• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

BoekMeter.nl

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

aegron wrote:

we kunnen er ook voor kiezen om deze lijst toe te voegen. En wie ze allemaal gelezen heeft, mag een nieuw boek toevoegen

Dan mag ik de eerste zijn: ik heb ze allemaal geschreven. Onder verschillende pseudoniemen welteverstaan, Homeros en Dante enzo. Dat was net het allermoeilijkste gedeelte, wéér eens een nieuwe naam te verzinnen.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Dus in de Divina Comedia voer je eigenlijk twee keer jezelf op in de hoofdrollen? Dat is gewaagd .

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Freud wrote:

(..) ik zou er toch zeker even mee wachten en niet meteen alles erop gooien. Ook wat strips betreft,

verrader

al zou je natuurlijk alle strips die een verhaal vertellen wel kunnen toevoegen (waarmee je gagstrips vermijdt, want die lijken me niet zo op hun plaats). En je kunt dat nog strenger maken en enkel strips die volledig los staan bekijken, dus met een afgerond geheel en personages die gecreëerd zijn voor die ene strip (maar misschien moet je dan ook korte reeksen toelaten, trilogien en dat soort gedoe.) Of strips gewoon weglaten, dat bespaart meteen een hoop gedoe .

Ik ben er zeker wel voor te vinden om gags weg te laten maar romanstrips als Maus bv vind ik van net zo'n grootse literatuur getuigen als Ecce Homo van Primo Levi. Ik weet niet of het zo'n gedoe wordt als romanstrips getolereerd worden.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Freud wrote:

Dus in de Divina Comedia voer je eigenlijk twee keer jezelf op in de hoofdrollen? Dat is gewaagd .

Gewoon een leuke vondst van me, niet meer, niet minder. Zo fantastisch is het allemaal niet. Ten tijde van de Ullysses was ik compleet lamgezopen. Zie je toch duidelijk...? Als je zoveel boeken als ik heb geschreven schrik je niet meer van je eigen fantasie. Thought this, written that...

(Nu is het pas echt belachelijk aan het worden, ik stop er dus mee ).

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

katie morosky wrote:

Dan mag ik de eerste zijn: ik heb ze allemaal geschreven. Onder verschillende pseudoniemen welteverstaan, Homeros en Dante enzo. Dat was net het allermoeilijkste gedeelte, wéér eens een nieuwe naam te verzinnen.

Hahaha....

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

Maar het gaat om het lezen he, niet om het schrijven, want dan krijgen we een vertekend beeld voor al die boeken (met veel te hoge stemmen)

Illuvatar

• 72 messages
  • 1259 votes

Ik denk dat boekmeter nog een groot succes zal worden bij jongeren voor hun boekbesprekingen

(ik bijvoorbeeld)

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Hoezo er komt toch niet überveel facts te staan over boeken. Toch meer de basis informatie net zoals bij de twee MM's...ik betwijfel of dat gaat helpen bij mijn boekbesprekingen..

Maar misschien gaan andere tieners op de MM's boeken die flink worden aangeprezen op BM lezen, goed voor de literaire ontwikkeling (*kuch*kuch*)

La dormeuse

• 111 messages
  • 218 votes

er komt toch niet überveel facts te staan over boeken

Ik mocht niet eens veel feiten noemen in m'n boekverslagen (max. 200 woorden). Juist je interpretatie en mening over het boek moesten uitgebreid. Dat zijn toch wel de dingen die ik op boekenmeter verwacht...

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

La dormeuse wrote:

Ik mocht niet eens veel feiten noemen in m'n boekverslagen. Juist je interpretatie en mening over het boek moesten uitgebreid. Dat zijn toch wel de dingen die ik op boekenmeter verwacht...

Dat valt dan toch gewoon onder de discussie?

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

rempsycho wrote:

Waarom niet gewoon alles met een isbn nummer? dat is tenminste goed in te delen net als de imdb-nummers, want tja, over smaak en wat kwaliteit is valt lastig te twisten...

ISBN-nummers zijn ongeschikt, zie pagina 1 en 2 van dit topic.

En boeken die je er niet op wilt (zoals Tuinieren voor chocolaverslaafden) hebben ook een ISBN-nummer. Schiet je niks mee op als selectiemiddel.

La dormeuse

• 111 messages
  • 218 votes

Dat valt dan toch gewoon onder de discussie?

Ja, en daarom denk ik dus dat deze site wel heel nuttig zal worden voor mensen die boekverslagen maken.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ben een beetje begonnen te knutselen, het valt allemaal wel mee qua werk. Ik verwacht over 1 á 2 weken een eerste versie af te hebben. Een versie zonder toevoegen/corrigeren/lijstjes e.d., maar met een eerste "voorbeeld" boek, en een forum waar we dan verder kunnen discussiëren over hoe we de site verder in gaan richten.

Als jullie beloven niet op het uiterlijk en/of nog ontbrekende info te letten, alvast een voorproefje van boek nummertje 1:

(afbeelding)

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Hierdoor krijg ik nu echt zin om de bescheiden bibliotheek hier om mij heen in te voeren...

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Mooi .

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Het voorproefje maakt me hongerig

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

Dustyfan wrote:

Hierdoor krijg ik nu echt zin om de bescheiden bibliotheek hier om mij heen in te voeren...

Amen

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Wordt weer volop lachen met alternatieve titels .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onbegrijpelijk lachwekkende Nederlandse titel inderdaad, Clockwork Orange, had er nog nooit van gehoord.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Leuk, ben ook erg benieuwd.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik weet dat er staat dat je niet op het uiterlijk moet letten, maar is paars de uitgang kleur? (Ik heb niet alle pagina's doorgespit)

Verder is het natuurlijk geweldig! Ik kan niet wachten!!!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Angrod_Pallanén wrote:

is paars de uitgang kleur?

staat nog niets vast, maar voorlopig even wel

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ziet er goed uit

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Wat zijn de vier berichten die al geplaatst zijn?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Freud wrote:

Wat zijn de vier berichten die al geplaatst zijn?

alvast wat lege topicjes aangemaakt voor de discussies straks

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Wat zijn de genres die je/we gaan gebruiken?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Precies, die discussie bijvoorbeeld

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ziet er goed uit. Prachtige kleur.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Paars is een Prince-kleur en dus sowieso goedgekeurd. De tags vind ik ook leuk. Voor een progressieve look, doet me denken aan dit hier.

[Edit] Misschien is dat niet echt een goede referentie aangezien het grootste gedeelte hier mannen zijn. Toch even duidelijk maken: die tas zorgde voor een kleine revolutie binnen de modewereld, vanwege de tags.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ja de kleur is inderdaad wel lekker om naar te kijken en dat Boek zo gegumd ofzoiets geeft ook een leuk effect misschien kan je het zo laten, zo niet dan is dat jou keuze natuurlijk

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.