- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Alles is een groot woord , maar de meeste Mods zijn erg vaak online , en struimen idd veel door de forums en films , maar dat is niet alleen om te controleren hoor , ze doen het natuurlijk voor het plezier 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Eigelijk is alles wat je op Moviemeter post zinloos
Voor jou misschien, maar voor vele anderen zoals ik is dit niet zo. Men kan er namelijk ook veel van leren, informatie inwinnen, contacten leggen en zelfs vrienden maken. Er is hier zelfs al een koppel verliefd geraakt en getrouwd. Niet zo zinloos dus. 
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Haha uiteindelijk komen we allemaal tot de conclusie dat alles wat je doet in je leven zinloos is! We komen met niets en we gaan met niets.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Aan het eind is alleen jezelf nog maar over.... snif. Dank je nu ben ik weer depressief.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
De meld misbruik knop help natuurlijk ook..
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Haha uiteindelijk komen we allemaal tot de conclusie dat alles wat je doet in je leven zinloos is! We komen met niets en we gaan met niets.
Alles wat je berijkt in je leven gaan uiteindelijk weer weg .. je eindigt met helemaal niks.
Best wel treurig als je erover denkt 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
waar ik me vaak aan erger is de volgende 'soort' opmerking:
Bij deze film moet je niet gaan zeuren over (vul een willekeurig negatief iets in, meestal iets met een stompzinnig scenario). Dit is een film waar je gewoon achteruit moet zitten en genieten!
AARGH! net of je bij Hollywood lopende band films (want daar gaat het vaak om) geen goed verhaal hoeft te hebben, of andersom je bij een 'intelligentere' film (wat dat is zal ik maar even in het midden laten) niet lekker achterover kan leunen en genieten. en als je lekker toch kritiek hebt op dergelijke films, dan neem je de film te serieus.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Als we het toch over zinloze berichten hebben vraag ik me toch af hoe Rolfwolf een leeg bericht kan plaatsen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik heb het even uitgetest en je moet gewoon een paar keer op enter drukken.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
AARGH! net of je bij Hollywood lopende band films (want daar gaat het vaak om) geen goed verhaal hoeft te hebben
Lijkt me niet meer dan logisch...
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Ik heb het even uitgetest en je moet gewoon een paar keer op enter drukken.
Juist. Of een spatie, mag ook. Waarmee is aangetoond dat zelfs een leeg bericht iets kan ophelderen en dus 'zinvol' kan zijn. 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Mag wel, hoeft helemaal niet.
Van jou niet. Van mij moet het wel. Op zijn minst moet het goed verteld zijn.
Dat zit natuurlijk in jouw hoofd.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Komt er weer een leuke discussie? 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Van jou niet. Van mij moet het wel. Op zijn minst moet het goed verteld zijn.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dit zijn duidelijke gevallen waarbij je het verschil in opzet heel goed waarneemt.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Je merkt natuurlijk verschil in opzet. Maar dat is geen reden films anders te beoordelen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Waarom niet? Dus Mullholland Drive zou je ook een punt minder geven als je vindt dat je de actiescenes al beter gezien hebt? Natuurlijk niet, want daar draait het niet om. Net zoals het niet draait om een sterk verhaal of realistisch ogende scenes bij de popcornfilms waar MB naar refereert.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Als die actiefilms genoeg andere goede punten hebben zal ik ze ook zeker hoog beoordelen. En MD heeft ook genoeg goede punten waarbij de actiescenes die volgens jou niet goed zijn ook niet tegen de goede punten opwegen. Maar het is geen reden aktiefilms automatisch hoger te beoordelen of op andere dingen omdat ze toch geen verhaal nodig hebben...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Niet automatisch natuurlijk. Het hangt af van de mate waarin die andere dingen (de punten waar het meer rond draait: actie, horror, guilty pleasure whatever...) goed zijn.
Ik vind opmerkingen als een slap verhaal, overdreven actiescenes of onrealistische stunts e.d. veelal nogal flauwe en te makkelijke argumenten bij sommige guilty pleasure - films. Zeker als ze dingen zeggen in de aard van: Zeer vermakelijk, maar geen sterk verhaal, DUS toch 2,5/5. Bijvoorbeeld. Dat vind ik zo hatelijk. Het strookt zo met gevoelsmatig stemmen...
En ik weet dat sommigen onder ons nu eenmaal altijd een sterk verhaal eisen, ook bij dit soort films die ze te serieus opvatten dan. Dat is iets anders. Ik vind het jammer en een foute instelling, maar kom... Dit blijft zijn persoonlijke gevoel/mentaliteit. Maar in dit voorbeeld is het me duidelijk geen stoorzender. Als je je echt stoort aan het verhaal, als het echt een verpester is geweest, dan kan je het niet "zeer vermakelijk" vinden. Je moet ervoor uitkomen wanneer je genoten hebt van een film, ook al heeft het een mager verhaal en ander critera die als "politiek correct" gezien worden. Je cijfer moet een weerspiegeling zijn van wat je zelf leuk vond.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Oke. Maar ik snap wel dat je een film een lager cijfer geeft bij gebrek aan verhaal. Hoeveel je er ook van genoten hebt.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik snap dit totaal niet.
Ik snap het wanneer je de sterkte van het verhaal persoonlijk hoedanook echt belangrijk vindt. Maar dan is het automatisch een domper op je kijkervaring, en is het onmogelijk dat je er heel erg van kan genieten. Je geeft dan natuurlijk een minder cijfer. Maar dit is iets anders.
Wanneer je een film een laag cijfer geeft, terwijl het toch een heel leuke kijkervaring was waar je heel veel van genoten hebt, is dat voor mij toch een duidelijke contradictie met je persoonlijk gevoel?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Vermaak en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Als ik lach om een aktiefilm met de redenen dat de sfx en acteerprestaties (etc)flink ondermaats zijn, vermaak ik me wel maar zie ik geen kwaliteit. Vermaak staat bij mij niet gelijk aan een automatisch hoge waardering.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Geen laag cijfer Djelle, maar een lager cijfer dan wanneer het verhaal wel goed was geweest.
Toch zijn er ook films waar de rest van de film zo goed is dat het verhaal mij niet meer uit maakt. Zoals Kill Bill Vol. 1, het is een heel simpel verhaal, vrouw word neergeschoten en wil wraak nemen, maar door de briljante uitvoering heeft hij wel 4.5* gekregen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Of een verhaal simpel of ingewikkeld is, doet er voor mij niet toe. Veel belangrijker vind ik hoe het verteld wordt.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Goed gesproken en een mooie conclusie van deze korte discussie!
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Inderdaad, het is de uitvoering die telt. En bij bv actiefilms zijn ondermeer het visuele vermaak en de actiescenes de belangrijkste elementen bij die uitvoering/vertelling van het verhaal. Hoe simpel of ingewikkeld het verhaal op zich eigenlijk is, speelt niet zo'n rol bij dit soort films. Dit wou ik net proberen duidelijk maken.
Vermaak en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Als ik lach om een aktiefilm met de redenen dat de sfx en acteerprestaties (etc)flink ondermaats zijn, vermaak ik me wel maar zie ik geen kwaliteit. Vermaak staat bij mij niet gelijk aan een automatisch hoge waardering.
Dat is dan weer iets anders. Als de SFX ondermaats zijn, dan zou dat een minpunt moeten zijn bij dit soort films (tenzij natuurlijk dat ie dan weer op nog iets anders zodanig uitblinkt dat zelfs dat goed gemaakt wordt, maar dit gebeurd niet zo veel). Je kan je vermaken in de zin van het grappig vinden, maar dat is meer uitlachen...
En acteerprestaties? Dat vind ik eigenlijk ook minder belangrijk bij vele van dit soort films. Als Arnie niet zo overtuigend speelt in Commando, dan zal ik me er niet zo aan storen. Zolang ik maar mannetjes op een leuke manier zie neergemaaid worden op mijn scherm ben ik tevreden. Hangt ook weer af van hoe serieus je dit soort films opvat.
Met vermaken bedoel ik echt ge-entertained zijn door bv indrukwekkende of boeiende actiescenes, (heel) mooie of amusante (niet in de betekenis van lachwekkend slecht) visuele effecten etc... Dan ga je de film toch niet minder beoordelen omdat het op zich natuurlijk wel een simpel verhaal heeft, terwijl je je ondanks dit, toch erg vermaakt hebt... Zijn relevante (essentiele) elementen/doeleinden zijn dan toch geslaagd of eventueel op topkwaliteit. En het is daar waar het om draait.