anders was. Ben tevreden nu

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Het "kan" beter Maar goed, ik ben dan ook ontwerper van beroep.

Maar zere neus, los van het feit dat ik het ontwerp zou kunnen verbeteren laat de navigatie nogal wat te wensen over. Kritiekpunten

- punten

- zoek functionaliteit is onvoldoende, geen twijfel over mogelijk

- ontwerp "kan" beter, maar dit is natuurlijk wel subjectief

- men spreekt elders over IRC kanaal, nu ken ik IRC van de begintijd maar het is met eenvoudige aanpassingen zo op deze website toepasbaar te maken, m.a.w. waarom niet een IRC functionaliteit via deze website toepassen?

- (op elk forum) het gezeur rond ego's, nepotisme en roddels rondom een harde kern gebruikers. Beats me wie dit zijn, maar gezien een aantal topics moest ik concluderen dat ook dit forum hier last van heeft.

+ punten

+ het zelf kunen samenstellen van je favoriete topics

+ het succes van deze site. 52.250 gebruikers is natuurlijk lariekoek maar wel een feit is dat veel mensen dagelijks op dit forum terugkomen

+ eveneens de hoeveelheid informatie op deze website.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De musicmeter site is ook aangepast (zeer mooi gedaan maar de rest plaats ik daar wel) maar nu is me opgevallen dat het eigenlijk maar uit een kleur bestaat nl. blauw. Ik vind dit veel mooier uitpakken en denk dat het misschien beter is als dit hier ook gebeurt maar dan in de originele kleur nl. geel/oranje en niet het bruin zoals het nu is, niet dat ik dit niet mooi vind want ik vind het goed gelukt maar als je naar Mume kijkt oogt die momenteel veel mooier dan deze site maar als de site zo blijft geen problemen mee hoor!

ps: het kan natuurlijk wel zijn dat als je alles geel en oranje gaat doen dat dit verschrikkelijk fel en lelijk kan worden

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

dragje wrote:

......

Heel nuttige feedback, maar volgens mij heeft een groot deel niets met het nieuwe design te maken.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Uitstekend bericht Dragje

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dragje wrote:

zoek functionaliteit is onvoldoende, geen twijfel over mogelijk

Als je in dit topic wat voorbeelden kan geven, dan zal ik hier binnenkort weer eens in duiken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.