• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

TvMeter.nl

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Tja dat is een optie. Geen interessante optie naar mijn mening, aangezien zo veel series erg goed beginnen en slecht eindigen, dat een stem op de hele serie niet zo interessant is.

Zulke series verdienen dan een lagere beoordeling dan series die goed beginnen en goed blijven. Net als films die goed beginnen en slecht eindigen een lagere beoordeling verdienen dan films die goed beginnen en goed blijven.

Metalfist wrote:

Ik zou dan eerder een seizoen beoordelen. Op MusicMeter beoordeel je een band ook per album en niet qua gehele discografie.

Een serie verhoudt zich tot een album zoals het oeuvre van een creator tot de discografie van een muzikant.

Naomi Watts wrote:

(quote)

En hoe zie je dat werken, pas mogen stemmen als de serie klaar is?

Bijvoorbeeld.

Per seizoen je stem aanpassen?
Kan ook. Moet iedereen zelf bepalen. Gebeurt nu ook. Er zijn mensen die films beoordelen die ze niet volledig gezien hebben, er zijn mensen die het daar niet mee eens zijn, er zijn mensen die een game na een paar uur spelen beoordelen, er zijn mensen die een game pas beoordelen als ze 'm hebben uitgespeeld, enz.

Nee, dan zou per seizoen logischer zijn, omdat veel series binnen een seizoen een story arc behandelen.
Dat zou helemaal niet logischer zijn. De verhaallijnen van seizoenen zijn ondergeschikt aan de verhaallijn van de volledige serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Apollinisch wrote:

Dat zou helemaal niet logischer zijn. De verhaallijnen van seizoenen zijn ondergeschikt aan de verhaallijn van de volledige serie.

Probleem is dat verschillende series allemaal andere constructies en structuren hebben. Lastig beoordelen ook. Wat ik mbt series wil is hier gewoon mogelijk.

Ik vind het overigens ook maar vreemd dat dezelfde discussie tot leven komt terwijl het lang duidelijk is dat het niet gaat gebeuren, maar dat ter zijde.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy wrote:

(quote)

Neem een serie als Lost, die ik toch vrij intensief gevolgd heb destijds. Ik zou daar inmiddels hooguit nog per seizoen globaal weten wat ik er ongeveer van vond, maar echt niet meer per aflevering.

Aangezien ik momenteel in een Lost re-run zit zou ik je wel kunnen helpen

Ik zou ook heel graag een tv-meter zien. Je hebt twijfels of dit bij het Meter-format past zeg je. Maar wat is het Meter-format dan? In mijn ogen is dat discussiëren over een populair iets.

En ik denk wel zeker te weten dat je over series meer kan discussiëren in vergelijking met bijvoorbeeld games of boeken. Ik bezoek zelf GM altijd, maar daar gebeurt bijna niks op. Wel een fijne site trouwens, die ik best zou missen als het weg is. Maar ik zou hem zo inruilen voor een seriemeter. Er valt over elk seizoen, elk personage of elk memorabel moment in een serie genoeg te vertellen. Vroeger waren series vrij simpel, The A-Team enzo, maar tegenwoordig zijn series echt gigantisch. Breaking Bad, Lost en Band of Brothers lijken mij toch wel goede voorbeelden in dat kader.

Mocht je het ooit nog overwegen, mijn stem heb je dus

Al snap ik goed dat je het druk zat met je huidige Meters hebt. Een ander idee zou kunnen zijn dat je op Moviemeter op 1 of andere wijze ook series zou kunnen beoordelen in een losse sectie. Zou ik echt toejuichen.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

The Oceanic Six wrote:

En ik denk wel zeker te weten dat je over series meer kan discussiëren in vergelijking met bijvoorbeeld [...] boeken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

ROFLOL . Lang geleden dat ik zo'n opmerkelijke stelling gelezen/gehoord heb, en dan tel ik de onzinnige zwarte piet discussie mee .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Misschien had ik het anders moeten verantwoorden. Ik kijk af en toe eens op Boekmeter mee en zie daar heel weinig discussies in de topics (net als bij GamesMeter overigens..). Dus daaruit concludeer ik een beetje dat er weinig te bespreken valt. Terwijl het serie-gedeelte van Moviemeter echt ontzettend goed wordt bezocht. Daar zijn elke dag heel veel discussies over heel veel verschillende series.

Dan concludeer ik uit het Meter-gebruik van mensen dat er meer interesse is om over series te babbelen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Op zo'n manier wat duidelijker. Ja, qua publiek is het op boekmeter wat karig maar ook meer omdat literatuurbesprekingen betere alternatieven heeft dan het internet. Maar inhoudelijk valt er natuurlijk miljoen maal meer te vertellen dan over series.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Je moet ook kijken naar het aantal gebruikers, en helemaal het aantal actieve gebruikers. Dat ligt gewoonweg zoveel lager dan MuMe of MoMe dat er niet heel veel wordt gediscussieerd, Maar dat is is beginsel wel mogelijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

Je moet ook kijken naar het aantal gebruikers, en helemaal het aantal actieve gebruikers. Dat ligt gewoonweg zoveel lager dan MuMe of MoMe dat er niet heel veel wordt gediscussieerd, Maar dat is is beginsel wel mogelijk.

Ja, en hoe kan het dat daar minder gebruikers zitten en meepraten? Omdat er schijnbaar niet heel veel mensen behoefte hebben aan een discussie, terwijl MM dat wel heeft. Het aanbod is er wel, de vraag alleen niet. Of er zijn betere alternatieven, dat kan ook natuurlijk.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Met games geldt dat denk ik wel, zelf voel ik die behoefte ook niet echt. En wat betreft boeken, daar zijn alternatieven voor (leesclubjes ken je in elke stad) en vooral zullen er veel minder mensen zijn die boeken lezen, zeker in de categorie mensen die veel het internet gebruiken,

Sasha94

• 1 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Forum site:

Ik kwam op deze (engelstalige) site terecht waar men vooral series discussed. kan het erg aanraden.

www.seriesforum.net

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Gezien de grote populariteit van TV-series is het misschien ook wel tijd voor een TV-seriemeter.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja lijkt me leuk, daar zit ik ook op te wachten.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Copietje van de site en een ander kleurtintje erover, hoeveel werk kan het zijn

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gewoon Boekmeter leeggooien en vullen met serie-topics

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Het idee van een seriemeter was al in 2006 door iemand geopperd

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Het idee van een seriemeter was al in 2006 door iemand geopperd

Ja, maar toen was jij er nog niet. Als je nou even snel je kijkachterstand wegwerkt, kun je daarna meteen aan de slag. Kunnen mensen daar ook weer discussiëren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Ja, maar toen was jij er nog niet. Als je nou even snel je kijkachterstand wegwerkt, kun je daarna meteen aan de slag. Kunnen mensen daar ook weer discussiëren.

Beste Dick, ik opperde dit idee omdat ik al die topics over series hier liever naar een andere site (seriemeter of zo) zou verplaatst zien. Dit zou in de eerste plaats toch een filmforum moeten zijn. Aan series ga ik echt niet beginnen. anders moet je mijn (soms wel domme en voorbarige) berichten in het "Welke series kijk je" topic maar eens lezen en dan zie je dat TV-series mijn ding niet zijn. Het heeft bij momenten wel nogal heftige discussies uitgelokt. Ik zou een heel slechte beheerder zijn van zo een site Dan zou stripboeken of zo meer iets voor mij zijn, al is het lezen en verzamelen van strips bij mij al enkele maanden op non-actief...

Dus ja, eerst die kijkachterstand wegwerken

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

... stripboeken is ook een idee. Hier De Site >> Algemeen >> Stripmeter.nl

Traiannnn

• 71 messages
  • 205 votes

Ik wil Game of Thrones, South Park, Dragonball, Dragonball Z, Superjail en Death Note beoordelen zou het geweldig vinden als er een TvMeter komt.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Mee eens. Ik zou het ook leuk vinden als er een TvMeter komt. Wat ik me wel af vraag is dat als er in de toekomst een TvMeter komt. Op welke site zou je dan Tv films of documentaires ( recent voorbeeld de documentaire Het Beste voor Kees ) moeten beoordelen ? Gewoon dan nog steeds hier op MovieMeter of dan op TvMeter omdat het films/ documentaires betreft die niet in de bioscoop te zien zijn geweest , maar alleen op tv ?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Is er geen manier om een stemfunctie toe te voegen aan het tv-gedeelte van het forum? Dat je kunt stemmen op het onderwerp van het topic. Dan kun je daar je algemene indruk van een serie laten zien.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja en boven het topic een plaatje + omschrijving van het topic. En dat je die gegevens dan kunt toevoegen en corrigeren. Top 10 lijstjes in je profiel van je favoriete topics, een top 250 met de topics met de hoogste stemmen. Aan het einde van het jaar een verkiezing van beste topic van het jaar. Een optie Mijn Forumtopics waar forumtopics in mapjes kunt plaatsen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Barry wrote:

Op welke site zou je dan Tv films of documentaires ( recent voorbeeld de documentaire Het Beste voor Kees ) moeten beoordelen ? Gewoon dan nog steeds hier op MovieMeter of dan op TvMeter omdat het films/ documentaires betreft die niet in de bioscoop te zien zijn geweest , maar alleen op tv ?

Dat lijkt me hele administratie. Uitzoeken wat voor tv is gemaakt en wat in de bios heeft gedraaid. En waar laat je alle shorts / films korter dan 45 min....

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Natuurlijk zou dat wel wat werk vergen wil je dit uitzoeken. Maar het is wel iets om er over na te denken. Want als er een TvMeter komt is het volgens mij niet onlogisch dat je daar ook tv Films kan beoordelen. Want het betreft films die alleen op tv zijn geweest. Dus je zou ze kunnen beoordelen op een TvMeter lijkt me. Natuurlijk is het wel zo dat het hier op MovieMeter ook al kan. Dus echt nodig is het niet dat dit dadelijk op een TvMeter kan. Maar het zou wel een vreemde situatie zijn dat je dadelijk zowel op TvMeter als op MovieMeter op tv films kan stemmen. Dus volgens mij moet daar wel een keuze in worden gemaakt. Dus daarom vroeg ik mij af: Als er dadelijk een TvMeter komt, is het dan de bedoeling dat je op MovieMeter of op TvMeter tv films beoordeelt ?

Verder ben ik ook erg benieuwd dat mocht er ooit een TvMeter komen. Hoe breed die site dan word. Kan je alleen series beoordelen, of dus ook tv films. Of word het nog breder getrokken en kan je daar ook op programma,s zoals De wereld draait door, Nieuwsuur, miljoenenjacht etc. stemmen?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Je kunt er wel over blijven speculeren, maar het lijkt me duidelijk dat het er niet gaat komen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Beetje niveau bord voor je kop idd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik ben nog steeds aan het wachten tot iemand anders de site maakt. Onder een andere naam dan. Als daar blijkbaar zoveel behoefte aan is, lijkt me dat een gat in de markt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MijnSerie: Alles over je favoriete tv-series

Beetje een houtje–touwtje site...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy wrote:

Ik ben nog steeds aan het wachten tot iemand anders de site maakt. Onder een andere naam dan. Als daar blijkbaar zoveel behoefte aan is, lijkt me dat een gat in de markt.

Wat is eigenlijk de reden dat je nooit een TVmeter hebt gemaakt en wel een Gamesmeter en Boekmeter? TVmeter zou toch veel beter bij Moviemeter passen, lijkt me. En ik denk dat een TVmeter ook een stuk drukker zal worden bezocht dan de dochtersites van MM. Zeker GM is toch qua bezoekersaantallen en berichten een beetje geflopt, ook al ben ik al jarenlang een trouwe bezoeker.

De discussie in dit topic is wat nutteloos, aangezien je punt al eerder is gemaakt, maar ik zou een TVmeter ook zeker toejuichen. Of een aanpassing aan MM zodat je ook in het televisie-deel zou kunnen stemmen of een recensie-ster kan plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.