• 178.055 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.740 votes
Profile

Veelgemaakte taalfouten op MM

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

BoordAppel wrote:

Heb die fout nog nooit gezien.

zie hier

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

hehe.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

tukkerstein wrote:

(quote)

zie hier

Jezus....

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Bestaat die functionaliteit al lang, dat je in google een specifieke site kunt bezoeken met de toevoeging van "site" ?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Haha, wat een vreemde zoekoptie. En zo komen de fouten wel heel mooi opgesomd op je scherm rollen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FisherKing wrote:

Bestaat die functionaliteit al lang, dat je in google een specifieke site kunt bezoeken met de toevoeging van "site" ?

Ja. Zolang ik me kan heugen.

Je kunt ook zoeken naar links naar een site. Maar dat wist je denk ik al.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Volgens mij al zolang als google bestaat

je kunt ook bepaalde bestandstypen zoeken met "filetype:xxx"

zoals klik maar we zullen hier geen google-cursus geven

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

tukkerstein wrote:

(quote)

zie hier

Hehe, daar lees je blijkbaar snel overheen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

"Wilde u misschien zoeken naar: trilogie site:www.moviemeter.nl"

Couch Potato

• 411 messages
  • 0 votes

Hallo, ik ben brand new hier. Op zustersite MusicMeter ben ik al langer ingeburgerd als EVANSHEWSON, en heb menig mens al op de zenuwen gewerkt door telkens te wijzen op die verschrikkelijke dt-fouten en andere werkwoordsfouten.

Sommigen leren het toch nooit, daar valt heel weinig aan te doen.

Ik zal me wat trachten in te houden hier, want over films zal ik met respect voor eenieders mening toch ongezouten ook die van mij geven.

Couch Potato

• 411 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Ik zie vaak rascistisch staan, terwijl het toch echt racistisch moet zijn.

En mocht racisme niet bestaan dan was dat woord op zich ook geheel overbodig, denk daar maar eens over na...

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat komt ook door het woord fascisme. Mijn geschiedenis heeft hier vroeger zoveel op gehamerd dat dat eeeeeeeh ik nu wel racisme schrijf.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Couch Potato wrote:

(quote)

En mocht racisme niet bestaan dan was dat woord op zich ook geheel overbodig, denk daar maar eens over na...

Zo moeilijk is hij ook weer niet.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Zo moeilijk is het niet inderdaad; sterker nog: het geldt voor iedere term!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

FisherKing wrote:

Zolang als ik weet.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

BlueVelvet wrote:

Zo moeilijk is het niet inderdaad; sterker nog: het geldt voor iedere term!

Zou een atheïst het woord god overbodig vinden?

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Natuurlijk niet, hoe kan hij anders uitleggen dat hij een atheïst is?

Een agnost zal de term 'god' wel overbodig vinden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Maar als een atheïst zegt dat hij niet in God gelooft, gelooft hij toch ook?...

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Inderdaad, een atheïst gelooft dat God niet bestaat. Ik ben daar zelf niet zo zeker van, evenmin als van dat hij wel zou bestaan.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Alastor wrote:

Natuurlijk niet, hoe kan hij anders uitleggen dat hij een atheïst is?

Het was een retorische vraag... maar kennelijk niet duidelijk genoeg. Een atheïst is overtuigd van de afwezigheid van een god, maar dat maakt het begrip toch niet irrelevant? Zelfs al zou aangetoond zijn dat er niet zoiets als een god is, dan nog zou het geloof in zo'n god van filosofisch, psychologisch en sociologisch belang zijn - afgezien van de geschiedkundige waarde.

Een agnost zal de term 'god' wel overbodig vinden.

Hier geldt natuurlijk hetzelfde als voor de atheïst. Als men niet over iets als een god zou fantaseren, zou het agnosticisme niet eens kunnen bestaan. Ik zelf ben ook agnost(een zwakke als je de tweedeling volgt, ik sluit niet uit dat er in een verre toekomst uitsluitsel is over het al dan niet bestaan van een god), maar toch praat ik regelmatig over de waarschijnlijkheid van een god; dat maakt mijns insziens het woord nuttig verre van overbodig.

Ik denk dat ik de definitie van overbodig wat minder strikt neem dan jij. Gespreksstof bestrijdt verveling en beschouw ik derhalve als nuttig. Of de gespreksstof berust op fantasie of op werkelijkheid doet niet ter zake.

Als onze fantasieën niet iets absoluuts zouden bevatten, dan kan ik begrijpen dat je het absolute als overbodig beschouwd. Je kan immers iets waar je niet aan denkt, niet missen. Feit blijft evenwel dat we ons wel bezighouden met iets metafysisch en:

Matth. XII, 34: Uyt den overvloet des herten spreeckt de mont. Vgl. Ovl. Ged. I, 6: Men heeft gheseit te menegher stont dat es in den moede, dats in den mont; Ferguut, 660: Die mont sprect dat int herte leit; Kaetspel, 1: Men segt ghemeenlike, dat in der herten dat in den mont; Servilius, 193: Een volle mont seyt shartzen grondt; W. Leevend IV, 290; Zeeman, 266; Ndl. Wdb. VI, 19; XII, 1042; Wander II, 615 en 't fri.: dêr 't herte fol fen is dêr rint de mûle fen oer. In Zuid-Nederland: Waar t' hert vol van is, daar spreekt de mond af of daar loopt de mond van over, d.i. vuile woorden verraden een bedorven hart (Joos, 194; Antw. Idiot. 1757); vgl. fr. la bouche parle de l'abondance du coeur; hd. wes das Herz voll ist, des geht der Mund über; eng. what the heart thinketh, the mouth speaketh.

Blijkbaar zit dat in onze aard, dus het zal zeker niet overbodig zijn?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

us_raider wrote:

Een atheïst is overtuigd van de afwezigheid van een god, maar dat maakt het begrip toch niet irrelevant?

Ik hoorde zelfs ooit een atheist zeggen: God bestaat niet, maar ik geloof er wel in.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nogal dom figuur dan.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

kos wrote:

Nogal dom figuur dan.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Het valt me op dat 'nieuwsgierigheid' vaak als 'nieuwschierigheid' wordt geschreven.

Ook: 'gerenommeerd' is mét dubbel 'm' .

Ik denk ik zeg het even...

SpikeR

• 143 messages
  • 620 votes

"enigste" ook een vaak gezegd/geschreven

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

-een

SpikeR

• 143 messages
  • 620 votes

.... woord (moest er nog achter)

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Dan is het nog een kromme zin

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.