- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- BoekMeter.nl
BoekMeter.nl
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Mogen stripboeken worden toegevoegd? (Kuifje bijvoorbeeld)
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Er zijn wel meer oude boeken waarvan de auteur onbekend is, Mariken van Nieumeghen bijvoorbeeld. Daarom zou je de optie 'auteur onbekend' moeten kunnen kiezen bij toevoegen.
Dat is voor menig religieus persoon al meer dan genoeg stof om ruzie over te maken 
Verder ben ik het er wel mee eens, de invloed is gewoon belangrijk en mag eigenlijk niet geweigerd worden.
Ben erg benieuwd of er hier wel massa's mensen met 'overdreven' fan neigingen op af komen. Op MuM is het totnogtoe tot eentje gebleven. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Mogen stripboeken worden toegevoegd? (Kuifje bijvoorbeeld)
En als dat mag, mogen graphic novels en manga ook? En mogen smallpress boekjes ook? Of kleine smallpress-achtige boekjes die wel van bekende tekenaars zijn? (Zoals Trondheim's Non, non, non en Kriek's Little Andy Royd)
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Kan me voostellen dat de grens bij strips/comics/graphic novels érg lastig wordt. Wellicht is het dan toch een idee om totaal geen strips op de site te laten.
Ook al is dat dan jammer voor de graphic novels (die in principe het meest bij boeken in de buurt komen).
De regel: iets mag alleen in graphic novel zijn uitgegeven zou bijvoorbeeld een uitzondering kunnen zijn? Al vallen belangrijke GN als From Hell dan afvallen 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik ben hevige stripboekenfan (wat een verassing
) maar vind niet dat die moeten toegelaten worden op BM. Je kán ze namelijk moeilijk toerekenen tot boeken. Stripboeken hebben gewoon een totaal andere "sfeer" (als je bergijpt wat ik bedoel) dan stripboeken. En er moet toch een zwaar limiet zijn, wil je geen ongelovelijke uiteenlopende database worden.
Yep kos, Jordy wacht een moeilijke taak wil hij zoveel mensen tevreden houden 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Jordy wacht een moeilijke taak wil hij zoveel mensen tevreden houden 
Dat moet ik helemaal niet willen
Ik hoop gewoon dat we uiteindelijk met z'n allen heldere regels kunnen bedenken. Wat deze precies zijn maakt me (binnen bepaalde grenzen) niet zoveel uit, maar het blijkt erg fijn te zijn om gewoon naar een paar regeltjes te kunnen wijzen om ellenlange welles/nietes-discussies bij toevoegingen te voorkomen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Daarom, maar die discussies ontstaan wel...dus het lijk míj beter om gewoon wat standaar regels die je zelf wilt gewoon op te noemen zodat wij ons daarover kunnen "beraden" met discussies ect.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Misscien kun je ook nog eens een TV-serieMeter maken 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ja, dat had ik ook al voorgesteld...maar geen reacties...ik vind het ná boekmeter de meest voor de hand liggende. Maar dat kan wachten...eerst boekmeter goed regelen 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
dat is eigenlijk wel een leuk idee van jullie want de enige tv-serie site waar ik vaak naartoe ga is www.tvtome.com en ik weet niet of daar ook een nerderlandse versie van is maar anders zijn jullie volgens mij de 1e (als jullie dat zien zitten natuurlijk he
)
maar wel cool idee
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoals ik in het gamemeter-topic al meldde: ik zou het al een groot wonder vinden als ik genoeg tijd voor boekmeter heb, ik zou niet op meer rekenen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Werk uit handen geven doe je zeker niet aan? 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee al zou er een hele goede programmeur zijn met de juiste kennis die mee wil helpen... het technische gedeelte doe ik toch graag zélf.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Liever boekmeter dan een gamemeter, dát is afgezaagd. Boekmeter niet (zo heel erg).
aldert007
-
- 156 messages
- 277 votes
Liever boekmeter dan een gamemeter, dát is afgezaagd. Boekmeter niet (zo heel erg).
Inderdaad en er zijn ook al genoeg sites waar je commentaar kan geven op games 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
joh wij kunnen hier wel een beetje zeggen wat ze kunnen gaan doen maar dat kost veeel tijd en geld
de beste stuurman staan aan wal 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Jordy heeft al aangegeven dat hij niet gaat doen wat wij zeggen dat hij zou kúnnen doen (niet dat wij zeggen dat wij niet zeggen wat hij moet doen).
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik denk dat je niet moet gaan kijken of strips wel of niet mogen, maar gewoon een aantal eisen stellen waar een boek aan moet doen over het algemeen. Zoals dat het een verhaal of meerde verhalen moet hebben en dus niet korte grappen, hoeveel pagina's het moet hebben en dat het een echt boek-boek (
) moet zijn. Dus niet een klein mini boekje ofzo.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Waar wou je de lat leggen qua blz. dan? Sommige boeken (ik weet geen voorbeelden) hebben minder dan 90 pagina's maar kunnen wel zo zijn dat ze op BM moeten..snap je? En een boek met 150 pagina's kan bijvoorbeeld ook "Het Grote Moppen Boek" zijn...
Ik vind het niet zo'n goed idee..
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
90 is ook een best hoog aantal bladzijden. Je zou beter kunnen doen boven de 50 of 60 ofzo. Zo'n moppenboek zou dus afvallen wat dat zijn korte grappen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Oké (beetje late reactie, maargoed).
Wat een verschrikkelijk leuk idee zeg 
Heb even wat zitten hobbiën...
(afbeelding)
(Niet op schoonheidsfoutjes letten
)
Zoiets? Heb ook groen en rood uitgeprobeerd, maar dat doet na een poosje wel pijn aan m'n ogen, eerlijk gezegd 
Ik vind deze kleur idd te veel op MM lijken, zoals Jordy al op dezelfde pagina zei. Ik vind eigenlijk rood een mooi idee, maar na "oranje" en blauw, is groen ook een goede stap, maar dan niet te licht of te donker. Iemand nog voorstellen voor kleuren?
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Kleine tip: geen religieuze boeken. Volgens mij wil je geen discussies bij de Bijbel en de Koran, bijv. Of er stemmen aan geven....
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
De bijbel trouwens het meeste verkochte boek ter wereld geloof ik. En welke boeken zijn nu wel religieus en welke niet. Er zitten altijd boeken op het randje. En wie bepaalt het randje.
Het is net zoals met amusement bij de omroepen, dat moet weg moet. Iedereen verschilt van mening.