- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het Nieuwe Design (2007)
Het Nieuwe Design (2007)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Bij herhaling constateer ik dat ook opbouwende kritiek en suggesties hier tegenwoordig worden afgedaan als gezeur. Jammer.
wait_here
-
- 98 messages
- 360 votes
Verder nog wat opmerkingen gelezen.
Aan Jordy: vooral niet ingaan op het gezeur over meerdere designs en userkeuze. Verder niks mis met het zelfstandig beslissen over het design van de site.
Wat is dit voor gezeur? Ik vindt het namelijk een erg goed idee. De leukste sites hebben dat. Ook al is het niet direct realiseerbaar, ik weet dat je er in VB.Net zo mee klaar bent.
En als Jordy graag een centje bij wil verdienen door op de minder interessante bruine achtergrond reclame-banners te gaan plaatsen dan zal hij er toch openlijk voor moeten uitkomen. Kijk dat zo iemand het naast zijn werk erbij doet is op zich klasse, maar dat betekent natuurlijk niet dat er her en der maar raak geslijmd moet worden en andersmans meningen genegeerd moeten gaan worden.
Jordy, denk daar a.u.b. over na want het maakt het surven tot een veel grappigere bezigheid. Reclame-ads kan je altijd vastzetten ongeacht de mate waarin de gebruiker de website individualiseert, dat kan het probleem niet zijn. Overigens als gebruikers die ads kunnen omzeilen zijn ze nog niet goed ingebakken in de website, dat moet dan ook beter kunnen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
En als Jordy graag een centje bij wil verdienen door op de minder interessante bruine achtergrond reclame-banners te gaan plaatsen dan zal hij er toch openlijk voor moeten uitkomen. Kijk dat zo iemand het naast zijn werk erbij doet is op zich klasse, maar dat betekent natuurlijk niet dat er her en der maar raak geslijmd moet worden en andersmans meningen genegeerd moeten gaan worden.
Wat is dit nu voor een onzin? Die Google-ads zijn er al geruime tijd, en niet nu ineens nu de site is opgefrist is of om de grijze zijkanten op te leuken. Bovendien wordt de opbrengst daarvan gebruikt om deze site in de lucht te houden en wij hier gratis rond kunnen hangen, niks meer niks minder. Jordy heeft dus ook geen reden om dat achter te houden en doet dat dus ook niet.
Wie slijmt er her en der? Jordy heeft in dit topic al meerdere malen aangegeven dat opbouwende kritiek gewoon welkom is en hij dan zal kijken wat hij er aan kan doen en of het nodig is.
Ik weet dus niet waar je deze onzin ineens vandaan haalt.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Bij herhaling constateer ik dat ook opbouwende kritiek en suggesties hier tegenwoordig worden afgedaan als gezeur. Jammer.
Opbouwende kritiek wordt niet afgedaan als gezeur, gezeur wordt wel gezeur genoemd.
Dat het font wat klein is kan best gemeld worden. Dat mensen het kleurtje niet goed vinden zal best maar meerdere designs zijn onprofessioneel en erg lastig te onderhouden. Zeker voor een site als deze die voornamelijk door één persoon gerund en onderhouden wordt leidt dat tot rommel wanneer er verdere aanpassingen gebeuren.
Er is een groot verschil tussen smaak en functionaliteit. Smaak kan verschillen en dat kan ook best gemeld worden, maar 10 keer melden van een user dat hij hoopt dat de kleurtjes veranderen is gewoon contraproductief (en daar bedoel ik niet noodzakelijk jou mee).
Wat betreft de banners, volgens mij stopt Jordy het niet meteen onder stoelen of banken dat die nodig zijn voor het voortbestaan van de site.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ik vind het vrij onoverzichtelijk. Kan aan de kleur opmaak liggen maar het vorige vond ik een stuk beter 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Wat betreft de banners, volgens mij stopt Jordy het niet meteen onder stoelen of banken dat die nodig zijn voor het voortbestaan van de site.
En dat is iets wat voor alles gaat lijkt mij zo. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik vraag mij trouwens af wat het stoort. De banners staan op een plaats waar er verder geen content is. Dat wil zeggen dat mensen er geen last van hebben tijdens het surfen op MM.
Grafisch zijn ze bovendien mooi ingewerkt nu, misschien zelfs iets te mooi (commercieel gezien). Bannerblindheid 
wait_here
-
- 98 messages
- 360 votes
Wat is dit nu voor een onzin? Die Google-ads zijn er al geruime tijd, en niet nu ineens nu de site is opgefrist is of om de grijze zijkanten op te leuken.
Beter lezen, s.v.p., de ads worden nu simpel omzeild, ze zitten niet goed in de site ingebakken. En eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit gezien. Komt door mijn browser-instellingen. Bij andere sites komen de ads wel goed door ondanks deze instellingen. Dus het is jammergenoeg zo dat hij of moviemeter nu inkomsten mis aan het lopen is omdat de ads niet goed zijn ingebakken in de website. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Wie slijmt er her en der? Jordy heeft in dit topic al meerdere malen aangegeven dat opbouwende kritiek gewoon welkom is en hij dan zal kijken wat hij er aan kan doen en of het nodig is.
Ik weet dus niet waar je deze onzin ineens vandaan haalt.
Ik reageerde op de message van Onderhond, voel je niet aangesproken.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Zoals ik al gedacht had went het nieuwe design er snel. Verder is mijn grootste punt van kritiek(zoals bij het merendeel van de users lijkt) dat alle bericht-achtergronden in dezelfde kleur zijn. Gaat hier iets aan gebeuren Jordy?
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Er zijn inderdaad veel users die kritiek hebben op dat alle bericht-achtergronden in dezelfde kleur zijn. Ik snap het niet. Zien jullie de berichtkaders niet? Voor mij maakt dat het in ieder geval duidelijk genoeg.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dat komt doorgaans door de smeerlapperij die andere sites toepassen. Google ads zijn makkelijk te blocken en als site beheerder is er nog een zekere ethische afweging. Dat heeft niks met "in de site bakken" te maken
Ik reageerde op de message van Onderhond, voel je niet aangesproken.
Moet ik me wel aangesproken voelen dan ? Ik ben inderdaad echt een slijmbal 
Blijkbaar weet je er allemaal niet teveel van, dus roep maar niet te hard.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het gaat er niet om dat het onduidelijk is, het is alleen wat saai, zeker omdat de gebruikersnaam nu boven het bericht staat.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Er zijn inderdaad veel users die kritiek hebben op dat alle bericht-achtergronden in dezelfde kleur zijn. Ik snap het niet. Zien jullie de berichtkaders niet? Voor mij maakt dat het in ieder geval duidelijk genoeg.
Ik denk dat het verschil maakt of je echt bericht na bericht gaat lezen, dan vind ik het namelijk minder 'storend' dat het allemaal eenzelfde kleur is of dat je een bericht wilt opzoeken of een pagina wilt scannen, dan is een kleurverschil wel erg handig.
Het heeft dus wel met onduidelijkheid te maken en niet zozeer met wat mooier is of niet.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Hehe, ik zal voortaan voor mezelf spreken 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Een verschil per bericht zou wel handig zijn , lees ook makkelijker voor het oog.
Stel je voor licht geel/oranje afgewisseld met de witte vlakken van nu 
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3309 votes
Dat zoeken in het zoekbalkje rechtsboven kan dat niet weg?
Als je bijvoorbeeld iets kopieert en dan daar wil plakken moet je steeds het woordje zoeken weghalen 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Als je bijvoorbeeld iets kopieert en dan daar wil plakken moet je steeds het woordje zoeken weghalen 
Denk dat dat aan je browser ligt. Op het moment dat ik namelijk in het "zoeken" vak klik, gaat het woordje "zoeken" weg. Prima dus!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dat gaat toch vanzelf weg zodra je de cursor on het vakje zet?
wait_here
-
- 98 messages
- 360 votes
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3309 votes
Denk dat dat aan je browser ligt. Op het moment dat ik namelijk in het "zoeken" vak klik, gaat het woordje "zoeken" weg. Prima dus!
Als ik op zoeken ga staan en wat typ dan gaat het woordje zoeken ook weg, het is alleen als ik iets kopieer en dan daar wil plakken.
Dan blijft zoeken erbij staan.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Even een heel klein puntje. De sterren bij de films vind ik lelijk(er) 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Welke browser heb je? Opera, FireFox ofzo?
Ik gebruik FireFox en dan verdwijnt het woordje gewoon als ik wat in het vakje wil plakken, zoals ik al eerder zei.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik Internet Explorer, zelfs nog een oudere versie. Internet Explorer 7 vind ik namelijk nog niks. Maar hier ook geen problemen. Gelukkig. 
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3309 votes
Ik heb ook Internet Explorer van een jaar of 4 geleden.
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3309 votes
Ik zal wel even kijken, bedankt in ieder geval voor de snelle reacties
.
glockster
-
- 30 messages
- 524 votes
Vind het helemaal niks, oude disign was stuk overzichtelijker.
Artifact
-
- 229 messages
- 0 votes
Nogmaals het wit is afgrijselijk! Please werk met de verschillende kleuren grijs zoals dat ook bij updates het geval is! Of ben ik de enige waarbij het gevoel van een foutmelding wordt opgeroepen?