• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

TvMeter.nl

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Nice. Ben benieuwd wat je allemaal kijkt.

Ik ben Therealmoviefan

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Zit er nou niet echt op te wachten om GTST, 24, Prison Break en consorten in de top te zien bungelen hoor .

Maar met films zal je vast ook wel een aantal in de top 20 hebben waarvan je denkt, hmmm

jstinissen

• 336 messages
  • 17991 votes

In De Site > Algemeen > Series stemmen:

ik zou graag meer stemmen willen

zal leuk zijn als we eindelijk ook een x op series konden stemmen hier

dat zijn ook een soort movies...

zou wel leuk zijn kan ik nog meer opslaan

greetings jstinissen

herder

• 425 messages
  • 0 votes

Nee nee, series en films dienen we apart te houden. We zijn nu op moviemeter.

Ben geen liefhebber van series, dus wil ik geen series tegenkomen op een filmsite.

jstinissen

• 336 messages
  • 17991 votes

serieus kunnen mini movies zijn en mini series zelfde idea als een film alleen duurt wat langer

als hier nou is eindelijk series op mogen krijg ik zo´n 300 stemmen zeker weten erbij

en zowat je geen liefhebber bent van series. het doet je niks kwaad toch

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

paradis

• 79 messages
  • 136 votes

In De Site > Algemeen > IMDB serie:

In de IMDB kun je ook stemmen op series. Het zou leuk zijn als dit bij MM ook kan.

Is dit mogelijk?

A*V

• 35 messages
  • 825 votes

Ik ben een groot voorstander van een SeriesMeter o.i.d. Apart houden van films en series is inderdaad belangrijk, appels en peren. Wel heb ik altijd de dringende behoefte aan nieuwe spannende series. Voor muziek en films heb ik dat zelfde probleem, maar daar bieden MusicMeter en Moviemeter uitkomst. Waarom dan niet voor series

Hoe lang zal het duren voor Band of Brothers de lijst aanvoerder wordt...

A*V

• 35 messages
  • 825 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Zit er nou niet echt op te wachten om GTST, 24, Prison Break en consorten in de top te zien bungelen hoor .

Er zit wel een degelijk verschil hoor tussen soaps en series

Gamma

• 26 messages
  • 28 votes

Sommige series doen wat betreft kwaliteit in acteren en produceren absoluut niet onder voor 'volwaardige' films. Ik heb het dan wel over televisieseries met een goed doordachte verhaallijn over meerdere episodes en/of binnen een bepaald thematisch kader en niet over soapseries. Het zou toch prachtig zijn om het format van MovieMeter toe te passen op series zoals The Walking Dead, True Blood, Heroes, Spartacus, The Chicago Code of Boardwalk Empire, om maar een paar kwaliteitsseries te noemen.....Laat maar komen die SeriesMeter!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Om aan te geven hoe moeilijk een 'seriemeter' is. Ik probeer onder het topic 'X-Files' een korte recensie te zetten bij elke aflevering van The X-Files. Ik ben die serie aan het herbekijken vanaf 10 december 2012 en zit nu ergens halverwege seizoen 4 (van de 9). Je moet rekenen dat ik naast die afleveringen ook nog steeds films blijf kijken (uiteraard) en enkele andere series op tv probeer te volgen (zoals velen wel doen). Ik schat dat het nog zo'n 4 maand duurt voor ik heel de reeks terug bekeken heb. Het duurt dus enorm lang om bij elke aflevering een recensie te plaatsen en dan heb je nog maar één reeks gehad. Wat met reeksen die veel langer lopen? Ik denk aan Simpsons (24 seizoenen), Friends (10 seizoenen) en Baantjer (12 seizoenen). Om van soaps maar te zwijgen. Tenzij je een hele reeks in z'n geheel beoordeeld. En komen niet-fictie reeksen ook in aanmerken? Zoals De Mol of So you think you can dance?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Of je kunt het indelen in seizoenen zoals een band wordt opgedeeld in albums met dan de titel van de aflevering als track en dat je dan een favoriete aflevering kunt aanduiden zoals bij Musicmeter.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zou inderdaad een werkbare manier zijn. Als het er ooit van komt natuurlijk...

Onslaught

• 591 messages
  • 1160 votes

Deze topic is onderhand 7 jaar oud en de laatste reactie stamt uit februari dit jaar, maar toch zou ik heel graag een seriemeter in 2014 willen zien.

Een site voor series, waar per aflevering en per seizoen gestemt kan worden en gediscuseerd. Series hebben meer kwaliteit gekregen en daarom blijf ik het vreemd vinden dat jullie naast Moviemeter, wel een games en zelfs een boekmeter hebben, maar geen seriemeter.

Ik weet het de discussie is al jaren gaande, maar ik zou graag iedereen willen opproepen die voor een seriemeter is alsnog weer zijn voorkeur in dit topic uit te spreken. Zodat wanneer de nieuwe site draait, ze misschien daarna kunnen werken aan seriemeter en deze in 2014 misschien wel werkelijkheid kan worden.

Als de admintrator hier echt niet mee bezig wil, ongeacht de vraag, dan kan hij dat aangeven, zodat we niet verder hoeven te gaan in deze topic.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik geloof dat dit nog steeds geldt, dus 'helaas':

Jordy wrote:

Mijn mening kun je eerder in dit topic vinden: TvMeter.nl gaat er niet komen, aangezien de (potentiele) site mij niet zo interessant lijkt en ik liever andere dingen met m'n vrije tijd doe. Sorry.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Toch best wel een gemiste kans gezien de populariteit voor serie's tegenwoordig.

Ik kijk gelukkig geen serie's, dus weet niet of er veel alternatieven op het internet zijn.

Mijn gevoel zegt dat er weinig is, maar wie ben ik?

Onslaught

• 591 messages
  • 1160 votes

Ik heb geen idee wat er allemaal bij het beheren van een site als moviemeter en de andere meters komt kijken, maar ik vind het vreemd en jammer dat Jordy geen interesse heeft in series, terwijl de andere 3 vormen van entertainment wel gelanceerd zijn.

Uiteindelijk zijn deze verschillende sites een mooie service voor ons, omdat ze zo gebruiksvriendelijk en gratis voor ons beschikbaar zijn, maar series ontbreken nog en als Jordy er niets in ziet zitten dan is het jammer maar helaas voor ons.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ligt eraan wat je precies zoekt. Of je nou wil stemmen, over series praten of info wil vinden zijn er alternatieven genoeg. Ook hier genoeg ruimte om het over series te hebben. Tja, je kan niet stemmen of ze in je top 10 zetten. Vind ik nou ook niet zo'n gemis.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb eigenlijk al te weinig tijd voor de sites die er nu zijn. Kijk maar naar de implementatie van het nieuwe ontwerp wat me ruim een half jaar kost.

En daarnaast nog steeds twijfels of het Meter format bij tv series past

Onslaught

• 591 messages
  • 1160 votes

Naomi Watts wrote:

Ligt eraan wat je precies zoekt. Of je nou wil stemmen, over series praten of info wil vinden zijn er alternatieven genoeg. Ook hier genoeg ruimte om het over series te hebben. Tja, je kan niet stemmen of ze in je top 10 zetten. Vind ik nou ook niet zo'n gemis.

Daar gaat het niet om. Er zijn ook alternatieven te vinden voor films, muziek, boeken of games.

Onslaught

• 591 messages
  • 1160 votes

Jordy wrote:

Ik heb eigenlijk al te weinig tijd voor de sites die er nu zijn. Kijk maar naar de implementatie van het nieuwe ontwerp wat me ruim een half jaar kost.

Dat begrijp ik en je moet er plezier in houden, dus als het niet uit te voeren is dan is het pech voor ons.

Ik had alleen liever gezien dat een SerieMeter voorrang had gekregen op GamesMeter en BoekMeter.

Ah well het was het proberen weer waard, maar heb begrip voor je situatie.

Ben trouwens wel benieuwd waarom je series (TV vind ikeen te breed begrip) niet in het meter format zou vinden passen?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Onslaught wrote:

(quote)

Daar gaat het niet om. Er zijn ook alternatieven te vinden voor films, muziek, boeken of games.

Reageerde dan ook op Erwinner. Ik spreek voornamelijk voor mezelf (dat dat bij jou anders is vind ik in deze niet relevant), en wat ik betreft series kwijt wil kan ik doen op het fora gedeelte, en voor mijn andere behoeftes kan ik ergens anders terecht. Ik denk dat stemmen op series ook wat lastiger ligt.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Inderdaad. De forums van series zijn hier toch best levendig dus als je behoefte hebt om een mening te uiten post je gewoon een bericht. En als er nog geen topic bestaat over een serie die net gezien hebt dan maak je er toch gewoon één.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onslaught wrote:

Ben trouwens wel benieuwd waarom je series (TV vind ikeen te breed begrip) niet in het meter format zou vinden passen?

Neem een serie als Lost, die ik toch vrij intensief gevolgd heb destijds. Ik zou daar inmiddels hooguit nog per seizoen globaal weten wat ik er ongeveer van vond, maar echt niet meer per aflevering.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Dat probleem speelt toch niet als je het meterformat zou toepassen? Dan zou je namelijk alleen een serie in z'n geheel beoordelen. Op MusicMeter heb je ook niet de mogelijkheid om individuele nummers te beoordelen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Tja dat is een optie. Geen interessante optie naar mijn mening, aangezien zo veel series erg goed beginnen en slecht eindigen, dat een stem op de hele serie niet zo interessant is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik zou dan eerder een seizoen beoordelen. Op MusicMeter beoordeel je een band ook per album en niet qua gehele discografie.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Maar goed, zoals eerder gezegd, als iemand een mooie site rond het beoordelen van tv series gaat maken, ik ben de eerste die zich inschrijft. Ik ben echt niet de enige persoon in Nederland die dit soort websites kan maken, mag ik hopen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Apollinisch wrote:

Dat probleem speelt toch niet als je het meterformat zou toepassen? Dan zou je namelijk alleen een serie in z'n geheel beoordelen. Op MusicMeter heb je ook niet de mogelijkheid om individuele nummers te beoordelen.

En hoe zie je dat werken, pas mogen stemmen als de serie klaar is? Per seizoen je stem aanpassen? Nee, dan zou per seizoen logischer zijn, omdat veel series binnen een seizoen een story arc behandelen.

Ik vind het kunnen bespreken het belangrijkste, wat gelukkig ook zo is. Zie nou niet de nood van het moeten stemmen, en om daar al een seriemeter o.i.d. voor op te starten. Is op MM al genoeg plaats voor serie gerelateerde zaken.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Als het puur om statistieken en beoordelen gaat, gebruik ik naast Moviemeter nog Whatiwatch.net . Puur een statistieken site waar je precies op de minuut kan zien hoeveel je per maand hebt gekeken en alles onafhankelijk kan beoordelen. Series voer je per gekeken serie aflevering in en op het eind kun je per gekeken seizoen een mooi cijfer geven. Dit gebruik ik voornamelijk voor het bijhouden van mijn series, want als ik 6 series tegelijk kijk, weet ik echt niet meer bij welke aflevering ik gebleven ben. Dat kun je daar gemakkelijk nachecken.

Als het op discussies aankomt vind ik Moviemeter een geweldige tvsectie hebben, waar iedereen goed op de hoogte is en lekker over recente afleveringen praat. Iets extra's heb ik in dit geval zeker niet nodig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.