- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Als je boven zijn naam hangt met je muis zie je staan dat hij zichzelf uitgeschreven heeft rond half tien vanochtend.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als je op Reinbo zijn naam hovert dan zie je toch dat hij zich heeft uitgeschreven

nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
18 augustus 2013 9:21. Iets om in je kalender op te schrijven als een aandenken
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Reinbo, ik heb hem voor het laatst gevolgd bij de film OGF daar waar hij echt fanatiek bezig was met zware discussie's. Heeft hij zichzelf uitgeschreven of? Vaag. Over de verdwijning van Meneer Bungel heb ik al zo een donkerbruin vermoeden, maar goed. Jammer en spijtig.
*off-topic*
Jij maakt er ook een soort mysterie-thrillertje van. Na een aantal waarschuwingen van moderators wordt je geband. Bij uitschrijven doe je dat uit eigen reden. (Bij dat laatste wordt het gissen).
Ik had het niet verwacht van Reinbo, al kan ik het wel begrijpen.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ahhja..
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ah Reinbo heeft zich uitgeschreven, wel kenmerkend voor zijn hele houding, tikkeltje narcistisch als je het mij vraagt. Geen andere uitweg meer weten als je even wat logische kritiek krijgt op de inhoud van je posts, tja .. Opmerkelijk. Wel uitdelen, niet kunnen incasseren, weinig inlevingsvermogen in hoe andere zaken ervaren etc.
Verder jammer dat hij weg is en dat zeg ik als iemand die zeker moeite heeft met zijn betweterige gezwets. Maar dat hij veel filmkennis heeft en van toegevoegde waarde is hier lijkt me vanzelfsprekend.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Stelletje hypocrieten hier, eerst met zijn allen tegen Reinbo en nu hij weg is gaan roepen dat o zo jammer is dat hij zich heeft uitgeschreven. Ik heb zelf ook veel discussies met hem gehad, bij de films en in het forum. Ik was het soms met hem eens en soms niet, en ik vind het ook oprecht jammer dat hij er niet meer is, ik had liever gezien dat bepaalde andere leden zich hadden uitgeschreven. Reinbo voegde met zijn discussies en filmkennis tenminste iets toe aan de site. Maar goed, het is zijn eigen keuze en komt misschien nog terug.
Beter nieuws is het werk dat Knisper heeft verricht, definitief dit keer aangezien het de tweede keer is. Daar ben ik wel blij om.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Gezien de publieke schandpaal in dit draadje kan ik me wel voorstellen dat Reinbo er de brui aangeeft. Je mag iemand op deze site niet publiekelijk aanvallen maar als het en groupe en enigszins omfloerst gebeurt mag het wel.
Maar bij mij kwam het toch al snel over als een "poging om mensen tegen elkaar op te zetten". En dat is aardig gelukt. (ook weer uitgeschreven)
Hou eens op zeg. Er is hier een over het algemeen nette discussie gevoerd, waar een user als Reinbo ook goed mee om is gegaan (zie zijn eerdere berichten).
Verder heb ik niks tegen de persoon Reinbo, ik waardeer zijn uitgebreide filmkennis en dat weet hij ook.
Ik kan me best voorstellen dat Reinbo even zat is van de site, maar in de toon en de inhoud van de discussie zat naar mijn overtuiging geen directe aanleiding voor uitschrijving.
Termen als 'schandpaal' en 'mensen tegen elkaar opzetten' zijn mijns inziens volkomen misplaatst, ik denk niet dat iemand zich in dit topic hierdoor aangesproken hoeft te voelen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kom nou Nomak, ik weet dat nuance je vreemd is maar kritiek op een deel van zijn posts wil niet zeggen dat je 'm liever kwijt dan rijk bent.Vreemde redenering.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Snap ook niet wat daar hypocriet aan is. Ik zeg wat ik van zijn manier van communiceren hier vind, uitgeschreven of aanwezig. Wil inderdaad dan niet zeggen dat je zo iemand graag ziet vertrekken.
Al zal ik er niet minder om slapen uiteraard.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gezien de publieke schandpaal in dit draadje kan ik me wel voorstellen dat Reinbo er de brui aangeeft. Je mag iemand op deze site niet publiekelijk aanvallen maar als het en groupe en enigszins omfloerst gebeurt mag het wel.
Voor Reinbo hoop ik dat Feyenoord zo meteen de drie punten pakt, dat gun ik hem.
Wel heel kort door de bocht, jij hebt 'm wel ergere dingen genoemd dan wat hier voorbij is gekomen.
Verder gebeurde de constructieve kritiek gewoon in een heel gemoedelijke atmosfeer. Vooral in dit topic moet je namen gewoon kunnen noemen, en als gebruiker hoef je je helemaal niet aangevallen te voelen. Als dit al niet meer kan.
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Hmmm ik heb één keer zijn manier van posten bij Spring Breakers aangevallen. Rechtstreeks, met een citaat van Reinbo in de post.
In de post die jij nu citeert gebruik ik het woord omfloerst, mijns inziens werd dit namen noemen soms juist niet gedaan in dit draadje.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb inderdaad geen namen genoemd, omdat ik dat niet chic vindt in een openbaar topic, en omdat het wat mij betreft om een breder probleem gaat, niet alleen Reinbo. Dat mag je omfloerst noemen, daar heb ik geen bezwaar tegen, voor de betrokkenen was het denk ik duidelijk genoeg. Het feit dat je het omfloerst noemt geeft overigens al aan dat het woord 'schandpaal' hier misplaatst is.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik kom deze discussie nu pas tegen, maar is het werkelijk de reden dat Reinbo weg is? In zijn berichten hier leek hij er vrij rustig onder. Erg jammer dat hij weg is. Met gemak één van de meest unieke stemmen van site.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
mijns inziens werd dit namen noemen soms juist niet gedaan in dit draadje.
Ligt eraan de manier waarop. Denk nou juist dat de meerwaarde van een dergelijk topic is dat je specifiek bent. Post je hier inderdaad puur om te klagen moet je vooral namen achterwege laten, wil je progressieve resultaten mag je best wat specifieker zijn.
Al was het namen noemen nooit begonnen als Halcyon mij hier niet genoemd had denk ik, omdat het misschien wel gevoelig kan liggen. Dat heeft de deur een beetje opengezet. Al is het misschien inderdaad niet wenselijk aangezien dit als persoonlijke aanval geinterpreteerd kan worden. Al heb ik er zelf geen problemen mee, zelfs niet als mijn posts worden samengevat als "gezeik" zoals Halcyon deed. Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Jammer dat Reinbo weg is, hij had een opvallende stem hier op MM. Ik hoop dat voor gebruikers die wel problemen met hem hadden de zaak hier nu mee is opgelost en er niet wordt nagetrapt nu hij weg is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik kom deze discussie nu pas tegen, maar is het werkelijk de reden dat Reinbo weg is? In zijn berichten hier leek hij er vrij rustig onder.
Verbaasde mij daarom er ook juist wel over.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vind het wel raar, dat je op het laatst wel gaat vragen.
Lijkt me nou juist handig om namen te noemen, vergroot iig wel de kans op daadwerkelijke resultaten.
Dit had ook meteen gekund. Met vragen als wie bedoel je precies en bij welke films. Dan was die discussie niet zo lang geworden. En dan hadden we misschien wat afspraken kunnen maken.
.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Al was het namen noemen nooit begonnen als Halcyon mij hier niet genoemd had denk ik, omdat het misschien wel gevoelig kan liggen.
Ik vroeg aan Halcyon wat hij precies bedoelde met zijn bericht. Als je gaat klagen over de berichten bij Spring Breakers en OGF moet je ook specifiek aangeven wat je bedoelt anders weet nog steeds niemand wat je dwars zit. Al vind ik het allemaal nogal nutteloos gezeik op een vrij forum als MM wat je kan doen wat je wilt. Met zo'n concept kan je je altijd wel ergens aan storen.
Maar goed Reinbo is gewoon een volwassen man en zoals Merijn zegt kenmerkend voor zijn hele houding.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vroeg aan Halcyon wat hij precies bedoelde met zijn bericht. Als je gaat klagen over de berichten bij Spring Breakers en OGF moet je ook specifiek aangeven wat je bedoelt anders weet nog steeds niemand wat je dwars zit. Al vind ik het allemaal nogal nutteloos gezeik op een vrij forum als MM wat je kan doen wat je wilt.
Vind ik ook, als ik gewoon weet dat het over mij gaat, en het als storend wordt bevonden doe ik daar wat aan. Simpel zat. zonder specifiek te worden, ook al gaat het om Spring Breakers, weet ik nog niet of het over mij gaat. Zolang de kritiek constructief is heb i ker geen problemen mee, pas dan graag mijn gedrag aan zodat de kwaliteit voor gebruikers toeneemt.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Als ik een film tegenkwam met een recensie van onze Reinbo vond ik dat altijd wel de moeite waard. Hopelijk geen definitieve afscheid, zou ik wel heel jammer vinden
Kun je eigenlijk wel terugkeren eenmaal je bent uitgeschreven?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Alleen als moderators het account weer activeren.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Maar dan ben je wel je stemmen (of was het berichten?) kwijt, toch?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Vind het altijd maar raar, dat uitschrijven, alsof je een statement maakt, laat dan gewoon een tijdje niets van je horen. Maar goed ieder zal z'n eigen reden wel hebben.
Vind het ook erg jammer dat Meneer Bungel weg is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Blijf het ook een raar fenomeen vinden. Als je klaar ben met de site dan stop je gewoon met komen.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Al zal ik er niet minder om slapen uiteraard.

Ik denk gewoon dat je jezelf het beste een beetje neutraal kunt opstellen (in het algemeen hier op MM). Niet zo diepgaand of graag in de belangstelling willen staan of om overal al meteen jouw mening wil laten vloeien. Dat overheersend en dominant gedoe komt toch op een gegeven moment de strot van je medegebruikers uit. En buitendat, het is niet erg om jezelf wel eens kwetsbaar op te stellen of je gelijk niet te halen. Met alle respect. Geschreven woorden en/of zinnen zijn vaak scherper dan iets mondeling overbrengen. Als je er geen plezier meer in hebt, of moe van jezelf wordt en een versleten toetsenbord begint krijgen, dan is het tijd om te gaan
Althans zo denk ik erover.
Maar goed, tot slot zijn wij allemaal mensen en niemand is meer of minder dan een ander.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat is wel zonde!
3000 stemmen kan je sneller terugplaatsen dan 3000 berichten.
Als hij na z'n terugkomst een uurtje door doet, dan kan hij al snel terug een paar duizend stemmen hebben.