- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het Nieuwe Design (2007)
Het Nieuwe Design (2007)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zal de twee meestgenoemde punten (meer geel tussen het grijs, betere leesbaarheid) voorleggen aan de designer.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Het is een behoorlijke verandering. De site is moderner geworden, maar de ietwat ouwbollige ouwe versie 'werkte' wel heel overzichtelijk en snel. Dat is met deze minder
Overigens is bij het logo omgeven door n oranje vlak, of is dat de bedoeling ook? Ik hoorde iets over geel, maar dat zie ik niet meer terug (Mozilla Firefox). Ik vind het logo niet echt mooi, het is wel modern, maar het lijkt amateuristisch. Misschien is het wat om n logo te maken met een illustratie bij de tekst, denk aan een filmrol
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Opvallend, een van de grootste pluspunten vind ik juist het logo. Het oude was zo ontzettend stijf, meer iets voor een verzekeringskantoor.
Ik zie best nog wel wat verbeterpunten (ze zijn hier allemaal al eerder genoemd) maar ik vind het verbazingwekkend snel wennen eigenlijk.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Wat me nu na een paar uur op is gevallen... is dat de site er nu wel een stuk...uhm professioneler uit ziet... Het imago van een site die ooit begonnen is met wat vrienden en door een horde fans groot is geworden, is nu weg. Alles ziet er nu gelikt strap en duidelijker uit. Daarmee krijg je alleen wel een beetje het commerciele gevoel wat je bij al die gelikte sites hebt...
Hoe dan ook vind ik het inmiddels wel een vooruit gang, de site is nu een beetje z'n kinderjaren voorbij (zo voelt het althans)
Het mag alleen wel iets persoonlijker vind ik... wat warmer... Doordat de kleuren van het logo alleen hier en daar terug komen bij een geselecteerde optie bijv, ziet alles er nu heel erg eentonig (bruin) uit...
Kortom: hoezee 
j0zman
-
- 144 messages
- 459 votes
Mooi ontwerp. Strak design, fijne kleuren om tegenaan te kijken.
Ziet er heel goed uit. Wellicht een idee om een lichte rollover (of hover) over de tekst wanneer men de muis erop houdt?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
[
Dat is dan natuurlijk weer het andere uiterste
, maar het stond me toch bij dat er toen vooral kritiek was op sommige onhandige functionele aspecten en minder op het uiterlijk van de site (terwijl er toch een grote hap geel verdween
). Maar dat zal wel een vertekend beeld zijn dan.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat me nu na een paar uur op is gevallen... is dat de site er nu wel een stuk...uhm professioneler uit ziet.
Vertel me even de definitie van Professioneler ? Is dat het gedachtengoed van een aantal over het paard getilde ondernemers ?
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Kleurinstelling is een blunder van de eerste orde, en erger nog een schoffering voor de gebruikers. Je kunt de kleuren niet in de mond van de gebruikers proppen !
Er wordt te snel gezegd "Dit is de nieuwe site en hier zul je het mee moeten doen". Gelukkig komt er wat beweging in, gezien de laatste woorden van Jordy. Ik hoop echt dat er op zijn minst iets aan de kleurstelling gedaan wordt. Ik bedoel geen accentverschil maar meer een stijlaanpassing. Dit kleurtje hoort niet bij MovieMeter zoals ik het ken.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat is de verandering van lay out 3 naar lay out 4. De reacties op de verandering van lay out 4 naar lay out 5 waren volgens mij steviger.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Echt deze kleurcombinatie is zo fout, en als die zo blijft kom ik hier nooit meer. Ik vind het jammer dat er nooit onderzoek is gehouden en dat je je professionele vrienden belangrijker vindt.
Ik wil geen nieuwe tweakers-site. Daar kom ik alleen maar voor een bedoeling. Niet voor de display. Vindt dit mosgroen zo diep triest.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Voordat ik echt een mening wil ventileren zal ik er eerst een tijdje aan wennen.
1 ding kan ik nu al wel zeggen: ik snap dat de site niet meer op oude updates berekend is, maar er moet toch wel een duidelijker afbakening tussen de diverse films komen bij de oude updates want zo is het echt heel onoverzichtelijk.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Wellicht een idee om een lichte rollover (of hover) over de tekst wanneer men de muis erop houdt?
Dat liever niet. Daar hou ik helemaal niet van.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Zoals SB al zei is dat volgens mij een andere overgang dan die ik bedoelde. Deze was nog voor mijn tijd volgens mij
, of ik heb nooit door dat topic gebladerd.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Voordat ik echt een mening wil ventileren zal ik er eerst een tijdje aan wennen.
Jij bent ook zo kleurgevoelig 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
vanaf hier de discussies van augustus 2003: http://www.moviemeter.nl/forum/1/9/2460#2483
ook toen vond cornelis de letters te klein 
Veel berichten van gelijke strekking als nu, maar inderdaad toch iets minder controverse dan nu, zo lijkt het. Ook slechts 10% van het aantal bezoekers, natuurlijk.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Zou graag ook wel wat geel weer terug zien. Lijkt me namelijk iets waar MoM erg aan te herkennen was. Ik snap best dat het bij de vorige versies een beetje een overkill was, maar dit is wel erg karig zo en ik wordt persoonlijk niet al te vrolijk van al dat grijs.
Verder begint het al wel wat te wennen. Afkickverschijnselen worden minder...
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Wow, na een paar bier is dit best schrikken.
Dat de site aan een restyle toe was is duidelijk, het oude ontwerp was duidelijk gedateerd.
De eerste indruk is iig beter dan hoe de 'oude' site eruit zag. Jammer alleen dat het qua leesbaarheid, usability, achteruit gegaan is. En waarom lijkt het in godsvredesnaam alsof de hoofdnavigatie in de schaduw staat?
Het inkaderen van berichten geeft door de vele lijnen een zeer rommelig effect, komt het overzicht zeker niet ten goede.
Wat verbeterpunten zijn zeker op hun plaats. Ook het logo vind ik niet echt boeiend, te retro.
Algemene kritiek; het lijkt allemaal niet echt doordacht., zeker niet na 1,5 jaar werk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
usability
wat is er veranderd aan de usability?
het contentgedeelte is "uitgelicht", vind ik een van de grootste voordelen van dit design persoonlijk
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Vertel me even de definitie van Professioneler ? Is dat het gedachtengoed van een aantal over het paard getilde ondernemers ?
Natuurlijk kan je je ook afvragen waarom moeten sites er tegenwoordig altijd mooi uit zien, met bewegende en verkleurende onderdelen in flash...wat is er mis met simpel html....of hoe je dat ook noemt... tja...
[/quote] Kleurinstelling is een blunder van de eerste orde, en erger nog een schoffering voor de gebruikers. Je kunt de kleuren niet in de mond van de gebruikers proppen ![/quote] De 1 zal het mooi vinden en de ander niet.... en gezien mensen graag vasthouden aan wat ze kennen krijg je al snel kritiek 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er wordt te snel gezegd "Dit is de nieuwe site en hier zul je het mee moeten doen".
Een reactie die natuurlijk deels gevoed wordt door dat er zo snel gezegd wordt "ik vind het niet mooi dus is het slecht".
Ik hoop echt dat er op zijn minst iets aan de kleurstelling gedaan wordt.
Ik bedoel geen accentverschil maar meer een stijlaanpassing.
Daar zou ik niet te veel op hopen. Ik vind momenteel "slechts" dat er misschien wat aan gele accenten, en misschien aan de leesbaarheid gedaan kan worden.
Ik begrijp dat zo'n grote wijziging nooit bij iedereen in een keer goed valt, maar er gaat geen grote aanpassing aan de kleurstelling komen in een poging iedereen maar tevreden te stellen.
Na het overwegen van alle uiteenlopende meningen en invloeden en impulsen van iedereen om me heen, ben ik er persoonlijk van overtuigd dat dit de beste weg is om met het design op te gaan. Dat het niet jouw beslissing geweest zou zijn, tja dat kan gebeuren.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Leesbaarheid valt daar ook onder..
Het belangrijkste lijkt me om de navigatie het duidelijkst te hebben, de content weet men wel te vinden..
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik hang helemaal niet graag aan de oude display. Ben voor vernieuwing. Maar dat donkere mosgroen is verschrikkelijk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Niet lullig bedoeld, maar is er soms iets mis met je beeldscherm instellingen? Ik zie pas een groene gloed als ik met m'n kleurinstellingen ga spelen.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Ik begrijp dat zo'n grote wijziging nooit bij iedereen in een keer goed valt, maar er gaat geen grote aanpassing aan de kleurstelling komen in een poging iedereen maar tevreden te stellen.
Na het overwegen van alle uiteenlopende meningen en invloeden en impulsen van iedereen om me heen, ben ik er persoonlijk van overtuigd dat dit de beste weg is om met het design om te gaan. Dat het niet jouw beslissing geweest zou zijn, tja dat kan gebeuren.
Het zou niet alleen niet mijn keuze geweest zijn, maar gezien de reacties ook niet de keuze van vele anderen hier die hier ook al wat jaartjes met plezier rondhangen. Dat is alleen maar een compliment, want MM was gewoon een leuke site die goed oogde.
Om het maar even om te draaien... Je kunt met een kleuraanpassing niet iedereen tevreden stellen maar wel heel veel mensen hier.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
vanaf hier de discussies van augustus 2003: http://www.moviemeter.nl/forum/1/9/2460#2483
ook toen vond cornelis de letters te klein 
Veel berichten van gelijke strekking als nu, maar inderdaad toch iets minder controverse dan nu, zo lijkt het. Ook slechts 10% van het aantal bezoekers, natuurlijk.
Verrek, naar die discussie was ik op zoek.
Daar gaat de kritiek toch met name over functionaliteit en 'bugjes', veel minder over de lay-out. Integendeel, de felicitaties waren toen niet van de lucht! 
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Neen. MM was een leuke site die wat achter liep in de tijd.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je kunt met een kleuraanpassing niet iedereen tevreden stellen maar wel heel veel mensen hier.
Je kunt toch niet van mij verlangen dat ik de site op een manier ga bouwen / inrichten waar ik zelf niet achter sta??
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is alleen maar een compliment, want MM was gewoon een leuke site die goed oogde.
Mijn mening vind je dus niet belangrijk? Dat ik me schaamde voor het uiterlijk doet er niet toe?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Een paar uurtjes en een paar biertjes verder kan ik er al iets beter mee leven. Het ziet er allemaal niet afgrijselijk uit. Wel blijf ik bij mijn punten (zegt Jordy zelf ook) dat de leesbaarheid en de overzichtelijkheid een stuk verbeterd moet worden.
Wat betreft de geeltinten die je misschien invoeren wil. Misschien lijkt het om het gedeelte wat nu volledig wit is te vermengen met een klein percentage geel. Het lijkt nog wittig, maar het geel valt te onderscheiden. En dan elke tweede post een iets donkerdere tint.
Maar goed, ik zeg ook maar wat.
Edit: Ik heb trouwens af en toe dat de score van een film de sterren overlapt. Wanneer ik de film wegklik en weer open is het weer normaal, maar ik weet niet of iemand anders het misschien ook merkt. Verder schijnt alles prima te werken.
Edit2: Leuk dat alle namen van ingelogden weer op de voorpagina staan. Dat elke nr. 1 in welk lijstje dan ook met poster en al er staan vind ik dan weer een enorm loos idee.