• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Er zijn ook wat te veel vakjes en kleurtjes, ook al blijven die laatste dan sober.

Bijvoorbeeld hier: eerste de gele balk, dan een totaal verloren gelopen balkje met 'locatie' dat helemaal verdrinkt tussen de rest, dan titel en tabs dat is ok, dan wat reclame, geen problemen mee, vervolgens een eerste ingekleurd kader met een chaos aan links, dan de inhoud, en dan weer zo'n kader, ergens halverwege het witte niemandsland. De poster is het enige structurerende element dat het geheel nog een beetje kan redden.

Dan bij de berichten: het eerste bericht lijkt te beginnen met 'je hebt gestemd, spoilers zijn dus automatisch leesbaar', dat helemaal fout geplaatst staat, en dan een hele reeks saaie kaders waar het lijkt alsof de pagina niet volledig geladen is en dus de kleur nog moet komen.

MAAR: ik vind de nieuwe lay out een hele verbetering hoor, er is alleen nog werk aan om het allemaal zo mooi gestroomlijnd te krijgen als de oude site in feite wel was. Maar dat moet lukken, en vernieuwing is altijd cool

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

stan wrote:

Niemand reageerde erop toen ik het al helemaal aan het begin van het topic zei..

Vinden jullie ook neit dat de ba;lk niet door moet lopen onderaan?

Het lijkt nu net of de site nog een heel stuk doorgaat en het ziet er naar mijn mening neit mooi uit

Als je de middelste colom nou gewoon sluit onderaan dan ziet het er naar mijn mening een stuk verzorgder uit!

Er valt wel wat voor te zeggen, maar is niet echt nodig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Freud wrote:

het eerste bericht lijkt te beginnen met 'je hebt gestemd, spoilers zijn dus automatisch leesbaar', dat helemaal fout geplaatst staat

IE6 bugje.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik gebruik Opera hoor. Of bedoel je dat niet?

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Ik blijf erbij dat dit een stijlvole update is die toont hoe actueel een site als MovieMeter blijft... Is veel "cooler" dan het fletse, oude design, en bovendien vriendelijker voor de ogen. Nogmaals proficiat, Jordy!

fiction

• 57 messages
  • 4856 votes

Vergeten.... de cartoons of iconen in de linker balk vond ik ook wel leuk. Voor een ander misschien te kinds of speels, maar ik vond ook dit prettig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Oh sorry. Opera bugje dan In ieder geval niet "by design"

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Echt "vet" ja. Ik pas mijn taalgebruik alvast aan, anders verstaan ze me niet meer straks.

Wat ik zo waardeer in sites als Nu.nl, Startpagina en voorheen MovieMeter.nl is de eenvoud en waar bij iedere verandering diezelfde eenvoud gehandhaafd blijft. Nu.nl heeft afgelopen week ook de stijl veranderd, alleen dat is zo subtiel gedaan, dat de herkenbaarheid gehandhaafd blijft. De vorige verandering van MM was veel minder groot dan deze, omdat bij die verandering de herkenbaarheid er nog steeds was.

Tot nu toe heb ik tegen iedereen gepredikt dat ik die simpelheid zo waardeer in MovieMeter.nl. Ik zal mijn mening nu moeten gaan bijstellen. Ik begrijp dat een persoonlijk voorkeursstyle out of the question is. Erg jammer. Als je echt met de modernste sites mee wil gaan jordy, laat dan differentiaties toe in stylesheets via de persoonlijke instellingen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

sydney wrote:

Tot nu toe heb ik tegen iedereen gepredikt dat ik die simpelheid zo waardeer in MovieMeter.nl. Ik zal mijn mening nu moeten gaan bijstellen.

Jammer. Ik hoop dat je ondanks het nieuwe design toch van de site gebruik blijft maken.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Ik gooi vijf jaar actief lid zijn, niet weg hoor...

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Jordy wrote:

(quote)

Jammer. Ik hoop dat je ondanks het nieuwe design toch van de site gebruik blijft maken.

Dat zullen we allemaal wel doen Jordy.

Ik laat de site iig niet in de steek ondanks dat ik dit een fikse tegenvaller vind.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ten eerste : goed die vernieuwing zo af en toe.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het (zoals andere) erg Fok! achtig vind, en daarmee erg onpersoonlijk en vooral behoorlijk somber.

Vond het oude design zo heerlijk 'ouderwets' en gewoonweg anders dan andere sites. Had iets cartoonesk, maar op een leuke manier.

Wennen doet dit zeker wel, maar iets meer kleurtjes en minder zoals andere fora zou ik tof vinden.

Voor de rest valt dit bericht best te plaatsen onder de noemer "die gozer moet er nog aan wennen, laat hem maar".

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Waarom zijn de i in ingelogd als en de l in locatie niet net als de andere gevallen als hoofdletters geschreven?

Grootste problemen heb ik trouwens niet met de discussies zelf, maar vooral met de bovenkant van de site. Ik vind de verschillende onderdelen en menu's die niet recht naast elkaar staan eerder afzichtelijk dan overzichtelijk.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ook nog even een puntje wat al genoemd is :

De icoontjes die te voorschijnkomen na het drukken op de editbuttom passen nu absoluut niet meer bij de lay-out.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Erg jammer, deze layout, maar het went hopelijk wel snel

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vind dat door al die menutjes etc. bovenaan de site, het net lijkt of de films zelf van minder belang zijn. Ik moet zowaar naar beneden scrollen om de poster goed te kunnen bekijken. Kan me dat bij de oude layout niet herrineren..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

danuz wrote:

Vind dat door al die menutjes etc. bovenaan de site, het net lijkt of de films zelf van minder belang zijn. Ik moet zowaar naar beneden scrollen om de poster goed te kunnen bekijken. Kan me dat bij de oude layout niet herrineren..

De poster staat in dit nieuwe design een stukje hoger op de pagina dan in het oude design.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Grmbl.. In dat geval is er iets goed mis met mijn hersencellen Ik zwijg nu en ga aan de nieuwe layout wennen

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

De poster is wel te zien alleen niet meer het volledige balkje ( met je eigen stem ) dat was voorheen volgens mij wel het geval.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

mikoz wrote:

De poster is wel te zien alleen niet meer het volledige balkje ( met je eigen stem ) dat was voorheen volgens mij wel het geval.

Zeker niet.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

hehe ff wennen, maar wel leuk zo af en toe iets nieuws!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Zeker niet.

Dan heb ik me vergist.

Jefferson019

• 115 messages
  • 94 votes

jongens wat een vet design..ziet er leuk uit..gister dacht ik nog het word tijd dat moviemeter eens een keer met wat nieuws komt.dit is echt toevallig..ziet er leuk uit...

greetz jefferson

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

De chat is sinds vorige wijziging jammer genoeg van de site verwijderd. Is er een mogelijkheid om die chat weer rechtstreeks te benaderen via de site? Of in ieder geval een directer linkje naar de uitleg om op de chat te komen.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Vooral het bredere tekstvak gaat ervoor zorgen dat literaire hoogstandjes het winnen van korte breezerkreten, ik voel 't

Ziet er best oké uit verder, alleen ziet dat malle MovieMeter-logo bovenin eruit als een niet-klikbare banner van de site waar je al op zit, ofzo.

Mister_Movie

• 493 messages
  • 299 votes

Nja, op het eerste zicht ziet het nieuwe design er wel fris uit, maar het is heel heel spijtig dat je op pagina's zoals deze nu zwart op wit moet lezen. Da's koeler en gewoner en trekt echt niet zo aan als de vorige wat warmere manier. Goed bedoeld, maar ik ben er niet weg van.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Goodfella wrote:

Vooral het bredere tekstvak gaat ervoor zorgen dat literaire hoogstandjes het winnen van korte breezerkreten, ik voel 't

Hahahaha... Ik hoop het van ganser harte.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Het is toch wel een stuk slechter leesbaar allemaal merk ik nu ik wat langere updates doorneem. Zal wel aan het lettertype liggen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Het grootste probleem is hierbij vooral dat het erg klein is, waardoor je, zoals cornelis eerder al zei, niet echt kan speedlezen (wat ik de laatste twee jaar alleen maar doe, anders heb je een dagtaak aan die update's).

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Het is toch wel een stuk slechter leesbaar allemaal merk ik nu ik wat langere updates doorneem. Zal wel aan het lettertype liggen.

Die is volgens mij nog het zelfde. De regels zijn langer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.