• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Ik heb nu niet de gehele discussie gelezen, maar zou toch ook een kleine suggestie willen doen. Ik veronderstel dat het de bedoeling is om nuttige/goede recensies bij films appart te kunnen weergeven zonder dat je de volle 15 pagina's moet gaan afschuimen.

Is het dan geen optie om een bijkomde knop toe tevoegen naast iedere reactie? Door op die knop te drukken wordt een recensie/post als "waardevol/goed" gemarkeerd. Deze gewaardeerde posts komen dan ook in een ander tabblad te staan (bv. recensies)

Hoe vaker een recensie gewaardeerd wordt, hoe hoger hij dan ook in die rangschikking komt te staan.

Om uit te sluiten dat je zomaar elke post van jezelf kan opwaarderen, is er natuurlijk een min. aantal hits noodzakelijk.

Het is maar een ideetje. Ik zou het geen probleem noemen dat je moeilijk goede recensies kan onderscheiden van dwaze post, maar het zou inderdaad fijn zijn moest hier iets op gevonden worden.

Tof dat deze site continu voor verbetering open staat!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Wouters wrote:

Jij gaat een topic op hoeveelheid woorden indelen. Dus de post met de meeste woorden komt bovenaan etc. Wat ik probeer te zeggen (voor de 3rde keer) is dat het helemaal niet evident is dat de recensies allemaal bovenin komen en de discussies in het midden.

Besef je eigenlijk wel wat de bedoeling is? Het is de bedoeling om interessante berichten te vinden tussen alle inhoudsloze berichten; dit kan met behulp van een extra tabblad met enkel recensies hetzij door een kleine extra optie die de berichten naar grootte rangschikt; jij stelt het eerste voor, ik het tweede.

Dat recensies niet chronologisch hoeven alla, daar kan ik inkomen (zei ook alleen maar dat het me logisch leek). Maar discussies komen met jouw systeem op volgorde van grootte en dus niet chronologisch.

Voorbeeld :

Chronologisch

A. Ik vind de muziek echt vreselijk

B. Ik vind dat juist een heel sterk punt van de film

C. Tja daar kan je over discussieren. De Muziek werkt vrij goed in mijn optiek.

Usraider systeem

C. Tja daar kan je over discussieren. De Muziek werkt vrij goed in mijn optiek.

B. Ik vind dat juist een heel sterk punt van de film

A. Ik vind de muziek echt vreselijk

Opeens een heel ander verloop van de discussie en niet logisch meer. Comprende ?

Ik hoop maar niet dat je denkt dat jouw voorstel zal leiden tot dat chronologische voorbeeldje. In een tabblad met recensies komen alleen echte recensies en niet zulke quasi-gevallen zoals de berichten bij de punten A,B en C. Het chronologisch voorbeeldje weerspiegelt de huidige situatie.

Ik snap verder heel goed wat je punt is alleen het werkt gewoon niet. En als je op telkens op (afbeelding) moet drukken dan heeft jouw functie ook geen nut.

Op mijn manier is er tenminste plaats voor interessante discussies. Aangezien de interessante discussies veelal uit lange berichten staan, zijn die discussies snel gevonden. Die discussies kan je gewoon in de originele context lezen door een enkele klik op

(afbeelding).

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Jordy wrote:

Handmatig alle "overbodige" berichten wegmodden is teveel werk, ben ik bang.

Hoezo? Kan de misbruiksmeldingknop hier niet voor gebruikt worden?

OT_Stijn wrote:

Is het dan geen optie om een bijkomde knop toe tevoegen naast iedere reactie? Door op die knop te drukken wordt een recensie/post als "waardevol/goed" gemarkeerd. Deze gewaardeerde posts komen dan ook in een ander tabblad te staan (bv. recensies)

Hoe vaker een recensie gewaardeerd wordt, hoe hoger hij dan ook in die rangschikking komt te staan.

Zal dat echt zoveel oplossen? En het lijkt me niet een simpele feature. Een probleem als dit lijkt mij beter aangepakt door zinvolle discussies en recensies aan te moedigen en een waarschuwing over zinloze recensies te plaatsen.

Freud wrote:

O jee, dat wordt een slagveld .

This time... it's PERSONAL.

(bindt Rambo hoofband om)

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

us_raider wrote:

Ik hoop maar niet dat je denkt dat jouw voorstel zal leiden tot dat chronologische voorbeeldje. In een tabblad met recensies komen alleen echte recensies en niet zulke quasi-gevallen zoals de berichten bij de punten A,B en C. Het chronologisch voorbeeldje weerspiegelt de huidige situatie.

?? Ik had het niet over de recensies maar over de discussies(de middelgrote berichten volgens jou) zoals jij zelf al aangaf. Die op grootte sorteren werkt niet . En toen kwam ik met voorbeeldje ABC. Dat dat geen recensies zijn dat snap je toch zelf ook wel dacht ik zo.

Maar goed nog 1 keer dan:

Met jouw methode zijn DISCUSSIES niet meer leesbaar/volgbaar, omdat er dan nog steeds van alles tussenzweeft en chronologie van discussies(op mekaar reageren) dan weg is. Dat je een beginpuntje van een beginnende discussie kan vinden(hoe weet je dat het een beginpunt is ?? dat weet je dus niet) en dan via het icoontje naar de hele tekst kan gaan is in mijn ogen niet de oplossing.

Kortom: het concept slaat wel ergens op maar is niet werkbaar.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Zie je niet iets over het hoofd?

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Nou blijkbaar niet, dan zal ik er nog een keer op ingaan.

Ten eerste snap ik niet waarom je zoveel ophef maakt over mijn voorstel, dat voorstel is in namelijk niets slechter dan een extra tabblad met recensies. Sterker nog: naast de interessante recensies zijn ook de interessante discussies er snel uit te pikken.

Als de berichten naar grootte zijn gerangschikt, zullen in veruit de meeste gevallen de interessante berichten hooguit de eerste pagina vullen. Het onderscheid tussen recensies en discussies is daarbij heel snel gemaakt. Recensies bestaan dikwijls uit één lap tekst, en berichten uit discussies zijn kenmerkend doordat dat vaak quotes zijn. Eens je de discussie in de originele context hebt gevonden(door een simpele klik), hoef je vaak nog maar een klein stukje naar boven te scrollen om het begin van de discussie te vinden. Het begin van de discussie is voor mij altijd heel makkelijk te vinden, doordat er opeens veelvuldig wordt geciteerd.

Het sorteren op grootte is bedoelt om snel de interessante recensies te vinden. Heb je liever dat alles in chronologische volgorde staat? Dan heeft een extra tabblad met recensies evenmin zin. Ook dan tref je uit de context gerukte recensies aan, maar nogmaals, dan vind je geen interessante discussies. Met de door mij voorgestelde optie vind je in het algemeen eerst de lange recensies, vervolgens de interessante discussies en middellange recensies, waar het onderscheid makkelijk te maken valt, en ten slotte de oninteressante berichten.

Als je toch per se alles op chronologische volgorde wilt lezen, is er uiteraard altijd de mogelijkheid om het vakje niet aan te vinken. Dit vakje wil zeggen: berichten aflopend sorteren naar grootte.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Het probleem is een beetje dat je verwacht dat lange berichten automatisch interessante recensies zijn. In veel gevallen zal dat wel kloppen, maar af en toe loopt een discussie ook zo uit de hand dat er ellenlange berichten uit komen waar nog steeds weinig over de film zelf in staat: kijk maar eens bij The Passion of the Christ of Ladri di Bicicletti.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Daarom zei ik ook

in het algemeen
.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ok, maar het is een methode waar je voor de rest geen enkele controle over hebt, dus dan weet je van in het begin dat het niet altijd gaat werken. Is het dan niet enkel een oplapmiddel, in plaats van een echte verbetering van de situatie? Door recensies een label te geven is het daadwerkelijk mogelijk om ze apart te tonen, en ook al zou het kunnen dat er mensen het systeem misbruiken, dat kan gecontroleerd worden en dus kan het foutloos gebeuren.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

I rest my case. Viel je plan ook niet aan, zette alleen mijn vraagtekens bij het werken ervan. We proberen hier gezamenlijk wat oplossingen te vinden en dan is discussie noodzakelijk.

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe je discussies chronologisch wou lezen met jouw systeem.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Misschien moet men ook eens nadenken over "vermindering" van opties.

Niet flauw bedoeld, maar mijn mening kent dit forum te veel categorieën waarbij de vele "sub" categorieën topics de "boel" slechts onnodig gecompliceerd en groots maken. Dat laatste maakt het "zoeken" tamelijk lastig.

Ik zit beroepsmatig al jaren min of meer in dit vak en de tendens is toch serieus: less is more! En ik sluit me hierbij van harte aan.

- verminder de hoeveelheid categorieën

- plaats de belangrijkste categorieën in een "hoofdpagina", gezien de hoeveelheid bezoekers verdiend deze site dat wel, me dunkt. M.a.w. kleed "grafisch een frontpagina aan waarin hoofd items en nieuwtjes enz. worden gepresenteerd.

Wat ik voorts toch mis is het persoonlijk karakter van de website. Zoveel bezoekers en de identiteit ligt verborgen in de hoeveelheid uren die men hier op deze website doorbrengt. Nee, daar is niets filosofisch aan, wat ik hiermee uit eigen ervaring mee bedoel is dat je uren moet doorbrengen om een idee te krijgen waar het hier om draait terwijl juist heel veel uitkomsten (top lijstjes, beoordeling van een recente film, nieuws over festiviteiten visueel volledig niet aanwezig zijn, evenals profiel lijstjes op de louter html aandoende opsomming na zoals nu het geval is.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een waanzinnig goede website en het ietwat strenge moderator beleid kan ik zeer waarderen! Maar juist omdat deze site zoveel bezoekers krijgt begrijp ik niet waarom het louter blijft bij technisch uitziende lijstjes en tabjes waarbij ik zelf toch een week voor nodig had het systeem feilloos aan te voelen.

Kort samengevat, een "alles omvattende" moviemeter zou mijns inziens voor een zeer breed publiek moeten gelden. Uitzonderingen daar gelaten, maar met name "jongeren" begrijpen deze website, ouderen blijven, general speaking, weg.

Mijn inziens om de doodeenvoudige reden, "teveel items". Ik maak dan ook zelf voornamelijk alleen maar gebruik van "mijn updates'.

Als ik binnenkort eens tijd heb zal ik voor de grap eens een compleet ander ontwerp laten zien hoe het mijns inziens ook kan. Roepen is easy, laten zien is waar het om draait.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Sorry dragje dat ik je bericht eventjes negeer, maar ik wil even terugkomen op wat daarboven staat.

Is het niet handig om recensies gewoon bij de filmpagina te laten staan, gemarkeerd of niet, en dan in de zoekoptie een knopje met 'recensies' maken, waarbij je een lijst met slechts recensies krijgt?

Hier moet je dan wel even voor naar de zoekpagina gaan, maar dan heb je wel een uitkomst met louter recensies, waardoor je, mocht je dat willen, je een beeld van de film kunt gaan vormen. Dan lijkt het me dat het niet zoveel uitmaakt hoe lang de berichten zijn, het gaat mij ook om wie het geschreven heeft. Lange of korte berichten moet je dan maar even voorbijscrollen.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Nee, dat is niet handig. Het zou pas handig zijn als er in dat extra tabblad(of die extra zoekmogelijkheid) alleen maar interessante recensies staan. Ik schat dat 90% van de berichten bij films recensies zijn; 85% oninteressante(oneliners) en 5% interessante. Het punt van de hele discussie is om een manier te vinden, zodat we die interessante recensies snel kunnen onderscheiden van de oninteressante. Het zelf aangeven of een bericht een recensie is, dat werkt niet; dan heb je in dat tabblad nog meer dan 80% oninteressante 'recensies'. Ik geloof namelijk niet het aanvinken van een oninteressante oneliner als recensie een 'uitzondering op de regel' zal zijn. De mogelijkheid die jij - en Wouters en Freud en alle anderen - voorstelt, is alleen mogelijkheid bij een grote uitbreiding van het moderator-team.

* GEEN MSN/SMS/TMF/BrEeZaAh-TAAL. We zitten op deze site niet te wachten op teksten als "egt cool" en "w8 ff".

* GEEN SPOILERS. Verpest geen belangrijke gebeurtenissen voor mensen die een bepaalde film nog niet gezien hebben. Lees de Wiki voor informatie over het plaatsen van spoilertags.

* GEEN ONZINNIGE BERICHTEN. Alleen een bericht plaatsen als je écht iets te melden hebt. Aan berichten als "mee eens" of "Goede film, 4 sterren" hebben we niets.

Bij overtreding van één van deze regels zullen je berichten verwijderd worden, en wordt je account geblokkeerd.

Van de bovenstaande regels komt toch ook weinig terecht? Laat staan dat de moderators ook nog moeten bepalen of een bericht al dan niet een interessante recensie is.

Aangezien ik die uitbreiding van de moderators niet zie gebeuren, ben ik met mijn eigen voorstel gekomen. Het grote voordeel aan mijn voorstel is dat je niet alleen snel de interessante recensies hebt gevonden, maar tevens de interessante discussies.

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe je discussies chronologisch wou lezen met jouw systeem.

Hier ga ik niet eens meer op in. Lees dan alsjeblieft mijn berichten nog eens door.

PS Ik zal die schattingen van mij wel eens controleren bij een blockbuster.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het nadeel van aparte tabbladen met recensies is dat het verwarrend wordt als je een discussie hebt waarbij je verwijst naar een recensie die dus in dat geval ergens compleet op een andere plaats staat. Mensen zullen dan ook minder geneigd zijn denk ik om op een recensie te reageren aangezien de recensietabbladen daar dan niet de juiste plaats voor zouden zijn. Optie is wel om die recensies tussen de gewone berichten te laten staan en dat elke gebruiker één bericht aanduid als zijn recensie.

De optie van vriendenlijst is een ander hekel punt dat veel kan oplossen maar wel optimaal moet uitgewerkt worden. Wat bij bvb KO's, dan moet je de algemene lijst eigenlijk aanzetten om alle punten te zien. Wat met discussies? Iemand die niet in je lijst staat maar toch reageert op een bericht van je. Dan krijg je die reactie niet te zien en is een discussie al doodgebloeid voor het echt begonnen is.

En wat is de politiek rond onderwerpen op het forum die al bvb 2 à 3 jaar niet meer actief zijn. Of waar een slotje op staat?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Sorry us_raider, bedankt voor je suggestie, maar ik vind nogmaals de lengte van een bericht geen geschikte maatschaf voor hoe interessant een bericht is.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

De recensies zouden niet in een apart topic terechtkomen, maar gewoon tussen de andere gerichten. Er zou enkel een extra functie zijn om enkel de recensies te tonen, als je dat wilt, net zoals je nu alle berichten van één user kunt isoleren via de zoekpagina. Die berichten per user komen nu in chronologische volgorde en het lijkt handig om dat bij de recensies ook te doen, maar ik snap de argumenten van us_raider ook wel. Ik kan me perfect voorstellen dat iemand die twee à drie argumenten snel opsomt, dat als recensie ziet (en waarom niet trouwens), maar dat je liever de uitgebreide berichten wilt lezen.

Ideaal zou dus zijn mocht je de recensies kunnen isoleren, en vervolgens op grootte sorteren, dan heb je eerst een schifting doordat discussies niet worden weergegeven, en vervolgens een rangschikking volgens grondigheid (uitgebreidheid).

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

us_raider wrote:

(quote)

Hier ga ik niet eens meer op in. Lees dan alsjeblieft mijn berichten nog eens door.

Nee ik snap heel goed wat je idee is. Je hebt er gewoon geen antwoord op gegeven.

Jouw idee is dit:

1. Berichten sorteren op grootte

2. Ergens op de 2de pagina komen de discussies terecht want dat zijn 'middelgrootte' berichten

3. Zodra je een bericht ziet waarvan je vermoed dat het een begin is van een discussie dan gebruik je het springknopje om naar de hele thread te gaan.

En mijn bezwaren zijn dit:

1. Je hebt totaal geen garantie er enige logische volgorde komt (recensies-discussies-troep)

2. kwaliteit van een bericht is kwantitatief

3. Je kan niet onderscheiden wat het begin is van een discussie (dat zou een bericht zonder quotes kunnen wezen), je gebruikt dan het springknopje en komt in de thread terecht, je moet dan terug of juist verder bladeren om de discussies goed te kunnen lezen. Mijn inziens voegt het dan al niets meer toe.

Maar goed, Jordy had het al afgewezen.

Ideaal zou zijn denk ik: apart tabblad recensies waar je als user Plussen kan geven aan een recensie als je hem goed vind en dat de recensies ook op die slagorde staan gesorteerd. Meeste plussen bovenaan etc.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Freud wrote:

De recensies zouden niet in een apart topic terechtkomen, maar gewoon tussen de andere gerichten. Er zou enkel een extra functie zijn om enkel de recensies te tonen, als je dat wilt, net zoals je nu alle berichten van één user kunt isoleren via de zoekpagina.

Persoonlijk zou ik het hierbij houden. Niet meteen een nieuw tabblad aanmaken, ook niet verder sorteren op grootte en andere zaken. Dat soort zaken is misschien handig als blijkt dat er toch veel mensen zijn die onnozele berichten als recensie aanduiden, maar tot dusver nog geen enkele goeie reden gehoord waarom dat zo zou zijn.

Verder lijkt moderatie door users (door het toekennen van plussen) mij geen goed idee. Mooier streefdoel er van uit te gaan dat alle recensies evenwaardig zijn.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Verder lijkt moderatie door users (door het toekennen van plussen) mij geen goed idee. Mooier streefdoel er van uit te gaan dat alle recensies evenwaardig zijn.

Volledig mee eens.

Maar ik zou het wel ook handiger vinden als het op een of andere manier zichtbaar zou zijn welke berichten nu precies recensies zijn, en welke gewoon reacties of deel uitmaken van een discussie.

Maar goed, dit soort zaken zijn sowieso erg onrealiseerbaar denk ik...

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Wouters wrote:
2. Ergens op de 2de pagina komen de discussies terecht want dat zijn 'middelgrootte' berichten

Zoveel lange recensies zijn er niet, dus veel van die middelgrote berichten zullen nog op de eerste pagina staan.

3. Zodra je een bericht ziet waarvan je vermoed dat het een begin is van een discussie dan gebruik je het springknopje om naar de hele thread te gaan.

Dan heb je dus toch niet goed gelezen. Waarom tussen de berichten die niet op chronologische berichten staan op zoek gaan naar het eerste bericht? Een willekeurig bericht uit de desbetreffende discussie is voldoende. Vervolgens klik je op de knop die je doorverwijst naar de originele context; dan is het nog een kwestie van iets naar boven scrollen vooraleer je bij het begin van de discussie bent beland. Als jij maar moeilijk het begin van een discussie kan vinden, dan spijt mij dat voor je, maar ik heb daar dus totaal geen moeite mee.

En mijn bezwaren zijn dit:
1. Je hebt totaal geen garantie er enige logische volgorde komt (recensies-discussies-troep)

Natuurlijk heb je die garantie niet, maar wel is duidelijk dat je in veruit de meeste gevallen eerst de lange recensies aantreft, vervolgens de middellange recensies en middellange overige berichten(uit discussies vooral) en ten slotte de troep.
2. kwaliteit van een bericht is kwantitatief

Natuurlijk is dat niet ideaal, maar elk ander systeem levert ook problemen op. Wel vind je met 'mijn' systeem in vrijwel alle gevallen vrijwel alle interessante discussies op hooguit de eerste twee pagina's; zowel de lange recensies als de middellange recensies.

3. Je kan niet onderscheiden wat het begin is van een discussie (dat zou een bericht zonder quotes kunnen wezen), je gebruikt dan het springknopje en komt in de thread terecht, je moet dan terug of juist verder bladeren om de discussies goed te kunnen lezen. Mijn inziens voegt het dan al niets meer toe.

Natuurlijk voegt dit wel wat toe. Niet alleen de interessante recensies vind je sneller, ook de interessante discussies vind je sneller; die vind je niet met jouw systeem.

Het is geen probleem dat lange en middellange recensies niet meteen onder elkaar staan, omdat er maar vrij weinig berichten de ruimte ertussen opvullen. Alle interessante berichten zullen met mijn systeem op de eerste twee pagina's staan, in tegenstelling tot de tientallen pagina's zoals nu het geval is bij sommige films.

Waarschijnlijk zul je nu komen met het argument dat mijn systeem louter berust is op hypothesen, en daarom zal ik binnenkort mijn systeem toepassen op een blockbuster. Als ik zin en tijd heb.

Ideaal zou zijn denk ik: apart tabblad recensies waar je als user Plussen kan geven aan een recensie als je hem goed vind en dat de recensies ook op die slagorde staan gesorteerd. Meeste plussen bovenaan etc.

"Een mogelijkheid om recensies te waarderen heeft alleen zin als hiervoor een speciaal team wordt opgericht, omdat er anders van niets dan nepotisme en dergelijke sprake zal zijn; ook dit kost dus veel mankracht."

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

omdat er anders van niets dan nepotisme en dergelijke sprake zal zijn.

En nepotisme niet alleen. De betrouwbaarheid van dat soort puntensysteempjes zou sowieso te verwaarlozen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een recensie die negatief uithaalt naar bv The Godfather (met zo'n fanbase) veel punten zal krijgen. De waardering van je recensie hangt m.a.w. louter af van de populariteit van de film.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

daar heb je wel een punt. De 'eerlijkheid' van de gemiddelde user zal daarin niet hoog zijn.

@ Us-raider. Ik snap je punten maar ik blijf voor mezelf toch vinden dat het geen werkbaar systeem is, maar goed das mijn mening, goed dat je zo actief meedenkt

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

(quote)

En nepotisme niet alleen. De betrouwbaarheid van dat soort puntensysteempjes zou sowieso te verwaarlozen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een recensie die negatief uithaalt naar bv The Godfather (met zo'n fanbase) veel punten zal krijgen. De waardering van je recensie hangt m.a.w. louter af van de populariteit van de film.

Zo'n recensie zal inderdaad NIET veel punten krijgen; dat bedoelde ik dus met 'en dergelijke'.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Ik hoop dat Jordy nog steeds aan het "recensie" idee bezig is, waarbij dit probleem zo goed als helemaal komt te vervallen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Bedoel je net zoiets als op TV.com? Waarbij je aparte recensies kan maken én kan praten over de film?

Deftones_JP

• 40 messages
  • 14 votes

Onderhond wrote:

Ik hoop dat Jordy nog steeds aan het "recensie" idee bezig is, waarbij dit probleem zo goed als helemaal komt te vervallen.

Ok dat zou het natuurlijk ook oplossen. Mooi dat er over nagedacht wordt in elk geval.

chansadres

• 39 messages
  • 75 votes

Ik heb een ideetje. Op Musicmeter word al een tijdje gebruik gemaakt van YouTube voor muziekclips. Is het geen optie om de techniek hierachter te gebruiken om filmtrailers op de website te laten zien. Heeft toch vaak een toegevoegde waarde om een trailer te zien.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Ja die discussie is inderdaad stil komen te liggen, er was geloof ik niet echt een sluitende ideale oplossing gevonden. Het scenario waarin mensen zelf aangeven "dit is het bericht dat mijn mening verwoord" lijkt me dan nog het minst slechte.

Het risico dat elke 14-jarige PotC liefhebber z'n "wow vet man" bericht als zodanig gaat markeren zou je af kunnen vangen door mensen pas na een paar maanden of een x aantal berichten het recht te geven om berichten op deze manier te markeren, is dat een idee?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja goed idee, maar dat laatste is geen echt vangnet, want dat zijn juist de personen die 3 dagen na hun registratie op 200 berichten zitten, juist omdat hun 'recensies' zo lekker makkelijk geschreven zijn. Een gebruiker die weinig recensies, maar wel hele mooie recensies schrijft kan dan niet eens aangeven dat het 'zijn mening verwoordt'

Eigenlijk zou iedereen het moeten kunnen aangeven, maar iedereen moet er wel een misbruikmelding van kunnen maken, zodat een moderator het weer kan uitvinken, waarna de gebruiker hem vervolgens niet meer kan aanvinken. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is trouwens.

NKyou

• 3081 messages
  • 747 votes

Die x-aantal berichten zijn zo gehaald natuurlijk. En veel gebruikers plaatsen bij elke film die ze zien dat soort berichtjes, er zit dus geen 'verbetering' in. Wat wel nuttig is wellicht is toch een minimaal aantal woorden te eisen. Denk dan niemand zit te wachten op een recensie van 2 zinnen. Kan misschien wel je mening zijn, maar een recensie is het niet.

Ik vroeg me trouwen af er ook nog aan het 'vrienden'-idee wordt gedacht.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.