- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Misschien is het al gevraagd, geen idee. Maar wat gebeurt er in het nieuwe design met berichten waarin de oude smiley's zijn gepost, bijvoorbeeld in een filmrecensie van iemand? Blijft dat gewoon altijd staan of krijg je dan alleen nog de smiley-code te zien?
Blijft staan
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Gewoon een tekstje dat je kan zien dat iemand zijn bericht gewijzigd heeft. Waar dat staat maakt me niet zo uit, onder 'geplaatst op 7 januari 2014, 9:51 uur, permalink' lijkt me wel handig of anders onderaan het bericht gewoon.
Nu kan iemand tot een dag na het plaatsen van het bericht zijn post wijzigen zonder dat je dat kan zien. Behalve dat hier misbruik van gemaakt kan worden, is het ook gewoon handig.
Overigens zie je dit op vrijwel alle fora.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het zoeken in stemmen bij een film staat nog steeds op dezelfde plek, maar door de ruimere opzet van de site bungelt het nu onopvallend onder de lijst met recente stemmen.
Deze functie neemt weinig ruimte in beslag, kan deze misschien onder Stemverdeling geplaatst worden?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dan lijkt het m.i. of je de recente stemmen doorzoekt, ipv alle stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oh ok.
Dan maak je er 'Zoek in alle stemmen' van. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een idee achter het nieuwe design is dat je nu zoekt, direct op de plek waar de dingen staan die je doorzoekt
(misschien zou het zelfs mooier zijn om een zoekboxje rechts in de "alle stemmen" header te hebben)
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
In welke browser?
Internet Explorer 11.
De locatie maakt volgens mij niet uit, maar het speelt in ieder geval niet bij álle berichten. Zoals Insignificance ook al zei speelt het vooral bij relatief lange berichten, en bij berichten met URL's (wanneer ik in een KO een tweestrijd tussen twee scènes + links als voorbeeld wil weergeven bijvoorbeeld) doet de voorbeeldfunctie het ook niet goed. Voorbeeld:
http://i39.tinypic.com/2rd976h.png
http://i42.tinypic.com/jr68sh.png
Bij het huidige bericht doet de voorbeeldfunctie het trouwens ook niet. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Een idee achter het nieuwe design is dat je nu zoekt, direct op de plek waar de dingen staan die je doorzoekt
(misschien zou het zelfs mooier zijn om een zoekboxje rechts in de "alle stemmen" header te hebben)
Het is toch het (algemene) stemoverzicht. Daar kan toch geen misverstand over bestaan. Ik snap niet waarom dat niet handig bovenaan kan.
Net zoals de algemene zoekfunctie rechtsboven staat, zou het logischer zijn dat hier ook te doen.
Ik denk dat bijna niemand het verwart met recente stemmen. Er staat toch stemoverzicht, niet recente stemoverzicht. Bovendien was mijn voorstel om het daar boven te zetten, dan is er geen verwarring. Juist als je het er onder zet is het verwarrender want dan lijkt het er eerder bij te horen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
(stemverdeling)
(doorzoek alle stemmen)
(recente stemmen)
(alle stemmen, of het deel dat aan je zoekopdracht voldoet)
ik vind dat geen logische volgorde, maar misschien begrijp ik je voorstel verkeerd
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alternatief:
(doorzoek alle stemmen)
(stemverdeling)
(recente stemmen)
(alle stemmen, of het deel dat aan je zoekopdracht voldoet)
Het gaat mij er puur om dat die zoekfunctie wegvalt en onopvallend tussen de gegevens staat en dat 'ie nu niet zo praktisch te gebruiken is.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vind het doorzoeken van de stemmen persoonlijk niet het meest belangrijke van die pagina, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je stemmen zou willen doorzoeken?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Om te kijken wat users die je volgt hebben gestemd voor een bepaalde film.
Ik vind het doorzoeken van de stemmen persoonlijk niet het meest belangrijke van die pagina, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Het gaat mij om logica en zichtbaarheid. Zoekfunctionaliteiten vind je vrijwel nooit halverwege een pagina.
Een 'tabblad' (menu-item op de nieuwe site) met een overzicht van de stemmen en recensies van de gebruikers die je volgt zou ik ook handig vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bij het filmlog is de uitlijning nog niet helemaal mooi.

Als je alleen een stem hebt geplaatst bij een film lijnt dat kleine posterplaatje helemaal links uit met de linkerkant van de zwarte lijn, terwijl de rest van de pagina een inspringing heeft.
Vooral als je om en om stemmen en recensies hebt lijkt de layout hierdoor erg rommelig.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zo'n paar daagjes aan het nieuwe design en ik raak al helemaal gewend. Wordt er ook steeds blijer van!
Edit: Mis alleen wel heel erg de emoticons
en die met de pomponnetjes..
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wanneer ik de pagina ververs gaat het af en toe fout met de lay-out.
http://i42.tinypic.com/30xd2t1.jpg
Ik ben benieuwd of dit nu nog voor komt?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Deze?
Die zijn wel leuk ja.
Jup, kunnen heel effectief zijn.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Vanwege de ruimte die wordt ingenomen door een poster, trailer en reclame valt het knopje voor het recensiefilter een beetje naar de achtergrond, tenminste ik kon hem vrij moeilijk vinden. Nou denk ik sowieso dat die optie niet vaak gebruikt wordt maar op deze manier misschien nog minder vaak ; )
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Kan het zo zijn dat de "home pagina" van MM nog in de oude versie opent? Als ik vervolgens naar "mijn updates" ga, springt hij over naar de nieuwe (beta/test) versie. Hebben meerdere gebruikers dit? aan mijn GC cache ligt het niet.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Heb ik ook inderdaad.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Oké dan maar ff afwachten wanneer het definitief is 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vanwege de ruimte die wordt ingenomen door een poster, trailer en reclame valt het knopje voor het recensiefilter een beetje naar de achtergrond, tenminste ik kon hem vrij moeilijk vinden. Nou denk ik sowieso dat die optie niet vaak gebruikt wordt maar op deze manier misschien nog minder vaak ; )
die optie is m.i. juist een stuk prominenter gemaakt nu
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Over de homepage, ik zie wel gelijk het nieuwe design.
Blijft de hoofdpagina met Welkom op Moviemeter, etc, wel gewoon gehandhaaft. Ik zie namelijk nu meteen, welkom terug Dick2008.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De eerste pagina die je ziet tijdens je bezoek, is nog het oude design. Dat is straks weg als we echt over zijn
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dan werkt het bij mij wel goed, zodra ik aangeef dat ik het nieuwe uiterlijk wil uit testen.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ik zie het, en hij is groter geworden (alleen geldt dat nog meer voor de poster/trailer/etc.). Nou ja absoluut geen big deal verder.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vreemde bug met het menu:

Als je bij een willekeurige film over toplijsten menu-item beweegt met de muis.