• 177.948 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.669 votes
Profile

Veelgemaakte taalfouten op MM

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

he man ik werk in Amstelveen. Ha ben van plan om daar te wonen. Wordt nog druk....

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

haha ja inderdaad

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

kos wrote:

(quote)
Dan heb je pech want op deze site doen we daar dus wel moeilijk over. En als je doelbewust zo achterlijk blijft schrijven heeft dat dus wel gevolgen.

Nou nou nou, wat overdreven. Achterlijk schrijven. Sommige mensen nemen de site iets te serieus volgens mij.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Niet mee eens! Ik kan mij mateloos irriteren aan het SMS-, MSN-taaltje. Gewoon ontstaan uit luiheid! En ik heb een hekel aan luie mensen! Mijn grammatica is ook erg slecht (dyslexie) maar ik neem er tenminste nog de tijd voor om het even na te lezen en te controleren op eventuele taalfouten! Bij veelvuldig misbruik van die luie mensen taal is een ban misschien wat streng, maar het bericht verwijderen is een goed idee!!!!

Kos heeft mij volledige steun!!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

MarkFish wrote:

Nou nou nou, wat overdreven. Achterlijk schrijven. Sommige mensen nemen de site iets te serieus volgens mij.

Een forum is bedoeld om met anderen te communiceren. Als je niet de moeite neemt fatsoenlijk een mening of post te schrijven wordt je minder goed begrepen door degenen die het lezen.

Dus communicatief ben je gewoon niet zo slim bezig inderdaad. Noem het te serieus nemen, ik noem het gewoon respect hebben voor degene met wie je communiceert.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

MarkFish wrote:

Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het punt, dat verscheidene mensen voor hun plezier veel tijd besteden om de kwaliteit van deze site hoog te houden. Juist daarin onderscheidt deze site zich van een heleboel sites waar iedereen maar lekker zijn gang mag gaan en allerlei onzin mag posten in een taal die je nog nauwelijks Nederlands kunt noemen.

Zoals al vaker gezegd: een keer vergissen in de spelling, een d of t verwisselen, dat vindt niemand erg. Onzorgvuldigheid uit luiheid wordt niet op prijs gesteld.

Daarom denk ik eerder, dat jij deze site te weinig serieus neemt.

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

Dustyfan wrote:

(quote)

Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het punt, dat verscheidene mensen voor hun plezier veel tijd besteden om de kwaliteit van deze site hoog te houden. Juist daarin onderscheidt deze site zich van een heleboel sites waar iedereen maar lekker zijn gang mag gaan en allerlei onzin mag posten in een taal die je nog nauwelijks Nederlands kunt noemen.

Zoals al vaker gezegd: een keer vergissen in de spelling, een d of t verwisselen, dat vindt niemand erg. Onzorgvuldigheid uit luiheid wordt niet op prijs gesteld.

Daarom denk ik eerder, dat jij deze site te weinig serieus neemt.

Daar kunnen we het lang over hebben, maar dat doen we niet. Tuurlijk vind ik msn- en smstaal ook irritant, maar er zij maar weinig die dat constant gerbuiken op deze site. Ik vind het gewoon overdreven als mensen hun bericht gaat napluizen op formulering, grammatica en zinsopbouw. Kom op zeg, ik kom voor me lol op deze site. Niet om literair hoogstaande reacties of recensies te geven.

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

kos wrote:

(quote)
Een forum is bedoeld om met anderen te communiceren. Als je niet de moeite neemt fatsoenlijk een mening of post te schrijven wordt je minder goed begrepen door degenen die het lezen.

Dus communicatief ben je gewoon niet zo slim bezig inderdaad. Noem het te serieus nemen, ik noem het gewoon respect hebben voor degene met wie je communiceert.

Dat is een ander verhaal, maar als het niet goed overkomt heb je met name jezelf daar mee lijkt me. Je kunt heel goed laten overkomen wat je denkt zonder het stuk na te pluizen, lijkt me. Maar het zit mensen blijkbaar hoog dat er kinderen zijn die daar niet de moeite voor nemen. Dat is toch gemakkelijk: Gewoon weigeren als ze niet normaal kunnen schrijven. Maar je kunt het ook overdrijven.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MarkFish wrote:

Tuurlijk vind ik msn- en smstaal ook irritant, maar er zijn maar weinig die dat constant gerbuiken op deze site.

Omdat het verboden is op MovieMeter.

Voor het plaatsen van je eerste bericht, moet je akkoord klikken op de spelregels die op de site gelden. Een ervan is dat sms/tmf/breezah taal niet toegestaan is op MM.

Users die dat soort taal toch nog gebruiken krijgen meteen een waarschuwing. Als ze daarna nog volharden, wordt hun account geblokkeerd.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik begrijp deze hele discussie niet. We zijn toch te gast op iemand anders zijn site? Meer dan logisch als er regels zijn. Trouwens: Zo moeilijk (ahem) kan het toch niet zijn om normaal (proberen) te schrijven.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

MarkFish wrote:

Ik vind het gewoon overdreven als mensen hun bericht gaat napluizen op formulering, grammatica en zinsopbouw.

Ik niet, ik vind het heel normaal. Alles wat ik schrijf, zelfs voor eigen gebruik wordt minstens één maal gecontroleerd. En toch beleef ik hier een hoop lol.

ossy bossy

• 14 messages
  • 2 votes

Ik heb net even een paar berichten doorgelezen en als je het mij vraagt is dit gewoon onzin van mij mag je gewoon typen zoals je wil zolang het maar te begrijpen is. vaak gaat het gewoon te ver dat snap ik. Maar laten we met zun allen afspreken dat je gewoon niet te irri gaat typen en wel je best probeerd om het leesbaar te maken.

Anders mogen van mij die stomme msn icoontjes er dan maar ook af

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Ik niet, ik vind het heel normaal. Alles wat ik schrijf, zelfs voor eigen gebruik wordt minstens één maal gecontroleerd. En toch beleef ik hier een hoop lol.

Júist aan nette teksten beleef je lol, het leest plezierig en rustig.

Als je na een dag hard werken lekker thuis voor de buis wilt zitten is dat ook veel plezieriger in een opgeruimde kamer dan in een kamer vol rondslingerende rotzooi.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Continue (Engels) ipv continu.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Als bijvoeglijk naamwoord kan het wel .

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

kappeuter wrote:

Continue (Engels) ipv continu.

Dat heb je vast uit dat postje van mij.

Aangepast en weer wat geleerd

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha ja dat was wel de aanleiding. Maar zeer gewaardeerde collega Fisherking is recordgebruiker.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wat ik mij afvraag, hoe past men de nieuwe spelling aan op een computer?

pikas

• 74 messages
  • 191 votes

't is ie toch geen nederlandse les hé.

As kik fouten skrijf is neit so erg.

As ze me neit begreipen das pas erg

Het gebruik van imposante, impressieve woorden zou een etherisch gevoel van missief ontaarden en dat is hier zeker niet de bedoeling.

Gewoon een leuke babbel, de taalfoutjes nemen we erbij.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

pikas wrote:

't is ie toch geen nederlandse les hé.

As kik fouten skrijf is neit so erg.

As ze me neit begreipen das pas erg

Nee, als ze je niet begrijpen kunnen ze om uitleg vragen. Niets mis mee.

Als je een erwtensoep van je berichten maakt, dan zijn er nogal wat die je (al dan niet terecht) niet meer serieus nemen.

Dàt is pas erg.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Gewoon Nederlands schrijven, is dat te veel gevraagd? Als je eerst de zinnen nog moet gaan ontcijferen is het plezierige van deze site gauw gedaan.

kijkert wrote:

Als je een erwtensoep van je berichten maakt, dan zijn er nogal wat die je (al dan niet terecht) niet meer serieus nemen.

Dàt is pas erg.

Klopt.

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

London-Londen

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wat ook dikwijls verkeerd geschreven wordt is kungfu (foutief: kung fu)

Ik pleit ook schuldig...

Ook actie wordt regelmatig fout als aktie geschreven.

Erg is dit natuurlijk allemaal niet.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Purmerend wrote:

London-Londen

Is dat echt per se fout?

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

Nou fout, volgens mij is het eerste Engels en het tweede Nederlands.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tja, net alsof er iemand Roma, Milano, Paris, Berlin, Wien etc. schrijft.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Och, dat zijn foutjes die ik met de mantel der liefde toedek. Dat geeft de site een exotisch tintje. Och vad tycker du? Det är väldigt, är det inte?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

katie morosky wrote:

Och vad tycker du? Det är väldigt, är det inte?

Euuh watte???

Ik ben gewoon om onderschriften te hebben.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ik overdreef gewoon een beetje.

vertaling: En wat vind jij ervan? Dat is toch geweldig, is het niet?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ach zo..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.