• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Het Nieuwe Design (2007)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Jordy wrote:

(quote)

Ik heb er blijkbaar geen rekening mee gehouden dat mensen met een breedbeeld monitor zo gek zijn om sites fullscreen te bekijken

Jep, ik ben zo gek. Heb eigenlijk ook nog nooit gezien dat het fout ging bij een site. Overigens wil ik best in een kleiner venster de site bekijken maar dat gaat zo te zien niet helemaal goed .

Zie:

http://img464.imageshack.us/img464/5020/naamloosqs8.jpg

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Finisterra wrote:

Mbt de overzichtelijkheid van de berichten:

Als je naar de 'updates' gaat, daar staan ze wel zo afgewisseld met kleur. (vind het daar trouwens mooi!). Lijkt me een goed idee voor de berichten...

Dat bedoelde ik ook. Zie ook toplijsten bijv. Het oogt maar vooral leest vriendelijker en zachter.

Niet bij iedere film + forumtopics wordt veel gequote overigens.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Er zijn diverse sites waar je in het persoonlijke profiel, de stijl kunt veranderen. Is dit geen idee voor mensen die dit maar niks vinden?

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

Wel een smooth overgang, een beetje flashier maar vooral wennen

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Die berichten kunnen wel hetzelfde kleur krijgen als die nieuwe MM logo. En dat grauwe mag gewoon weer wit worden. Zo oogt het weer een beetje fris en vrolijk.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

sydney wrote:

Er zijn diverse sites waar je in het persoonlijke profiel, de stijl kunt veranderen. Is dit geen idee voor mensen die dit maar niks vinden?

Ik vind dit wel een goede vraag. Is een keuzemogelijkheid een optie?

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Mij stoort de kleur ook meer dan de stijl. Fris en vrolijk is het nu niet meer. De stijl is misschien wennen, maar de kleur went nooit denk ik.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

My words.

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

Het is toch wat stijlvoller?

HammerHead

• 75 messages
  • 1633 votes

Mooi nieuw design vind ik, alleen leest het op de één of andere manier minder prettig. Of dat komt doordat er geen kleurnuance meer zit tussen opeenvolgende berichten of doordat de tekstvensters nu breder zijn, omdat de username nu boven het bericht staat in plaats van ervoor, daar ben ik nog niet achter.

Nog een wat minder praktische opmerking. De punt op de i in het nieuwe logo doet denken aan een spermatozoide. Da's niet flauw bedoeld, zo ziet het er gewoon uit.

Ik ben benieuwd hoe dit er op MuMe uit gaat zien.

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

Haha, nu ga ik dat er altijd in zien.

De kleurschakeringen tusseen de berichten zouden idd makkelijker zijn.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Het ziet er profesioneler uit. Maar wel minder overzichtelijk. Dat komt omdat ik er nog aan moet wennen denk ik. Iets minder mooi ook.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Is het vooral op uiterlijk vlak dat er dingen zijn veranderd? Of is er ook intern veel gesleuteld?

Op zich niets tegen verandering. Qua functionaliteit is het ook vast vooruit gegaan. En achter de (beeld)schermen, qua programmering zeg maar, zal het ook een verbetering zijn. Daar moeten we maar gewoon op vertrouwen.

Maar ik deel wel de meningen van de meeste andere users dat:

- Het kleurenpalet tegenvalt. Het karakteristieke geel zal heel erg gemist worden, en ik vind de bruin/grijs-tinten ook weinig uitnodigend overkomen.

- De berichten inderdaad niet heel duidelijk zijn te onderscheiden (was voorheen iig beter)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Krijgen we ook dezelfde stijl bij Boekmeter en Musicmeter?

Het zal inderdaad even wennen zijn....

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

Ligt het nu aan mij, of zijn de posters ook niet langer 200 breed maar iets groter?

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Doe AUB die kleurschakeling terug en dat grauwe mag ook terug in het wit. Voor de rest vind ik het wel mooi. Oh ja en hou die stemdingen ook zo.

Rio Negro

• 13 messages
  • 1379 votes

Wat een verassing! Een 'nieuwe' moviemeter!

De mooie strakke vormgeving is zeker een verbetering. De site ziet er veel professioneler uit.

Maar helaas: de kleur is er helemaal uit. De moviemeter is kleurloos geworden. Als je op een pagina, bivoorbeeld bij de toplijsten naar beneden scrollt is er geen kleurtje meer te bekennen. Grijs, grijs, grijs. Gemiste kans. Jammer!

Maar een kleurtje in de achtergrond zo hier en daar is natuurlijk makkelijk toe te voegen.

Meer oranje-geel a.u.b.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Goodfella_90 wrote:

(quote)

Ik vind dit wel een goede vraag. Is een keuzemogelijkheid een optie?

Nee, dit is (met mogelijk wat kleine aanpassingen de komende dagen) het nieuwe design van MovieMeter.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Phoenix wrote:

En achter de (beeld)schermen, qua programmering zeg maar, zal het ook een verbetering zijn

Nee hoor, gewoon een andere stylesheet.

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

Wel evenwennen dat de data's van bioscoop en dvd niet meer langer boven de poster staan.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Jordy wrote:

(quote)

Nee hoor, gewoon een andere stylesheet.

Ok, da's jammer. Want dat was nog wel een reden geweest om het zomaar te 'accepteren' . We moeten maar gewoon afwachten. Ik moet wel zeggen: ik heb nu al 3 gedaanteverwisselingen meegemaakt, zowel intern als qua uiterlijk, maar dit is toch wel verreweg de meest opzienbarende.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De reacties waren in 2003 niet anders dan nu.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Het nieuwe design oogt wat zakelijker. Een goede ontwikkeling, wanneer je doelgroep een volwassen publiek is.

Nadeel is dat er nu teveel tekens op 1 regel staan, waardoor de leesbaarheid een stuk minder wordt. Dit zou verholpen kunnen worden door de gebruikersnaam (net als vroeger) weer links van het bericht te plaatsen, of door het lettertype wat groter te maken.

Daarnaast staat het kopje 'ingelogd als' vrijwel tegen de adresbalk aan. Het zou m.i. wat netter zijn om dit iets lager te plaatsen.

P.S. De nieuwe manier van stemmen (die nu tijdelijk is weggehaald) is erg praktisch en een flinke verbetering t.o.v. vroeger.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Jordy wrote:

(quote)

Nee, dit is (met mogelijk wat kleine aanpassingen de komende dagen) het nieuwe design van MovieMeter.

Er komen toch nog wel wat kleurtjes?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

HammerHead wrote:

omdat de username nu boven het bericht staat in plaats van ervoor

Het wordt zo wel heel moeilijk om een snel een bepaalde usernaam te zoeken bijvoorbeeld. Zodra je gaat scrollen, wordt alles één grote tekstbrij en raak je het overzicht compleet kwijt.

De punt op de i in het nieuwe logo doet denken aan een spermatozoide. Da's niet flauw bedoeld, zo ziet het er gewoon uit.

Ik vind het logo ook niet echt mooi. Daarnaast past het ook gewoon niet in het design. De hele site bestaat uit strakke rechte vlakken. Alleen het logo is frivool, kromt en kent rondingen. Dat vloekt als de tering.

Nicol

• 5 messages
  • 187 votes

Quentin schreef:

Is het niet meer mogelijk om het gehele tv-overzicht te bekijken?

Mug schreef:

net als eerst hoor, alleen data staan niet meer boven de poster maar er naast, gewoon even wennen

Quentin schreef terug:

Nee, ik bedoel het complete overzicht voor de komende 14 dagen ofzo niet alleen vandaag en een selectie van wat komen gaat.

Mug schreef weer:

Die staat beneden aan die pagina.

En ik schrijf: Waar klik je dan op? Ik zie onderaan een leeg veld.

http://www.moviemeter.nl/film/video/

Ook weet ik niet waar ik het volledige overzicht vind voor wat er uitkomt of is uitgekomen in de videotheek.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Alastor wrote:

P.S. De nieuwe manier van stemmen (die nu tijdelijk is weggehaald) is erg praktisch en een flinke verbetering t.o.v. vroeger.

Wat bedoel je precies? Ik zie niets anders dan anders?

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Het logo ziet er juist weer heel mooi uit. Juist door de tegenstelling met al het andere.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Jordy wrote:

De reacties waren in 2003 niet anders dan nu.

Hm, kon me herinneren dat daar over het algemeen wat positiever werd gereageerd. Vooral over het design had men vaker een goed woordje over had ik het idee. Qua verandering in gebruik was het toen wel heel erg wennen, maar daar is hier nu dus geen sprake van als ik het goed begrijp.

Zo staat het me bij tenminste.

sasje^^

• 39 messages
  • 116 votes

Vind het wel even wennen moet ik zeggen. De vormen zijn wel mooi vind ik maar er mag wel wat meer kleur in, ziet er nu een beetje saai uit naar mijn menig.

De berichten vind ik er nu ook wat minder overzichtelijk uit zien doordat het 1 kleur is geworden. Over het algemeen vind ik het een verbetering van de site alleen de kleuren vallen tegen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.