- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het Nieuwe Design (2007)
Het Nieuwe Design (2007)
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
ik zal er morgen even naar kijken!
Dank u
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Nou dan zal ik maar een lans voor Jordy breken...
Ik vind het, hoe vaker ik de site nu zie, steeds beter worden. En ook voor mij ziet het er een stuk professioneler uit dan voorheen. De menu'tjes en lijstjes vind ik ook mooier geworden.
Het is even wennen maar wat vernieuwing is nooit weg! 
@Sydney: Ik zou het ongeloofelijk jammer en kinderachtig vinden als je nu door wat nieuwe kleurtjes niet meer terugkomt. Na alle moeite die er altijd in deze site gestoken is en waar jij jarenlang veel plezier van hebt gehad zou het niet netjes zijn om bij het eerste de beste akefietje meteen weg te blijven.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Over een weekje beseft ook hij dat het nergens op sloeg en zit hij hier weer enthousiast recenties te tikken. 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Vind ik dus niet er moet duidelijk een begin punt en een eindpunt
tussen de films en topics komen het lijkt nu wel een groot verslag...
Ik bedoelde een verbetering met de vorige nieuwe oude updates. In
eerste instantie waren die namelijk erg lastig leesbaar, nu stukken
beter. Maar misschien en heb je gelijk, moet er nog meer scheiding
komen. Ik ben nog steeds wel gecharmeerd van het idee van een kleine
achtergrondtintwisseling om-en-om per bericht bijvoorbeeld.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dit was mijn laatste post hier.
Kom syd, neem een biertje en relax.
NKyou
-
- 3081 messages
- 747 votes
Jij zit ook de hele tijd aan het bier hè?! 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Typerend voor alcoholverslaafden is dat ze de oorzaak van het drinken vaak buiten zichzelf leggen. Ze nemen niet echt verantwoordelijkheid voor hun drinkgedrag. Daarnaast gaan ze gesprekken over hun alcoholgebruik liever uit de weg. Ze verbloemen hoeveel ze drinken; ze gaan stiekem drinken en op den duur alcohol verstoppen, ook om niet het risico te lopen zonder te zitten.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Het grappige vind ik dat hij zegt te verhuizen naar imdb, weinig sites hebben zo'n lelijke lay out als die rommelbak... Maar het is spijtig en vooral onnodig.
Ik vind het 'nieuwe design' trouwens steeds aangenamer worden, ik hou echt van de kleuren eerlijk gezegd. En het lijkt nu al een paar dagen alsof ik een helemaal nieuwe geweldige site ontdekt heb, ook leuk
.
Boudewijntjuh
-
- 13 messages
- 54 votes
Ik vind het echt ongelooflijk mooi. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit echt een héle grote fan ben geweest van het oude design. Alleen de herkenbare stijl plus kleuren vond ik wel heel goed. Als dat hier ook netjes uitgevoerd wordt ben ik helemaal verkocht.
Moet er wel bij zetten dat ik er iets anders naar kijk, ben zelf namelijk ook bezig met webdesign.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik vind het echt ongelooflijk mooi. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit echt een héle grote fan ben geweest van het oude design. Alleen de herkenbare stijl pus kleuren vond ik wel heel goed. Als dat hier ook netjes uitgevoerd wordt ben ik helemaal verkocht.
Moet er wel bij zetten dat ik er iets anders naar kijk, ben zelf namelijk ook bezig met webdesign.
netjes mag jij het volgende ontwerp doen 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Met adblocker kun je kennelijk ook die donkere achtergrondkleuren
blocken. Ik heb die buitenste nu uitgezet, vind ik prettiger.
*edit* nu alle donkere achtergrondvullers uitgezet. Is wel erg wit (a
la IMDB), maar even kijken of dat went.

uitgezet:
http://www.moviemeter.nl/images/back_body_new.gif
http://www.moviemeter.nl/images/back_table_body_new.gif
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Vind het nieuwe design wel aangenaam. De kleurtjes zijn ondertussen alweer wat passé, maar ik ben wel erg blij dat het geen typisch Web2.0 designtje geworden is (wat ondertussen ook alweer passé aan het raken is).
Vind het niks wereldschokkends verder en het went erg snel. Aardige update.
Wat mij minder bevalt zijn de berichten. Door de nicks boven de berichten be zetten en geen alternerende kleuren meer te gebruiken is het een stuk onoverzichtelijker geworden en vooral moeilijker om te scannen. Lastig om te zien wat je nog moet lezen.
Buiten dat weinig op aan te merken, kan je gerust weer 3
jaar meer verder 
(al had je wel voor een elastic design moeten gaan Jordy
)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat denk ik niet
Had zijn bericht over de CSV niet goed begrepen... Wel een beetje overdreven idd 
Overigens, nu we een paar dagen verder zijn begin ik er steeds meer (zoals voorspeld) aan te wennen 
Vind het alleen jammer dat alle berichten dezelfde kleur hebben ipv om het bericht een andere kleur (zoals in het voorbeeld van Cornelis).
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Oude updates zijn idd duidelijker nu, thanks.
boerenpummel
-
- 1012 messages
- 3637 votes
Ik had eerst mijn twijfels over de leesbaarheid en de kleuren stonden me ook wat tegen, maar inmiddels stoor ik me er niet meer aan.
De gewenning gaat snel dus. 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Door de nicks boven de berichten be zetten en geen alternerende kleuren meer te gebruiken is het een stuk onoverzichtelijker geworden en vooral moeilijker om te scannen. Lastig om te zien wat je nog moet lezen.
Juist, dat is wat ik bedoelde, maar dan mooier en duidelijker verwoord
. Verder vind ik het nog steeds meer dan prima hoor Jordy. Ziet er erg goed uit.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Verder nog wat opmerkingen gelezen.
Aan Jordy: vooral niet ingaan op het gezeur over meerdere designs en userkeuze. Verder niks mis met het zelfstandig beslissen over het design van de site. Mag er niet aan denken wanneer zoiets met "de community" besproken zou moeten worden. Design went erg snel en is een stevige vooruitgang 
Al blijft mijn vorige opmerking staan, even kijken nog naar de berichten en onderscheid tussen berichten.
Wat betreft avatars, mogen van mij nog steeds, zou leuk zijn binnen de juiste restricties.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
@Sydney: Ik zou het ongeloofelijk jammer en kinderachtig vinden als je nu door wat nieuwe kleurtjes niet meer terugkomt. Na alle moeite die er altijd in deze site gestoken is en waar jij jarenlang veel plezier van hebt gehad zou het niet netjes zijn om bij het eerste de beste akefietje meteen weg te blijven.
Je begrijpt hem vekeerd, het nieuwe kleurtje heeft er vrij weinig mee te maken.
Trouwens, iedereen rept specifiek over de oude updates, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat hiermee bedoeld wordt. Gewoon het kopje updates?
JesseSterne
-
- 5 messages
- 29 votes
Trouwens, iedereen rept specifiek over de oude updates, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat hiermee bedoeld wordt. Gewoon het kopje updates?
Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal, er is toch niets mis met 'de nieuwe updates'.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dat is een functie die voor slechts een aantal gebruikers op MovieMeter beschikbaar is. Daar behoorlijk belastend is voor de server, is deze functie lang geleden afgeschaft. Een aantal users mochten op verzoek deze functie behouden.
Artifact
-
- 229 messages
- 0 votes
Vandaag (voor ´t eerst sinds weken) dat ik moviemeter weer eens bezoek en ja dan schrik je toch even. Totaal onverwachts ook deze nieuwe lay out. Na dit topic even hebben te doorgenomen heb ik het even laten inwerken en alles op een rijtje gezet. Ondanks dat een aantal puntjes van kritiek op de oude moviemeter verbeterd zijn blijf ik bij mijn standpunt dat de oude MM beter is.
Wellicht zal ook ik moeten wennen en is het 'grootste' minpunt - de vele details aan de nieuwe design - niet helemaal even eerlijk. Verder vind ik het jammer dat de tekstbalk groter is geworden en het logo is echt 'cheesy' en voelt goedkoop. Ook het witte vlak (voornamelijk op de homepage) voelt misplaats. Denk reeds aan een stukje lay out dat je niet kunt laden, omdat je bijv. geen flash hebt. Her en der wat slechte afwerkingen (icoontjes door de lay out, sterren waarvan ik duidelijk de pixels zie) en ook belangijk wat Onderhond zegt: ''Door de nicks boven de berichten be zetten en geen alternerende kleuren meer te gebruiken is het een stuk onoverzichtelijker geworden en vooral moeilijker om te scannen. Noem het mierenneuken, maar ik blijf voorlopig op musicmeter 
p.s. - die tekstbalk vind ik zelf heel belangrijk. Meestal heb je van die standaart forums waarbij die tekstbalken zo fucking lang zijn en ik was blij dat dat hier bij mm niet zo was. Misschien is het een combinatie van lettertype / tekstbalken, maar het ziet er zo rommelig uit naar mijn gevoel.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Dat is een functie die voor slechts een aantal gebruikers op MovieMeter beschikbaar is. Daar behoorlijk belastend is voor de server, is deze functie lang geleden afgeschaft. Een aantal users mochten op verzoek deze functie behouden.
Ach, vandaar. Ik raakte al in de war. 
veritas84
-
- 9 messages
- 288 votes
Hartstikke beter, deze nieuwe outfit.
Overigens, staan BoekM, MusicM (hoeveel versies bestaan er nog meer?) ook op de stapel om opgefrist te worden? Of is deze vraag al eerder beantwoord?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ja dat gebeurt ook en dat zijn de enigste versies. 
kimmie
-
- 757 messages
- 679 votes
Ik heb de afgelopen dagen rustig deze discussie gelezen en de site heel even op me in laten werken. Vroeger maakte ik vrij veel gebruik van Moviemeter en hield ik ook met veel plezier de updates bij. Toen de vorige 'grote' verandering plaatsvond ben ik eigenlijk afgehaakt. Ik vind dat nu jammer en probeer af en toe het weer een beetje bij te houden, maar ik merk dat de het bezoekersaantal zo groot is geworden dat het voor mij iets te veel is geworden.
Waarom reageer ik dan op het nieuwe design, zul je je afvragen. Dit voornamelijk omdat ik wel behoorlijk actief ben op Boekmeter en dit design ook daar zal komen.
Zelf vind ik het grijs ook niet al te mooi en ik vond het geel ook vrolijker en plezieriger, maar het zal wel wennen. Wat ik me vooral afvraag is wat het verschil zal zijn tussen MM, MuM en BM. Ik begrijp wel dat dit met de kleuren te maken heeft, maar dan vraag ik me toch iets af.
Wanneer ik nu bij een lange discussie als deze ergens midden op de pagina zit, zie ik enkel grijstinten en geen geel. Wanneer dit bij de andere sites ook zo word zie je dus in principe geen verschil tussen de 3 wanneer je ergens midden in een discussie zit te lezen.
Misschien ben ik de enige die het jammer vind dat je niet als het ware overal op de site ziet welke van de 3 het is, maar ik vind het wel zo.
Verder ben ik nog even heel erg blij met de huidige Boekmeter en zal ik over een tijdje gewoon rustig gaan wennen aan het nieuwe design.