• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Vind het wel vermoeiend om bijna altijd een smiley neer te moeten zetten om aan te geven dat ik het niet kwaad bedoel. Na een tijdje hoop je dat je iets kan neerzetten zonder smiley, omdat je hoopt dat men je na een aantal jaar wel een beetje kent op een site als deze.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

moviemafketel wrote:

Vind het wel vermoeiend om bijna altijd een smiley neer te moeten zetten om aan te geven dat ik het niet kwaad bedoel. Na een tijdje hoop je dat je iets kan neerzetten zonder smiley, omdat je hoopt dat men je na een aantal jaar wel een beetje kent op een site als deze.

blijkbaar nog steeds niet, sommige moeten altijd overal op reageren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zoals jij zelf ook erg vaak doet, Martijn?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Zoals jij zelf ook erg vaak doet, Martijn?

Dat bedoel ik dus Maar ik ga niet bij films in discussie, en ben niet altijd irritant. Heb zeker ook mijn slechte dingen maar dat maakt me geen slecht mens.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik bedoel maar, ik weet heel goed dat ik mensen pijn heb gedaan, Vooral de eerste jaren. Ook ik wordt verstandig (ook al duurt het even) zoals ik tegen Zinema zei: Ik merk als ik aardig doe tegen mensen, dat mensen aardig doen tegen mij. En Zinema was het volledig met mij eens. En natuurlijk schrijf ik dingen waar ik beter bij had moeten nadenken. Wie heeft dat nu niet eens ? Maar ik probeer altijd gewoon mezelf te zijn. Binnen kort krijg ik Emotie Therapie, dan leer ik mijn emoties beter controleren. Bewuste keuze ook aan de hand van de dingen die hier gebeurd zijn de afgelopen tijd. Het leek me dus beter om deze therapie te gaan volgen om uitspattingen te voorkomen. Ja ik ben er heel serieus mee bezig ben dan ook echt geen botte boer zoals ik misschien soms wel zo over kom.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

eigenlijk mis ik deze nog om iemand kort en bondig belachelijk te maken:

(afbeelding)

Nee snap het punt wel van mister blonde maar kan me daar niet druk om maken, juist omdat je weet dat het soms een zwaktebod of provocatie is ( en ). Maar ik discussieer sowieso minder dan voorheen, zie er in acht van de tien gevallen weinig meerwaarde van in; welles-nietes-spelletjes die steeds meer gaan uitweiden over bijzaken. En in een recensie van enkele 'droge' alinea's vind ik een sporadische smiley juist effectief om iets kracht bij te zetten.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Leesvoer, voor mister blonde en anderen (leuke column van Renkse in NRC, en ze heeft sowieso gelijk)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

606 wrote:

Maar ik probeer altijd gewoon mezelf te zijn

Dat lijkt me goed standpunt. (Voor iedereen).

606 wrote:

En natuurlijk schrijf ik dingen waar ik beter bij had moeten nadenken. Wie heeft dat nu niet eens ?

Ik heb regelmatig dat ik tijdens een discussie (bij films) niet wil toegeven. Maar als ik een paar maanden later ofzo die berichten weer lees, dan vind ik dat die ander toch wel een beetje gelijk heeft. Discussiëren is niet gemakkelijk. Bij recensies heb je vaak genoeg tijd om één en ander op te schrijven.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dankjewel Dick

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Discussiëren bij films mag uiteraard wel, het is en blijft een forum. Alleen moet het niet vervallen in een welles-nietes spelletjes of een moddergevecht die naast de kwestie gaat.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Film Pegasus wrote:

Discussiëren bij films mag uiteraard wel, het is en blijft een forum. Alleen moet het niet vervallen in een welles-nietes spelletjes of een moddergevecht die naast de kwestie gaat.

Over het algemeen komen de welles/nietes spelletjes voort als mensen elkaars aantal sterren voor een film niet kunnen accepteren. Of dat nu een heel hoog of heel laag cijfer is maakt niet uit. Er wordt dan om uitleg e.d. gevraagt en dat is op zich goed op een discussiesite. Maar men moet eerder realiseren dat je iemand niet ( zo snel) op andere gedachten kan brengen. Men moet vooral niet "boos' of geirriteerd raken om iemands andere mening, over het algemeen doen gebruikers dat echt niet om te pesten. Ze zien het gewoon niet hetzelfde.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Hoe je een film beoordeelt, is voor mij toch voornamelijk een zaak van het gevoel. Neem nou die vier meiden in Spring Breakers. Voor mij zijn het heerlijke aantrekkelijke wijven, voor de andere zijn het ordinaire domme trutten. Gezien die dames die film wel maken - SB stelt niks voor zonder die dames - maakt dat wel het verschil in de beoordeling van die film. Discussiëren hierover heeft eigenlijk weinig zin omdat het toch een kwestie van smaak is. Het probleem is dat sommige users dit niet willen accepteren en gelijk met de zin komen van "Ik snap niet dat..." terwijl er niks te snappen valt. En dan krijg je vaak die welles/nietes discussies.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

wibro wrote:

Gezien die dames die film wel maken - SB stelt niks voor zonder die dames -

Daar ben ik het al niet mee eens Vreemd om dat zo stellig neer te zetten en vervolgens te spreken over kwestie van smaak.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

wibro wrote:

Discussiëren hierover heeft eigenlijk weinig zin omdat het toch een kwestie van smaak is. Het probleem is dat sommige users dit niet willen accepteren ....

Dat is precies wat ik zeg! Na een bericht of 5 is het denk ik wel duidelijk dat de meningen verschillen. Ik vind dan dat je het moet laten gaan zodat er weer een andere discussie op gang komt.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

@ McSavah

Ik had deze reactie verwacht. Mijn uitspraak is uiteraard subjectief en had daarom ter verduidelijking beter kunnen luiden;

Gezien die dames voor mij de film wel maken - zonder die dames stelt de film voor mij niks voor -....etc

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

wibro wrote:

Discussiëren hierover heeft eigenlijk weinig zin omdat het toch een kwestie van smaak is. Het probleem is dat sommige users dit niet willen accepteren en gelijk met de zin komen van "Ik snap niet dat..." terwijl er niks te snappen valt. En dan krijg je vaak die welles/nietes discussies.

Discussiëren heeft wel degelijk zin, het is tenslotte een forum en de beoordeling van een film is altijd een kwestie van smaak. Maar ik volg je wel degelijk bij het vervolg van die stelling. Je kan discussiëren en argumenteren waarom je een film goed of slecht vind. Maar je zal toch altijd moeten accepteren wat de ander er van vindt. Dat bedoel ik ook met mijn eerdere opmerking van het welles/niets spelletje. Ik kan zeggen dat ik heb genoten van het acteerwerk, terwijl een ander al slechtgezind wordt als hij de kop van de hoofdacteur op het scherm ziet. Dan kan je die mening wel met elkaar uitwisselen, zodat je weet waar het verschil in oordeel zit, maar dat zal niet zo snel de mening over die acteurs niet doen herzien. Dan kan je ook niet blijven over en weer argumenteren dat die welles of niets goed zijn.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vind het normaal niet nodig hoor, om overal 'ik vind' en 'voor mij' en zo voor te zetten, maar omdat je dat in de andere zinnen in je bericht wel deed en bij deze net net, kwam het wat merkwaardig over.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

wimnoot wrote:

Over het algemeen komen de welles/nietes spelletjes voort als mensen elkaars aantal sterren voor een film niet kunnen accepteren. Of dat nu een heel hoog of heel laag cijfer is maakt niet uit.

Over het algemeen komen ze niet zo heel vaak voor bij films. Bij veel films is het een opstapeling van berichten de één vindt hem wel "goed" en de ander niet. Daar is niets mis mee. Ook kun je op bepaalde punten een afwijkende mening hebben, maar dat kan ook als je dezelfde smaak hebt. Ook prima. De meelopers die nauwelijks zelf hun mening geven zijn wel tamelijk "vervelend". Hierdoor kunnen discussies uit de hand lopen.

Ik ben op de hoogte van Spring Breakers en hoe het daar gaat. Maar dat is het dan ook.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

@ Film Pegasus

wibro wrote:

Discussiëren hierover heeft eigenlijk weinig zin ...

Dit moet eigenlijk zijn; "Te veel discussiëren hierover heeft eigenlijk weinig zin..."

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Dk2008 wrote:

De meelopers die nauwelijks zelf hun mening geven zijn wel tamelijk "vervelend". Hierdoor kunnen discussies uit de hand lopen.

Tja, de meelopers, dat is weer een heel ander onderwerp. Ik ben het met je eens dat als je lekker in een discussie zit, je op een bepaald moment nog twee anderen moet antwoorden, over verschillende dingen die je gepost hebt. Een hele "gang" tegen je is zeer irritant.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Ik vind het ongelooflijk vervelend wanneer mensen na een goed tegenargument niet meer reageren, of dat doen in de trant van 'boeie' of 'het maakt me toch niks uit'

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Wimnoot en Wibro benaderen op deze pagina de kern van veel irritatie op deze site. Wat sommigen hier niet kunnen begrijpen en/of accepteren is dat mensen een andere smaak hebben, andere prioriteiten stellen in hun beoordeling, zaken anders interpreteren etc. Iemand andere inzichten geven is prima, maar daar moet het wat mij betreft bij blijven.

De grootste dooddoener die dan altijd volgt is 'dat je het allemaal niet begrepen hebt'. Wat een onzin. Natuurlijk laten sommigen er wel eens blijk van geven een film of de boodschap niet helemaal gesnapt te hebben en die staan dan meestal best wel open voor wat toelichting. Maar als je bijvoorbeeld de symboliek wel gezien hebt, maar er niks mee kon / het niet als briljant interpreteerde en er al helemaal niet daardoor extra sterren aan kwijt kon... Tja, dan moet dat maar geaccepteerd worden lijkt me.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

RuudC wrote:

Ik vind het ongelooflijk vervelend wanneer mensen na een goed tegenargument niet meer reageren, of dat doen in de trant van 'boeie' of 'het maakt me toch niks uit'

Dat moet je toch maar voor lief nemen als "wie zwijgt stemt toe". Een welles/nietes discussie onstaat dan i.i.g. niet.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

merijn82 wrote:

Maar als je bijvoorbeeld de symboliek wel gezien hebt, maar er niks mee kon / het niet als briljant interpreteerde en er al helemaal niet daardoor extra sterren aan kwijt kon... Tja, dan moet dat maar geaccepteerd worden lijkt me.

PS: Ik heb geen probleem met smileys.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

wibro wrote:

SB stelt niks voor zonder die dames

Zeer merkwaardige stelling, dan is er wel veel filmisch langs je heen gegaan. Had van een filmliefhebber met veel ervaring als jou beter verwacht.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

merijn82 wrote:

De grootste dooddoener die dan altijd volgt is 'dat je het allemaal niet begrepen hebt'. Wat een onzin. Natuurlijk laten sommigen er wel eens blijk van geven een film of de boodschap niet helemaal gesnapt te hebben en die staan dan meestal best wel open voor wat toelichting. Maar als je bijvoorbeeld de symboliek wel gezien hebt, maar er niks mee kon / het niet als briljant interpreteerde en er al helemaal niet daardoor extra sterren aan kwijt kon... Tja, dan moet dat maar geaccepteerd worden lijkt me.

Mee eens, sterk punt.

Bij Turks Fruit, bijvoorbeeld daar zit wel symboliek in, maar als je het niet ziet. Houdt het inderdaad wel op. Haha Reinbo, maar ja hij houdt nou eenmaal van discussiëren.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Zeer merkwaardige stelling, dan is er wel veel filmisch langs je heen gegaan. Had van een filmliefhebber met veel ervaring als jou beter verwacht.

Dit hoort dus bij Springbreakers en niet hier.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt. Zal verder geen vervolg krijgen, wees niet bang.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Naomi Watts wrote:

Je bent weer even in beeld... gefeliciteerd...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Naomi Watts wrote:

Nou... ik heb net de trailer bekeken.....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.