• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

TvMeter.nl

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dan moeten tv-films er ook af en direct to video. En wat ze op festivals draaien moeten zij weten waarom moet dat er allemaal op. (Leuk ook voor al die mensen die tijd in hebben gestopt met toevoegen als dat er weer af moet).

Voorlopig worden alleen recente series toegevoegd. Het aantal series is immens (relatief goedkoop en snel gemaakt)...al vanaf dat er tv bestaat en dat is dus al heel lang. Ik zou het dus gewoon bij series houden.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

Dk2008 wrote:

Dan moeten tv-films er ook af en direct to video. En wat ze op festivals draaien moeten zij weten waarom moet dat er allemaal op. (Leuk ook voor al die mensen die tijd in hebben gestopt met toevoegen als dat er weer af moet).

Voorlopig worden alleen recente series toegevoegd. Het aantal series is immens (relatief goedkoop en snel gemaakt)...al vanaf dat er tv bestaat en dat is dus al heel lang.

Band of the brothers komt dan in de top 10. En GTST waarschijnlijk in de floplijst. En Peyton Place haalt waarschijnlijk nipt 10 stemmen.

Is het misschien meer vanwege een extra inkomstenbron?

Ik kijk geen GTST meer de eerste 5 jaar wel maar ik denk toch dat dit niet in de flop lijst komt omdat er genoeg mensen zijn die dit wel kunnen waarderen en series als Dallas en Petyton Place , Gunsmoke etc zouden zeker een hoge score krijgen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

GTST wordt op de site heel vaak in negatieve context gebruikt. Waarom? en waarop baseren mensen hun ervaring. Vanwege een aantal afleveringen die ze hebben gezien.

(Je vergist je in het publiek wat er naar kijkt en wat hier op de site zit). Dat zal je met oude series ook krijgen. Waarom hebben veel oude films zo weinig stemmen?

Thunderball heeft het over niet eerlijk, dat is ook zo, maar wat doe je er tegen. Ik vind het ook niet eerlijk dat de ene film wel en de andere film niet op de site mag. Op TVmeter, zal dat niet veel anders worden.

Het gemiddelde van GTST is 3,4 bij IMDb

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Lekker bezig Jordy. Had het even gemist, maar hele leuke toevoeging aan het meteruniversum dit. Good job.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dk2008 wrote:

Het gemiddelde van GTST is 3,4 bij IMDb

Of GTST een 3,4 verdient laat ik achterwege. Ik betwijfel het eerlijk gezegd want een 3,4 is wel heel laag. Wat me wel vaak opvalt is dat de Nederlanders niet goed / overtuigend kunnen acteren, uitzonderingen daar gelaten. Ook bij GTST. Echt slecht is het niet, maar het is verreweg van goed tot uitstekend. Vandaar dat ik geen Nederlandse series (meer) kijk en ook doordat de plot me vaak niet interesseert en alles oogt cheap... Ik ben fan van Amerikaanse- en Engelse series.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik denk dat allerlei onderwerpen die hier ook al besproken worden, daar ook aan de orde komen want in de eerste berichten van dit topic lees ik dat ook al.

Een film is na anderhalf uur, twee uur af. Dat is bij series niet. Je kan niet na 1 à 2 afleveringen een goed oordeel geven over een serie aan de andere kant een heel seizoen met tegenzin gaan zitten kijken is weer de andere kant.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

'De eerste indruk is een daalder waard'. Dit gaat ook op voor films en series. Alleen bij series wordt het wat moeilijker, omdat de eerste afleveringen soms het beste zijn (de eerste indruk is een daalder waard) en wordt er nog met budget gesmeten en dat neemt geleidelijk af, zo ook de kwaliteit van de serie. Dit om mensen te lokken om naar de serie te kijken. Soms is het precies andersom, naarmate de afleveringen vorderen wordt het beter. Maar meestal is het van constante kwaliteit en kun je toch al heel veel zeggen over de serie. Dan hoef je echt niet elke aflevering te zien om een goede indruk te krijgen van de serie. Na 1 a 2 afleveringen weet je vaak al hoe de vork in de steel zit. Al je het dan al niks vindt, dan is er weinig hoop dat je mening 180 graden zal draaien.

Bij films is het al helemaal makkelijk, is het begin al niks (de eerste 10 a 15 minuten, soms al na een paar minuten), dan zal het vaak niet veel beter worden. Iedereen kent: 'De eerste indruk is een daalder waard' en vele maken er gebruik van. Net zoals het einde, die 'hoort' ook goed af te sluiten, wil je een goede indruk achterlaten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat hangt helemaal van het genre af. Een mysterie/misdaad/thriller zal bijvoorbeeld heel langzaam van start gaan. Eerst wordt de misdaad uitvoerig getoond, maar daarna wordt de spanning opgebouwd.

Bij komedies maar actiefilms zul je al snel een grap of actie moeten laten zien, anders haken mensen af.

Ben toch benieuwd of in de toekomst die discussie daar ook komt. De discussie die hier af en toe weer naar boven komt is, mag je stemmen als je een film niet geheel hebt afgekeken maar slecht gedeeltelijk. Mag je dan wel stemmen op een seizoen als je slechts een aantal afleveringen hebt gezien.

Jeugdseries zullen ook vaak de dupe worden (net als veel familiefilms), tenzij je gaat stemmen met een houding van vroeger. Dat doe ik zelf niet. Ik baseer niks op lang geleden maar van wat ik er nu van vind.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Leuk inderdaad. Helemaal gemist dat dit al in de lucht is!

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dk2008 wrote:

Ben toch benieuwd of in de toekomst die discussie daar ook komt. De discussie die hier af en toe weer naar boven komt is, mag je stemmen als je een film niet geheel hebt afgekeken maar slecht gedeeltelijk. Mag je dan wel stemmen op een seizoen als je slechts een aantal afleveringen hebt gezien.

Al zou MM die regel implementeren, wie zal zich daar aan houden? Ik waarschijnlijk niet, WANNEER ik vind dat ik een goede indruk heb gekregen van de film en dat is verschillend bij elke film. En wat zijn de consequenties als men er niet aan houdt? Een ban? Dan heb je een lid minder. Prima, wanneer dit een 'faker / troll / hater' is. Hoe dan ook, het valt niet te controleren hoeveel iemand heeft gezien tenzij je het openlijk zegt. Het komt er m.i. op neer dat het weinig zin heeft om de regel in te stellen en is ook weer extra werk voor de moderators.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Een regel gaat het niet worden, is hier ook niet. Misschien wel een terugkerende discussie, vaak van de kant van iemand die de film/serie goed vindt.

Maak er zelf ook nooit een punt van. Moet iedereen maar zelf weten en het scheelt inderdaad per film.

Vroeger keek ik veel series op tv en die scoorden vaak ook wel hoog. Maar heel veel van die series willen niet meer, dus ga ik ook niet hoog stemmen op IMDb.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bedankt.

Hij staat nu ook onderaan de site.

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

Gaaf! Wist niet dat dit in de planning stond.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik vraag me af of ze de topics van de series op MM overzetten naar tvmeter? Zelf zal ik er niet aan tvmeter.nl deelnemen denk ik. Dit hadden ze beter op 1 site kunnen doen, namelijk op MM.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Alexander1900 Ik denk het niet. Lijkt me een hoop werk namelijk. TV-meter is voor series met meerdere seizoenen of meer dan 7 delen lijkt me.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De Site >> Algemeen >> TvMeter.nl sommige onderwerpen kunnen zowel hier als daar, dat net als met de andere metersites. (Dus wil je hier bijvoorbeeld over muziek praten dan kan dat ook).

Op MM ook series en daarop stemmen komt de overzichtelijkheid niet ten goede, tenminste dat is mijn ervaring met IMDb.

(Daarom heb ik ook een account aangemaakt op mijnserie.nl, maar die is niet volledig. Er gaat niets boven IMDb).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Gedaan. Wel nog veel TV-series die ontbreken, zo ontbreekt uit mijn top 10: The Borgias, Eigen Kweek , Die Pfefferkorn en Cosmos: A Spacetime Odyssey nog.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

TornadoEF5 wrote:

Wel nog veel TV-series die ontbreken, zo ontbreekt uit mijn top 10: The Borgias, Eigen Kweek , Die Pfefferkorn en Cosmos: A Spacetime Odyssey nog.

Dat is ook o.a. een reden van mij om niet aan de site deel te nemen. Ondanks dat ik best wel populaire / bekende series bekijk, heeft het gros een andere smaak dan ik. Dat merk ik op MM, gezien er geen topics van zijn en als die er wel zijn, dan zijn er meestal weinig berichten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Klopt dat heb ik ook. Voor allerlei algemene onderwerpen over films, de site en voor lijstjes kan je hier wel blijven. En ik val al vaak in herhaling, dus om het daar weer te doen daar heb ik geen zin in. (Maar als bezoeker lees ik wel de gang van zaken).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dat is ook o.a. een reden van mij om niet aan de site deel te nemen. Ondanks dat ik best wel populaire / bekende series bekijk, heeft het gros een andere smaak dan ik. Dat merk ik op MM, gezien er geen topics van zijn en als die er wel zijn, dan zijn er meestal weinig berichten.

Lekker voorbarig allemaal. De site bestaat pas een paar weken en ze zijn pas een week of 2 effectief bezig met toevoegen. Ook de reden dat ik er nog niet ga stemmen, doe ik wel als de site redelijk gevuld is.

Overigens, wat houdt je tegen om er een account aan te maken en jouw gewenste series toe te voegen of aan te vragen?

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik denk dat het probleem met TvMeter is dat niemand van MM het nog echt aandurft, waaronder ik, omdat de site nog in de bloeifase zit. Eigenlijk zouden we op een dag ons massaal moeten aanmelden en direct de top 10 in moeten vullen, dan krijg je echt een erg interessante top 100 lijst. Bij IMDb lijk je niet meer een lijst te kunnen zien van series die gebaseerd is op ratings, tussen de Breaking Bads en The Wires staat van allerlei nieuwe pruttel tussen dat net uit is. Of bestaat deze lijst er toch?

Ik ben in ieder begonnen onder dezelfde username.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

TvMeter moet natuurlijk even op gang komen en het kan lang duren voordat er allerlei series opstaan, want bij MM is dat niet anders geweest.

Een top 10 invullen is hier voor veel mensen ook altijd een probleem geweest.

- je kunt maar 10 films in het lijstje proppen

- het moet chronologisch

- het moeten je favoriete films zijn. Het vervelende is wel dat de ene erg gemakkelijk is met het accepteren van elkaars smaak, de ander gaat dan weer psychologisch/analytisch over doen. (Smaken daar valt niet over te twisten, het gekke is dat het iedere keer toch wel weer gebeurt.)

- ......

Als het geen probleem was had iedereen wel een top 10 ingevuld. Zo moeilijk is dat niet.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Dat is natuurlijk waar, al is op TvMeter 'maar 10 series' niet echt het geval aangezien het nogal wat tijd in beslag neemt.

Ben nu Blue Mountain State aan het toevoegen, maar het neemt nogal een tijd in beslag zeg, en bovendien is het voor veel gebruikers denk niet mogelijk het vertalen foutloos te doen.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Echt leuk tijdverdrijf naar mijn mening hoor, het enige wat ontbreekt is een goed aantal (en actieve) gebruikers waardoor de serie in een volgende versnelling komt.

Ik dacht; laat ik het nog even promoten aangezien TVmeter voor de meesten al uit het zicht was verdwenen waarschijnlijk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ga er maar van uit dat als de site een succes wordt (wat betreft het aantal actieve gebruikers) , dat dit pas over een jaar of 2 zal zijn. Zo snel is dat hier ook niet gegaan

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Maar MovieMeter had niet zo'n grote 'broer' als TVmeter heeft in MovieMeter. Veel filmliefhebbers lijken me tegelijkertijd serie-liefhebbers dus een promotie leek me hier geen kwaad te kunnen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Volgens mij kijken er meer mensen naar series dan naar films. Heb vroeger ook heel veel series gezien, films meestal alleen in het weekend. Of mensen daar ook waarderingen aan toekennen is een tweede. Heb dit alleen maar bij films al vroeg bijgehouden.

Wat is de reden/zijn de redenen dat na al die jaren "nee" dan nu sinds kort Tvmeter er dan toch is.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik ben zeker geen kenner, wat ook onmogelijk is op mijn leeftijd, maar krijgen series niet pas sinds een aantal jaren de waardering in de film/serie industrie die films ook krijgen? (Kijk naar budgetten, casts, ophef). Misschien is dat de reden?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.