• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.487 votes
Profile

TvMeter.nl

matthijs_013 wrote:

Het lastige is denk ik dat de series teveel uiteen lopen. Binnen films heb je ook talloze gènres, maar het principe blijft hetzelfde. Bij series wordt het lastiger als je krijgt te maken met verschillende seizoenen, type serie (soap, sitcom en reality lijkt niet echt op elkaar) en het aantal afleveringen. Bij series die bij HBO worden gemaakt wordt het meestal tot in de kleinste detail uitgedacht, terwijl soaps binnen een paar dagen snel even een aflevering in elkaar prutsen. Het wordt onmogelijk om dan cijfers uit te delen, als je het met elkaar gaat vergelijken.

Je kan als norm stellen dat er geacteerd wordt. Serie over hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat, sport wedstrijden, journaals eTC tellen niet. Andere eisen zouden kunnen zijn het moet bestaan uit seizoen en afvlereingen moet een titel(productie code hebben).

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Ja heb het dus lang geleden voorgesteld maar toen werd net boekmeter ontworpen enzo.

Wilde ook wel helpen ermee.

Info over veel series kan je ook vinden bv op:

http://epguides.com/menu/

Zo moeilijk is het niet om al die series op TVMeter te zetten. Als je het over een groep verdeel kan iedereen een bepaald deel doen en voor je het weet staan er mega veel series op.

Als je de zelfde opzet gebruik als deze site moet dat toch niet een te groot probleem zijn alleen staan er ipv films series in.

En als je genoeg personen heb die de handen uit de mouwen ervoor willen steken moet het toch kunnen?

Wie willen er actief aan mee werken?

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Ik zou ook graag willen helpen maar wel een soort concept als op IMDB dus de serie en daabij horende alle afleveringen los van elkaar.

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Klinkt seriemeter.nl niet beter als tvmeter.nl ?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Het klinkt vooral beter dan tvmeter

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

N811 wrote:

Klinkt seriemeter.nl niet beter als tvmeter.nl ?

Daar heb ik eerlijk gezegt gisteren ook al aan zitten denken, op TV komen namelijk ook films.

ja seriemeter is idd beter.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

stinissen wrote:

Ik zou ook graag willen helpen maar wel een soort concept als op IMDB dus de serie en daabij horende alle afleveringen los van elkaar.

Dus per aflevering moet je dan stemmen?

Ik kijk bv. naar Witse ik kan toch moeilijk op elke aflevering gaan stemmen ?

Ik weet die niet allemaal meer van buiten hoor.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

gotti wrote:

Het klinkt vooral beter dan tvmeter

Iedereen weet toch wat hij ermee bedoeld?

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Klopt!

We zijn hier nu al 2 jaar over bezig, maken maar die handel!

Ik wordt er zeker lid van!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Reservoir Dogs wrote:

Klopt!

We zijn hier nu al 2 jaar over bezig, maken maar die handel!

Ik wordt er zeker lid van!

zeker ik ook

• 23434 messages
  • 76919 votes

Reservoir Dogs wrote:

(quote)

Dus per aflevering moet je dan stemmen?

Ik kijk bv. naar Witse ik kan toch moeilijk op elke aflevering gaan stemmen ?

Ik weet die niet allemaal meer van buiten hoor.

de meeste weet je wel en bij elke aflevering natuurlijk ook het plot, acteurs en actrices en gast spelers.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

geen afleveringen apart, maar zoals op musicmeter er wel favorieten kunnen aanduiden.

• 23434 messages
  • 76919 votes

Zou ik een gemis vinden vooral van de films van Tatort al meer dan

30 jaar top en elke tatort is geheel anders.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

stinissen wrote:

Op IMDB is het niet per aflevering en ook niet per seizoen maar gewoon bv Lost (2004 - )Eronder word dan wel aangegeven hoeveel seizoenen zijn en waar kan dan op kan klikken.

Ik dacht eraan om het per seizoen erop te zetten zodat je ook kan stemmen per seizoen.

Misschien vind je 24 - seizoen 1 wel beter dan seizoen 5.

Ik wil wel adm. worden.

Kevin13 wrote:

geen afleveringen apart, maar zoals op musicmeter er wel favorieten kunnen aanduiden.

Ja zo iets lijkt mij het best. Serie=Artiest,seizoen=cd,ep=nummer

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Hoe denkt de admin hier eigenlijk over? Zonder hem komt het er namelijk niet, lijkt me...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mijn mening kun je eerder in dit topic vinden: TvMeter.nl gaat er niet komen, aangezien de (potentiele) site mij niet zo interessant lijkt en ik liever andere dingen met m'n vrije tijd doe. Sorry.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Jordy wrote:

Mijn mening kun je eerder in dit topic vinden: TvMeter.nl gaat er niet komen, aangezien de (potentiele) site mij niet zo interessant lijkt en ik liever andere dingen met m'n vrije tijd doe. Sorry.

Dat de site jou niet zo interesseert kan ik inkomen maar ik geloof wel dat er een aantal mensen zijn op deze site die het hun wel zou interesseren. Je kan het toch misschien leren aan MFEO hoe hij TvMeter kan maken?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Haha, ja een meter-cursus.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

En dan wil ik een Meter site voor wie het beste Meter sites kan maken.

Kun je me dat leren Jordy?

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Had het zelf toch interessanter gevonden dan bv gamesmeter

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

Er is een Engelse versie van zo een omschreven site.

http://www.tv.com is daar één van. Voor elk aflevering van een serie kun je specifiek een cijfer geven en alle informatie die je erover zoekt, is gewoon te vinden.

Maar dan moet je uitkijken voor spoilers, want die staan er vaak op.

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Stripmeter

deft0nes

• 1071 messages
  • 1456 votes

Lijkt mij al vele malen interessanter dan GamesMeter....

rearviewmirror wrote:

(quote)

Ja zo iets lijkt mij het best. Serie=Artiest,seizoen=cd,ep=nummer

Dat lijkt me inderdaad een goede indeling. Bij MusicMeter worden ook geen aparte nummers beoordeeld. En ook bij artiesten is dat niet het geval.

Weet iemand misschien een andere nederlandstalige site voor series? Amerikanen denken er namelijk meestal anders over van wat goed is en wat niet...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Niks mis met Gamesmeter. Voor mij de leukste gamesite die er is.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ik zou me er aanmelden. Het niveau van series ligt tegenwoordig zo hoog, dat een site eraan wijden geen overbodige luxe meer is.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Inderdaad. Een serie als Band of Brothers mag ook eindelijk wel eens gewaardeerd worden met een Meter.

deft0nes

• 1071 messages
  • 1456 votes

Vreemd dat die er hier niet bijstaat, want andere miniseries als bijvoorbeeld battlestar galactica (2003) staan er wel bij...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Donkerwoud wrote:

Ik zou me er aanmelden. Het niveau van series ligt tegenwoordig zo hoog, dat een site eraan wijden geen overbodige luxe meer is.

Eens. Denk dat een serie zelfs vaker spannender is dan een film omdat je meer tijd hebt om spanning op te bouwen en karakters uit te diepen. Een serie als 24 doet echt niet onder voor een goede actiefilm van Hollywood en een serie als pakweg Friends is niet minder grappig dan vele komedie's die uitgekomen zijn. Ik noem maar 2 voorbeelden nu hoor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.