• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

BoekMeter.nl

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Ik hoop alvast dat ook non-fictie boeken zullen toegelaten worden: die lees ik toch nog steeds vaker dan fictie-verhalen.

Maar ergens kan ik begrijpen dat er in eerste instantie zal gekozen worden voor enkel "fictie". Je hebt veel meer informatieve boeken die in een beperkte uitgave verschijnen, soms zeer lokaal zijn en vaak geen echte meerwaarde bieden aan deze site. Maar als we alles gaan bannen wat in de bibliotheken als non-fictie wordt gezien, zullen er heel wat interessante boeken verloren gaan.

Om maar een heel recent voorbeeld te geven: The holy blood and the holy grail (Baigent en Leigh), het boek waar Dan Brown voor de Da vinci code zijn inspiratie zou gehaald hebben, zou op die manier niet op de site kunnen komen en dat zou, volgens mij, zeer spijtig zijn.

Maar zoals eerder al door velen gezegd: zoland de site er niet komt is het een beetje discussiëren in het ijle natuurlijk

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Hoe ver staat het nu juist met Boekmeter.nl? Heb gisteren eens naar de site gesurft en wat onbegrijpbare Engelse uitleg gelezen over het beheer van de site.

Jordy, een prognose voor wanneer de site zou kunnen klaar zijn? (Ja, wat zit ik te popelen )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lees svp even het recente bericht van 5 maart 2006, 19:14 uur.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Haha, we gaan Jordy gewoon elke maand stalken

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Het lijkt erop dat Boekmeter momenteel gehackt is door een mysterieuze site over films en zo .

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Freud wrote:

Het lijkt erop dat Boekmeter momenteel gehackt is door een mysterieuze site over films en zo .

Ja, hier ook. Gisteren was het nog anders...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik typte voor de grap eens http://www.boekmeter.nl/ in en waar kwam ik terecht? Op MovieMeter.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Zie berichten van 7 dagen terug speedy.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Sorry, niet op gelet.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

Zou echt eens moeten komen!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Mwoa.. Jordy heeft het op het moment al druk genoeg met deze site. Daarnaast interesseren boeken me toch niet zoveel.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Goede reden die laatste.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Goede reden die laatste.

Kijk, sommigen zijn nu eenmaal wél geïnteresseerd in de drie heilige kunsten, dus...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

JJ_D wrote:

(quote)

Kijk, sommigen zijn nu eenmaal wél geïnteresseerd in de drie heilige kunsten, dus...

ik ben er ook heel erg geinteresseerd, en ben al voor alle zekerheid een boekenlijst aant bijhouden, met alle boeken die ik ooit heb gelezen.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

donnie darko wrote:

(quote)

ik ben er ook heel erg geinteresseerd, en ben al voor alle zekerheid een boekenlijst aant bijhouden, met alle boeken die ik ooit heb gelezen.

Ik ook, met alle boeken die ik sinds juli 2005 gelezen heb. Spijtig wel dat het niet zo'n indrukwekkend lijstje is...

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Voor school heb ik wel behoorlijk wat boeken gelezen, maar uit mezelf niet meer dan 10 in mijn hele leven.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Goodfella_90 wrote:

Voor school heb ik wel behoorlijk wat boeken gelezen, maar uit mezelf niet meer dan 10 in mijn hele leven.

Bij mij ligt dat (gelukkig) een pak hoger, een twintigtal per jaar uit eigen beweging + nog enkele jeugdromans voor school... Af en toe ook een kanjer (qua verstandelijke arbeid dan). Voorlopig bv. De Idioot, van Dosto...

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Deze site heeft mijn literaire leven een beetje verknoeid door alle films die ik nu moet zien om te kunnen blijven meepraten . Maar ik heb wel een behoorlijke bagage opgebouwd vroeger waar ik nog wel even op kan vertrouwen, voorlopig lees ik enkel in de vakantie een boek of tien, genre Oorlog en Vrede of Ulysses of zo, echte onstpanningslectuur voor aan het zwembad . Tijdens de rest van het jaar blijft het beperkt tot wetenschappelijke werken en boeken over architectuur, hoewel vaker niet dan wel vrijwillig.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik vraag het maar even in dit topic. Wat valt me aan te raden op het gebied van oorlogsboeken geschreven over waargebeurde combatsituaties (bijv. Band of Brothers of iets dergelijks)?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Oorlog en Vrede bevat een aantal geweldig realistische en gedetailleerde waargebeurde combatscenes, maar dan wel uit de napoleontische tijd .

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Literair?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Freud wrote:

Oorlog en Vrede bevat een aantal geweldig realistische en gedetailleerde waargebeurde combatscenes, maar dan wel uit de napoleontische tijd .

Dat vergat ik te zeggen. Ik ben vooral geinteresseerd in WOII. Ik heb echter niet zoveel verstand van boeken dat ik weet welke titels ik zeker gelezen moet hebben.

@Zavo

Ja, gewoon in boekvorm, niet als beschrijving van.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Ik denk dat ik ongeveer een 40-tal boeken per jaar lees, tussen alle films door Nu ja, dat is vooral dankzij het feit dat ik met de trein naar mijn werk ga: dat is 2 * 20 min. tijd om te lezen per dag. Ongeveer de helft van wat ik lees is literatuur, de andere helft zijn informatieve boeken (quasi altijd over geschiedenis).

Het wordt dus dringend tijd dat Boekmeter er komt, anders zal ik veel van de titels die ik gelezen heb vergeten zijn!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Bestandje bijhouden!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

http://www.boekmeter.nl/ linkt naar de startpagina van moviemeter. Zou hier naartoe niet beter zijn?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Kwestie van om de maand toch eens te laten horen dat wij het alvast níet vergeten zijn .

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Wel leuk is dat als je MM bezoekt via BoekMeter er staat "je laatste bezoek was op" en dan je laatste bezoek

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wouter wrote:

Zou hier naartoe niet beter zijn?

Lijkt me een beetje overdreven. Ik hou het domein aan "voor het geval dat..." maar het hoofdstuk BoekMeter.nl is wat mij betreft dicht, ik heb er gewoon echt geen tijd voor zolang ik niet een paar maanden werkloos thuis zit. Dus allemaal duimen

Probleem is ook dat een site nooit "af" is, er blijft werk zitten in aanpassingen en bugfixjes en ik doe gewoon liever (ook) andere dingen met m'n vrije tijd.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, snap ik, jammer, maar om je leven nu te weiden omdat anderen wat anders willen, onzin natuurlijk, geniet jij maar van je baan en je leven Jordy (zolang het nog kan )

Witch-king

• 230 messages
  • 411 votes

Ik heb al een aantal mensen gevonden die ik moet waarschuwen als www.boekmeter.nl komt, dus ik hoop dat hij redelijk snel komt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.