- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Veelgemaakte taalfouten op MM
Veelgemaakte taalfouten op MM
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Grinnikgrinnikgrinnik... :evil
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
nou dat is zeg maar een forum waar je alleen maar woorden gebruikt die veel buiten landers gebruiken
vandaar gangster forum dan heb je woorden b.v van:
fa2 = grapje
challas = doei
thallas = later of mazzel (de leukere vorm van challas)
ik ga stuk = ik lig helemaal dubbel
niffo = neef
ook een veel gebruikt woord is kanker maar dat vind ik dan weer niet kunnen
en zo heb je nog duizenden van zulk soort woorden
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Gangerster forum
het moet niet gekker worden..
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
nee zo bedoelen we het niet als we met deze fouten zo door blijven gaan kan je het net zogoed het gangster forum noemen 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
gangsterslang?? ja was een taalfoutje heb ik al verbeterd
ik ben ook maar een mens 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nou de Shift-toets nog zoeken op je toetsenbord, dan kun je ook hoofdletters maken.
Ik klink nu vast als een ouwe zak, maar ze moeten zulke gangstertaal / breezertaal of hoe het ook heet verbieden.
Het blijkt dus dat die mensen die op zulke fora komen de Nederlandse taal niet goed beheersen.
Het bewijs daarvoor zie je hier op MovieMeter.
Als ik sommige berichten lees, en kijk daarna naar de leeftijd van de user, dan schrik ik er echt van dat bijvoorbeeld een 15-jarige niet normaal Nederlands kan schrijven.
Als ze nou naast dat turbotaaltje wel normaal en redelijk foutloos kunnen praten / schrijven dan heb ik er geen problemen mee, maar als ik woorden als 'egt' en 'cker' tegenkom vraag ik me af of ze wel weten hoe je het wel juist moet schrijven.
Zo, dat ben ik kwijt. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
nou dat is zeg maar een forum waar je alleen maar woorden gebruikt die veel buiten landers gebruiken
vandaar gangster forum dan heb je woorden b.v van:
fa2 = grapje
challas = doei
thallas = later of mazzel (de leukere vorm van challas)
ik ga stuk = ik lig helemaal dubbel
niffo = neef
ook een veel gebruikt woord is kanker maar dat vind ik dan weer niet kunnen
en zo heb je nog duizenden van zulk soort woorden
Zo heb je van alles
Kniffa - Mes
Pipa - Pistool
Skitta - Schijt aan.
faya - Lullig
Faka - Alles goed ?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik klink nu vast als een ouwe zak
Troost je Han: ik BEN een ouwe zak. 
Groot gelijk!!!
En zeker als je dan weet dat het maar net even veel moeite is om correct te leren schrijven.
Ik ook. 
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Waarom niet?
Omdat ik niet inzie waarom het van belang? Het is duidelijk, iedereen kan het lezen en het is goed Nederlands. So what als er eens een letterje mist of verwisseld is.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Ik doe het altijd. Als ik een verhaaltje bij een film heb geschreven ben ik nog altijd een dik kwartier bezig met fouten zuiveren en dingen veranderen. Ook bij simpele kleine zinnetjes op 't forum besteed ik veel tijd aan nakijken.
En mikoz, doe inderdaad graag eens wat Quentin zegt.
Waarom in vredesnaam? Het is toch geen sollicitatiebrief. Zonde van je tijd... of tik je in eerste instantie zo slecht dat niemand er wat van zou snappen?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik ben gewoon erg netjes. Ik heb liever een stuk tekst waar geen tot weinig fouten in zitten. Zo heeft de ander liever een DVD waar geen krassen op zitten, terwijl hij het mét krassen ook prima doet.
Bovendien vind ik het helemaal niet zonde van mijn tijd, integendeel zelfs.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Inderdaad. Daar blijf ik op een ander forum ook steeds op hameren. Is het nu zo moeilijk om je berichtje even na te lezen of er geen fouten in staan? Dat draagt bij aan de verzorging van je taalgebruik.
Als je een bericht gaat typen met veel fouten, dan wordt daar vaak minder serieus op gereageerd.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Ik ben gewoon erg netjes. Ik heb liever een stuk tekst waar geen tot weinig fouten in zitten. Zo heeft de ander liever een DVD waar geen krassen op zitten, terwijl hij het mét krassen ook prima doet.
Bovendien vind ik het helemaal niet zonde van mijn tijd, integendeel zelfs.
Ik snap de vergelijking.......terwijl hij het met krassen ook prima doet niet helemaal, maar goed. Als de krassen niks uitmaken wat maakt het dan uit, wil je het schijfje als versiering aan de muur hangen? Voor de rest: als jij dat belangrijk vindt. Ik doe het niet, maar mijn berichten zijn goed leesbaar.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Troost je Han: ik BEN een ouwe zak. 
Groot gelijk!!!
En zeker als je dan weet dat het maar net even veel moeite is om correct te leren schrijven.
Ik ook. 
Hier nog zo'n ouwe lul
Ik ben het helemaal eens met je Speedy
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Voor de rest: als jij dat belangrijk vindt. Ik doe het niet, maar mijn berichten zijn goed leesbaar.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen niet nalezen, maar dan moet het wel leesbaar zijn. Bij jou is dat zeker het geval, maar er zijn hier enkele gebruikers die zomaar wat klakkeloos neerraggen en de lezers maar laat puzzelen. Dat is irritant.
Dat ik vaak nalees en verander is gewoon omdat ik een mierenneuker ben en mijn zaken altijd zo netjes mogelijk wil hebben. Spelfouten controleer ik tijdens het typen, maar zinsindeling en woorden, daar ben ik het meest mee bezig. Maar ik kan prima begrijpen dat er ook mensen zijn die er geen waarde aan hechten; het is immers geen sollicitatiebrief.
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Kijk is snap niet waarom sommige users moeilijk doen over: egt, effe je kan zulke dingen tog lezen (tog nog zo een) kijk op school enzo schrijf je het wel goed maar hier wil je het snel typen (ik ben niet zo iemand die het naleest maar de mensen die het wel doen ga zo door
)
Het is een heel ander verhaal als ik hier een beetje gangtertaal ga typen (ik zit op school in amstelveen dus ik weet wel veel van die woorden)
dat word ongeveer zo:
heej kill
Faka? (hoe gaat het)
Hoe was het op scorro (school)
maar ik ga weer naar me osso (huis)
Thallas (mazzel)
dan zou ik ook zeggen dat ik dat niet goed vind op een nationale site maar de woorden: egt, effe tog ik vind niet dat daar moeilijk om gedaan hoeft te worden
en dat ben ik kwijt

kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
Ik ben blij dat er op deze site niet zo vreselijk dom geschreven wordt. Heerlijk om weer eens gewoon Nederlands te lezen. Heerlijk om gewoon weer eens door te kunnen lezen, zonder dat je eerst twee keer moet kijken wat er nu precies staat. En dat je een "t"-je of een "dt"-je verkeerd schrijft, dat gebeurd iedereen, geloof me. Dat is geen ramp, maar dat stomme idiote schrijven van tegenwoordig!!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik betrap mezelf altijd op het feit dat ik te vaak het woord 'tuurlijk' gebruik. Daar zal ik eens op gaan letten. Ps: let op komma's!!
[qoute] als je doelbewust achtelijk blijft schrijven (komma) heeft dat enzovoort. [/qoute]

mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
ik zit op school in amstelveen
Herman Wesselink College ?