- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dit was toch een topic om met de vorm van communicatie te experimenteren ? 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dit was toch een topic om met de vorm van communicatie te experimenteren ? 
Ik dacht het ook, maar blijkbaar gaat de censuur boven alles. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik prik gewoon door je praatjes heen. That's all.
Uit je reactie op mister blond maak ik op dat blond je verweten heeft over een film te praten die je niet zag (gebaseerd op de afwezigheid van een stem).... het praatje dat daarna van jou komt (ondersteund door Onderhond) met betrekking tot stemgedrag maakt in principe perfect sense, ware het niet dat ik ook al eens gedonder met je gehad heb over films die je niet zag. En ik ben er 100% zeker van dat je ze niet zag, nu nog.
Ik probeer je niet in een kwaad daglicht te zetten; ik wil juist door dat imago van pure correctheid en goedheid dat je voor jezelf op op bouwt heen prikken.
Is dat kinderachtig van me? Ik vind het juist kinderachtig dat mensen gaan liegen over wat ze gezien hebben, en aan berichten gaan liggen sleutelen of zelfs verwijderen, puur om een discussie te willen winnen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Uit je reactie op mister blond maak ik op dat blond je verweten heeft over een film te praten die je niet zag (gebaseerd op de afwezigheid van een stem)....
"Meest onderschatte film van de site. Lijkt erop dat veel mensen hier de film met een half oog hebben zitten kijken (en daardoor veel subtiele grappen gemist hebben) of uberhaupt een slecht humeur hadden. Ontzettend geestige zwarte komedie. Na Happiness en American Beauty de beste die er is. 4,5 sterren"
Waarop ik een reactie plaatste die de manier aankloeg waarop mb (alweer) de schuld op kijkers moest doorschuiven om een film goed te praten. Daar gaat het dus over.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
We laten het hier maar bij djelle, want ik word er strontmuug van.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Tja, ik ben niet diegene die hier per se een zijdiscussie met oude koe-onderwerp moest starten (zoals je zelf zegt om mijn imago te kelderen of zoiets)...
Vind het trouwens een beetje jammer. Ik doe mijn best om die oude strijdbijl tussen ons te begraven (en voor mij is ie ook allang opgeborgen). Ik heb hier in ditzelfde topic zelfs nog eens letterlijk mijn hand gereikt daarover. Geen reactie daarop.
En dan krijg ik nu (weer) zo'n provocerende verwijten op mijn bord uit de oude doos (we hebben daar elk onze kant van de waarheid op, dat was allang duidelijk destijds). Blijkbaar blijf je graag in die vijandigheid. Mij allemaal best hoor, maar verwacht dan niet dat ik daar zomaar steeds op inga. Ik weet wel leukere dingen dan ruziemaken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik haak gewoon in op wat jij zegt tegen mister blonde. Dat is alles, en daar blijft het ook bij. Ik ben zelfs niet in details getreden: dat deed je zelf. Ik ga geen "strijdbijlen" begraven in naam van de goede zeden. Ik vind je een onbetrouwbare user en als jij iets uit waar ik het niet mee eens ben, of iets uit wat ik simpelweg niet geloof, dan krijg je kritiek van mij.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik haak gewoon in op wat jij zegt tegen mister blonde.
Kijk, Ik kan hier ook een boekje opendoen over hetgeen ik ooit ben tegengekomen met jou (of hoe iets voor mij overkwam). Maar wat heeft het voor nut? Feit is gewoon dat jij nogal veel users "onbetrouwbaar" vindt (in welke betekenis van het woord dan ook) die jou geliefkoosde filmpjes (fel) bekritiseren. Zie bv de zielige manier waarop je tot vervelens toe Onderhond's inconsistentie trachtte aan te tonen nav negatieve commentaar op Rashomon. Walgelijk hoe je altijd persoonlijk moet worden om je gelijk te halen. Hoe geloofwaardig ben je dan nog wanneer jij iemand 'niet gelooft'?
Je kan hier nog zoveel blaten over mij als je wil (en ik op mijn beurt over jou) maar daar heeft niemand wat aan. Dat je dat niet inziet.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nee, enkel jij djelle.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
..maar daar heeft niemand wat aan.

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nee, enkel jij djelle.
(in welke betekenis van het woord dan ook)
Verder ga je weer nogal -doelbewust wellicht- voorbij aan het hele punt. Maar goed.
Zie eindconclusie.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik hoop juist dat mensen er wel wat aan hebben.... Ook al is 't maar 1 user meer, die dan wel door je praatjes heenprikt.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Al van dag 1 probeer je dat al (samen met nog enkele pipo's trouwens). Zie maar weinig resultaat. Integendeel: vaak krijg je dan ook zelf (terrecht) reacties op dat soort gedrag van je
. Gelukkig prikken de meesten eerder door dié praatjes heen. De doorsnee user weet ook wel dat het je er alleen maar om te doen is om me buiten spel te zetten omdat ik jou favo filmpjes overwegend negatief beoordeel in recensies. Daar hoef je geen doctoraat in antropologische wetenschappen voor te hebben.
Verder vind je me maar onbetrouwbaar. I don't care, old news. Genoeg mensen die me (nog steeds) gewoon serieus nemen.
Tijd om maar eens m'n fanmail te checken. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Een flinke samenzwering inderdaad. We hebben lukraak een user uit de gebruikerslijst gepikt en besloten om die eens flink te treiteren.
Nee djelle, je weet dondersgoed waar het me wel om te doen is.
Maar ik verneem hier in een bericht van blonde dat er een optie is om het gezever van bepaalde users uit je updates te weren. Is me echt totaal ontgaan! Weet iemand hoe dat werkt of in welk topic ik dat kan vinden? Dan is het geneuzel zo over. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Je kan elke user in je updates plaatsen behalve djelle. Maar lijkt me een redelijk zware taak.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dat is me een beetje te veel van het goede inderdaad. 
Had verwacht /gehoopt dat het makkelijker kon.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Werkt toch niet omdat je dan vaak halve discussies leest. Daarbij is het een beetje kinderachtig imo.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als de optie er was, zou ik het doen. Zeker weten. Zo erg irriteer ik me aan deze user. Ook gebonden aan een beetje zelfkennis; als ik het lees, dan reageer ik toch. Komt het me niet onder ogen dan reageer ik ook niet en dan hoeft ook niemand zich te storen aan de discussies. Ik hoop dat de optie nog ooit gerealiseerd wordt op MM.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
En als je dan weer een aantal users ziet reageren op djelle wordt je toch weer nieuwsgierig om te weten wat hij gezegd heeft.
Om je eigen woorden te gebruiken, er zijn al spookdiscussies genoeg, en zoals je hierboven zelf al illustreert is het niet altijd even juist om uit een paar reacties af te leiden waarover een discussie gaat.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik snap wat je bedoelt. Maar het ene weegt toch zwaarder voor me dan het andere. Zo simpel is het.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Dan moet je maar een keertje tot 20 tellen als het bij 10 nog niet over is 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Een flinke samenzwering inderdaad.
Maar als je je echt zo irriteert aan me, en af en toe aan Onderhond, en af en toe aan andere zaken, en aan het feit dat MM niet meer hetzelfde is dan vroeger (de reden waarom er nu een dikke F in je avatar staat), leer er dan eens mee omgaan en negeer alles waar je je aan ergert (letterlijk en/of figuurlijk) of zoek een biotoop waar je gezellig en irritatievrij kunt keuvelen met gelijkgestemde snobjes hoe goed die oude Bergmans wel niet is etc (zoals filmsnobs.nl dus). En blijf daar dan.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nog meer slijk, nog meer slijk, nog meer slijk.... geeuw!
Heb je nog meer?
Slaap ze!
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Tja, dezelfde reactie kan ik plaatsen op jou lading slijk (waarmee jij nota bene mee begonnen bent, nogal hypocriet dus als je 't mij vraagt).
ik verklaar dan ook gewoon even waarom ik dat slijk naar m'n hoofd krijg van je.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Doe dit maar even via PM.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik sta altijd open voor een gezonde PM discussie, maar dat lijkt me hier uitgesloten (gezien het Ramon's bedoeling is anderen mee te krijgen zoals ie zelf zegt).
Maar goed, boodschap begrepen (hopelijk onze vriend ook), ik zwijg er over.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Doe dit maar even via PM.
Ik denk dat de pmbox daar niet tegen bestand is 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik geloof ook niet dat jij die film hebt gezien eigenlijk.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
We laten het hier maar bij djelle, want ik word er strontmuug van.
Word dat nu echt niet eens tijd?