• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

als ik de site aan mensen liet zien die 'm nog nooit eerder zagen, begonnen ze vaak te lachen over al dat geel.

Bij die lay-outs van 5 jaar geleden kan ik me dat voorstellen. Bij het vorige ontwerp niet. Ik heb daar nog nimmer een dergelijke reactie op gehoord, ook niet van pro's.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Niemand reageerde erop toen ik het al helemaal aan het begin van het topic zei..

Vinden jullie ook neit dat de ba;lk niet door moet lopen onderaan?

Het lijkt nu net of de site nog een heel stuk doorgaat en het ziet er naar mijn mening neit mooi uit

Als je de middelste colom nou gewoon sluit onderaan dan ziet het er naar mijn mening een stuk verzorgder uit!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Doom wrote:

Het was even schrikken en wennen in het begin, maar nu na een tijdje kan ik het best waarderen. Het ziet er allemaal erg stijlvol en gelikt uit. Goed werk. Een vooruitgang dus!

Te gelikt, krijg steeds meer heimwee naar "vroeger" .

E.e.a. ijkt wat op The Fedora Chronicles

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

De middelste witte balk bedoel je toch stan? Goed opgemerkt. Bovenin is het mooi afgerond, onderaan lijkt er inderdaad geen einde aan te komen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

stan wrote:

Niemand reageerde erop toen ik het al helemaal aan het begin van het topic zei..

In het "to do" topic (zie link in eerste bericht) staat een lijst met bekende punten, dat is daar een van.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Phoenix wrote:

De middelste witte balk bedoel je toch stan? Goed opgemerkt. Bovenin is het mooi afgerond, onderaan lijkt er inderdaad geen einde aan te komen.

Inderdaad , helemaal mee eens.

Verder vind ik ook dat het oranje wat meer mag terug komen.

Bijvoorbeeld in het linkermenu of in een van de buitenste balken.

( ligt het aan mij of worden er nou 3 kleuren grijs gebruikt ? )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zijn er btw nog mensen in jouw omgeving die de site niet kennen?!

Ja, gek genoeg ben ik volgens mij nog nooit iemand tegen gekomen die zij "ben JIJ die gozer van MovieMeter"

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

mikoz wrote:

Bijvoorbeeld in het linkermenu

Ik verbaasde me over deze uitspraak en heb IE6 aangeslingerd: daar zie je inderdaad geen geel in het menu. Alle andere browsers (ook IE7) hebben wel geel in het menu.

Misschien is dat nog deels oorzaak van de verwarring, vervelend dat IE6 er zo langzaam uit gaat (nog 40% van de bezoekers)

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

(quote)

Ik lees alleen maar geschrokken reacties van mensen die moeite hebben met de verandering, en bijna nog geen kritiek.

De afwisseling van berichtkleuren, daar ga ik even over na denken.

Je schreef eerder "niet om te bagatelliseren", maar dat doe je wel met zulke reacties. De mensen die kritiek leveren, zijn alleen maar geschrokken?!!! Zo kan je elke kritiek wegwuiven.

Feit blijft dat het een enorme achteruitgang is... En ik wil ff duidelijk zijn!!!! HET IS ALS KRITIEK BEDOELD.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Als je een bericht wilt bewerken of via 'Nieuw Bericht' een bericht typt, heb je nog de oude icoontjes, die passen nu helemaal niet meer bij de rest van de stijl. Wat dat betreft heb je zeker gelijk: die comic-stijl is wat te kinderachtig.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Feit? Gek want ik vind het absoluut geen achteruitgang.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

sydney wrote:

De mensen die kritiek leveren, zijn alleen maar geschrokken?!!!

Nee ik had het juist over de mensen die negatief zijn zonder inhoudelijke kritiek te geven.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Heel MovieMeter in rep en roer!

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

(quote)

Nee ik had het juist over de mensen die negatief zijn zonder inhoudelijke kritiek te geven.

Smaak en beleving is ook inhoudelijk.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Jordy wrote:

(quote)

Wat versta je precies onder '' zonder inhoudelijke kritiek '' ?

Voor zover ik meegelezen heb heb ik bijna niemand alleen maar horen zeggen van goh wat is het lelijk. ik zie overal wel aandachtspunten die mensen eruit halen.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Precies Mikoz!

dttom

• 2146 messages
  • 2156 votes

hoe zag de site er ook al weer uit??? ben het alweer vergeten. lekker lopen dreamweavere jordy??

fiction

• 57 messages
  • 4856 votes

Jordy wrote:

Punt is dat er in dit design voor is gekozen om de site kleur in diverse subtiele highlights te laten terug komen, in plaats van een primaire achtergrondkleur.

Ik kan me best voorstellen dat dit jammer is, als je het speelse gele van het vorige design zo waardeerde. Of misschien was het gewenning, als ik de site aan mensen liet zien die 'm nog nooit eerder zagen, begonnen ze vaak te lachen over al dat geel.

Geel oranje vond ik schitterend, fris, warm, zomers, vrolijk enz.

Eigenlijk een schot in de roos, uniek, een eyecatcher, bijna een merk. Voor mijn gevoel dan. Deze tinten niet, te zakelijk, winters, te saai, te dood. Alsof ik ergens op een site voor verzekeringen zit, ik heb dit gelijk gechecked bij m'n CZ site. En wat zie ik tot mijn verbazing ! ! !

www.cz.nl

De CZ heeft dus een mooie site. Maar goed, kleur is en blijft dus smaak. Voor de rest prima !

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Natuurlijk gaat de nieuwe lay-out wennen, dat is buiten kijf, maar helaas neemt dat niet weg dat de gebruikersvriendelijkheid niet is verhoogd of dat de gebruikers meer plezier krijgen in het 'moviemeteren'. Ik snap die verandering sowieso niet. Meer leden gaat deze verandering mijns inziens niet opleveren. De site in deze staat onderscheidt zich absoluut niet van vele andere sites en zal door de verlaging van de uniekheid juist potentiële leden in moeten leveren.

Verder heb ik steeds de neiging de pagina te verversen, omdat er geen samenhang lijkt te zijn tussen de verschillende onderdelen in vooral de bovenkant van de site.

Verder snap ik ook niet waarom het logo er zo uit is gaan zien. Het oude logo was ook niet echt mooi, maar dit past helemaal niet meer bij de site. Niet alleen is dat geel in contrast met de overwegend grijze rest van de site, het lettertype heeft ook weinig gemeen met het andere gebruikte lettertype.

Ter vergelijking:

(afbeelding)

en

(afbeelding)

Bij die eerste lay-out lopen de kleuren niet mooi op elkaar over en staan de verschillende menu's niet netjes en overzichtelijk naast elkaar, in tegenstelling tot de onderste lay-out.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

us_raider wrote:

Natuurlijk gaat de nieuwe lay-out wennen, dat is buiten kijf, maar helaas neemt dat niet weg dat de gebruikersvriendelijkheid is verhoogd of dat de gebruikers meer plezier krijgen in het 'moviemeteren'.

Ik geloof dat je dit niet bedoelt.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Kwam er ook net achter. Gelukkig is de bewerk-optie blijven bestaan.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Als ik ze zo onder elkaar zie moet ik zeggen dat ik het allebij mooi vind. Maakt mij niks uit. (op de lange zinnen na dan ). IMDb is pas lelijk. Deze is hoe dan ook veeeeel mooier.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

We zullen het wel merken.

Laten we nu met zijn allen Lost Highway gaan kijken. Goede Lynch, vrijdagavond, je gaat je weekend in dus pak er een biertje bij omdat je niet vroeg op hoeft, Canvas dus geen reclame. Wat wil een filmfan nog meer!?

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

veron35 wrote:

Als ik ze zo onder elkaar zie moet ik zeggen dat ik het allebij mooi vind. Maakt mij niks uit. (op de lange zinnen na dan ).

Je bent niet erg standvast he ?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Zie die vergelijking dan. Prachtig. Een behoorlijke verbetering als je het mij vraagt. Niet meer zo simpel. Nu is het stijlvol en smooth. Prachtig! Kan het niet vaak genoeg zeggen.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Bij die lay-outs van 5 jaar geleden kan ik me dat voorstellen. Bij het vorige ontwerp niet. Ik heb daar nog nimmer een dergelijke reactie op gehoord, ook niet van pro's.

In het vorige ontwerp werd op een gematigde manier met de kleur geel (en het was geen knalgeel) omgesprongen. Maar net genoeg om de site een vrolijk en aantrekkelijk karakter te geven.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

mikoz wrote:

(quote)

Je bent niet erg standvast he ?

IK NIET STANDVAST (ik kan Rita Verdonk wat dat betreft een hand geven). Ha ha ha. Moet je is in mijn omgeving vragen. Nee, zoals ik al in het begin heb gezet wen ik nog al snel aan nieuwe dingen. Vooral die zinnen vind ik irritant maar de rest vond ik van het begin af aan al mooi. Natuurlijk is de schrik er nu ook al vanaf.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

veron35 wrote:

(quote)

IK NIET STANDVAST (ik kan Rita Verdonk wat dat betreft een hand geven). Ha ha ha. Moet je is in mijn omgeving vragen. Nee, zoals ik al in het begin heb gezet wen ik nog al snel aan nieuwe dingen. Vooral die zinnen vind ik irritant maar de rest vond ik van het begin af aan al mooi. Natuurlijk is de schrik er nu ook al vanaf.

Je wijkt me een beetje te veel af van het onderwerp.

Laat maar zitten.

YuLaw16

• 605 messages
  • 976 votes

Ik vind het erg lelijk. Zelfs zo lelijk dat ik van plan ben met movie meter te minderen. Jammer...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

sydney wrote:

In het vorige ontwerp werd op een gematigde manier met de kleur geel (en het was geen knalgeel) omgesprongen. Maar net genoeg om de site een vrolijk en aantrekkelijk karakter te geven.

Okee. Ik vind de belans in het huidige design weer beter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.