• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

BoekMeter.nl

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

U-96 schreef:

Waarom willen jullie altijd zoveel ...-Meters hebben? Is wat Jordy aanbiedt niet genoeg dan? Nog even en jullie komen aan met het voorsteel MeterMeter.nl ...

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Ja, maar er zijn er toch enorm veel boeken (van 15 tot 1400 blz.) kinderboeken, encyclopediën, geloofboeken (of hoe noem je dat ook noemt ), enz. Het zijn er zó veel, dat word echt oneindig...

Nog een idee (als het niet al eerder is gezegd) SerieMeter...

Films, docu's, series, tekenfilms, miniseries.

Nogmaals, ik zie geen moeilijkheid bij boeken die er bij films niet is.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

DRINGEND GEVRAAGD:

Een tekst van Pablo Neruda in het Nederlands. Dit voor mijn dochter: een schooltaak in verband met cultuurwetenschappen.

De tekst is uit de Canto General en noemt De Slachtingen.

Als het enigszins mogelijk is, uit welk deel van de Canto is het afkomstig? Zijn er hier nog literatuurbeesten?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Hier staat alles. Verder kan ik je niet helpen.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Leno wrote:

Films, docu's, series, tekenfilms, miniseries.

Nogmaals, ik zie geen moeilijkheid bij boeken die er bij films niet is.

Verschillende drukken/uitgaves

fabbyke

• 395 messages
  • 1504 votes

zeker doen boekenmeter !!

Boudewijntjuh

• 13 messages
  • 54 votes

Echt een goed idee, alleen zou het dan niet literaturemeter moeten zijn of bookmeter om in de engels-nederlands traditie te blijven?

edit: zie net op de sidn dat je boekmeter al geregistreerd hebt

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

De link doet het niet meer bij mij, maakt niet uit er staat toch nog niets op, maar om het even te melden..

In het eerste berichtje stond al dat Jordy bookmeter afgrijselijk vond (net als zo vele). Maarre, komt die dan in 2006 ofzo ( in het eerste bericht stond dat MusicMeter in september aan de beurt zou komen). Bovendien denk ik dat boekmeter meer bezocht zal worden dan MusicMeter...

Wat de kleur betreft hou ik erg veel van rood of groen, als het maar niet zo'n donkere kleur word als zwart en een lichte als geel en roze!!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Maarre, komt die dan in 2006 ofzo

zie topictitel

in het eerste bericht stond dat MusicMeter in september aan de beurt zou komen).

Daar staat dat de verbouwing van MusicMeter in september/oktober klaar is

Bovendien denk ik dat boekmeter meer bezocht zal worden dan MusicMeter...

Ik denk het niet

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ok, ik kom weer lkkr dom over

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Als je zo typt wel ja..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

"eind 2005" was toch wat optimistisch eerst MusicMeter eens grondig onder handen nemen als MovieMeter klaar is.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Je moet het zelf weten natuurlijk

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Jammer... ik wil best helpen met Boekmeter hoor.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

oh kun je programmeren?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ze leest boeken voor je en vertelt je een prachtige samenvatting.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Uitstellen maakt niet zo heel veel uit, als MusicMeter daar beter op word....

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ja uiteindelijk maakt het me weinig uit wannéér het er komt, zolang hij maar komt

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Jordy wrote:

oh kun je programmeren?

programmeren kan iedereen, je moet er alleen de juiste programma's voor hebben

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

het lijkt mij wel cool als dit allemaal doorgaat, ik heb niet veel met boeken maar ook al is het heel onwaarschijnlijk dat er zoiets als een gamermeter zou komen vind ik het tog wel leuk dat jullie er zoveel moeite in steken om het uittebreiden met een bookmeter (boek(en)meter) ga egt zo door

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Een boekmeter gaat er zeker komen volgens Jordy, maar die game meter...

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

ja dat dacht ik al

jammer

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Jordy vind dat zulke sites al genoeg bestaan(en terecht).

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Kleine tip: geen religieuze boeken. Volgens mij wil je geen discussies bij de Bijbel en de Koran, bijv. Of er stemmen aan geven....

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Inderdaad, maar dat was toch al besloten ( ). Zoiets kan gewoon niet. Je kan als moslim niet eerlijk de bijbel becijferen of als christin eerlijk de koran...dat word dan (bijna) altijd een 0,5..sowieso, behoefte daaraan is ook miniem..

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

vooropgesteld dat mensen dat boek gelezen hebben.

Ik zal niet op zulke boeken stemmen aangezien ik ze niet gelezen heb. Maar als je dat soort boeken gaat verbieden mag je dan wel boeken over religie er op zetten? Mogen boeken van Nietzsche er bijv. op? Of de duivelsverzen van Rushdie? Erg lastig wordt dat.

En wat zet je er dan als schrijver bij?

Over comics trouwens: mogen graphic novels er wel op? Als voorbeeld kun je Blankets van Craig Thompson nemen. Dat is een verhaal wat alleen in een enkele uitgave is te krijgen. Geen verzameling van comics. Mag dat er wel op?

link ter ondersteuning:

1

Verder vind ik het idee van enkel verhalende boeken ook niet zo geslaagd. Ik zou het erg graag zien dat er poëzie en filosofie boeken geplaatst kunnen worden. Dat is voor mij de voornaamste reden om zo naar boekmeter uit te kijken.

Hoe ga je het trouwens doen met plaatjes? cd's en dvd's hebben standaard formaten. Boeken niet bepaald

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, dat word een probleem. Ik vind het niet bepaald geslaagd als al die plaatjes er anders uit zien (qua vorm dan), maar dat is zo ongeveer de enige oplossing .

Wat betreft welke boeken er op mogen en welke niet...geen idee. Er zijn verschillende smaken en verschillende meningen welke erop mogen. Maar dat argument van "Dat is voor mij de voornaamste reden" is niet 100% geweldig. Het is tenslotte voor jou een reden, maar niet voor iedereen. Dus wil dat niet per definitie zeggen dat die boeken erop moeten..

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Dat heb ik ook nergens gezegd...

Ik kan wel aanhalen dat filosefie een van de belangrijkste literatuur vormen is die een enorme (zo niet totale) invloed heeft op de samenleving en hoe die er nu uitziet, maar ik was eigenlijk van mening dat ik een dergelijke open deur niet hoefde in te trappen.

Het belang van Poëzie is wellicht wat kleiner dan dat van de filosofie, maar is desalniettemin niet te negeren.

Hoe verklaar je in hemelsnaam dat Spinoza's ethica niet op de site staat, maar de da vinci code wel? Of de sonnetten van Shakespeare die ontbreken, maar wel de gehele bibliografie van Baantjer is moeiteloos te raadplegen?

Ik kan me zeer goed inbeelden dat er geen behoefte is aan bijvoorbeeld een compleet overzicht van alle uitgaven van de Jane's library of een lijst met Hayne's manuals.

Maar als je alles heel sec gaat bekijken dan zijn de meeste filosofische boeken enkel handleiding over de mens.

Wellicht een idee om geen technische boeken toe te laten, maar wel boeken die een nieuw onderdeel bespreken. School boeken over biologie zijn bijvoorbeeld mijn insziens niet interessant voor boekmeter, maar Darwin's evolutietheorie zeker wel.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Je hebt een "."

Maar het is wel een lichter probleem dan bijv. het aantal uitgaves. Mag er van elk boek één uitgave opkomen en bijv. Shakespeares sonetten die samengebonden zijn, maar ook in ontelbaar veel uitgaves zijn uitgebracht. Moet dan alleen het gehele werk op de site (samengebonden) of ook de losse uitgaves...als je begrijpt wat ik bedoel...

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Hobbes wrote:

vooropgesteld dat mensen dat boek gelezen hebben.

Ik zal niet op zulke boeken stemmen aangezien ik ze niet gelezen heb. Maar als je dat soort boeken gaat verbieden mag je dan wel boeken over religie er op zetten? Mogen boeken van Nietzsche er bijv. op? Of de duivelsverzen van Rushdie? Erg lastig wordt dat.

De enige reden die ik kan bedenken om de bijbel e.d. te weigeren (ben ik overigens niet voor), is dat je vreest voor discussies over religie en eventueel daarop volgende flame-partijen. In feite geldt dat voor elk religieus getint boek, dus waar leg je dan een grens?

Naar mijn mening moeten deze boeken gewoon toegelaten worden, en nare discussies kunnen worden gedelete.

En wat zet je er dan als schrijver bij?

Er zijn wel meer oude boeken waarvan de auteur onbekend is, Mariken van Nieumeghen bijvoorbeeld. Daarom zou je de optie 'auteur onbekend' moeten kunnen kiezen bij toevoegen.

Verder vind ik het idee van enkel verhalende boeken ook niet zo geslaagd. Ik zou het erg graag zien dat er poëzie en filosofie boeken geplaatst kunnen worden. Dat is voor mij de voornaamste reden om zo naar boekmeter uit te kijken.

Mee eens

Hoe ga je het trouwens doen met plaatjes? cd's en dvd's hebben standaard formaten. Boeken niet bepaald

Posters hebben ook geen standaard formaten. Dus lijkt het me het handigst om net als op MM de breedte vast te stellen op 200 pixels en de hoogte variabel te houden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.