- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Veelgemaakte taalfouten op MM
Veelgemaakte taalfouten op MM
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Heb die fout nog nooit gezien.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Jezus....
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Bestaat die functionaliteit al lang, dat je in google een specifieke site kunt bezoeken met de toevoeging van "site" ?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Haha, wat een vreemde zoekoptie. En zo komen de fouten wel heel mooi opgesomd op je scherm rollen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bestaat die functionaliteit al lang, dat je in google een specifieke site kunt bezoeken met de toevoeging van "site" ?
Ja. Zolang ik me kan heugen. 
Je kunt ook zoeken naar links naar een site. Maar dat wist je denk ik al.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Volgens mij al zolang als google bestaat 
je kunt ook bepaalde bestandstypen zoeken met "filetype:xxx"
zoals klik maar we zullen hier geen google-cursus geven 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Hehe, daar lees je blijkbaar snel overheen.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
"Wilde u misschien zoeken naar: trilogie site:www.moviemeter.nl" 
Couch Potato
-
- 411 messages
- 0 votes
Hallo, ik ben brand new hier. Op zustersite MusicMeter ben ik al langer ingeburgerd als EVANSHEWSON, en heb menig mens al op de zenuwen gewerkt door telkens te wijzen op die verschrikkelijke dt-fouten en andere werkwoordsfouten.
Sommigen leren het toch nooit, daar valt heel weinig aan te doen.
Ik zal me wat trachten in te houden hier, want over films zal ik met respect voor eenieders mening toch ongezouten ook die van mij geven.
Couch Potato
-
- 411 messages
- 0 votes
Ik zie vaak rascistisch staan, terwijl het toch echt racistisch moet zijn.
En mocht racisme niet bestaan dan was dat woord op zich ook geheel overbodig, denk daar maar eens over na... 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Dat komt ook door het woord fascisme. Mijn geschiedenis heeft hier vroeger zoveel op gehamerd dat dat eeeeeeeh ik nu wel racisme schrijf.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
En mocht racisme niet bestaan dan was dat woord op zich ook geheel overbodig, denk daar maar eens over na... 
Zo moeilijk is hij ook weer niet. 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Zo moeilijk is het niet inderdaad; sterker nog: het geldt voor iedere term!
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Zolang als ik weet.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Zo moeilijk is het niet inderdaad; sterker nog: het geldt voor iedere term!
Zou een atheïst het woord god overbodig vinden?
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Natuurlijk niet, hoe kan hij anders uitleggen dat hij een atheïst is?
Een agnost zal de term 'god' wel overbodig vinden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar als een atheïst zegt dat hij niet in God gelooft, gelooft hij toch ook?... 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Inderdaad, een atheïst gelooft dat God niet bestaat. Ik ben daar zelf niet zo zeker van, evenmin als van dat hij wel zou bestaan.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Natuurlijk niet, hoe kan hij anders uitleggen dat hij een atheïst is?
Het was een retorische vraag... maar kennelijk niet duidelijk genoeg. Een atheïst is overtuigd van de afwezigheid van een god, maar dat maakt het begrip toch niet irrelevant? Zelfs al zou aangetoond zijn dat er niet zoiets als een god is, dan nog zou het geloof in zo'n god van filosofisch, psychologisch en sociologisch belang zijn - afgezien van de geschiedkundige waarde.
Hier geldt natuurlijk hetzelfde als voor de atheïst. Als men niet over iets als een god zou fantaseren, zou het agnosticisme niet eens kunnen bestaan. Ik zelf ben ook agnost(een zwakke als je de tweedeling volgt, ik sluit niet uit dat er in een verre toekomst uitsluitsel is over het al dan niet bestaan van een god), maar toch praat ik regelmatig over de waarschijnlijkheid van een god; dat maakt mijns insziens het woord nuttig verre van overbodig.
Ik denk dat ik de definitie van overbodig wat minder strikt neem dan jij. Gespreksstof bestrijdt verveling en beschouw ik derhalve als nuttig. Of de gespreksstof berust op fantasie of op werkelijkheid doet niet ter zake.
Als onze fantasieën niet iets absoluuts zouden bevatten, dan kan ik begrijpen dat je het absolute als overbodig beschouwd. Je kan immers iets waar je niet aan denkt, niet missen. Feit blijft evenwel dat we ons wel bezighouden met iets metafysisch en:
Blijkbaar zit dat in onze aard, dus het zal zeker niet overbodig zijn? 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Een atheïst is overtuigd van de afwezigheid van een god, maar dat maakt het begrip toch niet irrelevant?
Ik hoorde zelfs ooit een atheist zeggen: God bestaat niet, maar ik geloof er wel in.

Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Het valt me op dat 'nieuwsgierigheid' vaak als 'nieuwschierigheid' wordt geschreven.
Ook: 'gerenommeerd' is mét dubbel 'm' .
Ik denk ik zeg het even...