- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Veelgemaakte taalfouten op MM
Veelgemaakte taalfouten op MM
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
[frustratiemodus]
verassend
Moet zijn verrassend. (dubbel r!)
(van verassend is sprake bij een crematie)
geweldadig
Moet zijn gewelddadig (dubbel d).
me fiets
Moet zijn m'n fiets.
[/frustratiemodus]
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Het vervoegen van werkwoorden is inmiddels ook tot een elitaire kunst verheven, zo lijkt
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ik erger me niet vaak aan taalfouten maar als je licht typt ipv ligt of ik werdt dan moet je echt terug naar de basisschool.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Als we dan toch bezig zijn, dan pleit ik ook voor het verdwijnen van ROTFLEMAOEMFa etc...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Als je ''m niet hebt gestolen mag dat ook ja.
''m, die fietsen van me werdten juist steeds gestolen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als we dan toch bezig zijn, dan pleit ik ook voor het verdwijnen van ROTFLEMAOEMFa etc...
Ja, laten we voortaan in plaats daarvan FLOEP zeggen.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
verassend
Moet zijn verrassend. (dubbel r!)
(van verassend is sprake bij een crematie)
Verassend moet zijn: verrassend (dubbel r!)
(Van verassend is sprake bij een crematie.)
Ziet er iets beter uit.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Je bent de punt achter '(dubbel r!)' vergeten
.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Er staat een uitroepteken, dan is een punt teveel van het goede 
*Edit* en misschien zit ik wel fout, maar dat interesseert me geen hol 
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Neenee, de punt dient achter de haakjes geplaatst te worden, zie.
Wat neuken die mieren lekker, he? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stoer hoor.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Yesss! Eindelijk een taalpolitie-topic!
Ik kan hier dus niet tegen:
"Zodra ik thuis ben zal ik 't woordenboek 'r wel ffjes bijpakken..
Vrdrz vind ik opzich de film heel erg goed, de muziek maakt eigenlijk ook heel veel goed, maar jah.. Wel 'n formule..! Toch zkrz wel 'n 4..".
Alsof iemand met zijn nagels over het schoolbord krast.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De frustratie bij verassend heb ik je waarschijnlijk bezorgd. Ik zat nog te twijfelen toen ik het typte, maar ik heb vannacht toch als een blok geslapen. Jij blijkbaar niet, aangezien je er heel topic over opent.
Nee hoor, dit was al de triljardste keer. Wees gerust ik had het niet op jou gemunt ofzo.
En nee, ik heb prima geslapen.
Als ik een keer iets zeg van veelgemaakte taalfouten op MM maakt mij dat nog geen taalpurist. K.U.T.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Stoer hoor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nou ja zeg, waar slaat dit op. 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Wat is dan eigenlijk het doel van het openen van dit topic? Ik snap niet wat je wil bereiken? Erger dan aan mensen die in onbegrijpelijke breezer taal reageren. Deze fouten zijn menselijk en ik voel mij in het bijzonder aangevallen (ook al is het niet persoonlijk bedoelt).
ps. Ik moest ook een topic hebben om mijn frustratie kwijt te kunnen. Ik erger mij al tijden aan mensen die denken te moeten verbeteren, waardoor de essentie van een bericht teniet wordt gedaan. Dit topic was de druppel die de emmer van ergernis deed overlopen, helaas.
stinissen (crew films & series)
-
- 23433 messages
- 76917 votes
Wat is dan eigenlijk het doel van het openen van dit topic? Ik snap niet wat je wil bereiken? Erger dan aan mensen die in onbegrijpelijke breezer taal reageren. Deze fouten zijn menselijk en ik voel mij in het bijzonder aangevallen (ook al is het niet persoonlijk bedoelt).
ps. Ik moest ook een topic hebben om mijn frustratie kwijt te kunnen. Ik erger mij al tijden aan mensen die denken te moeten verbeteren, waardoor de essentie van een bericht teniet wordt gedaan. Dit topic was de druppel die de emmer van ergernis deed overlopen, helaas.
Helemaal mee eens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit topic is bedoeld om mensen op veelgemaakte fouten te wijzen. Want men is zich daar vaak niet van bewust.
Als je weet hoe een woord geschreven dient te worden, doe je het hopelijk niet weer fout een volgende keer.
De frustratiemodus-tag moet je met een korreltje zout nemen. Zo is het bedoeld althans.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Fouten zal ik altijd blijven maken en het was ook niet zo zeer die tag, maar meer het woordje verassend dat even op de zere plek drukte. Maar goed, mijn hart is gelucht en back on-topic...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die 'verassend' fout wordt bijna dagelijks gemaakt.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik kan hier dus niet tegen:
"Zodra ik thuis ben zal ik 't woordenboek 'r wel ffjes bijpakken..
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Gebruikelijke internet afkortingen kan ik mij niet echt aan ergeren. Hoewel ik ffkes zo min mogelijk zelf gebruik. Waar ik me wel aan erger is het gebruik van het woordje 'is' als afkorting voor 'eens'. Maak er dan in godsnaam 'es' van, wat logischer is (ondanks dat het fout is).
enigste en ongelovelijk (enige en ongelofelijk) valt mij ook regelmatig op.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Dis eg een toffe film! Moe je eg 's ga kijkuh. Me ouwe moe um ook kope, vink.
(Betekent: Dit is echt een toffe film! Moet je echt eens gaan kijken. M'n vader moet 'm kopen, vind ik.)
Dom voorbeeld, maar ja...:P
Zoiets is gewoon (vrijwel) onleesbaar. Taalfouten e.d. erger ik me niet aan. Als het geheel er maar verzorgd uitziet.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
en het is een saaie bedoening, geen bedoeling!
Verder erger ik me niet zo aan taalfouten, kan gebeuren. Wel aan breezer-taal, doelbewuste pogingen om onleesbare teksten te plaatsen zit ik niet zo op te wachten hier.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Niet echt een taalfout maar mensen die geen interpunctie gebruiken zijn ook strontvervelend, het is toch niet zo'n moeite om hier en daar een punt of komma te gebruiken? En als je toch bezig bent gewoon HOOFDLETTERS op de juiste plekken. Dan is een tekst ook meteen een stuk duidelijker.