• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.360 votes
Profile

GamesMeter.nl

metaledje

• 740 messages
  • 859 votes

ben ook een enorme gamer al vanaf heel jong,begon met de atari ,heb alle consoles en oude hand dingen in bezit gehad en speel nu nog best veel op de ps2 en xbox, is echt een dolle verslaving gewoon,de ps3 komt ook zeker in huis, dus een game meter zou ik HEEEEELL interesant vinde

kalashnikovboy

• 83 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

maar je komt niet vaak mensen tegen die en een gamefreak zijn en filmverslaafde. Dat zijn gewoon twee verschillende dingen. Ik ken maar een paar spelletjes; Tekken en GTA. En ik kan zo duizenden films opdreunen

Ik denk dat je hier erg naast zit.

Ik denk ook dat het wat met leeftijd te maken heeft.

De jongere generaties die meestal toch wel zijn opgegroeid in de periode na de Nintendo en dat ook hebben meegemaakt, hebben grotendeels wel een gemengde interesse in zowel games als films en muziek.

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

kalashnikovboy wrote:

(quote)

Ik denk dat je hier erg naast zit.

Ik denk ook dat het wat met leeftijd te maken heeft.

De jongere generaties die meestal toch wel zijn opgegroeid in de periode na de Nintendo en dat ook hebben meegemaakt, hebben grotendeels wel een gemengde interesse in zowel games als films en muziek.

gezien jouw nickname ben je wel een gamefreak (laat me raden, een grote fan van countrestrike of zoiets)en wel een voorstander van een misschien 'gamemeter', al ben ik akkoord met wat dat matthijs_013 zegt. Onmogelijk om voor films en games even gepassioneerd te zijn.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik ben het levende bewijs van jullie ongelijk. En daarbij hou ik me ook nog veel bezig met muziek. Het kan best allemaal hoor.

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

BoordAppel wrote:

Ik ben het levende bewijs van jullie ongelijk. En daarbij hou ik me ook nog veel bezig met muziek. Het kan best allemaal hoor.

Ok, het is misschien niet onmogelijk, maar die personen zijn zeldzaam, als je het mij vraagt. Volgens mij ben je wel vrij uniek

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Dan ben ik ook uniek

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

ok, dit inziens kan ik mijn mening misschien wel veranderen, maar je bent steeds nog maar met twee

kalashnikovboy

• 83 messages
  • 0 votes

Kzie echt geen reden om geen gamemeter te starten.

Over games kan in veel gevallen net zo gepraat worden als over films, want waar slaat dat boekmeter anders op?

_Kirsten_

• 42 messages
  • 26 votes

kalashnikovboy wrote:

Kzie echt geen reden om geen gamemeter te starten.

Over games kan in veel gevallen net zo gepraat worden als over films, want waar slaat dat boekmeter anders op?

in sommige games zit wel een verhaal..maar je hebt ook van die games waar bijna niet over VALT te praten omdat er geen verhaal in zit..en in alle boeken en films zit wel een verhaal

kalashnikovboy

• 83 messages
  • 0 votes

_Kirsten_ wrote:

(quote)

in sommige games zit wel een verhaal..maar je hebt ook van die games waar bijna niet over VALT te praten omdat er geen verhaal in zit..en in alle boeken en films zit wel een verhaal

Dan valt muziek ook al redelijk snel uit de boot.

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

kalashnikovboy wrote:

(quote)

Dan valt muziek ook al redelijk snel uit de boot.

Inderdaad, en daarnaast is een verhaal niet de enige factor die meespeelt in een game (ook in films trouwens niet).

kalashnikovboy

• 83 messages
  • 0 votes

sommige komen bij het licht. =D

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Opzich kun je wel een dergelijke recencie geven over games, maar het is niet te vergelijken met de film. Het probleem is namelijk dat men tegenwordig steeds meer kan in de games zowel visueel als in de gameplay elementen. Natuurlijk kan men met de huidige technische ontwikkeling ook een film visueel veel beter maken dan vroeger, maar vroeger waren er ook al concepten, verhalen en uitwerkingen die tegenwordig net zo goed of zelfs beter kunnen zijn. Bij games is dat heel anders vroeger was een spel meestal liniear en vijanden hadden de iq van een aap, de verhaallijn is matig of ontbreekt zelfs en de graphics stellen niks voor (ik heb het over spellen als Duke Nukem & Doom). Tegenwordig is het totaal anders de artificial intelligence is veel beter geworden neem als vb: Fear waar ze bukken, duiken, schuilen, niet stil blijven staan en zelfs granaten terug gooien. De omgeving word bijvoorbeeld ook belangrijker je kunt op vaten schieten die ontploffen, ruiten kappot schieten waardoor tegenstanders gewond raken of nieuwe elementen zoals slow motion in Max Payne wat de gameplay totaal verandert. Verhaallijnen in Mafia of in Max Payne bijvoorbeeld daar kon men in de tijd van de eerste Wolfenstein niet eens van dromen. Oude games kunnen zich dus al veel moeilijker of zelfs niet matchen met de nieuwe games. De details waar men tegenwordig bijvoorbeeld op moet letten zijn onverstelbaar, terwijl oude films zich nog steeds kunnen matchen met films in het heden (op visueel aspect blijven ze af en toe achter). Maar neem Terminator 2 die is al een dikke 15 jaar oud, maar kan kwa special effects zich toch zeker meten met films van tegenwordig. Daarnaast zijn er nog een heleboel films die gewoon kwa spanning, concept, verhaal, uitwerking etc. zelfs beter kunnen zijn dan films van tegenwordig. Ook word een game er vaak op berekend hoe verslavend die is, maar dit is nogal moeilijk vast te stellen aangezien het echt een pure mening is. Een goede film hoef je misschien maar 1 keer in de 2 weken te zien, maar een goede game moet je toch zeker een paar keer per week kunnen spelen en het moet herspeelbaar zijn.

Daarom zou een game uit 1997 (meestal) nooit zo goed kunnen zijn als een vergelijkbaar spel tegenwordig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hi-Tek wrote:

dit is nogal moeilijk vast te stellen aangezien het echt een pure mening is

Gelukkig dat bij films en muziek dat niet geldt, anders hadden we allemaal discussies gehad hier

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Stel je voor...

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Ik had het alleen over het bepalen van de verslavingsfactor. Bij films is het natuurlijk ook grotendeels mening, maar ik kan er bijvoorbeeld toch echt niet onderuit dat LOTR er viseel prachtig uit ziet. Evenals dat de meeste mensen het eens met me zijn dat het character Miklo in Bounded by Honor slecht acteerd en Morgan Freeman in Shawshank Redemption geweldig acteerd. Natuurlijk is ook dit niet helemaal vast te stellen en is dit nogal een makkelijk voorbeeld, maar toch is het wel ongeveer te bepalen wanneer iemand slecht of goed acteerd en jij zult dat verschil zeker zien.

Muziek vind ik eigenlijk heel anders dan de film, want kijk eens bij mijn stemmen daar vind je echter van alles terug kwa genres: actie, drama, sf, misdaad, western etc. Maar kwa muziek zal ik bijvoorbeeld nooit maar dan ook nooit naar metal of hard rock willen luisteren. Ik ben zoals je misschien weet liefhebber van de hiphop, maar ik heb dus ook geen idee hoe ik metal zou kunnen beoordelen. Mijn favo genre is misdaad bij de film, maar toch kan ik een film als Lost in Translation wel degelijk waarderen. Metal daar integen verafschuw ik en zou ik steeds die 0,5 moeten uitdelen. Kijk eens op musicmeter daar zie je bij de metal cd ratings vrijwel weinig hiphop fans in terug en andersom. Iedereen blijft als het ware (meestal) bij zijn eigen genre hangen, terwijl dat hier op moviemeter niet is. Natuurlijk komen bij de bepaalde films en genres (film-noir) bepaalde personen voor en is het minder mainstream dan ander films. Mijn punt is dus dat er over muziek en games in tegenstelling tot de film moeilijker te discussieren valt of ik moet er helemaal naast zitten.

edit: ik vond dat trouwens nogal een flauw opmerking Jordy alsof ik niet besef dat een film grotendeels mening is

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik kan echt totaal geen logica vinden in je verhaal, dus vandaar de reactie. Sorry, het was niet lullig bedoeld.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

huh zo moeilijk is dat toch niet te volgen, maar over welk verhaal heb je het nu de reactie op jou of het eerste verhaal.

edit: als ik het zo over lees ziet het er best rommelig uit, maar ik kon het gewoon niet anders onder woorden brengen.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Ik zag gamemeter eerder komen dan boekmeter. Omdat games, muziek en film de mediadriehoek vormen zoals iemand zei. Boeken worden ook denk een stuk minder gelezen dan vroeger met televisie en andere media. Ik lees hooguit voor school en misschien iets op vakantie.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Jordy wrote:

helaas, moviemeter en straks musicmeter, daar hou ik het bij

Vanwaar de verandering in gedachtes ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hi-Tek wrote:

huh zo moeilijk is dat toch niet te volgen, maar over welk verhaal heb je het nu de reactie op jou of het eerste verhaal.

edit: als ik het zo over lees ziet het er best rommelig uit, maar ik kon het gewoon niet anders onder woorden brengen.

Ik bedoel dat je jezelf telkens tegenspreekt. Misschien zal ik er later nog even uitgebreid op in gaan, ik vind gamesmeter.nl in theorie in ieder geval een prima concept.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Echt tegenspreken doe ik niet, naja ik zal het zelf nog wel eens opnieuw formulieren dan. Ik had alleen te veel informatie die ik te snel had verwerkt. Het ging vooral om de vergelijking tussen oude en nieuwe games en oude en nieuwe films. Ondertussen had ik het nog even over musicmeter als reactie op jou

Okee jongens, ik voorspel het volgende:

over een x - aantal jaar zal na de succesvolle release van boek ( -of wordt het dan ook op zn engels, dus book?)meter, Jordy( of andere personen- natuurlijk na uitvoerig overleg met de beste man zelf) dan toch eindelijk overstag gaan en zal Gamesmeter dan toch echt een feit gaan worden.

Dit alles zal dan in een grote virtuele doos worden gekiepert, en omgedoopt worden tot, jawel (mark my words) MEDIAMETER.

Gewoon alles en iedereen gezellig bij elkaar op 1 groot overzichtelijk megaforum!

Goed ideetje dacht ik zo......of nie?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Nee, eerlijk gezegd spreekt mediameter me niet zo aan. Juist doordat het zo gescheiden is blijft het overzichtelijk.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Ja vind ik ook anders heb je 4 in een dat is 1 grote chaos

leroy*

• 31 messages
  • 630 votes

in elke game zit wel een verhaal zoniet echt als pacman en tetris kan je er nog wel over praten zoals wat je moet doen?

Kyra

• 285 messages
  • 93 votes

Straks komt ook nog iemand met: KunstMeter.nl

Oeps... te laat.

Trouwens, GamesMeter.nl is een goed idee! Waar moet ik anders heen met mijn sentimenten over Commander Keen en Boulderdash (nee, ik schaam me er niet voor)

CAPIpsv

• 766 messages
  • 628 votes

Kyra wrote:

Straks komt ook nog iemand met: KunstMeter.nl

Kunnen we stemmen op schilderijen van Van Gogh en Michelangelo

silverfaustx

• 521 messages
  • 770 votes

gamesmeter moet er komen

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Maak 'm zelf

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.