• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Recensiefilter (forumvervuiling + ideeën)

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Een vriendensysteem, of een systeem waarbij de "harde kern" op een of andere manier te filteren is, zorgt er voor dat je die leuke nieuwe gebruiker niet ontdekt.

Zoals weleens vaker gezegd. Dit als aanvulling, zou de redding voor MovieMeter betekenen . Maar wel optioneel dan, zodat je ook de normale updates en discussies kunt lezen, zodat je wél die ene leuke nieuwe user nog kunt ontdekken.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Begin er ook wel wat voor te voelen, dan misschien twee opties in het updates lijstje; 'film gewoon openen' & 'film met vriendenlijst openen' of iets dergelijks. Zo'n selectie lijkt me dan vooral fijn bij de blockbusters etc. terwijl je de berichten van onbekende films dan geheel kun lezen

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Jordy wrote:

Ik vind het ook een interessant "probleem". Het oorspronkelijke idee van de site was altijd: de stemmen gebruik je voor een "snel" waardeoordeel, en als je meer tijd hebt lees je de hele discussie. Dat laatste wordt natuurlijk steeds moeilijker.

Handmatig alle "overbodige" berichten wegmodden is teveel werk, ben ik bang.

Een vriendensysteem, of een systeem waarbij de "harde kern" op een of andere manier te filteren is, zorgt er voor dat je die leuke nieuwe gebruiker niet ontdekt.

Een systeem waarbij iedereen berichten een plusje of minnetje kan geven, zorgt er weer voor dat die ene verfrissende kritiekpost bij een klassieker wordt weggemod door "de rest".

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit wat hier nou de oplossing voor is.

Het lijkt me dat op deze manier de gebruikers worden ingeschakeld als moderators op de site. Gebruikers die bepalen welke recensies punten krijgen, van wie wil ik welke berichten lezen, hoe lang mogen die berichten zijn en zijn die wel zinnig... Op zich wel goeie ideeën om uit de 'overbodige' berichten de recensies er uit te pikken, maar in praktijk gaat dat leiden tot censuur en problemen bij discussie tussen verschillende gebruikers waarvan maar een deel in je lijst staat of waarvan je een deel in de 'negeerlijst' zou staan. Vooral het puntensysteem gaat volgens mij tot gevolg hebben dat voorstanders van een film de positieve berichten veel punten gaan geven aan die berichten en minputen aan iemand die kritisch is of anders naar de film kijkt.

Het is niet gemakkelijk om een systeem te vinden zodat de berichten van 'vetcool'-niveau er uit te filteren. Tenslotte zit je bij sommige films met een berichtengeschiedenis van een 5-tal jaar gepost door allerhande gebruikers die niet altijd even gemotiveerde berichten neerzetten. Maar ik begrijp de frustratie wel. Als ik naar de bioscoop ga of twijfel tussen enkele films op tv wil ik ook graag enkele recensie kennen om te weten welke film ook in mijn smaak zal liggen. Vooral bij de commercielere (ik moet ook wat rekening houden met mijn vriendin en soms vrij commerciele films bekijken) omdat een Pirates of the carribean veel sterren krijgt, maar ik toch verkies voor bvb The Departed of Blood Diamond. Daar zie je het niet aan de sterren maar wel aan de recensies welke film dan in je smaak liggen. Maar door hun commerciele vorm bevatten ze allen wel veel meer stemmen om door te worstelen dan een film als bvb 'The constant gardener' die bij de krant te koop is en ik wil kopen als hij mij aanspreekt (wat ik dus zonder spijt ook gedaan heb)

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Met alle respect, ik vind het een tamelijk onzinnige discussie en wel hierom.

Iedere gebruiker heeft op deze website een "mijn updates" knop. Men kan dus uit de talloze onderwerpen een persoonlijke selectie maken en alleen die selectie bekijken. (ik maak hier gretig gebruik van)

Natuurlijk spreekt een bepaald persoon iemand meer aan dan een ander persoon in de context van recensies die men schrijft, commentaar op een film, top 10, 100, 1000-.lijstjes etc.

Maar dat is juist de essentie van een "openbaar" forum, me dunkt.

Ik zit hier, actief, nog maar een korte tijd en constateer dat er sprake is van "groepjes" die wedijveren over tal van zaken. Dat is op zichzelf geheel niet uniek te noemen want dat komt men op elk forum tegen namelijk. De vraag is alleen, is het hinderlijk? Nee, de vraag is, is het "echt" hinderlijk?

Het antwoord op die vraag is mijns inziens "nee" omdat, niet eens voor iedereen, hier hooguit sprake is van een select gezelschap die schijnbaar de mening, of de wijze waarop deze geuit wordt, van een ander gezelschap niet kan tolereren. Ik chargeer hier even voor de duidelijkheid.

Ik zou dan stellen, sla die stukken dan gewoon over.

Serieus.

Ik kom al jaren op diverse fora en de gouden regel die op die sites geld en hier ook herhaald kan worden betreft: als een commentaar je niet bevalt, sla deze dan gewoon over.

Simple as that.

Mijn vriendin vertelde mij ooit, als jij je loopt te irriteren aan een bepaald persoon op het forum, aan wie irriteer jij je dan echt? Zonder quasi diepzinnig pretenties raakt ze daarmee doodeenvoudig de juiste snaar. Denk daar maar eens over na.

De huidige functionaliteit van deze website is prima in orde! Ik kan hooguit "nieuwe" elementen verzinnen die deze website wellicht meer allure geeft. Maar dat betreft een ander debat.

Vriendelijke groet,

D.D.Dragsel

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

dragje wrote:

Ik kom al jaren op diverse fora en de gouden regel die op die sites geld en hier ook herhaald kan worden betreft: als een commentaar je niet bevalt, sla deze dan gewoon over.

Simple as that.

Zo simpel is het niet.

Het probleem is dat het 'overslaan' stukken moeilijker is geworden met het enorme aantal nieuwe gebruikers en berichten. Als slechts 1 op de 10 berichten (of nog erger) enige interesse bij mij opwekt, word ik daar moe van en vergaat me het plezier in het lezen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

dragje wrote:

Iedere gebruiker heeft op deze website een "mijn updates" knop. Men kan dus uit de talloze onderwerpen een persoonlijke selectie maken en alleen die selectie bekijken. (ik maak hier gretig gebruik van)

Het is enkel handig voor films die je beoordeeld, om er de discussies op te volgen in 'mijn updates' en de reacties te bekijken op jouw oordeel. Maar als ik een film wil huren of bekijken staat die daar nog niet in en wil ik graag tussen alle berichten de recensies er uit vissen die gemotiveerd zijn met de plus- en minpunten van de film. Het verschilt als iemand 5 sterren geeft omdat zij stapelgek is van Johnny Depp of 5 sterren vanwege het sterk uitgewerkte thema of de originele regiestijl...

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

Zo simpel is het niet.

Het probleem is dat het 'overslaan' stukken moeilijker is geworden met het enorme aantal nieuwe gebruikers en berichten. Als slechts 1 op de 10 berichten (of nog erger) enige interesse bij mij opwekt, wordt ik daar moe van en vergaat me het plezier in het lezen.

Ach kom, nu chargeert u. 1 op de 10 berichten wekt uw interesse? Met zoveel dédain het probleem omschrijven is mijns inziens tamelijk overdreven. Maar dat terzijde.

Ok! U irriteert zich hieraan. Maar als in potentie deze website aan bezoekers, met hun mening, u zo weinig te bieden hebben dan denk ik serieus dat u niet de oplossing binnen deze website moet zoeken. Het betreft namelijk een openbaar forum, niet een forum voor een selectief gezelschap.

Uw klacht in deze is daarom ook tamelijk omslachtig, namelijk: beklag doen over de kwaliteit van meningen op een openbaar forum.

Zeg nu zelf, dat is toch een contradictie in terminus in optima forma?

Maar goed, laat ik dan met een pragmatische oplossing komen. Waarom niet een knop, naast die van "meld misbruik-knop" die eenmaal geactiveerd ervoor zorgt dat als bepaalde personen hebben gereageerd u een e-mail krijgt met een link verwijzing naar de juiste pagina om het commentaar van de gebruiker of gebruikers te kunnen lezen.

Probleem opgelost.

p.s. deze functie bestaat dan ook op tal van dit soort discussie websites.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Het is enkel handig voor films die je beoordeeld, om er de discussies op te volgen in 'mijn updates' en de reacties te bekijken op jouw oordeel. Maar als ik een film wil huren of bekijken staat die daar nog niet in en wil ik graag tussen alle berichten de recensies er uit vissen die gemotiveerd zijn met de plus- en minpunten van de film. Het verschilt als iemand 5 sterren geeft omdat zij stapelgek is van Johnny Depp of 5 sterren vanwege het sterk uitgewerkte thema of de originele regiestijl...

U heeft hier een punt, echter zie mijn antwoord hieronder. Ik had voor dit "probleem" een oplossing voor handen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Je mag gerust tutoyeren ...

dragje wrote:

Ok! U irriteert zich hieraan. Maar als in potentie deze website aan bezoekers, met hun mening, u zo weinig te bieden hebben dan denk ik serieus dat u niet de oplossing binnen deze website moet zoeken. Het betreft namelijk een openbaar forum, niet een forum voor een selectief gezelschap.

Uw klacht in deze is daarom ook tamelijk omslachtig, namelijk: beklag doen over de kwaliteit van meningen op een openbaar forum.

Zeg nu zelf, dat is toch een contradictie in terminus in optima forma?

Nee.

Het gaat niet over een selectief gezelschap maar over kwaliteits selectie (voor jezelf!). Het is een feit dat met de (enorme) groei van de site ook het aantal berichten dat niets toegevoegd is toegenomen. Het doel van de site is het voeren van discussies; het plaatsten van berichten met fatsoenlijke argumentatie. Het is gewoon jammer dat berichten die iets toevoegen 'verloren' lijken te gaan in de kleurloze massa.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

Nee.

Het gaat niet over een selectief gezelschap maar over kwaliteits selectie (voor jezelf!). Het is een feit dat met de (enorme) groei van de site ook het aantal berichten dat niets toegevoegd is toegenomen. Het doel van de site is het voeren van discussies; het plaatsten van berichten met fatsoenlijke argumentatie. Het is gewoon jammer dat berichten die iets toevoegen 'verloren' lijken te gaan in de kleurloze massa.

Het probleem echter is dat ik nog jij kunnen bepalen wat de norm zou moeten zijn. De enige oplossing voor de toename aan berichten is dat de moderators heel streng toezien of hetgeen waarover geschreven wordt nog "on topic" is.

Daar kan iedereen het over eens zijn, lijkt mij.

Voorts kwam ik met een mogelijke oplossing hiervoor, een oplossing die mijns inziens prima kan werken. Zie voorgaande posting.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

We moeten de discussie nu niet gaan veranderen in een discussie over de vraag "hoe negeer ik Pietje of Jantje" of hoe kan ik alleen de berichten "van niveau" lezen.. Het gaat er volgens mij om dat het bij het groeiend aantal berichten op de site moeilijk is om bij het uitzoeken van een film, snel even de berichten te vinden die daadwerkelijk een recensie of mening van de film betreffen.

Een filter op aantal woorden of tekens vind ik persoonlijk geen goede oplossing. Zo vind ik persoonlijk een kort bericht met een treffende mening veel waardevoller dan een ellenlange uiteenzetting over alle voors en tegens.

Ook de suggestie van een vriendensysteem vind ik van een te beperkte blik op het "probleem" getuigen. Het is namelijk niet alleen een probleem voor de "harde kern" die weet wie ze interessnant vinden en die de tijd willen nemen om een vriendjesclubje in te stellen. Het gaat net zo goed om de mensen die hier niet eens ingeschreven zijn maar toch snel wat goede meningen willen lezen bij een film.

Ik voel daarom denk ik het meest voor een oplossing waarbij elke gebruiker bij elke film 1 bericht van zichzelf markeren als "dit is mijn mening/recensie". Aan de hand daarvan kan een filter ingesteld worden waarmee geswitcht kan worden tussen de gehele discussie of alleen de meningen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Zie persoonlijk minder in meer ingrijpen van de mods, omdat je daardoor je bijna verplicht wordt over niets anders dan de film te praten en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling volgens mij.

Zie zelf ook wel iets in het rating systeem waar bijvooorbeeld enkele mensen voor aangesteld worden, die een bericht het kopje 'recensie' kunnen geven. Lijkt me een beter systeem, dan elk enig off-topic bericht aan banden te leggen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Geen slecht idee, Jordy, om elke gebruker 1 bericht te laten aanduiden als zijn algemene recensie. Zo krijg je eerst een mening aan de hand van de sterren. Daarna een overzicht op recensies, 1 per persoon. En als je nog meer wil weten kan je nog altijd door de berichten worstelen. Wie zijn mening bij wil schaven kan altijd een ander bericht als hoofdrecensie zetten. Om zicht te krijgen op een film zijn gemotiveerde recensies trouwens veel interessanter dan discussies tussen mensen die de film al gezien hebben. En die kunnen nog altijd op de huidige manier gevolgd worden.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Het probleem is wel, wanneer je zelf aan kan geven of iets een recensie is of niet, dat er altijd grapjassen zijn die elke bericht als recensie aanvinken.

• 31148 messages
  • 5448 votes

gotti wrote:

Het probleem is wel, wanneer je zelf aan kan geven of iets een recensie is of niet, dat er altijd grapjassen zijn die elke bericht als recensie aanvinken.

Iedereen kiest van zichzelf wel bericht hij beziet als recensie en voor hem in één bericht z'n belangrijkste bespreking is van de film. Niet dat je andermans berichten moet beoordelen. Nadeel is wel dat iedereen dat moet doen of je krijgt opnieuw geen volledig beeld natuurlijk...

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

dragje wrote:

[Het probleem echter is dat ik nog jij kunnen bepalen wat de norm zou moeten zijn. De enige oplossing voor de toename aan berichten is dat de moderators heel streng toezien of hetgeen waarover geschreven wordt nog "on topic" is.

Voor mezelf kan ik dat heel goed bepalen, ik weet precies van welke gebruikers ik berichten op prijs stel. Negeer/vrienden systeem lijkt me dan ook prima.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Iedereen kiest van zichzelf wel bericht hij beziet als recensie en voor hem in één bericht z'n belangrijkste bespreking is van de film. Niet dat je andermans berichten moet beoordelen. Nadeel is wel dat iedereen dat moet doen of je krijgt opnieuw geen volledig beeld natuurlijk...

Wat gotti volgens mij bedoelt is dat zelfs in dit geval alle "vet coole film 5*" berichten aangestipt kunnen worden als recensie. Dit is dus weer een extra last voor de mods... Maar toch is het idee an sich niet slecht. Wat nou als er bij recensie berichten een minimum van .. 100? .. woorden geldt?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik volg dit topic niet echt of zo dus sorry als dit een onzinning idee/voorstel is...

Maar als je nu een extra tabblad maakt bij een film met 'Recensies'?

Dan kan iedereen daar één recensie plaatsen als hij/zij wil volgens officiele richtlijnen waaraan een recensie moet voldoen. Hier kan dan niemand op reageren, want discussieren doe je in het bestaande topic van de film.

Voordeel is dan dat je als je recensies wilt lezen, je alleen maar op het tabblad 'Recensies' hoeft te klikken zonder dat je onzinnige berichten tegen komt.

Nadeel is dat er (weer extra) moderators moeten komen die recensies goedkeuren op regels, fouten en dergelijke en of ze er tijd voor hebben of zin in hebben is de vraag.

Maar ik doe maar een suggestie

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Ik voel daarom denk ik het meest voor een oplossing waarbij elke gebruiker bij elke film 1 bericht van zichzelf markeren als "dit is mijn mening/recensie". Aan de hand daarvan kan een filter ingesteld worden waarmee geswitcht kan worden tussen de gehele discussie of alleen de meningen.

Ook goed. Bouw het systeem dan wel op dusdanige wijze dat een bericht pas geplaatst kan worden als een bezoeker heeft aangegeven wat voor "type" categorie het betreft. Daar kan men dan ook gelijk aangeven of het bericht al dan niet spoilers bevat.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

Een filter op aantal woorden of tekens vind ik persoonlijk geen goede oplossing. Zo vind ik persoonlijk een kort bericht met een treffende mening veel waardevoller dan een ellenlange uiteenzetting over alle voors en tegens.

Da's dan een misinterpretatie van het voorstel. Niemand heeft het over ellenlange recensies. 100 woorden is ongeveer 2 korte alinea's. Desnoods zet je het op 50 woorden, maar dan heb je even snel en effectief de 'geweldige film 5 sterren' berichten eruit gefilterd. Misschien mis je dan ook wat andere interessante korte berichten ja, maar die lees je dan wel weer als je normaal de discussie leest. Zoals gezegd, het is een aanvulling, geen vervanging.

En wie garandeert dan dat iemand zijn 'Meesterwerk 5*' bericht hier niet bij markeert? Lijkt me uitermate 'fraude'-gevoelig systeem. Daar kun je dan weer modtools voor maken, maar dat lijkt me uitermate bewerkelijk. Dan kun je daar wel tientallen alerts op verwachten per dag schat ik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Het voorgestelde vriendensysteem lijkt mij inderdaad meer een aanvulling op de site dan een oplossing voor het probleem.

Zelf aangeduide recensies zijn een aardig idee, volgens mij zal het ook niet meteen gebruikt worden door de "meesterwerk, 5*" posters aangezien die toch al niet te veel moeite willen nemen, maar je mist zo wel de herkijkrecensies natuurlijk. Vaak even boeiend, misschien wel boeiender dan de originele recensies. Als gebruiker kan je dat dan wel weer aanpassen, maar dat geeft weer een hoop extra werk.

"Negeren" is uiteraard een optie maar geen werkbare als je een film gezien hebt met waar 30 paginas aan tekst staat. Na 5 paginas ben je het dan wel weer beu.

Sowieso blijf ik het aangewezen vinden dat de korte "nutteloze" (zoals eerder beschreven in dit topic) berichten verwijderd moeten worden. Wanneer users zich daar ook voor inschakelen dit te melden en wanneer mods dit snel (via aparte weg) kunnen afhandelen zal dit de site al een stuk mooier maken.

Alleen lost dat het "recensie" probleem niet op. Hoewel niet perfect lijkt Jordy's voorstel mij momenteel het beste.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

kappeuter wrote:

(quote)

En wie garandeert dan dat iemand zijn 'Meesterwerk 5*' bericht hier niet bij markeert? Lijkt me uitermate 'fraude'-gevoelig systeem. Daar kun je dan weer modtools voor maken, maar dat lijkt me uitermate bewerkelijk. Dan kun je daar wel tientallen alerts op verwachten per dag schat ik.

Zoals ik al zei - maak een tabblad voor recensies en zet daar een minimum aantal woorden op. Dan krijg je ten eerste alleen maar recensies te zien en ten tweede is het onmogelijk om er teveel bullshit in te plaatsen. Berichten onder het minimum kunnen alsnog bij de gewone discussie gezet worden

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Zo'n tabblad 'recensies" moet dan wel enkel functioneren als filter op de gewone thread. Je kan geen berichten in recensies gaan plaatsen en die niet in de gewone thread tonen uiteraard. Zo verlies je het hele discussieplatform, waar het toch voor een groot deel om gaat.

• 31148 messages
  • 5448 votes

De recensies moeten mee in het huidige forum blijven zoals het is. Anders komen er minder discussies of reacties op een bepaalde recensie. Toch is het niet slecht om elk gebruiker 1 bericht van hem/haar te selecteren als zijn/haar recensie waarop dan kan gefilterd wordt. Kan zijn dat de keineigvetcool-berichten dan nog blijven staan, maar het aantal berichten zal zowiezo verminderen. Gebruikers die zeggen : wow, die ga ik zeker zien - wanneer komt de dvd' - morgen komt die uit - hij is echt wel goed - dit is de max - ... zullen nu maar met 1 bericht te zien zijn. Discussie zullen evengoed eruitgefilterd worden. Zo krijg je een beknopter overzicht dat sneller te doorbladeren is om een eerste beeld te krijgen van recensies en mening van de gebruikers. Dit mag wel niet standaard zijn (omdat het discussieforum nu eenmaal de kern blijft van de site), maar een optie om op korte tijd een beter beeld te krijgen van de film.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zelf aangeduide recensies zijn een aardig idee, volgens mij zal het ook niet meteen gebruikt worden door de "meesterwerk, 5*" posters aangezien die toch al niet te veel moeite willen nemen, maar je mist zo wel de herkijkrecensies natuurlijk.

"Negeren" is uiteraard een optie maar geen werkbare als je een film gezien hebt met waar 30 paginas aan tekst staat. Na 5 paginas ben je het dan wel weer beu.

Alleen lost dat het "recensie" probleem niet op. Hoewel niet perfect lijkt Jordy's voorstel mij momenteel het beste.

Ik begrijp werkelijk niet wat nu de essentie van het "probleem" betreft. Zoals u het hier opschrijft komt het over alsof mensen die een film typeren als een "meesterwerk" en voorts een "5*" geven haast een zonde begaan.

Ook de optie om te verplichten "meer" woorden te gebruiken maakt van een geschreven stuk tekst nog geen recensie.

In het kader van een "discussie" voeren komt het dan toch allemaal neer op dat iemand een beoordeling geeft met of zonder veel tekst aan uitleg erbij geschreven en dat het dan aan derden is om hierop te reageren of niet.

Sommigen zullen zich wel kunnen vinden in een korte opmerking met een beoordeling en anderen weer niet. Dit zul je altijd houden.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

dragje wrote:

Ik begrijp werkelijk niet wat nu de essentie van het "probleem" betreft. Zoals u het hier opschrijft komt het over alsof mensen die een film typeren als een "meesterwerk" en voorts een "5*" geven haast een zonde begaan.

dragje wrote:

In het kader van een "discussie" voeren komt het dan toch allemaal neer op dat iemand een beoordeling geeft met of zonder veel tekst aan uitleg erbij geschreven en dat het dan aan derden is om hierop te reageren of niet.

Dan zul je wel eerst met argumenten moeten komen anders is er geen discussie mogelijk .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

dragje wrote:

Het probleem is dit:

Mensen geven 5* aan een film. Geweldig. Die stem staat in de stemmenlijst, iedereen kan daarin neuzen, zien dat de gebruiker de film 5* heeft gegeven en concluderen dat de gebruiker de film geweldig vindt. Nog steeds geen probleem.

De gebruiker laat een bericht achter : "5*, meesterwerk". Dit levert totaal geen meerwaarde op zijn stem. We kunnen zelf wel zien dat hij 5* geeft, het is logisch dat hij de film een meesterwerk vindt. Vervelend maar wanneer dit éénmalig ergens op de site gebeurt niet zo erg.

Een hoop gebruikers doen dit consequent waardoor de filmthreads niet leesbaar meer zijn. Je moet door een hoop "5*, meesterwerk" gedoe van een hoop onbekenden doorwaden om interessante stukjes te vinden.

Probleem.

En aangezien zulke berichten dus niks toevoegen, zou het al een hoop schelen moesten die gewoon terug verwijderd worden. Ze bieden geen meerwaarde of extra argumenten op het cijfer, dus dienen geen nuttige functie.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

(quote)

(quote)
Dan zul je wel eerst met argumenten moeten komen anders is er geen discussie mogelijk .

Maar natuurlijk.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Het probleem is dit:

Mensen geven 5* aan een film. Geweldig. Die stem staat in de stemmenlijst, iedereen kan daarin neuzen, zien dat de gebruiker de film 5* heeft gegeven en concluderen dat de gebruiker de film geweldig vindt. Nog steeds geen probleem.

De gebruiker laat een bericht achter : "5*, meesterwerk". Dit levert totaal geen meerwaarde op zijn stem. We kunnen zelf wel zien dat hij 5* geeft, het is logisch dat hij de film een meesterwerk vindt. Vervelend maar wanneer dit éénmalig ergens op de site gebeurt niet zo erg.

Een hoop gebruikers doen dit consequent waardoor de filmthreads niet leesbaar meer zijn. Je moet door een hoop "5*, meesterwerk" gedoe van een hoop onbekenden doorwaden om interessante stukjes te vinden.

Probleem.

En aangezien zulke berichten dus niks toevoegen, zou het al een hoop schelen moesten die gewoon terug verwijderd worden. Ze bieden geen meerwaarde of extra argumenten op het cijfer, dus dienen geen nuttige functie.

Duidelijk.

Maar goed, hier is al een oplossing voor gegeven. Men zou moeten aangeven wat het geschreven tekst omhelst. Een recensie, een opmerking, desnoods over de positie van de film in de top 250... men kan los gaan wat betreft de opties.

Voorts drukt een bezoeker op: stuur op, bericht wordt in het juiste "tabje" categorie geplaatst. Het heeft twee voordelen.

- de geschreven teksten vallen onder de juiste categorie

- minder vaak off topic berichten in een categorie

- een bezoeker gaat akkoord met het kwalificeren van zijn/haar tekst "met" de daarbij eventueel geldende regels.

Dit laatste is ook handig voor de moderators want het "grijze" gebied van subjectief oordelen over een tekst wordt minder grijs omdat hier regels aan verbonden worden.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Ook de suggestie van een vriendensysteem vind ik van een te beperkte blik op het "probleem" getuigen. Het is namelijk niet alleen een probleem voor de "harde kern" die weet wie ze interessnant vinden en die de tijd willen nemen om een vriendjesclubje in te stellen. Het gaat net zo goed om de mensen die hier niet eens ingeschreven zijn maar toch snel wat goede meningen willen lezen bij een film.

Zeg ook niet dat dit een oplossing is, maar wel een zeer aantrekkelijke aanvulling, die voor mij in ieder geval een hoop oplost. Nieuwe gebruikers kunnen gewoon hun gang gaan en verzamelen in de loop van de tijd ook gebruikers voor in hun eigen lijstje. Als aanvulling zou dit briljant zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.