- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- BoekMeter.nl
BoekMeter.nl
Ravenstein
-
- 1524 messages
- 518 votes
Inderdaad, boekmeter lijkt me een fantastische aanvulling van de rest 2 bestaande meters.
Ik kijk er naar uit!
En voor Jordy:
"Alvast bedankt voor de 2 leuke sites, op de derde zal ik ook wel regelmatig te vinden zijn!"
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Geen nieuws meer over deze site, jordy? Ik wil je echt niet opjagen, hoor.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ach ja, het is weer de tijd van de maand 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
geweldig, ik had al een tijdje zoiets in gedachte
Maar wat dacht je van leesmeter.nl?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Euhm, dat is niet echt in de trend van Movie en Music en bovendien erg naja, ik ben een beetje gewend aan BoekMeter geraakt 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Ik vond leesmeter wel lekker in de mond liggen 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
En Jordy, al een release bekend? want het lijkt me wel een vette site 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
er is niets veranderd sinds m'n laatste bericht:
Nee er is niets veranderd sinds m'n vorige bericht. BoekMeter lijkt me erg leuk, maar momenteel heb ik het gewoon te druk met andere dingen, onder andere om de huidige sites uberhaupt in de lucht te houden, en heb ik eerlijk gezegd momenteel gewoon even geen zin in in nog een tijdrovende site.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik heb de moed al op gegeven
ik wacht nu braaf tot Jordy BoekMeter zegt 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Zal boekmeter zich alleen maar gaan wijden aan literatuur of ook aan informatieve boeken?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Volgens mij alleen literatuur...of was die discussie nog niet besloten?
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bijv een boek over de 2e wereldoorlog gaat beoordelen. Ik bedoel het zijn feiten, en het moet puur om vermaak gaan..vind ik.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Tuurlijk kan dat wel.
davidov
-
- 3466 messages
- 2165 votes
Het lijkt mij onbegonnen werk zo'n site. Er zijn zo ontiegelijk veel meer boeken en uitgaves daarvan dan van films....
Lijkt mij een gamemeter.nl boeiender 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Gamemeter-sites zijn er genoeg... Een boekmeter-site is volgens mij zo ongeveer een gat in de markt...
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bijv een boek over de 2e wereldoorlog gaat beoordelen. Ik bedoel het zijn feiten, en het moet puur om vermaak gaan..vind ik.
en biografieën en memoires dan? die gaan over feiten maar hebben tegelijk ook een 'vermaakkant'. De scheidslijn zal in ieder geval lastiger te trekken zijn, dan bij moviemeter.
davidov
-
- 3466 messages
- 2165 votes
Gamemeter-sites zijn er genoeg... Een boekmeter-site is volgens mij zo ongeveer een gat in de markt...
Niet in deze vorm....
En het kan wel een gat in de markt zijn als in "uniek" maar als je geen goed werkend product aan de man kan leveren kan je het soms beter niet doen...
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Dat kan wel, maar dan ga je hem beoordelen om de feiten, dus iets als: ''Wow dat dat werkelijk gebeurt is, 5*'' en niet om het boek zelf. Tenminste, dat zou bij mij zo zijn.
En als ik jullie mag geloven, mag ik dus ook gewoon stemmen op mijn Natuurkunde of Biologie boek? Want ook zij bevatten info.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Ook informatieve boeken hebben een mate van kwaliteit. Als ik een boek voor me heb dat over de Tweede Wereldoorlog gaat, maar ik vind de opbouw slecht, inhoud interessant en desnoods de plaatjes niet boeiend genoeg, dan kan het boek zo een 2.0* krijgen, bijvoorbeeld.
Niks mis met schoolboeken beoordelen. Ik noem als voorbeeld de slechte boeken die ik voor Duits had; rare opdrachten, vreemde opbouw, weinig inhoud, 1.0*
Nu heb ik goede schoolboeken waar ik wel makkelijk uit kan leren, waar goede opdrachten in staan en dat vooral informatief hoog scoort, 4.5*
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Inderdaad, maar om nu mijn cursus betontechnologie te gaan vergelijken met de nieuwste roman van Marquez vind ik toch een beetje raar
.
Ik ben nog steeds van de mening dat als iemand het boek op de site wil zetten, dat dat feit op zich al genoeg is om te vermoeden dat het boek wel interessant is. Desnoods moet je invoeren dat je verplicht bij elke toevoeging ook ineens een zinnig bericht moet zetten, dan ben je zeker dat er geen boeken met dode discussies op de site komen. Als iemand iets te zeggen heeft over het vijfde boek van Nijntje die champignons gaat plukken en zwarte ruiters ontmoet, dan mag die dat wel van mij, zoiets
.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Als er al een boekmeter komt zou ik primair gaan voor leesboeken. Uitgangspunt hiervoor kan de gemiddelde bibliotheekindeling zijn. Daar staan ook de informatieve boeken en de romans niet door elkaar. Sowieso weinig interessant om over de betonboeken van Freud te discussieren. Niet doorheen te komen, die krengen. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Als het zich alleen maar tot leesboeken gaat wenden zul je mij weinig op die site zien.
Maar dat zullen sommige mensen ongetwijfeld geen probleem gaan vinden.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Als iemand iets te zeggen heeft over het vijfde boek van Nijntje die champignons gaat plukken en zwarte ruiters ontmoet, dan mag die dat wel van mij, zoiets
.
Jeugdsentiment
(ook op moviemeter een reden voor minder slechte beoordelingen
)
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
Als er al een boekmeter komt zou ik primair gaan voor leesboeken. Uitgangspunt hiervoor kan de gemiddelde bibliotheekindeling zijn. Daar staan ook de informatieve boeken en de romans niet door elkaar. Sowieso weinig interessant om over de betonboeken van Freud te discussieren. Niet doorheen te komen, die krengen. 
En stripboeken dan?
En middeleeuwse werken? worden nu als leesboek gezien, maar waren toen vaak non-fictie (bijv. the history of the kings of britain van Monmouth).
Maar ik ben het met je eens wat betreft de betonboeken van Freud 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Naar mijn mening is het het beste om alleen fictieve werken te nemen. Een groot begrip, maar ik bedoel hiermee romans of 'leesboeken'.
Kijk, je kan een informatief boek over het heelal of you name it prima raten, maar dan moet je weer een lijn trekken, die veel makkelijker te trekken is om fictieve leesboeken.
Je komt dan wel bij de discussie 'biografieën' kan je ook prima raten. Maar je kan élk boek raten. Dus als je dan zegt 'BoekMeter' zeg je dus; alles wat een boek is met meer dan zoveel blz.
Misschien ben ik nu wat vaag, maar het punt is je kan er alles op zetten, maar welke maatstaaf je moet nemen of welke lijn je moet trekken is gewoon ontzettend moeilijk te beslissen. Maar volgens mij waren stripboeken al 'out of the question'.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
En stripboeken dan?
En middeleeuwse werken? worden nu als leesboek gezien, maar waren toen vaak non-fictie (bijv. the history of the kings of britain van Monmouth).
Eigenlijk is het een totaal onzinnige discussie, gezien de overvolle ijskast van Jordy, maar goed.
Ik zou echt een (misschien wel specifieke) bibliotheek als uitgangspunt nemen. Alle boeken die daar onder de categorie 'leesboeken' vallen kunnen dan op de site. De middeleeuwse werken geef ik daarmee wel een goeie kans, strips niet.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind denk ik, twijfelgevallen zullen er altijd zijn, die zijn er op Moviemeter ook.
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind denk ik, twijfelgevallen zullen er altijd zijn, die zijn er op Moviemeter ook.
Eerst maar eens de site hebben dan kunnen we er dan ellenlang over discussieren. Maar dat maakt dit soort sites toch alleen maar leuk?