• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Verboden negatief te doen / korte argumentaties

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ericinho wrote:

want hier zal het alleen maar minder worden

Nee hoor, gewoon hard optreden tegen 13-jarige 'wow vet man egt de bom'-users.

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Haha ja minimumleeftijd toevoegen en waarom geen IQ-test .

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Hm, maar dan moeten ook de hoge IQ's buitengesloten worden, vind ik. Wat daar soms niet voor een onzin uitkomt .

(overigens is de analyse van Ericinho behoorlijk spot on, ik heb 't al ZO vaak gezien..)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het is gelukkig aan jezelf welke discussies je gaat volgen en welke users je negeert.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Klopt, het ligt alleen niet altijd even simpel. Als je van plan bent om een goeie discussie te voeren of er zelfs al middenin zit en deze valt dood omdat de pubergeesten zich ermee bemoeien, dan is teleurstelling niet te voorkomen. Het is voor mijzelf in ieder geval reden om nooit een populaire site (meer) te willen hebben, tenminste, niet met veel interactiviteit. Niettemin houden Jordy + crew de zaakjes rédelijk bijeen hier, moet ik zeggen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

We kunnen ook een afleidingssite maken die pubers aantrekt. http://www.grotedingen.nl

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Hm, daar trek (har har, get it?) je wel pubers mee ja!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Menni wrote:

Niettemin houden Jordy + crew de zaakjes rédelijk bijeen hier, moet ik zeggen.

Moviemeter heeft een stevige kern die ik niet te snel zie verwateren, hebben ze reeds bewezen. Zolang die kern zich blijft verzetten tegen de groepen posters die jullie aanhalen, zie ik het hier ook niet echt verloederen.

De enige zwakte die de MMkern vertoont is dat deze zelf nog opgesplitst is in verscheidene groepjes. (fans van klassiekers, landgebonden films, horror & gore, etc etc).

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Groepjes?

Gewoon mensen met verschillende smaak. Ik zie niet echt de zwakte daarin.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Jij niet dan? Of ben jij een loner?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Groepjes?

Ik houd van alle cinema, en volgens mij is de mmkern ook juist geintresseerd in allerlei soorten films, zie bijvoorbeeld de tip 150 en top 250. De filmliefhebber maakt geen keuze voor 1 enkel genre, maar is openminded naar minder toegankelijke films en genres.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

De enige zwakte die de MMkern vertoont

De kracht!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wel even opletten, ik zeg dat enkel in functie van het tegengewicht vormen tegen 'noobs'. Uiteraard is variëteit de kracht van MM. Maar als je je als blok wil verzetten is het nu eenmaal niet zo handig.

En het ontkennen van dat soort groepjes kan je dan wel doen, maar het wordt op de MMchat wel elke dag geïllustreerd. Niet dat er geen raakvlakken zijn, maar de ggd is toch redelijk beperkt.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

En juist dat er groepen zijn maakt het zo leuk.

Als er telkens volledige unanimiteit heerst, dan wordt het discussieren ook een beetje eentonig, eerlijk gezegd is er dan weinig sprake meer van een discussie.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Onderhond wrote:

Uiteraard is variëteit de kracht van MM. Maar als je je als blok wil verzetten is het nu eenmaal niet zo handig.

Och, denk dat het onderling sterk varierende 'blok' behoorlijk als eenheid staat tegenover herrieschoppers en allerhande tuig. Het één sluit het ander niet uit.

Klinkt wel een beetje elitair zo, maar dat valt natuurlijk allemaal best wel mee .

tims

• 209 messages
  • 415 votes

Jordy schreef:

(quote)

Nee hoor, gewoon hard optreden tegen 13-jarige 'wow vet man egt de bom'-users.

?? Waarom? Vind het eerlijk gezegd soms wel inspirerend...om niet altijd met 30'ers en 40'ers (waartoe ik ook behoor) in discussie te gaan.

het gaat hier toch om de movies.....niet om het groot dictee?

De taal van de jeugd...Geef ze dat recht. Heb er als docent ook lang tegenaan moeten knokken...nuniemeer...eg nie

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik verlang van mensen dat ze wat moeite doen om een begrijpbaar, fatsoenlijk bericht te typen. Een spelfoutje hier, of een hippe term daar is echt niet zo'n probleem. Maar wat ik af en toe voorbij zie komen

Een vereiste om hier mee te kunnen doen is dat je inziet dat berichten hier een blijvend karakter hebben, en dat tientallen mensen moeite (moeten) doen om je bericht te lezen. In tegenstelling tot het vluchtige van MSN/SMS.

Kan goed begrijpen dat sommigen dan zoiets hebben van "ehm whatever". Maar ja, dan is MovieMeter niet je site.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Jordy wrote:

Kan goed begrijpen dat sommigen dan zoiets hebben van "ehm whatever". Maar ja, dan is MovieMeter niet je site.

Inderdaad. Elke keer als weer een hele stroom van dat soort berichten lees dan heb ik echt zo'n gedachte van 'Wat MM ooit was...'

Maar gelukkig wordt het goed in de hand gehouden.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

U-96 wrote:

dan heb ik echt zo'n gedachte van 'Wat MM ooit was...'

Je hebt wel gevoel voor drama. .

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

(quote)

Ten Eerste leestekens, en normaal Nederlands leren tikken.

Ten Tweede het hele werk van Clint kennen, aan je post te zien ken je maar een paar films, niet erg correct

dan om zo'n uitspraak te doen....

Ten Derde in het juiste topic in het forum leren posten, bij ondergewaardeerd, of in jouw geval overgewaardeerd....

De kleuterigheid straalt van je post af. Ik ben eigenlijk nog gek dat ik dit serieus beantwoord. .. /me belt shrink...

Ach hij is ook 42 en zit toevallig bij de crew, maar goed ten eerste sorrie dat niet iedereen zo perfect in het nederlands kan formulieren dan jij.

Ik bedoel zolang er Nederlands wordt getypt op de site en we elkaar begrijpen is er geen probleem toch .

Ten tweede hoe kun je afleiden uit zijn post dat hij niet veel films heeft gezien waar Clint Eastwoord in mee speelt en zelfs als hij er maar 5 heeft gezien kan hij nog steeds een oordeel over hem hebben ( ik vindt Clint verder wel een goede acteur daar niet van ).

Ten derde heb je hier misschien wel gelijk.

Ten vierde dus omdat de kleuterigheid er van af straalt neem je zijn post niet serieus hij is no ta bene 24 jaar.

Argument slaat dus echt nergens op, misschien dat iemand anders het wel volwassen vindt klinken.

Ten vijfde is het niet een beetje flauw om nou op alle slakken zou te leggen kom op zeg van een 42 jarige had toch iets anders verwacht .

Verder ben ik het echt niet eens met MWX want als de film gewoon te slaapverwekkend is kan de acteur daar verder niets aan doen.

Hij moet zich toch ongeveer aan het script houden.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Bericht is anderhalf jaar oud, destijds was ik geen 42 en ook geen crew-lid. Verder lijkt me alles uit zijn verband gerukt, en lijkt het allemaal onderdeel uit te maken van eerdere discussies, kan er weinig meer over zeggen.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Bericht is anderhalf jaar oud, destijds was ik geen 42 en ook geen crew-lid. Verder lijkt me alles uit zijn verband gerukt, en lijkt het allemaal onderdeel uit te maken van eerdere discussies, kan er weinig meer over zeggen.

Al was je 30 jaar daar gaat het niet om, ik vond dat je opeens zo aanvallend deed en op alles wat hij zei kritiek te leverde.

Maar goed verder is het ook al lang geleden maar ik ben pas sinds 12 januari 2006 lid anders had ik wel eerder gereageerd ik wilden er alleen even op terug komen .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

FisherKing wrote:

Allé jong, ben jij met je 42 al kort van geheugen geworden. Dat moet je je toch nog herinneren...

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Hahaha naja ik weet niet eens meer wat ik vorige week allemaal voor berichten heb getypt laat staan anderhalf jaar geleden .

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Wat een leuke discussie hiervoor. Ik ben het helemaal met sommige mensen eens.

Beek

• 73 messages
  • 232 votes

Hi-Tek wrote:

(quote)

Ach hij is ook 42 en zit toevallig bij de crew, maar goed ten eerste sorrie dat niet iedereen zo perfect in het nederlands kan formulieren dan jij.

Ik bedoel zolang er Nederlands wordt getypt op de site en we elkaar begrijpen is er geen probleem toch .

Ten tweede hoe kun je afleiden uit zijn post dat hij niet veel films heeft gezien waar Clint Eastwoord in mee speelt en zelfs als hij er maar 5 heeft gezien kan hij nog steeds een oordeel over hem hebben ( ik vindt Clint verder wel een goede acteur daar niet van ).

Ten derde heb je hier misschien wel gelijk.

Ten vierde dus omdat de kleuterigheid er van af straalt neem je zijn post niet serieus hij is no ta bene 24 jaar.

Argument slaat dus echt nergens op, misschien dat iemand anders het wel volwassen vindt klinken.

Ten vijfde is het niet een beetje flauw om nou op alle slakken zou te leggen kom op zeg van een 42 jarige had toch iets anders verwacht .

Verder ben ik het echt niet eens met MWX want als de film gewoon te slaapverwekkend is kan de acteur daar verder niets aan doen.

Hij moet zich toch ongeveer aan het script houden.

Bij een opsomming zoals hierboven is het niet de bedoeling om na de hoofletter aan het begin van de zin daarna nog een hoofletter neer te zetten.. Dus:

Fout: Ten Tweede

Goed: Ten tweede

Over Nederlands gesproken...

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Hi-Tek wrote:

Hahaha naja ik weet niet eens meer wat ik vorige week allemaal voor berichten heb getypt laat staan anderhalf jaar geleden .

Ik denk meestal juist wel na wat ik zeg en ik onthou het ook wel

Je weet maar nooit wie het tegen je gaat gebruiken

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik snap de reacties soms wel. Toen ik hier net was schreef ik ook onzinberichten. Geen argumentatie/inhoud, wat MSN-afkortingen (gelukkig minimaal) ... Ik kan me nu goed voorstellen dat sommige posts op iemands zenuwen werken. Heb zelf vaak ook zoiets van ; ' En nu in het Nederlands ? ' of ' Oh ja, waarom ? ' (na een vreselijke dooddoener of stom vooroordeel). Wijsheid komt met de jaren

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Quido wrote:

Heb zelf vaak ook zoiets van ; ' En nu in het Nederlands

post 'em nu nog eens, maar dan met klinkers...

De opmerking kreeg ik van iemand te horen, hij blijft geweldig

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

eRCee wrote:

Ik ben het helemaal met sommige mensen eens.

Wat een geluk .

Dat van die groepjes kan ik wel beamen trouwens, ik weet maar van een beperkt aantal users wat zo ongeveer hun smaak is qua films (namelijk die waarbij die ongeveer overeen komt met de mijne, en een aantal users die bij mijn favoriete films slechte punten komen uitdelen ) en de rest ken ik wel, maar dan enkel via de eerder algemene discussies en spelletjes op het forum. Niet dat iemands karakter bepaald wordt door welke films hij goed vindt, maar op deze site is dat toch een belangrijk element .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.