- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)
Mojo Pin
-
- 291 messages
- 0 votes
Ma hoort bovenaan te staan, daar is al 5x op gestemd.
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Strengere moderators om het intellingentiepeil hoog te houden lijken me geen goede zaak. De site zou veranderen in een kleurloze haven voor droogstoppels waar posts zoals deze onmogelijk zijn.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik denk trouwens dat het samenvoegen van een paar topics wel wat ergenis kan wegnemen en het wat overzichtelijker kan maken.
Daar heb je denk ik gelijk in, maargoed, als topics gesloten worden verdwijnen ze toch de duisternis in en is er slechts voor één gebruiker een centraal topic geopend (als je begrijpt wat ik bedoel). Maargoed, ik zal mijn mening over een prullenbak op het forum niet verder doorvoeren. En trouwens,

Laat dat "film" maar weg 
Ik ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Er moeten ergens wel grenzen zijn en wat mij betreft zijn die met dat 'waar kom je vandaan' topic wel overschreden, al was het maar door de vorm. Het is dat het op MuMe zo leuk gevonden werd en hier weinig mensen klaagden, anders had ik 'm wel gesloten.
De volgende keer is het namelijk 'ben je links of rechts?' of 'wie doet bij jou de was?'
*pa (3)
*ma (5)
*oma (2)
*zelf(2)
etc.
Ik zeg ook niet dat het niet anders moet, maar tenzij er de moderators zin hebben om MM full-time in de gaten te houden blijf je situaties zoals je die hiervoor al noemde houden. Ik ben het met je eens dat de grens tussen onzin en zinvol erg klein aan het worden is op het forum, en wellicht kan er bijv. een slotje op het "waar kom je vandaan" topic en soortgelijke topics, mijn punt was alleen dat klagen erover niets helpt omdat 1/100ste van de gebruikers dit topic leest en besluit er iets aan te doen. Áls we het erover eens kunnen worden waar de grens is dan kan er ook iets aan gedaan worden.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Ach laat ook maar 
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
- Vaak is de bedoeling niet duidelijk.
- Het heeft niet altijd wat met films te maken.
.
De topic "waar komt iedereen vandaan" ( de reden waarom deze topic is opgezet) staat onder het kopje "deze site -> gebruiker" en niet onder het kopje van films.
Dit is wel een filmsite, maar interesse tonen in waar je mede-sitegebruikers vandaan komen, is toch niet zo heel erg ?
Dat er onzinnige topics op staan, ben ik wel mee eens, maar ach, die negeer je dan toch gewoon. Je kan nou eenmaal nooit iedereen tevreden stellen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik stoor mezelf niet zo aan onzinnige topics. Die negeer ik over het algemeen. Maar op zich zou ik er niks op tegen hebben als het hele Overige-gedeelte van het forum verdween, want dat heeft toch niets met films te maken. Dat er wat gebruikers-topics zijn is wel leuk om beter kennis te maken met de andere gebruikers, al moet het niet te gek worden. Meest storend vind ik eigenlijk de spelletjes of topics die draaien om het uiterlijk van acteurs/ actrices. Een zo'n topic is nog wel leuk, maar wat heeft stemmen uitbrengen op het uiterlijk van deze figuren met film te maken. Zijn vaak erg flauwe topics. De andere filmgames vind ik overigens wel leuk.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Om mijn stem even te laten horen , ik ben het er zeker mee eens. Het moet allemaal een beetje overzichtelijk blijven en nutteloze dingen / honderden sub forums over een bepaald stukje uit een film or w/e moeten gesloten worden , kan dat allemaal niet in een grote klaag-bak ofzo ?
Dan nog een puntje die ik ook hier maar eens aankaart , waarom al die rotzooi toe staan maar maar 1 sport topic waar zoveel aandacht voor is ( na films )
Oke mijn klaagzegje gedaan , verder is MM natuurlijk nog steeds erg volwassen tegenover andere fora's.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Maar op zich zou ik er niks op tegen hebben als het hele Overige-gedeelte van het forum verdween, want dat heeft toch niets met films te maken.
Op elk forum, of het nou over voetbal of paarden gaat, is er een plek waar leden kunnen praten over allerlei andere zaken die niets met het hoofd onderwerp te maken hebben. Hier erger ik mij helemaal niet aan, dit maakt het allemaal wat leuker en persoonlijker.
Waarom mag er niet in een topic over voetbal worden gepraat? Niets mis mee, het is slechts een topic. Het "overige" forum gedeelte is normaal en moet ook zeker blijven. Gezellig praten, over allerlei zaken.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Maar op zich zou ik er niks op tegen hebben als het hele Overige-gedeelte van het forum verdween, want dat heeft toch niets met films te maken.
Op steeds meer forums zie ik n.l., dat het "overige" forumgedeelte het eigenlijke forum "overschaduwd". Voorbeeld stripforum De getekende Reep met levendig, -OFF-TOPIC- het "overige"- forumgedeelte DE CHOCELATE BAR; zelfs met een boeiende film-thread.... (Omdat ze al aan de limiet waren, moest de server worden uitgebreid.)
"Onzinnige"(filmgerelateerde) topics kun je ook negeren natuurlijk, voor ieder wat wils.
Meest storend vind ik eigenlijk de spelletjes of topics die draaien om het uiterlijk van acteurs/ actrices. Een zo'n topic is nog wel leuk, maar wat heeft stemmen uitbrengen op het uiterlijk van deze figuren met film te maken. Zijn vaak erg flauwe topics.
glamourgirlsurvey * All-Time Glamour Girls Survey (moet je wel ingelogd zijn bij Yahoo.).
Heel veel, eigenlijk alleen maar polls, met 210 GB aan fotogalleries, verdeeld over inmiddels 7 Yahoo-groepen.
(Voor de geinteresseerden: print-screen (171kB, click to enlarge); subscribe: [email protected] )
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Sowieso worden de mods al veelvuldig beticht van schoolmeester-gedrag, leden van de censuur-commissie, en natuurlijk fascisten/racisten (veelal verkeerd gespeld).
Dit topic is ook geen kritiek op de Moderators, dat voorop gesteld.
Als ik een Moderator was (godzijdank dat het niet zo is), zou ik het toetsen aan de criteria die ik in het eerste bericht beschreef. Voldoet het niet aan één van die vier eisen, zou ik het weghalen.
Verder wil ik helemaal geen intellectueel (val ik al af) kliekje. Ook met mensen die alles behalve intellectueel zijn, basisscholier (niets mis mee hoor) of bejaard kan je heel leuk over films ouwehoeren. Zolang de onderwerpen maar interessant zijn. En daar zit het 'em meteen in; wie bepaalt dat? Moeilijk, snap ik ook wel. Toch schat ik het beoordelingsvermogen van een Mod hoger in, dan dat van de gemiddelde noob.
Verder eens met wat Mug schreef.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Op elk forum, of het nou over voetbal of paarden gaat, is er een plek waar leden kunnen praten over allerlei andere zaken die niets met het hoofd onderwerp te maken hebben. Hier erger ik mij helemaal niet aan, dit maakt het allemaal wat leuker en persoonlijker.
Waarom mag er niet in een topic over voetbal worden gepraat? Niets mis mee, het is slechts een topic. Het "overige" forum gedeelte is normaal en moet ook zeker blijven. Gezellig praten, over allerlei zaken.
Ik zeg ook nergens dat ik me erger aan het overige gedeelte van het forum. Het ging er mij meer om dat dit verder een beetje overbodig was op een filmsite. Verder maakt het me niks uit of het bestaat of niet; ik maak er ook gebruik van.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Bovendien bindt het mensen en houdt het mensen langer op de site. Niet onbelangrijk natuurlijk!
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Een overig topic is gewooon erg belangrijk.
Dat is overal zo het onderwerp kan nog zo een hobby van je zijn maar je wil toch soms ook over iets anders praten.
Zo is dat bij mij ook .. MM draait bij mij vooral om films , recensies , stemmen etc maar omdat het ook een leuk forum is met o.a een overig gedeelte voor al mijn andere intresses kan MM overal aan voldoen om het tot een blijfend forum voor mij te zijn.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Laatste 4 berichten bij The Godfather:
Prachtige film.
5.0*
niks aan toe te voegen 5*
geweldige film.
5.0

Geweldige film, 5* 
Kan hier werkelijk niets aan gedaan worden? Ik durf niet eens meer op de link te klikken wanneer er een update is bij deze (en vele andere) film(s).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit rijtje is een beetje flauw ja.
An sich is er niks mis met deze berichten. Niet verboden op deze site. Je hoeft niet bij elke film een recensie te plaatsen, mag ook eens kort zijn.
Als users enkel zulke berichten plaatsen wordt dat wel aangepakt. (per user bekeken)
Populaire films hebben hier overigens drastisch meer last van.
Tips kunnen natuurlijk altijd per pm gemeld worden aan de mods.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Grappig Goodfella ik wou net hetzelfde zeggen 
Begint idd heel irritant te worden maar ik moet bekennen dat ik dat in het begin ook wel heb gedaan. Maar ben (hopelijk) ondertussen dat niveau een beetje ontgroeit en plaats ik nu meestal wat nuttigere berichten (nee ik neem mezelf niet te serieus hoor
). Ik hoop dat bij hen hetzelfde gebeurt. Er mag ook best iets bij de desbetreffende film van gezegd worden. Dat is dan ook verder geen verwijt aan die user de user moet het meer als feed-back zien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Rijtje is volledig terrecht en begrijpelijk.
Enige vraag die men kan stellen is waarom ongemotiveerde positieve reacties eerder worden begrepen dan negatieve reacties bij goede films en bij slechte films vice versa. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Omdat fans zich daar niet aan storen. Die motivatie kunnen ze er zelf wel bijbedenken uiteraard 
Blijft verder redelijk flauw, zulke berichten. Kan je evengoed aan de stemmen zien, of mensen het goed of slecht vonden.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Daar erger ik me dood aan. Ik zou er zelfs een nieuwe regel voor invoegen: Geen korte slogans over een film zonder op zijn minst 2 beargumenteerde kwaliteiten/tekortkomingen erbij te zetten.
Maar dat zal ook weer iets 'onrealiseerbaars' zijn zeker? 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik snap niet waarom mensen zich daar zo druk over maken... lees er gewoon overheen. Niemand verplicht je letter voor letter alles tot je op te nemen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik moet er niet aan denken dat iedereen paginalange betogen gaat houden. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Het maakt het zoeken naar zinvole posts gewoon onnodig moeilijker. Daarom maken mensen zich er druk over.
Met spam in je email is ook helemaal niks mis dan ?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja, en daarbij: in die redenering kan je zo alles tolereren. Ach ja, want 'je kunt er gewoon overheenlezen, niemand verplicht je'. Algemene regels daaromtrent zijn uberhaupt niet nodig dan.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Met spam in je email is ook helemaal niks mis dan ?
appels en peren
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ik wilde juist een topic openen over wat MovieMeter wil bereiken in de dicussies bij films. Recensies, onderbouwde meningen? Natuurlijk. Maar dit soort loze one-liners die zoals OH zegt uiteraard aan het gegeven cijfer te zien, nou nee.
Mijn ideaalbeeld is dat bij films alleen maar mooie discussies, handige informatie/nieuwtjes en goed onderbouwde meningen staan. Met Knispers laatste opmerking ben ik het dan ook oneens (of betekent de
dat hij het tegenovergestelde bedoelt?).
Vooral bij de blockbusters kun je de zinnige berichten, met interessante visies, NIET meer terugvinden. Bovendien gaat een eventuele boeiende recensie zo al gauw verloren, zodat het aantal reacties hierop minder wordt.
Blood Diamond bijvoorbeeld:
HElehelhele goed film een van de beste die ik ooit gezien heb

goede film is een dikke 4 waard
Hele goede film echt een aanrader om te kijken 
Geef hem een Dikke 5 
Geweldige film.
5,0
Fantastische film! heel mooi verhaal en Leonardo was ook weer super!!
Iedere populaire film heeft hier last van. Het gaat wel erg ver om regels vast te leggen; af en toe is dit soort berichten niet erg, maar ik vind dat er wel wat strenger opgetreden mag worden. Dit kan dan per film/per bericht bekeken kunnen worden, hetgeen helaas tijdrovend is met zoveel gebruikers.
Is het raadzaam/gewild een mod per PM hierop te wijzen?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Er zijn geen regels voor de lengte van de berichten. En dat blijft ook zo. Je zult dit soort berichten dus blijven houden.
Mocht een user een hele serie berichten plaatsen die alleen maar nietszeggend zijn dan gaan we er iets van zeggen. Als je zoiets merkt mag je ons daarop wijzen via een alert of PM.
edit>> precies wat Kappeuter hierboven zegt dus.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ja, Kappeuter's post heb ik gelezen. Wat ik bedoelde was meer: als ik ergens merk dat dit soort berichten aan een stuk door komt, echter door meerdere personen en niet één iemand, heeft het dus weinig zin te alert-en/PM-en omdat dat toegestaan is?
Ok.
Het is ook logisch dat er geen regels komen over de lengte van berichten, want het gaat om de zinnigheid ervan.
Het blijft alleen zo lastig om bij populaire films een discussie te hebben of te lezen 
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
ik ben slecht in lange berichten schrijven bij een film, meestal is het zo'n 3 regelstjes lang, is dat erg?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
ik ben slecht in lange berichten schrijven bij een film, meestal is het zo'n 3 regelstjes lang, is dat erg?
Voor sommige wel en er zijn toch wel films waarbij je meer weet te lullen.