- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik heb jullie discussie niet gevolgd verder, maar als je dat nog weet van de film kun je ook stemmen. Het is anders veel te lastig in een disussie want dan discussieer je tegen spookargumenten.
Ik heb net uitgelegd waarom ik uit principe niet stem op films die ik niet recentelijk gezien of herzien heb. Ook heb ik net gezegd waar het me vooral om ging (en ik merk het dus niet enkel bij die film), dus feitelijk heeft dat er niet veel mee van doen.
Het gaat me vooral om de manier waarop sommigen altijd maar weer (onlangs bij the general ook weer een staaltje gezien) anderen moeten bekritiseren om iets te verklaren/goed te praten, in plaats van je gewoon op de film te richten en daar iets over te zeggen (wat je er zelf van vond enzo). Zo veel gevraagd is dat toch niet van me?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Vind ik een beetje onzin. Ik hou vaak nog wel een algemeen gevoel aan een film over, met bepaalde zaken die blijven hangen zijn, maar daarom vind ik niet dat ik er meteen een waardevolle stem tegenover kan zetten.
Voila, dat bedoel ik nu (blij dat ik niet de enige ben op dat punt).
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Belgie.... 
Dan worden het dus vage discussies. Iedereen moet het verder voor zichzelf uitmaken hoor, maar het worden zo wel spookdiscussies.
Maar verder is dit ook een beetje persoonsgericht hoor. Oftewel: in discussies met djelle heb ik zelf ook ondervonden dat ie films aanhaalde die hij absoluut niet gezien heeft. Als ie die films dan aan wil wenden om bepaalde zaken duidelijk te maken, dan had ie ook kunnen stemmen. Het was ronduit de meeste irritante discussie die ik hier ooit gevoerd heb met een user.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik weet niet waar je het over hebt, maar swoit (verder ben ik niet verantwoordelijk voor andermans overtrokken conclusies natuurlijk).
Nog steeds heeft dat dus niks te maken met het feit dat ik hier slechts een gedrag aanklaag.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Je kan toch nog een bepaald punt van de film serieus voor de geest halen, terwijl je niet serieus op een film kan stemmen.
Ik best nog wel wat zeggen over het type humor in Ghostbusters. Als iemand daar begint over "zwarte humor" kan ik er best op reageren. Zou er alleen naar mijn huidige maatstaven totaal geen cijfer op kunnen plakken.
Laat staan dat ik veel zinnigs zou kunnen zeggen over details, of over andere aspecten van de film.
Over spookdiscussies zullen we het verder maar niet hebben, daarvan de laatste tijd iets teveel gezien.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik zeg al: ik heb die discussie niet gevolgd verder dus ik weet niet wat er precies is aangehaald. Voor mij geldt: kan ik me nog wat voor de geest halen, dan stem ik. Kan ik me niets voor de geest halen: dan niet. En ik ga er in de regel vanuit dat de meeste users dat doen.
En je kent users ook een beetje (ik ben hier al sinds 2002) dus in een geval van Kos geloof ik meteen dat ie Cobra heeft gezien. En ik geloof ook dat djelle bepaalde films niet gezien heeft ook al verschuilt ie zich achter de aanname dat ie niet overal op stemt. Ik heb het zelf ondervonden ooit.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
kan ik me nog wat voor de geest halen, dan stem ik.
En voor de zoveelste keer doet dat al helemaal niks ter zake met het feit dat ik hier simpelweg een gedrag aanklaag. Film gezien of niet.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
We weten inmiddels wel dat je dat niet gelooft, beste Ramon, no point in repeating it. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Vind ik niet. Geldt trouwens veelal voor de tal van Amerikaanse formule martial-arts werkjes uit de jaren 80 en 90 voor mij hoor.
Maar je weet 't weer meteen (en ook nog in detail)! Ik kan niets bewijzen omdat jij toen hele berichten hebt liggen verwijderen (en vervangen) midden in de nacht. Volgens mij was mister blonde getuige toen en mede daarom geloof ik 'm nu meteen. BLIND zelfs.
En dit zie ik nu dan ook als een bekentenis. Je haalde toen 5 klassieke noirs aan (nadat je een rijtje niet-noirs had weggehaald) om aan te tonen hoe belangrijk de aanwezigheid van een voice-over was (en dat was een groot gebrek aan Chinatown) maar je viel door de mand: 1 van die films had slechts een voice-over. Wist jij veel; je had ze immers niet gezien. En het blijkt nu wel dat het zo was, anders voeg je nu niet even toe dat het common knowledge is.
Maakt verder niet uit: what's done is done.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
We weten inmiddels wel dat je dat niet gelooft, beste Ramon, no point in repeating it. 
Je hebt gelijk: ik zwijg nu. Weer wat oud leed kwijt! 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat een gezeur dat je rekening moet houden van de tere zieltjes van een aantal gebruikers hier. Als je hier al zegt dat het erop lijkt dat sommige nogal the point van een film missen, beginnen er direct een aantal mensen stampvoetend te wenen. Want dat kan natuurlijk niet. Een mening is een mening
Meningen tellen naar mijn idee niet. Je bouwt een analyse op van wat je ziet. Iemand die zich niet inleeft in klassiekers en ze toch beoordeelt en daar heel naar en beperkt over gaat schrijven, heeft dus een probleem.
Dan gaan ze maar naar MM-zonderklassiekers.nl
De blaatapen die hier nu reageren voelen zich schuldig.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ja zij zijn degene met een probleem. 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ik beoordeel een film op ervaring en mijn eigen persoonlijke mening. Hartstikke leuk hoor al die info over een citizen kane, casblanca of wat dan ook. Als ik echter bij de film in slaap val kan me dat gestolen worden. Daarbij zijn de meeste mensen die op MM komen ook niet meteen professionele filmcritici. Maar gewoon mensen die ervan houden zo nu en dan een film te bekijken. Misschien moet juist jij eens op zoek naar een andere site. Eén waar ze wel uitgebreide analyses maken.
Met alle respect Fisherking maar ik vind je nogal een oude zaag. Je zegt dat mensen problemen hebben als ze een eigen mening hebben. Je blaast hoog van de toren over van alles en nog wat. Maar je schaamt je er niet voor om maar iedereen te beledigen en uit te schelden. Nogmaals kijk eens in de spiegel en het belangrijktst: Have some fun. Films kijken is voor vele een hobby en geen kunst. 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Meningen tellen naar mijn idee niet. Je bouwt een analyse op van wat je ziet. Iemand die zich niet inleeft in klassiekers en ze toch beoordeelt en daar heel naar en beperkt over gaat schrijven, heeft dus een probleem.
Vreemde stelling. Dan bestaat er geen subjectieve beleving van film volgens jou?
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Ik snap ook nog steeds niet hoe ik niet gestemd kon hebben op Cobra.
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Iemand die zich niet inleeft in klassiekers en ze toch beoordeelt en daar heel naar en beperkt over gaat schrijven, heeft dus een probleem.
.
want...?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Vind ik niet. Geldt trouwens veelal voor de tal van Amerikaanse formule martial-arts werkjes uit de jaren 80 en 90 voor mij hoor.
Punt is gewoon dat ik me af en toe wat erger -en ik niet alleen- aan sommigen hun methode om anderen onderuit te halen om een eigen gelijk te forceren (een beetje hetgeen jij momenteel aan het doen bent). Vind dat een beetje flauw, en daar zeg ik dan iets over. Wat ik wel of niet gezien heb heeft daar dus niks mee te maken.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Meningen tellen naar mijn idee niet.
Jouw idee telt naar mijn mening niet 
Als je je er toch zo aan stoort blijf je toch op filmsnobs.nl
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Cobra..
Was trouwens mijn allereerste gekochte dvd. 
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
Heel stuk (meeste terecht) verwijderd. Hap. Hap. Hap.Wat een heerlijk experiment dit. Houd van jullie allemaal, trouwens. Jullie zijn allemaal uitgenodigd voor een Coen bros. filmmarathon avond bij mij thuis. (En dat meen ik PM me maar).
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ben slechts aan het provoceren. Ideale topic. Vind dit een heel irritant topic. Jouw dvd's komen er touwens aan.
Niets persoonlijks.
Nochtans ben ik degene die het topic heeft opgestart. Anyway, toch maar checken op anthrax die dvd
.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Okay, kleuterklas is afgelopen, allemaal de gang op jullie.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Okay, kleuterklas is afgelopen, allemaal de gang op jullie.
Je haalt de woorden uit mijn mond....
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Dan gaan ze maar naar MM-zonderklassiekers.nl
De blaatapen die hier nu reageren voelen zich schuldig.
O Fisherking...... Hoe komt 't dat je zoiets schrijft? Maar je weet inmiddels zelf ook wel ws dat het nergens over gaat. Hoop ik.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ha ha, die reactie van John, wat ongelovelijk blaterig 
Zo radicaal direct..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tja, het probleem met Fisherking's argument is dat het tot automatische 5 sterrenwaardering leidt voor iedere film met een klassiekerstatus. En dat zijn er nogal veel. Maar zelfs Fisherking beoordeelt niet iedere klassieker met 5 sterren.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Het is één van de raarste stellingen die ik ooit gelezen heb. Net zoiets als dat de aarde toch niet rond zou zijn..
Voor mensen die zich interesseren in geschiedenis (van de film of in het algemeen) kan het erg interessant zijn om de culturele/geschiedkundige context van een film te bestuderen en dit mee te nemen in zijn of haar eindoordeel. Voor mensen die zich puur op het gevoel richten en niet kommeren om de context van de film, nemen die context niet mee in hun eindoordeel. Nogal wiedes.
Dat Fisherking zich frustreert over de twee 'soort' stemmers, doet niks af aan de validiteit van die stemmers. Ook ik kan me daar soms best een beetje aan irriteren (net als aan mensen die Aziatische film leeg noemen, zonder het in culturele context te plaatsen), maar je verpest vooral ook voor jezelf zo veel om aan die irritatie toe te geven 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
O Fisherking...... Hoe komt 't dat je zoiets schrijft? Maar je weet inmiddels zelf ook wel ws dat het nergens over gaat. Hoop ik.
Slaat inderdaad nergens op (zowel inhoudelijk als hoe het overkomt).
Het zal ook enkel "een experiment" geweest zijn...