• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Roowland wrote:

(quote)

Dus jij komt hier totaal niet voor de inhoud maar voor het design.. logisch hoor : /

Is gewoon ff wennen joh..

Dooddoener die in mijn geval zeker niet opgaat.

Ik weet snel wanneer ik iets afstotend vind, en ja: een aantrekkelijk design is belangrijk om ergens lekker te blijven surfen. Dacht jij van niet dan?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Edie wrote:

Omdat ik een paar keer gelezen heb "ik zal het doorgeven aan de "ontwerper"" en "ik zal het overleggen" etc, ik bedoel kom op... Als hij het niet goed vind (of iets niet goed vind) veranderd 'ie het toch gewoon?..

Als ik bijvoorbeeld meer kleur zou willen, dan stap ik ook eerst naar de designer toe en ga niet zelf met de kwast lukraak wat kleurtjes neerplempen. Over het algemeen hebben die mensen een beter idee waar dat het beste kan etcetera.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Zelva wrote:

(quote)

Als ik bijvoorbeeld meer kleur zou willen, dan stap ik ook eerst naar de designer toe en ga niet zelf met de kwast lukraak wat kleurtjes neerplempen. Over het algemeen hebben die mensen een beter idee waar dat het beste kan etcetera.

Normaal zou ik dat best begrijpen, maar aangezien Jordy de vorige Moviemeter ook zelf heeft opgebouwd moet het aanpassen van wat kleurtjes toch een simpel klusje zijn (als ontwerper zijnde..).

Maar zulke dingen gebeuren niet van vandaag op morgen natuurlijk en hij zal alles zelf wel even willen bekijken/nadenken eventueel met een meedenkend brein erbij

Roowland

• 167 messages
  • 392 votes

kijkert wrote:

(quote)

Dooddoener die in mijn geval zeker niet opgaat.

Ik weet snel wanneer ik iets afstotend vind, en ja: een aantrekkelijk design is belangrijk om ergens lekker te blijven surfen. Dacht jij van niet dan?

Nou... als filmfan gaat het mij toch veeel meer om de inhoud van de site dan om het design, en oké als het er nou écht niet uitzag dan zou ik het ook niet meer leuk vinden om op deze site te zijn maar zoveel is er nou ook weer niet veranderd..

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Beetje standaard, en minder uitnodigend. Ik hield wel van van vorige design; praktisch, herkenbaar en niet 'profi' .

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Edie wrote:

Normaal zou ik dat best begrijpen, maar aangezien Jordy de vorige Moviemeter ook zelf heeft opgebouwd moet het aanpassen van wat kleurtjes toch een simpel klusje zijn (als ontwerper zijnde..).

Jordy is geen webdesigner van het uiterlijk van websites, maar alleen van de technische kant. Ook bij vorige ontwerpen waren al anderen betrokken.

charliEish

• 4 messages
  • 0 votes

Mijn eerste gedachte was "ho wat is hier gebeurd?", maar het ziet er echt top uit! Ik zie zo geen dingen die verbeterd zouden kunnen worden. Mijn complimenten!

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Jordy is geen webdesigner van het uiterlijk van websites, maar alleen van de technische kant. Ook bij vorige ontwerpen waren al anderen betrokken.

Oké, destijds de Wiki-pagina wat verkeerd begrepen Maargoed.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. MovieMeter-oude-stijl ging misschien iets teveel gebukt onder iconen, logo's, tabjes, schaduwtjes en ik vind dit alles in het nieuwe design beter in balans. De 'opgeruimdheid' spreekt me juist aan, en zeker wanneer je de huidige MovieMeter naast de huidige MusicMeter legt, is die laatste wat onrustiger. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen het MovieMeter forumoverzicht en het MusicMeter forumoverzicht; de eerste vind ik duidelijker, helderder; en ook gewoon mooier.

De 'breadcrumb trail' (Locatie: MovieMeter » Forum » De Site » Algemeen » Het Nieuwe Design » Nieuw bericht) is een verbetering en goed voor de overzichtelijkheid. De nieuwe manier van het scrollen/zoeken naar een paginanummer in lange topics, past veel beter in dit nieuwe design en leek in het oude design altijd een beetje in de weg te staan. De gekozen kleuren zijn niet meer zo prominent, dat maakt de site zakelijker en serieuzer en daar kun je bezwaren tegen hebben; persoonlijk vind ik het een verbetering. Los van al het detail-geneuzel vind ik MovieMeter-nouveau gewoon een mooie smoel hebben.

De enige kritiekpunten die me nu even te binnen schieten:

- De positionering van usernames is soms een beetje verwarrend; vroeger stond de username + eventuele ondertitel links en het bericht rechts. Dat dit vooral bij korte berichten (in combinatie met een user met ondertitel) overzichtelijker is, zie je bijvoorbeeld hier. Misschien een idee om in het blok met de post een 'kopje' op te nemen waarin de username, de datum en de 2 iconen staan? Dan ben je ook meteen van het probleem af dat het onderscheid tussen berichten moeilijker te maken is, en je brengt het MovieMeter geel wat mensen in het nieuwe ontwerp missen een beetje terug. Voorbeeldje hier. Maar usernames links en bericht rechts vind ik misschien toch wel beter werken. Hoewel dat ook zo z'n nadelen heeft: bij lange usernames bijvoorbeeld. Plus: bij lange berichten ontstaat dan ook veel 'ongebruikte' ruimte aan de linkerkant.

- Hier en daar mag wel wat meer marge gebruikt worden, bijvoorbeeld bij de plotbeschrijvingen. Tussen de regels is het prima, maar teksten lijken soms iets te dicht tegen de rand te worden gedrukt. Dat geldt ook een beetje voor MM-home; mag best wat meer marge links en rechts.

- De letter is in vergelijking met MusicMeter duidelijk kleiner. Ik zit nu achter een kolos van een monitor, maar MusicMeter blijft goed leesbaar. MovieMeter iets minder. Dit zou al verholpen kunnen worden door de regelafstand iets te vergroten, maar misschien is het ook wel een goed idee om de letter iets groter te maken; misschien is 1pt groter al voldoende om het prettiger leesbaar te maken.

Verder: top!

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

In het nieuwe design is veel veranderd, maar men heeft het toch nog niet aangedurfd om "Avatars" te introduceren. Hier ben ik in het algemeen wel voorstander van, omdat ze iets persoonlijks aan het profiel toevoegen, mits ze geen animatie bevatten.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

sydney wrote:

In het nieuwe design is veel veranderd, maar men heeft het toch nog niet aangedurfd om "Avatars" te introduceren. Hier ben ik in het algemeen wel voorstander van, omdat ze iets persoonlijks aan het profiel toevoegen, mits ze geen animatie bevatten.

Goed opgemerkt.

Als MM dan toch naar een hoger level wilt en mee wilt concureren met andere morderne sites/fora's dan is het genoemde toch wel een must.

Plus nog een punt de veroudere smileys zouden ook vervangen kunnen worden.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Pffff, dan komen er nog meer mensen, het soort waar jij juist het hardst om schreeuwde die je hier niet zo veel wilde zien, hun heil zoeken. Alsjeblieft zeg.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Ik ben erg blij dat er geen avatars zijn, dat zou de boel alleen maar nóg rommeliger maken.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Kijk eens aan, ik ben er al helemaal aan gewend .

Enige opmerking die blijft is het gebrek aan hierarchie bij de tekstvakken in forums (maar een oplossing zoals die van Yak maakt het al meteen in orde) en het vreemde gele kader bovenaan. Het logo lijkt samengeplet te zijn, maar krijgt zoveel ruimte dat het er erg raar uitziet, en het zoekvak staat te hoog.

Ik denk dat als je het zoekvak nu omlaag zet zodat de bovenkant overeen komt met de bovenkant van de 'r' van MovieMeter, dat dat veel zou oplossen. Dat is ook ineens de hoogte van de twee donkere balken links en rechts, dat maakt alles meer een geheel. Enkel 'ingelogd als xxx' staat er dan nog boven, maar dat is juist leuk. Beeldje.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Avatars Laat MM nou maar zo clean mogelijk blijven. Avatar equals shite

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Pffff, dan komen er nog meer mensen, het soort waar jij juist het hardst om schreeuwde die je hier niet zo veel wilde zien, hun heil zoeken. Alsjeblieft zeg.

Dat wil men toch ook met de nieuwe opzet? Dan maken avatars ook niet meer uit.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Uitermate flauwe opmerking sydney. Heb je ook nog iets inhoudelijks te bekritiseren omtrent de site?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

mikoz wrote:

Er zijn ook geen 50.000 leden actief.

Maar hoogtens 2% post hier regelmatig.

En een veel groter percentage komt alleen op MovieMeter om te stemmen en/of om filminfo op te zoeken. Ik vind sommige reacties over het nieuwe uiterlijk een beetje grof. Als de buurman waar je vaak op visite komt een nieuw bankstel koopt kraak je die toch ook niet meteen af? Dan zeg je toch ook niet: 'Als je je oude bankstel niet terugzet dan heb ik er geen plezier meer in om hier te komen?'

Wat is er mis mee dat Jordy zijn eigen site naar zijn eigen smaak inricht? Is hij verplicht om de gebruikers naar hun mening te vragen als hij zijn site wil laten vernieuwen? Naam mijn mening niet.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Uitermate flauwe opmerking sydney. Heb je ook nog iets inhoudelijks te bekritiseren omtrent de site?

Ik vond het vrij flauw dat iedereen zomaar geconfronteerd wordt met de nieuwe opzet, zonder enige ruggenspraak. Zo zie je maar, iedereen is op zijn manier flauw.

Maar de opmerking over Avatars is zeer serieus en ook nog eens inhoudelijk.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Verre van serieus. Verder wil ik je graag verwijzen naar het bericht van Hannibal boven je...

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Verre van serieus. Verder wil ik je graag verwijzen naar het bericht van Hannibal boven je...

Daar heb ik een eigen mening over. Maar die zal ik niet ventileren omdat dat hevige discussie zal oproepen. Maar ik herinner mij een community event een paar jaar terug. Dat gaf toch het gevoel dat gebruikers er toe doen.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Zozo, even een dagje niet op de site geweest, en meteen een nieuw design! Da's pas een verrassing.

Maar wat mij betreft is het dik in orde. Prima ontwerp, mooi nieuw logo en nog steeds gebruiksvriendelijk. Ik vind het enkel een beetje té grijs, maar dat werd ondertussen al vaker geopperd.

Prima werk! En nog steeds geen avatars, dus ik blijf!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Yak wrote:

De enige kritiekpunten die me nu even te binnen schieten:

- De positionering van usernames is soms een beetje verwarrend; vroeger stond de username + eventuele ondertitel links en het bericht rechts. Dat dit vooral bij korte berichten (in combinatie met een user met ondertitel) overzichtelijker is, zie je bijvoorbeeld hier. Misschien een idee om in het blok met de post een 'kopje' op te nemen waarin de username, de datum en de 2 iconen staan? Dan ben je ook meteen van het probleem af dat het onderscheid tussen berichten moeilijker te maken is, en je brengt het MovieMeter geel wat mensen in het nieuwe ontwerp missen een beetje terug. Voorbeeldje hier. Maar usernames links en bericht rechts vind ik misschien toch wel beter werken. Hoewel dat ook zo z'n nadelen heeft: bij lange usernames bijvoorbeeld. Plus: bij lange berichten ontstaat dan ook veel 'ongebruikte' ruimte aan de linkerkant.

Kan me hier uitstekend in vinden.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

sydney wrote:

Maar ik herinner mij een community event een paar jaar terug. Dat gaf toch het gevoel dat gebruikers er toe doen.

Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt raad ik je aan om nog eens te bedenken wat ook weer de aanleiding daarvoor was.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Hannibal wrote:

(quote)

En een veel groter percentage komt alleen op MovieMeter om te stemmen en/of om filminfo op te zoeken. Ik vind sommige reacties over het nieuwe uiterlijk een beetje grof. Als de buurman waar je vaak op visite komt een nieuw bankstel koopt kraak je die toch ook niet meteen af? Dan zeg je toch ook niet: 'Als je je oude bankstel niet terugzet dan heb ik er geen plezier meer in om hier te komen?'

Wat is er mis mee dat Jordy zijn eigen site naar zijn eigen smaak inricht? Is hij verplicht om de gebruikers naar hun mening te vragen als hij zijn site wil laten vernieuwen? Naam mijn mening niet.

Verplicht niet , het zou wel wat intresse in de users tonen.

De vergelijking met de buurman is niet helemaal relevant overgens omdat hier over ''jezelf'' gaat. Iedereen post zijn mening uit eigen belang omdat je hier zelf tegenaanmoet kijken ongeacht of je veel of niet veel online bent.

Er zijn uiteraard wel mensen die alleen stemmen maar alsje de moeite niet neemt om je mening / feedback te geven dan telt het gewoon niet mee.

Verder heb ik misschien op 1/2 mensen na niemand horen zeggen dat ze hier minder vaak zullen komen.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Mee eens Mikoz.

Overigens, mensen die het grotere lettertype gewend zijn kunnen CTRL+ gebruiken om het leesbaarder te maken. Alleen komt de layout dan niet goed meer uit. Bedankt Dustyfan voor de tip

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

mikoz wrote:

Verplicht niet , het zou wel wat intresse in de users tonen.

Je klinkt als een zielig kind waar nooit naar wordt geluisterd. Er wordt hier altijd naar de gebruikers geluisterd en alle kritieken worden serieus genomen.

Als voorbeeld ben ik zo vrij om een quote van Jordy uit een ander topic te herplaatsen:

Jordy wrote:

Maar voor we doordrijven, even serieus: De mening van iedereen (vooral mensen die hier al lang en veel komen) is zeer welkom, en wordt aandachtig gelezen en meegenomen in de diverse besluiten die er genomen worden, maar het is hier geen democratie.

---

mikoz wrote:

De vergelijking met de buurman is niet helemaal relevant overgens omdat hier over ''jezelf'' gaat. Iedereen post zijn mening uit eigen belang omdat je hier zelf tegenaanmoet kijken ongeacht of je veel of niet veel online bent.

Ik heb deze zin nu een aantal maal gelezen, maar ik begrijp niet wat je er mee wilt zeggen, behalve dat je mijn vergelijking niet goed vindt.

Ik vind het wel een goede vergelijking, dit is Jordy's huiskamer en jij bent hier te gast. Vervolgens begin je over zijn inrichting te klagen. Dat Jordy nou eenmaal veel gasten krijgt verandert daar niks aan.

Moviestar1979

• 1671 messages
  • 975 votes

Het is even wennen, maar het ziet er goed uit.

Prima gedaan.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Hannibal wrote:

Je klinkt als een zielig kind waar nooit naar wordt geluisterd. Er wordt hier altijd naar de gebruikers geluisterd en alle kritieken worden serieus genomen.

Beetje onzinnig en agressieve post.

Ik heb het daar puur alleen over het inleiden van de verandering.

Verder geloof ik best dat er gekeken word naar de meningen om eventuele veranderingen te plaatsen.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Laat ik nu ook eens iets positiefs zeggen... Na de omschakeling heeft Jordy zeer zeker laten blijken te luisteren naar de reacties. Vind ik in ieder geval wel een positief teken. Ik hoop ook dat er iets mee gedaan wordt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.