• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.996 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Maar daar hebben we het toch al ontelbare malen over gehad? Jij vindt voor sommige genres kermis voldoende. Ik niet.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Geen probleem natuurlijk. Hoe serieus je die films wil opvatten, en hoe zwaar het dan weegt op je kijkgenot is allemaal persoonlijk. Mij hoor je daar niks van zeggen.

Maar als ik hoor dat iemand duidelijk genoten heeft van een film en het toch een laag cijfer geeft, terwijl een of ander minpunt eigenlijk geen invloed gehad heeft op zijn kijkgenot, dan heb ik het er wel moeilijk mee ja. Da's iets anders.

pikas

• 74 messages
  • 191 votes

Rujar wrote:

Wie dit leest is gek!

Heb je je tekst nagelezen voor je hem poste ?

pikas

• 74 messages
  • 191 votes

Hannibal wrote:

Als we het toch over zinloze berichten hebben vraag ik me toch af hoe Rolfwolf een leeg bericht kan plaatsen.

Persoonlijk vond ik dat het meest zinvolle bericht.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Steeds vaker worden er topics geopend zonder dat daar überhaupt over nagedacht is. De zoekfunctie wordt niet gebruikt, maar dat is vooral vervelend voor moderators. Waaraan ik me erger, is dat men vaak een half idee heeft voor een topic en dan direct maar wat opent.

- Vaak is de bedoeling niet duidelijk.

- Het heeft niet altijd wat met films te maken.

- Een dergelijk topic bestaat al, of er bestaat al iets dat er wel heel erg op lijkt.

- Er heerst ideeënarmoede. Een idee voor een topic is leuk, maar omdat sommigen het leuk vinden, maakt het nog geen goed idee.

MM (en zijn gebruikers) is intelligenter dan de gemiddelde filmsite. Laten we dat ajb zo houden.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Mug wrote:

Wat ook forumvervuiling is, is het doorzeiken in en omtrent dit soort topics. Sommige gebruikers vinden dit soort topics gaaf, anderen een crime.

Je moet vooral alle zinloze topics waar geen hond wat aan heeft, er lekker doorheen laten. MM is voor mij nog steeds net wat intelligenter dan de gemiddelde filmsite, maar met het toestaan van elke willekeurig rotzooi, gaat het hard de verkeerde kant op. Ik zou wat selectiever zijn, maar goed wie ben ik. Enne een beetje tegengas (wat jij dan zeiken noemt--> je bent er zelf ook goed in), kan natuurlijk nooit kwaad. Je doet net of ik bij zo'n beetje elk topic dergelijke berichten plaats.

Er zijn tig topics waar ik het nut niet van inzie, maar daar ga ik niet om zitten te zeiken aldaar.

Als ook MM weer gewoon e.o.a. dom basisschool site-je wil worden, ga jullie gang maar. Misschien binnenkort een topic over wie de grootste lul heeft? Ook hartsikke leuk.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Welke topics vind jij dan bijv. nutteloos?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Voor diegenen die zich afvragen waarom ik gequote word... dit topic is voortgekomen uit http://www.moviemeter.nl/forum/2/4801/

Eens met mister blonde over groot aantal zinloze topics (m.n. filmgames). Wel moet gezegd worden dat vele topics al samengevoegd of gesloten worden, een enkele wordt verwijderd. Sowieso worden de mods al veelvuldig beticht van schoolmeester-gedrag, leden van de censuur-commissie, en natuurlijk fascisten/racisten (veelal verkeerd gespeld). We sluiten niet zo maar ieder nieuw topic.

Wat voornamelijk begrepen dient te worden is dat MovieMeter geen elitaire kliek van intelligentiae is. De site heeft gebruikers van basisschool-leerlingen t/m ouderen. Voor ieders wat wils, ook al leidt dat tot strubbelingen.

Sowieso vind ik (als gebruiker!!!) het forum een verijdelde chatbox. Sport-topics, dat 9/11 Conspiracy topic, en natuurlijk de veemarkt (knapste actrice/acteur) zijn niet echt topics waar ik op zit te wachten op een filmforum.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Goeie post.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Dat van racist (veelal verkeerd gespeld) stuur ik meestal dan ook in PM'tjes.

Onder forumvervuiling ook de zogenaamde postcount-topics: Het beste/slechtste van...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Persoonlijk erger ik mij ook kapot aan vele soorten topics hier op MovieMeter. Denk bijvoorbeeld alleen al eens aan elk topic waarbij wij leden worden gevraagd om een bepaalde film aan te raden dat over 'bla bla bla bla' gaat.

Maak hier een centraal topic van. Dan staat de hele mikmak daarvan ook netjes en overzichtelijk. Nu staan er wel tientallen topics kris kras door elkaar met 'kun je mij een film aanraden'. Erg onoverzichtelijk.

Zo kunnen er overigens nog tientallen topics worden samengevoegd. Denk alleen al aan het afscheiden van acteurs en actrices topics. Nergens voor nodig lijkt mij. Samenvoegen die handel. Verder ben ik het vrijwel volledig eens met mister blonde. Wanneer je een topic start, doe dit dan op z'n minst met enige moeite.

Het is leuk om een topic over je favoriete acteur te openen, maar begin dan niet met de zin "ik vind dit een goede acteur, jullie dan?". Zucht. Enige moeite, is dat nou zoveel gevraagd? Als je het mij vraagt kunnen dit soort topics meteen de prullenbak in, totdat iemand komt die wel moeite wil doen om een goed topic te openen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

[racisme] Dat soort berichten worden dan natuurlijk zonder pardon verwijderd (alhoewel dit soort akkefietjes 95% voorkomt via pm's).

Die opmerking heb ik geplaatst om duidelijk te maken dat niet iedereen 100% tevreden is. De een vindt dat het strenger moet, de ander vindt juist dat we de grens al lang overschreden hebben w.b. ingrepen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Yekezzez wrote:

Dat van racist (veelal verkeerd gespeld) stuur ik meestal dan ook in PM'tjes...

Waarom zou je dat uberhaupt doen

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hier een voorbeeld van een acteur topic. Erger de erger. Hoe kun je hier nou ooit een serieus topic van maken? Of in ieder geval een topic van niveau voor jong en oud.

Zo zijn er echt aardig wat topics die met slechts 1 regel beginnen en eigenlijk niets toevoegen aan MovieMeter. De filmgames vind ik overigens niet storend, het is altijd leuk om te zien. Ook is het een voordeel dat dit allemaal in slechts een topic staat. Interesseert het je niet, dan sla je het over.

Dit is helaas wat moeilijker met andere topics. Aangezien er zoveel topics bestaan die geen betekenis hebben of waarbij een film wordt aangeraden. Erg onoverzichtelijk.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Yekezzez wrote:

Dat van racist (veelal verkeerd gespeld) stuur ik meestal dan ook in PM'tjes.

. Moet je bij mij eens proberen. Dan ben je heel snel weg.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Doom wrote:

Het is leuk om een topic over je favoriete acteur te openen, maar begin dan niet met de zin "ik vind dit een goede acteur, jullie dan?". Zucht. Enige moeite, is dat nou zoveel gevraagd? Als je het mij vraagt kunnen dit soort topics meteen de prullenbak in, totdat iemand komt die wel moeite wil doen om een goed topic te openen.

Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Doom wrote:

Hier een voorbeeld van een acteur topic. Erger de erger. Hoe kun je hier nou ooit een serieus topic van maken? Of in ieder geval een topci met niveau voor jong en oud.

Als ik als mod (laat ik even mezelf als voorbeeld nemen) zo'n topic geopend zie worden, sluit ik hem meteen.

probleem is dat je soms niet aanwezig bent en wanneer je het topic uiteindelijk ziet is er al volop gereageerd en zijn mensen er daadwerkelijk serieus op in gegaan. moet je hem dan nog sluiten?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Je hebt gelijk dat je niet altijd meteen aanwezig bent om zo'n topic te sluiten. Lastig.

Is het misschien niet mogelijk om alleen het begin bericht te verwijderen? Zodat de serieuze berichten blijven staan over deze acteur.

Helaas sluit het verhaal van vele leden dan niet meer goed bij elkaar aan. Het is een lastig punt.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ach, de perfecte site bestaat niet. Al vraag ik me wel af wat dat zou geven mocht er echt superstrikt opgetreden worden met duidelijke regels over alles (bv: open je een topic over een acteur, doe dat dan met een kort maar krachtige uitleg waarom jij die geweldig vindt en stuur je idee eerst naar de mods etc).

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Wat een onzin Als je een topic opent met een geniale statement, kan de 2e post wel weer kompleet debiel zijn. Dus: Wat maakt het nou uit hoe je het topic Tom Cruise opent?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Even heel bot: we kunnen hier wel gaan klagen over het overmatig geopen van zinloze topics, maar erg veel verandering komt daar toch niet in. Zoals kos al zegt kan je een nutteloos topic sluiten, maar er zijn genoeg mensen die dat topic niet nutteloos vinden. En je kan wel proberen het niveau hoog te houden, maar dat lukt je toch niet tenzij je de grenzen van het openbaar forum wilt aanpassen en dát past niet bij MM.

Hoe dan ook, topics zijn er voor je ervaringen/mening/enz. Dus daar hoort dit topic ook bij, ookal is het "zinloos" omdat klagen over dit onderwerp weinig invloed zal hebben op de mensen die verantwoordelijk zijn voor de desbetreffende topic.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Zit ook weer wat in. Het is erg lastig. MovieMeter staat al bekend om zijn strenge regels, althans volgens Wikipedia.

Er moet gewoon een grens worden getrokken. Wat mag wel en wat mag niet?

Ik denk trouwens dat het samenvoegen van een paar topics wel wat ergenis kan wegnemen en het wat overzichtelijker kan maken. Maar ja, wat er ook gebeurt. MovieMeter is de beste Nederlandse film site. Ik zal hoe dan ook blijven.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Even heel bot: we kunnen hier wel gaan klagen over het overmatig geopen van zinloze topics, maar erg veel verandering komt daar toch niet in. Zoals kos al zegt kan je een nutteloos topic sluiten, maar er zijn genoeg mensen die dat topic niet nutteloos vinden. En je kan wel proberen het niveau hoog te houden, maar dat lukt je toch niet tenzij je de grenzen van het openbaar forum wilt aanpassen en dát past niet bij MM.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Er moeten ergens wel grenzen zijn en wat mij betreft zijn die met dat 'waar kom je vandaan' topic wel overschreden, al was het maar door de vorm. Het is dat het op MuMe zo leuk gevonden werd en hier weinig mensen klaagden, anders had ik 'm wel gesloten.

De volgende keer is het namelijk 'ben je links of rechts?' of 'wie doet bij jou de was?'

*pa (3)

*ma (5)

*oma (2)

*zelf(2)

etc.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Yekezzez wrote:

Onder forumvervuiling ook de zogenaamde postcount-topics: Het beste/slechtste van...

Zegt de bedenker van de knock- out game!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

*pa (3)

*ma (5)

*oma (2)

*zelf(2)

*Wasmachine (1)***

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Wat maybe een beetje kan helpen is een sticky maken in elke categorie met hierin "spelregels".. Tuurlijk zullen er alsnog "nutteloze" topics geopend worden, maar het kan toch voor beginners wat helpen. Bovendien staat op MovieMeter naar mijn mening zowieso slecht aangegeven wat wél en wat níet mag.

At last; ik erger me er totaal niet aan, heb wel beter te doen

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo als je een topic niet boeiend vindt, ga je er toch gewoon niet heen ?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Chainsaw wrote:

(quote)

Zegt de bedenker van de knock- out game!

In my defense:

Postcount was niet de intentie. Bewijslast Al had het honderd jaar geduurd. Daarnaast houd ik mij ook niet actief bezig met de knock-out. Ik post er zeer zelden.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Heyyyy the Strange Movieeeeks knock out - sweet sweet nostalgia

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Reinbo wrote:

*pa (3)

*ma (5)

*oma (2)

*zelf(2)

*Wasmachine (1)***

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.