• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Veelgemaakte taalfouten op MM

diddledidoo

• 239 messages
  • 0 votes

Áls ik zie dat er fouten staan in de filmbeschrijvingen, dan stuur ik altijd een correctie. Ik heb ook altijd de drang om fouten te elimineren, als het kan. Het zal wel genetisch bepaald zijn (mijn vader is altijd leraar Engels geweest ). Inmiddels heb ik dus bijna twee bladzijdes vol in mijn berichteninbox met dit soort berichten .

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ook een veel gemaakte fout zijn de emoticans , veel mensen zetten de tekentjes van msn neer.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Emoticons

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nog zo'n fout, het is MESSENGER.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Nee hoor. Het is MSN messenger, MSN alleen kan dus best.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Zeg jij ook altijd dat je Microsoft als besturingssysteem hebt?

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Messenger is geen merknaam, windows wel. Er is ook een Yahoo messenger, je moet toch onderscheid kunnen maken.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Het is MSN messenger, niet MSN. Dat bedoelt U-96 denk ik ook.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Eigenlijk wel Quentin.

MSN = Microsoft Networks, dus het bedrijf die het programma Messenger maakt. --> MSN Messenger, afgekort Messenger.

Microsoft is het bedrijf dat Windows maakt. --> Microsoft Windows, afgekort Windows.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Chr.s wrote:

Nee.

Want neem aan dat hij niet altijd microsoft windows xp zegt,

Als iemand mij zou vragen wat ik draai, zou ik inderdaad Windows 2000 zeggen, zonder Microsoft erbij.

en ten tweede is het me al vaker opgevallen op de chat dat hij altijd alleen messenger zegt. Dus niet MSN messenger.

Simpelweg omdat Messenger het programma is. MSN is het produktiebedrijf.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Zoals ik zei heb je Yahoo messenger en nog wat andere programma's die volgens het zelfde principe werken. Dat zou betekenen dat alles het zelfde zou zijn. Als je het dus helemaal goed wil doen, zou je constant MSN messenger moeten zeggen, wat imo erg onhandig is.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Je hebt zelfs ook nog Windows Messenger, dus de toevoeging MSN is wel degelijk nodig om het verschil aan te geven.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Wat een gezeur.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

U-96 wrote:

(quote)

Iedereen weet wat met msn word bedoeld

Het is bekender als 1 woord dan messenger

diddledidoo

• 239 messages
  • 0 votes

jassonn wrote:

Wat een gezeur.

Tien punten!!

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

mikoz wrote:

Het is bekender als 1 woord dan messenger

Kun je niet eens één fatsoenlijk bericht plaatsen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

U-96 wrote:

(quote)

http://en.wikipedia.org/wiki/Msn

The word "MSN" has come to be synonymous with "MSN Messenger" in Internet slang. In other words people use phrases such as "I'll send it to you on MSN."

of op de Nederlandse versie:

In het dagelijks taalgebruik wordt de term 'MSN' vaak gebruikt in plaats van 'MSN Messenger'

Overigens is MSN geen "productiebedrijf", maar een verzamelnaam voor de diverse internetdiensten van Microsoft.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nog zo'n irritante: thanx

Duidelijk is dat het tegenwoordig superstoer en populair is om onnodig Engelse woorden te gebruiken, maar zelfs daarin ontstaan er steeds meer kronkels.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

weer zoiets thanx i.p.v. thanks

(haha maar ik kan er zelf ook wat van hoor met afkortingen of wat dan ook)

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Thnx

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

haha

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 wrote:

Nog zo'n irritante: thanx

Duidelijk is dat het tegenwoordig superstoer en populair is om onnodig Engelse woorden te gebruiken, maar zelfs daarin ontstaan er steeds meer kronkels.

Tegenwoordig? Thanx zie ik volgens mij al zo'n 15 jaar....

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

Mijn stelling is dat je niet ABN hoeft te typen op een site als Moviemeter, maar je hebt ook lui die doorslaan met hun sms- en turbotaal. Maar ik ga echt niet een bericht nalezen op taal- en tikfouten voordat ik het plaats. En sommige termen zijn gewoon makkelijk, ook al zijn ze populair.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

MarkFish wrote:

Maar ik ga echt niet een bericht nalezen op taal- en tikfouten voordat ik het plaats.

Waarom niet?

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Je hoeft het niet na te lezen , als je maar oplet wat je neerzet en hoofdletters en punten gebruikt enzo.

Het is natuurlijk geen ganster forum ofzo , ook oudere mensen moeten kunnen lezen wat er staat , want de site is voor filmliefhebbers , of ze nou 15 of 65 jaar zijn.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

mikoz wrote:

Je hoeft het niet na te lezen , als je maar oplet wat je neerzet en hoofdletters en punten gebruikt enzo.

Het is natuurlijk geen ganster forum ofzo , ook oudere mensen moeten kunnen lezen wat er staat , want de site is voor filmliefhebbers , of ze nou 15 of 65 jaar zijn.

Zou jij ook eens wat vaker kunnen doen (dit is je eerste redelijk fatsoenlijk bericht), zit erg vaak onbegrijpelijke berichten van jou te lezen.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Inderdaad, en er hoeft geen spatie voor een komma..

Ik vind het niet meer dan normaal om even je bericht na te lezen, ik doe het altijd..

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik doe het altijd. Als ik een verhaaltje bij een film heb geschreven ben ik nog altijd een dik kwartier bezig met fouten zuiveren en dingen veranderen. Ook bij simpele kleine zinnetjes op 't forum besteed ik veel tijd aan nakijken.

En mikoz, doe inderdaad graag eens wat Quentin zegt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

U-96 wrote:

Ook zij simpele kleine zinnetje op 't forum.

Is het kwartier al voorbij?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nu wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.