- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Verboden negatief te doen / korte argumentaties
Verboden negatief te doen / korte argumentaties
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
kos kan straks ook op de zwarte lijst 
Nee hoor, ik kan heel goed andere meningen dan de mijne accepteren, en ik snap zijn/jullie mening ook wel. Ben het er alleen (in bepaalde gevallen) niet mee eens.
Dat is wat anders dan mij van unfair discussieren betichten.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat een mening van mij over een film, waar veel gelijkgestemde meningen bij staan, net zo interessant hoort te zijn voor meningenvreters als een mening van mij over een film waar veel andere meningen bij staan.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Dat een mening van mij over een film, waar veel gelijkgestemde meningen bij staan, net zo interessant hoort te zijn voor meningenvreters als een mening van mij over een film waar veel andere meningen bij staan.
Of je post een berichtje waarvan het je niet interesseert of iemand hem leest, dat kan ook.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dat is wat anders dan mij van unfair discussieren betichten.
Dat doe ik dan ook niet zomaar. Als je steeds met dezelfde punten blijft komen door simpelweg mijn kritiek op die punten te negeren, en enkele starre, onlogische stellingen blijft volhouden, dan noem ik dat unfair discussiëren. (en daarmee doel ik dan op en absurdisme is net zo 'globaal' als saaiheid., waarna ik de opmerking over unfair discussiëren maakte).
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
[quote]
Vaak post ik helemaal niet bij films, soms onderbouw ik mijn mening, als ik dat mogelijk vind, en soms niet.
Die vreselijke starheid...
Doe eens een steekproef en je ziet dat veruit het merendeel van de posts bij films geen onderbouwing hebben, of helemaal nergens over gaan. Ik zit daar niet zo mee. Liever geen beargumentatie dan een gezochte/bedachte.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat doe ik dan ook niet zomaar. Als je steeds met dezelfde punten blijft komen door simpelweg mijn kritiek op die punten te negeren, en enkele starre, onlogische stellingen blijft volhouden, dan noem ik dat unfair discussiëren. (en daarmee doel ik dan op en absurdisme is net zo 'globaal' als saaiheid., waarna ik de opmerking over unfair discussiëren maakte).
Ik negeer jouw kritiek niet, ik weiger hem echter te onderschrijven, omdat ik het er niet mee eens ben.
Als jij dat star noemt, discussieer dan niet. Het doel van een discussie is je standpunten te uiten, en wellicht kun je een ander overtuigen.
Mij in dit geval niet.
En ja: ik vind absurdisme net zo globaal en voor velerlei uitleg vatbaar als saaiheid.
Waarom zou ik op jouw gezag die mening moeten herzien? Is dat unfair van mij? Welnee.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
ab·surd (bn.)
1 strijdig met de rede, de logica => dat is te dol, ongerijmd, schizofreen
ab·sur·dis·me (het ~)
1 richting, vooral in de toneelliteratuur, die het absurde benadrukt
Ab·sur·di·stan (het ~)
1 fictief land waar allerlei dwaze toestanden heersen
ab·sur·di·teit (de ~ (v.), ~en)
1 ongerijmdheid, dwaasheid => gekheid
...volgens de Van Dale.
Zijn we hier ook weer vanaf 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
En ja: ik vind absurdisme net zo globaal en voor velerlei uitleg vatbaar als saaiheid.
Waarom zou ik op jouw gezag die mening moeten herzien? Is dat unfair van mij? Welnee.
Toch wel, want je doet het weer. Het feit dat het ook voor interpretatie vatbaar is maakt het niet even globaal. Je kan je inderdaad evenveel vragen stellen bij de term absurdisme, maar dan vraag je wel door over een veel specifieker gegeven. 'Absurdisme' is een opmerking over een specifiek element van de film, terwijl 'saai' een globale opmerking is over de film, die niet op een specifiek element ingaat. 'absurdisme' is daarom dus al een heel stuk specifieker, en zeker niet even globaal als 'saai', en dus waardevoller bij het interpreteren van iemand's bericht.
Heeft niks met meningen te maken, gewoon simpele logica.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
ab·sur·dis·me (het ~)
1 richting, vooral in de toneelliteratuur, die het absurde benadrukt
Is dus niet zo subjectief volgens de Van Dale.
Zijn we hier ook weer vanaf 
Behalve dat het 'absurde' vele verschijningsvormen kent... net als het 'saaie'.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Toch wel, want je doet het weer. Het feit dat het ook voor interpretatie vatbaar is maakt het niet even globaal. Je kan je inderdaad evenveel vragen stellen bij de term absurdisme, maar dan vraag je wel door over een veel specifieker gegeven.
Over een nauwelijks specifieker gegeven.
Heeft niks met meningen te maken, gewoon simpele logica.
Het woordje 'logica' gebruiken voor jouw mening, maakt jouw mening nog niet logisch.
Saaiheid is voor velen een veel duidelijker, en begrijpelijker begrip dan absurdisme.
boondock
-
- 208 messages
- 722 votes
Heb je niks beters te doen Onderhond? Ik snap wel dat je Kijkert probeert op te naaien, wat je overigens goed lukt, maar ik heb zo het idee dat het niet zo goed gaat met jouw sociale leventje en dat je dat hier probeert af te reageren..
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
hoe je het ook went of keert: een mening en argumentatie kun je onmogelijk los van elkaar zien. zonder elkaar bestaan ze niet, w.m.b.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb je niks beters te doen Onderhond? Ik snap wel dat je Kijkert probeert op te naaien, wat je overigens goed lukt, maar ik heb zo het idee dat het niet zo goed gaat met jouw sociale leventje en dat je dat hier probeert af te reageren..
En boondock verhuist naar de categorie "mijn favoriete MMers" 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
hoe je het ook went of keert: een mening en argumentatie kun je onmogelijk los van elkaar zien. zonder elkaar bestaan ze niet, w.m.b.
Dat respecteer ik.
W.m.b. kunnen meningen over esthetische kwesties echter prima bestaan zonder een logische argumentatie.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen (om een beroemd filosoof te citeren.)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Over een nauwelijks specifieker gegeven.
Tja, noem het dan nauwelijks. Het komt er gewoon op neer dat je als lezer van het bericht een veel betere afweging kan maken, aangezien er een ruwe en grove schifting wordt gemaakt (gaat over humor, type humor). Zie niet in hoe je dat 'nauwelijks' specifieker kan noemen, maar dat ligt dan wel weer aan mij.
Het woordje 'logica' gebruiken voor jouw mening, maakt jouw mening nog niet logisch.
Zeker niet, doe ik ook niet.
Saaiheid is voor velen een veel duidelijker, en begrijpelijker begrip dan absurdisme.
Met de domheid van lezers hou ik geen rekening. Dat een 5jarige het woord 'absurd' niet begrijpt, daar kan ik niet van wakker liggen.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen (om een beroemd filosoof te citeren.)
Tja, volg die wijze raad op, zet je stem neer en zwijg verder. Is net wat wij vragen. Mooi citaat.
maar ik heb zo het idee dat het niet zo goed gaat met jouw sociale leventje en dat je dat hier probeert af te reageren..
Sommigen is het dan ook niet gegeven om na te denken. Kruip maar terug achter je boekje 'psychologie voor peuters'.
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Met de domheid van lezers hou ik geen rekening. Dat een 5jarige het woord 'absurd' niet begrijpt, daar kan ik niet van wakker liggen.
Blijkbaar wel...
Tja, volg die wijze raad op, zet je stem neer en zwijg verder. Is net wat wij vragen. Mooi citaat.
Dat is wij jij ons probeert te gebieden. Ik hou niet zo van bevelen. Daarvoor kun je beter naar ons buurland gaan. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Daarvoor kun je beter naar ons buurland gaan. 
Ludwig Wittgenstein is geboren in Wenen en dat ligt nog steeds in Oostenrijk en niet in Duitsland 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Met de domheid van lezers hou ik geen rekening.
tsss....
Het feit dat je je verschuilt achter 'absurdisme' zonder het absurde zelf te benoemen, wijst ook niet op een overmaat aan intelligentie.
Zoals de één zijn 'boooooring' niet nader specificeert, zo specificeer jij het absurde niet nader.
Waarschijnlijk vind je het een interessant woord om te gebruiken, maar snap je zelf niet waar je het over hebt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
vermoeiend ???
Best wel. Maar soms wel een grappige discussie
.
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Ludwig Wittgenstein is geboren in Wenen en dat ligt nog steeds in Oostenrijk en niet in Duitsland
Bedoelde meer 'Befehl ist befehl' 
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
vermoeiend ???
Kun je dat even beargumenteren? Anders mag je die opmerkingen hier niet plaatsen hoor! 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Het feit dat je je verschuilt achter 'absurdisme' zonder het absurde zelf te benoemen, wijst ook niet op een overmaat aan intelligentie.
Zoals de één zijn 'boooooring' niet nader specificeert, zo specificeer jij het absurde niet nader.
In dit geval niet nee, maar aangezien absurd op zich al specifieker is, blijft het te prefereren.
Waarschijnlijk vind je het een interessant woord om te gebruiken, maar snap je zelf niet waar je het over hebt.
Wie zei er laatst dat arrogantie geen argument is ? Wel consequent blijven natuurlijk. Je kan misschien boondock's boekje eens lenen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wie ben jij om te bepalen dat ik mijn mening MOET onderbouwen? Voor jou is het niet genoeg, dus jij wil graag dat ik dat onderbouw. Als je het mij zou VRAGEN, zou ik er wellicht toe bereid zijn, maar als jij mij probeert te DWINGEN, ga ik met de hakken in het zand.
Ik vind het nogal zwak dat jij je niet kan inleven in de belevingswereld van anderen (nl de mensen die wel genoeg hebben aan een korte en bondige post).
Je MOET helemaal niets menneke. Je hebt gewonnen. Ik hoop dat je er heel blij mee bent. Ik zal in het vervolg gewoon maar mee gaan met deze nieuwe trant. Scheelt me een hoop gezever op deze site.
En dat was alles wat ik ook te melden had. Toevallig tegen de user Locotus, logischerwijs bij een negatieve stem bij 1 van mijn favoriete films. Toevallig op een forum, een discussie-site. Mag ik even zeggen dat dit een geweldige KUT-discussie was?
The Eye
-
- 580 messages
- 4387 votes
Wauw man ik lach me hier zo af en toe kapot. Effe nieuwe popcorn halen, tot zo jongens 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Popcorn is absurd.. én saai! En ik geef het dan ook een minnetje.
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Mag ik even zeggen dat dit een geweldige KUT-discussie was?
WHOEHAHAHA. Kun je dat ff beargumenteren?
Ericinho
-
- 264 messages
- 626 votes
MovieMeter wordt 'slachtoffer' van haar eigen succes. Op elk forum krijg je op een gegeven moment dat door groei er een grote toestroom nieuwe (en vaak veel jongere) leden ontstaat met een heel andere insteek wat betreft het forum. De 'oude garde' zal krampachtig aan de bestaande cultuur vasthouden, maar dat zal vechten tegen de bierkaai blijven. Begin een nieuw en besloten discussieforum als je van lange, diepgravende discussies houdt, want hier zal het alleen maar minder worden (niet per definitie slechter, wel anders) door de langzame maar gestage herbevolking van dit forum door een nieuwe generatie.