- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het Nieuwe Design (2007)
Het Nieuwe Design (2007)
Mc
-
- 1006 messages
- 2092 votes
Het is natuurlijk even wennen, vooral de kleuren, maar over het algemeen vind ik het een grote vooruitgang. Het design is wat volwassener, nog steeds erg overzichtelijk (bij de forums, berichten bij films etc. zelfs beter). Prachtig, prachtig! Er is vast veel werk in gaan zitten en dat stel ik erg op prijs

Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
en gaf minstens evenveel rumoer als nu 
Maar was dat ook op uiterlijk vlak? Want ik kan me niet voorstellen dat men daar toen niet tevreden over was. Zo staat het ook niet in mijn geheugen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
BTW, de reclame aan de rechterzijde was me nooit echt opgevallen, tot op heden.
ah, goed nieuws 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Want ik kan me niet voorstellen dat men daar toen niet tevreden over was.
Dat gaat men in 2010 ook zeggen over deze overgang. Ik heb nog nooit een design-wijziging meegemaakt, op welke site dan ook, waarbij de "harde kern" in koor op rustige toon zei "hey, een ander design. Leuk." 
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
ah, goed nieuws 
Voor jou wel ja...
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Je post eerst talloze, vaak lastig leesbare (en nee, niet door toedoen van de site
), berichten over hoe slecht het allemaal niet is en dat er een poll had moeten zijn, waardoor nuttigere berichten opgaan in de berichtenbrij... En opeens zeg je dan dat we het maar zo moeten laten.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dat gaat men in 2010 ook zeggen over deze overgang. Ik heb nog nooit een design-wijziging meegemaakt, op welke site dan ook, waarbij de "harde kern" in koor op rustige toon zei "hey, een ander design. Leuk." 
Dat is dan natuurlijk weer het andere uiterste
, maar het stond me toch bij dat er toen vooral kritiek was op sommige onhandige functionele aspecten en minder op het uiterlijk van de site (terwijl er toch een grote hap geel verdween
). Maar dat zal wel een vertekend beeld zijn dan.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik ben helemaal niet teleurgesteld, het valt me hardstikke mee! Ik heb slechts 2 of 3 inhoudelijke kritiekpuntjes gehoord.
Zonder vervelend te gaan doen , ik denk dat je er een beetje overeen kijkt. het grootste kritiekpunt is dat de lay-out niet bij MM past , natuurlijk is dat een vorm van wenning en snap ik al te goed dat je de site naar een hoger level wilt brengen maar het grijs is nou niet bepaald aantrekkelijk , zeker in combinatie met het blanco van de berichten komt het niet goed tot zijn recht.
Verder is de verkleindere lettertype niet echt handig en leest het een stuk minder fijn. Ook het linkermenu is wat onoverzichtelijker wat ook te maken heeft met de alvoor genoemde punten.
Ik hou er nu over op , laat het uiteraard even wennen maar hoop dat ik een beetje ''duidelijke'' feedback heb gegeven.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Je post eerst talloze, vaak lastig leesbare (en nee, niet door toedoen van de site
), berichten over hoe slecht het allemaal niet is en dat er een poll had moeten zijn, waardoor nuttigere berichten opgaan in de berichtebrij, en opeens zeg je dat we het maar zo moeten laten.
Nee hoor. Ik zij al in mijn 1e of 2e bericht dat ik er toch wel aan wen. Maar ik denk dat we beter eerst (niet nu) een poll hadden moeten houden. En ja. Ik vind het allemaal niet zo heel erg als sommige mensen hier. Het enige is de lange regels. Voor de rest stoor ik me er niet aan.
LapraS
-
- 77 messages
- 496 votes
Nou ja, ik hoop dat de andere [x]meters hetzelfde blijven. Ze waren juist allemaal zo uniek; blauw, geel, paars.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, of de grijs/bruine tinten ook bij MusicMeter gebruikt gaan worden, en dan in combinatie met een blauw logo en paginanummerachtergrond.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Deze is toch nog steeds geel. Hoop juist wel dat ze allemaal deze look krijgen anders is het ook zo vaag en niet 1 geheel aan sites.
Edu
-
- 90 messages
- 190 votes
Ik denk dat ik even moet wennen aan de nieuwe lay-out, maar ik denk wel dat ik 'm na een tijdje mooi ga vinden. 
Kaffeefiltjer
-
- 543 messages
- 0 votes
Aan Mikoz:
Beeld -> Tekstgrootte -> Vergroten
LapraS
-
- 77 messages
- 496 votes
Macmanus? Waar zie jij geel, behalve bij de titel?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Deze is toch nog steeds geel. Hoop juist wel dat ze allemaal deze look krijgen anders is het ook zo vaag en niet 1 geheel aan sites.
Sorry, maar ik vind deze site niet "geel" meer (even terzijde gelaten in hoeverre dat breekt met de traditie).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
MusicMeter wordt dezelfde kleur, maar dan met
- blauw logo
- blauwe menu highlights
- blauwe pagina nummers
- blauwe advertenties
- blauwe "favorieten icon"
- blauwe streepjes tussen links
- blauwe rand rond stem-schuif (wanneer 'ie weer werkt)
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Macmanus? Waar zie jij geel, behalve bij de titel?
De smylies
.
WB
-
- 1612 messages
- 2658 votes
Chapeau! Mooie site is het geworden zeg! Een stuk professioneler!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Bij de pagina waar je bent, als je iets in de zijbalk selecteert, geel geel. Ik vind het teveel geel eigenlijk. Jordy doe er wat aan! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
was een veeeeel grotere, en gaf minstens evenveel rumoer als nu 
Je slaat een stap over (edit: 2 zelfs).

http://wiki.moviemeter.nl/index.php/Geschiedenis_van_MovieMeter
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Die stemschuif heb ik trouwens nog niet kunnen beoordelen, toen was hij alweer weg. Komt er een moment voor de mensen die op het moment van intrede niet online waren dit nog eens aan de tand te voelen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je slaat een stap over. 
sstttt 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Die stemschuif heb ik trouwens nog niet kunnen beoordelen, toen was hij alweer weg. Komt er een moment voor de mensen die op het moment van intrede niet online waren dit nog eens aan de tand te voelen?
Ja ik moet nog even nadenken over hoe we dat gaan doen. En hoe ik er achter kom waarom 'ie bij sommigen problemen gaf.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Bij de pagina waar je bent, als je iets in de zijbalk selecteert, geel geel. Ik vind het teveel geel eigenlijk. Jordy doe er wat aan! 
Da's alleen als je helemaal bovenin zit. Of heb ik iets ingesteld waardoor mijn menubalk niet meeschuift tijdens het scrollen?
sstttt 
AHA! Ik wist dat er IETS niet in de haak was
.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Een hele verandering, maar inhoudelijk is er weinig nieuw lijkt me, dus zo'n omwenteling is het ook weer niet, oud brood in een nieuwe zak ahw
. Maar dat hoefde ook niet, want de site werkte prima.
Opzich kan het design me niet zo veel schelen, als het er maar niet klungelig uitziet, en dat is absoluut niet het geval: zeer verzorgd en stijlvol. Enkele opmerkingen toch:
*De gele balk met 'Moviemeter' in past helemaal niet, niet qua kleur, ook niet qua invulling. Het logo is erg lelijk en het zoekvakje staat er helemaal verloren bij.
*De forumtopics lezen minder aangenaam, omdat alles gewoon wit op zwart staat, vrij saai dus. Bovendien is het onderscheid tussen de tekst van het bericht en de info 'geplaatst op... enz' te klein, de tekst zelf komt niet genoeg uit de verf. Ik denk dat hier met subtiele kleurverschillen gewerkt kan worden om dat te verbeteren
*De tabs zijn mooi, ook de menu's links en rechts zijn zeer verzorgd, al lijkt het me dat ik nu langer omhoog moet scrollen om er links bij te kunnen, maar dat kan ook gewoon een indruk zijn.
Al bij al zeker een vooruitgang, enkel dat gele gedoe bovenaan vind ik echt rampzalig.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Punt is dat er in dit design voor is gekozen om de site kleur in diverse subtiele highlights te laten terug komen, in plaats van een primaire achtergrondkleur.
Ik kan me best voorstellen dat dit jammer is, als je het speelse gele van het vorige design zo waardeerde. Of misschien was het gewenning, als ik de site aan mensen liet zien die 'm nog nooit eerder zagen, begonnen ze vaak te lachen over al dat geel.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ok, ik dan geval denk ik dat een compromis als de kleurnuance tussen de forumberichten (mocht dit inderdaad nog geherintroduceerd worden) met geel doen al een flinke bijdrage zal leveren aan het gewenningsproces van al die arme gebruikers die nu in het diepe worden gegooid
. Dan is het weliswaar een achtergrondkleur, maar is het toch niet zo nadrukkelijk aanwezig als voorheen.
Maar dat is verder aan de designers om te beoordelen.
Zijn er btw nog mensen in jouw omgeving die de site niet kennen?!
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Het was even schrikken en wennen in het begin, maar nu na een tijdje kan ik het best waarderen. Het ziet er allemaal erg stijlvol en gelikt uit. Goed werk. Een vooruitgang dus!