• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Verboden negatief te doen / korte argumentaties

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Dit soort opmerkingen is ook te zien op andere openbare fora die een flinke groei doormaken.

Het is misschien wat minder knus, maar dat lijkt me geen prioriteit te hebben hier. Ik vind dat de crew over het algemeen prima inspeelt op de groei en veranderingen die MovieMeter doormaakt.

De diversiteit aan smaken en voorkeuren van de gebruikers blijft, voor zover ik het kan beoordelen, groot genoeg om het interessant te houden (dit i.t.t. websites als Superdudes).

Misschien kun je met dat 'elite'-clubje een site beginnen met een registratielimiet, zodat oude tijden herleven.

----------

Wel jammer dat door de groei het commentaar bij populaire films een paginalange onoverzichtelijke brei van veelal dezelfde berichtjes wordt.

Edit:

Om serieuze recensies meer aandacht te geven zou je kunnen denken aan een tweedeling bij de filmberichten.

Enerzijds de berichten zoals we ze nu kennen, anderzijds een pagina waar langere recensies (limiet: 500 tekens, ik noem maar wat) hun eigen 'topic' krijgen, waarbij een mogelijkheid gecreëerd wordt om te discussiëren over elk van de recensies apart.

Behalve dat de onoverzichtelijkheid grotendeels verdwijnt, nodigt zo'n recensie ook uit tot discussie over de betreffende film.

De 'eendagsvliegen' zullen zich daar waarschijnlijk minder mee bemoeien, waardoor het kaf beter van het koren gescheiden wordt.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Opzich zit er wel een kern van waarheid in asmodeus zijn verhaal. Sites als deze beginnen meestal met een groepje 'elite' en mits het mainstream raakt daalt het niveau (ik meegerekend). Maar zijn opmerking komt nogal denigrererend over en nogal kort door de bocht. Om deze site te verglijken met Superdudes, CU2, Partypeeps (heb overigens zelf een account) is dan weer het uiterste.

Ben het er mee eens dat ik toch TE vaak nietszeggende berichten tegenkom. TE vaak die ''coole film'' of ''wat een poep-film'' opmerkingen en heb zo nu en dan ook vraagtekens bij het stemgedrag van bepaalde users. Wat wil daaraan doen ... ?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

aSMoDeuS wrote:

Beste MovieMeter admins and mods

Met lede ogen heb ik aan moeten zien hoe MovieMeter van een clubje echte filmliefhebbers verworden is tot een website met bezoekers waar de beheerders van Superdudes en Sugarbabes jalours op zouden zijn.

En gelukkig maar. Hoe leuk het ook was in de oude tijd, we vinden het ook leuk dat er meer users zijn gekomen met echte interresse in films en in de site.

Tuurlijk, iedereen zijn of haar mening, maar 5* voor xXx of 1* voor Apocalypse Now valt niet meer serieus te nemen.

Ook al is dat voor jou en mij onbegrijpelijk, het is de mening van een user en die dienen we te respecteren. We willen natuurlijk ook geen groepje ja-knikkers die automatisch 5* geven aan een film die de vaste users toevallig leuk vinden.

Erg jammer. Toen het hier nog een 'elite' clubje was, was het een stuk leuker.

Sinds die tijd zijn er een hoop nieuwe leuke mensen bijgekomen. Natuurlijk ook rotte appels maar die waren er ook in de goede oude tijd.

Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Of ik bijval krijg door het zo te plaatsen, weet ik niet, maar ik ben het in ieder geval kwijt.

Er zullen ongetwijfeld users zijn die het met je eens zijn. Maar er zijn ook users die hier pas zijn en serieus bezig zijn met de site die zich aangevallen voelen door dit topic.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik vind dat Alastor een erg sterk idee heeft.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En wie beslist dan of hij bij de 'elite' behoord of niet?

Vorige eeuw was er één met een snorretje die ook een 'eliteclubje' had...

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Mijn opmerking over dat elite-clubje was sarcastisch, mijn voorstel voor een tweedeling bij de filmberichten niet.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

speedy23 wrote:

Vorige eeuw was er één met een snorretje die ook een 'eliteclubje' had...

Overdrijven is ook een vak .

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik begrijp het hele doel van dit topic niet. Het is voor mij namelijk de normaalste zaak van de wereld dat je voor je eigen mening uitkomt. Ik heb nooit geweten dat ik mee moet gaan met de meerderheid. Kortom, ik ben het volledig eens met Halcyon, die het op zijn beurt weer eens is met AHWA en Quentin.

Je bent hier gewoon aan het verkeerde adres als je niet de mening van andere leden kunt respecteren.

moviefreak#1 wrote:

Sinds die tijd zijn er een hoop nieuwe leuke mensen bijgekomen.

Zoals ik!

*kuch kuch*

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

bij de films kijk ik vaak naar de meningen van users die hier al langer zitten..je herkent ze op een gegeven moment wel...de topics vind ik altijd erg leuk en interessant..uiteraard vind ik de rotte appels ook minder, maar die kunnen toch geband worden ofzo..

Wat betreft de waardering van een film...iedereen kijkt anders naar een film (de een oppervlakkig, de andere naar het verhaal en diepgang, dan weer iemand naar de special effets), iedereen heeft een andere smaak (gelukkig maar) en zal derhalve ook een andere mening toegedaan zijn..respecteren...ook al zijn andere users het totaal niet eens met mij en mijn argumenten..het blijft wel bezien vanuit mijn eigen perceptie waaraan ik een mening heb gekoppeld..deze mening is nooit goed of fout..

maar ja, dat is dan weer mijn mening

aSMoDeuS

• 1119 messages
  • 5045 votes

Ik ben blij dat dit topic nog bestaat en leeft!

Tuurlijk: iedereen heeft zijn of haar eigen mening, maar laatst las ik dat iemand een film erg slecht vond diezelfde film 5* gaf omdat zijn of haar oom er in speelde!

Daar kun je toch HE-LE-MAAL niets mee?

Verder zie ik liever een te hoge score voor Apocalypse Now (om toch even bij mijn eerdere voorbeelden te blijven) met goede motivatie, dan een te hoge score voor xXx met een mening die rechtstreeks is overgenomen uit dat TMF film programma'tje. En omgekeerd hetzelfde.

Zoals een van de bekendere gebruikers van deze site op een ander forum al zei:

Ik ben dan ook voor een systeem waarbij je je eigen lijstjes van users kan samenstellen, waar vervolgens bijvoorbeeld automatisch gegenereerde persoonlijke tiplijstjes uit komen rollen. In het kader van individualisering van de maatschappij enzo heel verantwoord om als site zo`n stap te zetten lijkt me

Een jaar of twee geleden kwam ik op MM om even te kijken of een bepaalde film de moeite waard was, wetende dat er mensen op zaten die echt wat over films wisten. Tegenwoordig moet ik uit gaan pluizen welke gebruiker bij deze zogenaamde elite hoort. Dat is erg jammer. Ik kan niet meer van de scores uit gaan. Zelfs niet bij de meer 'underground' films aangezien elke flapdrol links en rechts maar wat download.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ben het deels met je eens, over motivering en maar wat doen en ja ook ik zou bovengenoemde systeem erg handig vinden. Toch denk ik dat je de site en de users te weinig krediet geeft. Ik bedoel moet je echt elk antwoord perfect onderbouwen? Soms weet ik namelijk ook niet goed wat een bepaalde film nou zo goed maakt en wat mij het meest aanspreekt. Ik denk dat meer users hier wel eenigzins last van zullen hebben.

Toch ben ik het op veel punten met je eens. Vooral het feit dat er users zijn die even een paar stemmen uitdelen en dan nooit meer komen opdagen, het irriteert me enorm. Kunnen die stemmen nou niet gewoon verwijderd worden. De users hoefen niet geband te worden, maar met 5 stemmen en 2 jaar afwezigheid lijkt me dat toch niet te veel gevraagd.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

kiriyama wrote:

Kunnen die stemmen nou niet gewoon verwijderd worden. De users hoefen niet geband te worden, maar met 5 stemmen en 2 jaar afwezigheid lijkt me dat toch niet te veel gevraagd.

Buiten het feit dat dat niet de bedoeling is bij deze site. Heb jij enig idee hoeveel werk het is om bij 40.924 users te onderzoeken hoe lang ze niet meer op de site hebben gezeten en vervolgens ook nog die stemmen te verwijderen ?

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

(quote)

Buiten het feit dat dat niet de bedoeling is bij deze site. Heb jij enig idee hoeveel werk het is om bij 40.924 users te onderzoeken hoe lang ze niet meer op de site hebben gezeten en vervolgens ook nog die stemmen te verwijderen ?

Zoiets doe je natuurlijk ook niet handmatig.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Iinderdaad even buiten het feit dat dat dus niet de bedoeling is.

Is daar geen lijst van ofzo?, net als bij top 250 stemmers enz. Gewoon een vraagje.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

wat als mensen zijn ontvoerd (ik verzin maar wat) of jarenlang weg waren en dan terug zijn en eindelijk weer eens op moviemeter kunnen, zijn hun account opeens weg. of anders alleen de stemmen van mensen verwijderen die maar op 7 of minder dagen hebben ingelogd.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Zoals ik al zei, als ze dus zo'n 5 stemmen hebben en al een jaar niet meer zijn geweest. Nogmaals ze hoefen niet geband te worden.

Maar inderdaad lullig als je ontvoert bent.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

kiriyama wrote:

Maar inderdaad lullig als je ontvoert bent.

Ja stel je voor: wordt je ontvoerd, kom je na jaren van strijd en wanhoop eindelijk terug- is je MM account gewist!! Geen goed idee dus, dat wissen van accounts.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

lowhusky wrote:

wat als mensen zijn ontvoerd (ik verzin maar wat) of jarenlang weg waren en dan terug zijn en eindelijk weer eens op moviemeter kunnen, zijn hun account opeens weg. of anders alleen de stemmen van mensen verwijderen die maar op 7 of minder dagen hebben ingelogd.

Wees niet bang: uitschrijven kan hier niet.

als je jaren weg wil blijven,dan blijft dat account gewoon lekke gezellig `aan`.

Zelfs als je niks meer met de site te maken wil hebben,dan nog kan uitschrijven niet...echt,..onmogelijk,..en zelfs als je grof wordt...krijg je een waarschuwing,je wordt misschien geband,..maar niet uitgeschreven.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

(quote)

Zoiets doe je natuurlijk ook niet handmatig.

Daar komt bij dat veel moviemaatjes zullen supporten

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik wordt misselijk wanneer ik aSMoDeuS' openingsberichtje lees. 'Elite clubje', wanneer je een te laag al dan hoog cijfer geeft aan bepaalde films ben je niet serieus te nemen etc. Niet dat ik niet wist dat sommigen zo denken (verre van), maar niet vaak lees ik het zo duidelijk.

Toch ben ik het ergens eens dat 'het niveau' wat gedaald is. Daarin volg ik dan vooral Quintin, het zijn meer de berichten die de boel verknoeien. Mensen die zonder onderbouwde reden per definitie 5 sterren geven omdat hun favoriete acteur erin speelt, en dan voor de zoveelste keer "weer goed gedaan van ***!" roepen. Gebruikers die zelfs nog de moeite niet nemen om een deftige zin samen te stellen waar je iets kan uit opmaken enz...

Daar zou idd iets aan moeten gedaan worden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

aSMoDeuS wrote:

Een jaar of twee geleden kwam ik op MM om even te kijken of een bepaalde film de moeite waard was, wetende dat er mensen op zaten die echt wat over films wisten. Tegenwoordig moet ik uit gaan pluizen welke gebruiker bij deze zogenaamde elite hoort.

Dat begrijp ik. Ik heb er ook de pest aan om al die nutteloze commentaren bij m'n favoriete films te lezen. Geen verwijt naar de mods uiteraard, maar het deleten van dat soort onzin zou welkom zijn.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Laat die stemmen maar lekker staan, daar erger ik me nog niet eens heel erg aan. Echter, een filtering van de berichten bij films zijn wel welkom ja. Alle

vette film!!! 5*!!!

verwijderen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Misschien een "elitair" idee, maar zou het niet wat zijn om users die op het punt staan zich te registreren te vragen naar hun motivatie waarom ze deze site willen gebruiken?

Als mod kan je dan aan de hand van die motivatie meteen zijn wie serieuze en wie minder serieuze bedoelingen heeft.

Ben zelf niet echt voorstander van dit idee, maar het zou een handig criterium kunnen zijn ter bewaking van het "hoge" niveau op deze site.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Aardig idee, maar wat is nou een goede motivatie en wat niet? Lijkt mij een erg grijs gebied.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Halcyon wrote:

Misschien een "elitair" idee, maar zou het niet wat zijn om users die op het punt staan zich te registreren te vragen naar hun motivatie waarom ze deze site willen gebruiken?

Als mod kan je dan aan de hand van die motivatie meteen zijn wie serieuze en wie minder serieuze bedoelingen heeft.

Ben zelf niet echt voorstander van dit idee, maar het zou een handig criterium kunnen zijn ter bewaking van het "hoge" niveau op deze site.

Een ballotage? You gotta be kidding.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

kiriyama wrote:

Aardig idee, maar wat is nou een goede motivatie en wat niet? Lijkt mij een erg grijs gebied.

Is het inderdaad. Maar het gaat niet zozeer om de inhoud van die motivatie, wel om de formulering. Zo kan je meteen het kaf van het koren scheiden.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

'Welcome to the internetage'

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

De beste oplossing lijkt me gewoon het verwijderen van inhoudsloze/bijzonder slecht geschreven berichten. Ik heb er totaal geen problemen mee als iemand er een (totaal) ander mening op na houdt of wat spelfouten maakt, maar zulke berichten beginnen het plezier gewoon te verpesten.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hoewel wat te zeggen is voor het idee van Alastor, geloof ik niet dat het de zaken er "overzichtelijker" op maakt.

Daarbij zijn er ook enorm krachtige reviews die in 499 karakters geschreven kunnen worden. Een systeem waar mods reviews uitkiezen als sterke, bediscusieerbare en waardige reviews heeft ook zo zijn beperkingen. Een systeem waar user dan zelf doen (mbv voorkeursstemmen) maakt de zaak nóg ingewikkelder.

Eén van de uitgangsregels van MovieMeter is altijd simpliciteit en openheid geweest. Allemaal aardige voorstellen hier, maar volgens mij stroken ze niet met de filosofie achter de site.

Niet dat ik het dan compleet eens ben met die filosofie, maar Jordy (en anderen) hebben alle recht te zeggen om zelf maar een site te starten als je het hier niet meer gezellig vindt.

Mijn oplossing neigt ook meer naar die van Quentin (en eentje die ik op MusicMeter ook al aangehaald heb). Met de botte bijl in al die korte onzinberichten. Wil je niks schrijven of denk je niks zinnig te kunnen zeggen dat zet je gewoon maar een stem.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.